Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zat van betutteling

<<

Anoniem125

Bericht 31 Okt 2014 17:43

Re: Zat van betutteling

Venzje schreef:Hoe ver ben je nu Nougat?


Ruim 15 weken, staat ook in mijn teller :angel:
<<

Anoniem315

Bericht 31 Okt 2014 22:24

Re: Zat van betutteling

Ik irriteerde mij ook aan dat soort opmerkingen.

- Ik reed tot 27 weken paard, en ik begrijp dat dat voor outsiders een eng idee is, maar ik voelde mij daar goed bij. Mijn buik was zeer bescheiden, dus ik had mazzel dat het allemaal nog gemakkelijk ging. Maar hoe vaak ik niet gehoord heb dat ik dat niet moest doen en hóe slecht dat was voor mijn bekken, ik zou dat kind er nooit normaal uit kunnen krijgen. Nou, het is er zonder persweeën en dus op puur spierkracht gewoon daar beneden er uitgekomen en dat dank ik echt aan het paardrijden! (En dat m'n buik na een paar dagen weer zo strak en hard was als een spijker ook :thumbup: )
- Ook ik moest meer eten, want het buikje was zo klein. En ik bleef zo slank. Terwijl ik gewoon at wat ik altijd at en da's een vrij normale portie. 'Het is zeker een kleine baby?' Nee dus, gewoon een 6/7 ponder.
- Fietsen met 40+3 dagen was uit den boze, als het aan mijn familieleden en bekenden lag.
- Het voedsel niet te vergeten. 'Pas je wel op met..?' Nou, nee, hier was ik niet zo bang voor. Ik ben te laat begonnen met foliumzuur, omdat ik onverwacht zwanger raakte, en ik at in Egypte een dubieuze kaas (waar ik later misselijk van werd en er uit heb gekotst) en heb in de laatste weken een paar keer 's avonds een klein rood wijntje gedronken, omdat ik last had van harde buiken dit scheen te ontspannen. Voel ik me absoluut niet schuldig over.
<<

Venzje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:39

Bericht 01 Nov 2014 09:40

Re: Zat van betutteling

Nougat schreef:
Venzje schreef:Hoe ver ben je nu Nougat?


Ruim 15 weken, staat ook in mijn teller :angel:


Ik zag het later idd :p
A.K.A Slaatje

]
<<

Anoniem125

Bericht 01 Nov 2014 15:04

Re: Zat van betutteling

Exogenesis schreef:Ik irriteerde mij ook aan dat soort opmerkingen.

- Ik reed tot 27 weken paard, en ik begrijp dat dat voor outsiders een eng idee is, maar ik voelde mij daar goed bij. Mijn buik was zeer bescheiden, dus ik had mazzel dat het allemaal nog gemakkelijk ging. Maar hoe vaak ik niet gehoord heb dat ik dat niet moest doen en hóe slecht dat was voor mijn bekken, ik zou dat kind er nooit normaal uit kunnen krijgen. Nou, het is er zonder persweeën en dus op puur spierkracht gewoon daar beneden er uitgekomen en dat dank ik echt aan het paardrijden! (En dat m'n buik na een paar dagen weer zo strak en hard was als een spijker ook :thumbup: )
- Ook ik moest meer eten, want het buikje was zo klein. En ik bleef zo slank. Terwijl ik gewoon at wat ik altijd at en da's een vrij normale portie. 'Het is zeker een kleine baby?' Nee dus, gewoon een 6/7 ponder.
- Fietsen met 40+3 dagen was uit den boze, als het aan mijn familieleden en bekenden lag.
- Het voedsel niet te vergeten. 'Pas je wel op met..?' Nou, nee, hier was ik niet zo bang voor. Ik ben te laat begonnen met foliumzuur, omdat ik onverwacht zwanger raakte, en ik at in Egypte een dubieuze kaas (waar ik later misselijk van werd en er uit heb gekotst) en heb in de laatste weken een paar keer 's avonds een klein rood wijntje gedronken, omdat ik last had van harde buiken dit scheen te ontspannen. Voel ik me absoluut niet schuldig over.


Wat vreselijk irritant die bemoeienissen. Vooral ook dat je buik klein bleef, het lijkt wel alsof mensen het liefst zien dat je na een paar weken al niet meer kunt lopen en dat je aan het einde van je zwangerschap niks meer kan door je zware buik. Waarom toch? Ik vraag het me echt af... Het voelt soms haast als afgunst, alsof mensen het je niet gunnen dat het gewoon goed met je gaat. Een zwangerschap hoort afzien te zijn? Maar waarom eigenlijk?

Gisteren en vandaag kreeg ik ook weer opmerkingen. Dat ik echt goed moest eten (jahaa) en een collega die zei dat sporten tijdens de zwangerschap een of ander zuur aanmaakt wat dan bij de foetus komt en schadelijk kan zijn, had hij geleerd tijdens zijn studie Diëtiek. Nou heel leuk, maar ik blijf toch echt rustig door sporten. Grrrrrrrrrrrrr.

Tjongejonge als we zo door blijven gaan mag je over 10 jaar niks meer tijdens de zwangerschap. Loop je rond met een zuurstofmasker en een infuus en verblijf je 9 maanden lang in het ziekenhuis :laughcry:
<<

Anoniem205

Bericht 01 Nov 2014 16:59

Re: Zat van betutteling

De betutteling valt hier op zich wel mee, ik heb alleen last van een moeder die constant wil weten hoeveel ik ben aangekomen...
Al was het 30 kilo, wát maakt het uit?! Er groeit verdorie een kind in mijn buik! Ben gister dus ook echt enorm tegen haar uitgevallen.. Ze is nog net niet obsessief over mijn gewicht (ja, ik ben te zwaar, maar als je door blessures en 6 operaties in 5 jaar tijd van 2 a 3 keer per week sporten terugvalt naar niet sporten, kúnnen er wat kilootjes bij komen)....

En lekker blijven lopen Nougat! Ik ben gestopt toen ik zwanger was. Ik kreeg erge last van mijn buik. Maar tot 25 weken stond ik 2x per week 15 minuten op de crosstrainer op de sportschool.
<<

Anoniem260

Bericht 01 Nov 2014 23:31

Re: Zat van betutteling

Hoe die collega dat zegt van dat zuur met sporten, das echt zo'n klok en klepel-opmerking...

Heb je niet de neiging om te zeggen "ja, ik doe het liefst zoveel mogelijk wat slecht is voor mn kindje"?
<<

Anoniem125

Bericht 02 Nov 2014 01:23

Re: Zat van betutteling

Jerry schreef:Hoe die collega dat zegt van dat zuur met sporten, das echt zo'n klok en klepel-opmerking...

Heb je niet de neiging om te zeggen "ja, ik doe het liefst zoveel mogelijk wat slecht is voor mn kindje"?

Haha, dat is wel een goede inderdaad! Dat ga ik de volgende keer zeggen :pirat:
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 02 Nov 2014 09:52

Re: Zat van betutteling

Ik zei ook wel eens, tja ik ben ook een zeer ontaarde moeder,nu al!

Ik weet nog dat A een maand oud was en ik een paar uurtjes weg was( 1keer per week)een vrouw zei dan laat je haar dan alleen thuis? Ik de eerste keren:ze is bij haar vader,zij:zo klein! De week erop begon ze er weer over. Zij :is ze alleen thuis? Ik: ja maar de telefoon staat bij d'r bedje dus ze kan bellen als er wat is..
<<

Anoniem125

Bericht 02 Nov 2014 10:00

Re: Zat van betutteling

Ik snap het niet zo goed, Bolus. Je liet je kind van 1 maand alleen thuis?
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 02 Nov 2014 10:07

Re: Zat van betutteling

Nougat schreef:Ik snap het niet zo goed, Bolus. Je liet je kind van 1 maand alleen thuis?


Meen je dit nou serieus?
<<

Anoniem260

Bericht 02 Nov 2014 12:06

Re: Zat van betutteling

De papa was erbij!

En "nee, ik heb de telefoon bij dr gelaten" zou ik ook kunnen zeggen :smile:
<<

Anoniem88

Bericht 02 Nov 2014 12:10

Re: Zat van betutteling

Nougat schreef:Ik snap het niet zo goed, Bolus. Je liet je kind van 1 maand alleen thuis?

Ja, maar de telefoon staat dan bij haar bedje dus ze kon bellen als er wat is. Ik vind dat Bolus echt wel duidelijk is in haar bericht hoor, zou ik ook doen. Kan best. Je kunt niet vroeg genoeg beginnen met de zelfstandigheid trainen.
<<

Anoniem125

Bericht 02 Nov 2014 12:18

Re: Zat van betutteling

Oh, ze was dus helemaal niet alleen, want papa was gewoon thuis? Sorry, ik snapte het echt even niet, haha! Maar dat is ook wel belachelijk inderdaad, dat zo iemand je dan even een enorm schuldgevoel probeert aan te praten, terwijl je niks geks doet. Wat mankeert al die mensen? :eyes:
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 02 Nov 2014 14:16

Re: Zat van betutteling

Ik had wel wat meer betutteld mogen worden eigenlijk. Ik moest tot 30 weken nog veel en vaak zwaar tillen ondanks dat ik vervolgens bijna huilend van de pijn op de fiets zat. Ook toen ik in het begin heel erg misselijk was en veel moest overgeven was er maar weinig begrip voor, want he, je bent zwanger, niet ziek!
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem125

Bericht 02 Nov 2014 14:23

Re: Zat van betutteling

Spencer schreef:Ik had wel wat meer betutteld mogen worden eigenlijk. Ik moest tot 30 weken nog veel en vaak zwaar tillen ondanks dat ik vervolgens bijna huilend van de pijn op de fiets zat. Ook toen ik in het begin heel erg misselijk was en veel moest overgeven was er maar weinig begrip voor, want he, je bent zwanger, niet ziek!

Moest? Van wie moest dat dan? Dat lijkt me een kwestie van je eigen grenzen aangeven. Niemand, maar dan ook echt niemand kan mij dwingen over mijn eigen grenzen heen te gaan, zeker niet als ik zwanger ben!
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 02 Nov 2014 14:29

Re: Zat van betutteling

Nougat schreef:
Spencer schreef:Ik had wel wat meer betutteld mogen worden eigenlijk. Ik moest tot 30 weken nog veel en vaak zwaar tillen ondanks dat ik vervolgens bijna huilend van de pijn op de fiets zat. Ook toen ik in het begin heel erg misselijk was en veel moest overgeven was er maar weinig begrip voor, want he, je bent zwanger, niet ziek!

Moest? Van wie moest dat dan? Dat lijkt me een kwestie van je eigen grenzen aangeven. Niemand, maar dan ook echt niemand kan mij dwingen over mijn eigen grenzen heen te gaan, zeker niet als ik zwanger ben!


Ik was in maart uitgerekend en eind februari liep mijn contract af en moest ik naar vast. Dan ga je niet zomaar tegen je werkgever in hoor.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem125

Bericht 02 Nov 2014 14:56

Re: Zat van betutteling

Op jawel! Werk is leuk hoor en heel belangrijk, maar bij lange na niet zo belangrijk als mijn gezondheid en dat van mijn kind. Ik zou trouwens ook niet eens willen werken voor een werkgever die mij dwingt tot diep in mijn zwangerschap zware dingen te tillen, of andere fysieke arbeid te leveren waar ik me niet prettig bij voel.
<<

Anoniem88

Bericht 02 Nov 2014 16:22

Re: Zat van betutteling

Nougat schreef:Op jawel! Werk is leuk hoor en heel belangrijk, maar bij lange na niet zo belangrijk als mijn gezondheid en dat van mijn kind. Ik zou trouwens ook niet eens willen werken voor een werkgever die mij dwingt tot diep in mijn zwangerschap zware dingen te tillen, of andere fysieke arbeid te leveren waar ik me niet prettig bij voel.
Als dat onderdeel van je werk is en er inderdaad mogelijk een vast contract op je ligt te wachten, dan doe je dat echt niet zo makkelijk, hoor.

Als ik zwanger ben dan zal ik ook wel alle baby's en dreumesen moeten blijven tillen, ook als ik ver zwanger ben en tegen m'n verlof aan zit. Mijn collega kan me voor een deel wel ontlasten, maar ik ga niet van haar verlangen dt ze álles doet. Dan zit zij in de ziektewet als ik m'n verlof ik duik. Even om een voorbeeld te geven.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 02 Nov 2014 16:30

Re: Zat van betutteling

Oh, ik ging ook niet in tegen mijn werkgever, hoor. Ik mocht indertijd mijn 2 pollekes kussen dat ik werk had. Het ging met weekcontracten, dus ik kon zo buiten gebonjourd worden, dan ga je echt niet zitten tegendraads doen op je werk.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem125

Bericht 02 Nov 2014 17:07

Re: Zat van betutteling

Als jij elke dag huilend van de pijn op de fiets zit na je werk, dan gaat er toch echt iets mis. Ik zou wel voor mezelf opkomen in zo'n situatie. Heftig om te lezen dat jullie dat niet doen!
<<

Anoniem122

Bericht 02 Nov 2014 17:15

Re: Zat van betutteling

Dus jij zou jouw baan op het spel zetten en liever thuis zitten werkeloos?
<<

Anoniem124

Bericht 02 Nov 2014 17:19

Re: Zat van betutteling

Nou hier moet ik Nougat wel even een beetje gelijk geven. Baan kwijtraken is het ene uiterste natuurlijk maar huilend van de pijn op de fiets? Dat vind ik echt heel rot voor je om te lezen Spencer!
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 02 Nov 2014 17:21

Re: Zat van betutteling

Soms gaat het gewoon niet anders, Nougat. In sommige situaties kan je maar beter je mond dichthouden. Een jaar later zat ik wel in een positie om voor mezelf op te komen en dat heb ik toen ook gedaan.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem125

Bericht 02 Nov 2014 17:21

Re: Zat van betutteling

Ja, als ik word gedwongen om zware dingen te tillen terwijl ik dat eigenlijk niet meer kan en ik daar vreselijk veel pijn door lijd en misschien wel blijvende gezondheidsklachten aan overhoud, dan zou ik zeker voor mezelf opkomen ja. Als dat mij mijn baan kost, dan ben ik daar sowieso liever weg. Een werkgever die zo met zijn werknemers omgaat heeft aan mij echt een verkeerde. Mag wettelijk gezien ook niet trouwens, dit soort toestanden.

Ik schrik er eigenlijk behoorlijk van hoe jullie hierin staan. Je mag echt wel voor jezelf opkomen, ook op je werk! Je staat in je recht en je leeft in een land waar goede regelgeving is wat dit betreft.
<<

Anoniem88

Bericht 02 Nov 2014 17:26

Re: Zat van betutteling

Ik kan niet voor Spencer spreken, maar wel voor mezelf. Ik werk in de kinderopvang, hoe had je dat voor je gezien, dan Nougat? Dat mijn collega al het tilwerk van me overneemt? Dat de baby's op mijn groep zelf in en uit bed/de box springen, zelf de commode op klimmen en zelf op m'n schoot komen kruipen voor een fles? Het is m'n werk. Zonder tillen blijft er geen werk meer over. Ik heb geen keuze. Ik kan íéts ondersteuning van m'n collega vragen en die zal dat ook met liefde geven, maar ik ontkom er gewoon echt niet aan om te tillen. Ik ben benieuwd hoe je dit dan voor je had gezien.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers