Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Is het spontaan of ...

<<

Anoniem81

Bericht 29 Okt 2014 20:54

Re: Is het spontaan of ...

ChiQ schreef:Lulkoek, je krijgt géén twee eitjes teruggeplaatst bij IVF zeker onder de 35 en zonder dat je meermaals mislukte pogingen hebt gehad. Ze zijn daar heel streng in. 1 omdat er bij tweelingzwangerschappen vaak meer complicaties kunnen ontstaan; zoals bijv vroeggeboorte en dat kleurt de onderzoeken naar zwangerschappen en bevallingen ontstaan door IVF. Mijn vriendin die nu zwanger is dmv IUI moest ook wat rondjes overslaan omdat er twee eitjes rijpten.

Hoe komt het dan die gedachte zo heerst bij mensen vraag ik me af... Volgens mij is er voor velen zoveel onwetendheid over meerlingen, medische molen etc. Moet zelf ook zeggen dat ik me pas ik meerlingen ben gaan verdiepen toen ik ze kreg en dat mijn meeste kennis van medische molen toch wel hier opgedaan is.
<<

ChiQ

Bericht 29 Okt 2014 20:57

Re: Is het spontaan of ...

Ze weten niet beter. Tweelingen zijn een 'fout' van de natuur, wist je dat? Wel mooie fout hoor maar eigenlijk hoort je lijf als vrouw één eitje tegelijk te laten rijpen! Bijzonder he dat jij dit kan? Mijn oma heef 4x een tweeling gekregen, die heeft nooit 1 baby gedragen.
<<

Anoniem81

Bericht 29 Okt 2014 20:59

Re: Is het spontaan of ...

ChiQ schreef:Ze weten niet beter. Tweelingen zijn een 'fout' van de natuur, wist je dat? Wel mooie fout hoor maar eigenlijk hoort je lijf als vrouw één eitje tegelijk te laten rijpen! Bijzonder he dat jij dit kan? Mijn oma heef 4x een tweeling gekregen, die heeft nooit 1 baby gedragen.

De twee-eiige ja, ik heb geen dubbele eisprong gehad!

En dat wist ik ja, dat het officieel als foutje van natuur te boek staat, al vind ik het persoonlijk meer een wonder.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 30 Okt 2014 08:59

Re: Is het spontaan of ...

Ik vind het ook heel wat anders als een collega er bijvoorbeeld in een gesprek naar vraagt, die toont gewoon interesse. Maar door wildvreemden in de winkel vind ik echt wel te ver gaan. Alsof ik mijn hele medische geschiedenis daar even ga bespreken met een onbekende?!

Maar die vraag heb ik niet heel vaak heb gehoord. De rest van de vragen hier in dit topic wel.
En inderdaad, een jongen en een meisje, ben je mooi in 1x klaar. Uh, misschien wil ik wel meer kinderen??

De vraag of het een tweeling is, krijg ik wel vaker. Mijn kinderen zijn heel erg verschillend in uiterlijk. Eerst dacht ik, dat zie je toch wel? Maar laatst had ik het zelf ook bij een andere tweeling. Maar ik heb maar niets gevraagd, haha.
Tenzij ze natuurlijk nog in de wagenbak liggen, dan moeten mensen het toch wel snappen.

Maar ik krijg daarentegen ook zoveel leuke reacties. Mensen zijn vaak ook wel heel enthousiast.
En zeggen ook vaak 'respect hoor', haha.
Afbeelding
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 30 Okt 2014 09:38

Re: Is het spontaan of ...

Stofzuiger schreef:Deze vraag krijg ik heel regelmatig de afgelopen 3 jaar. Omdat het een tweeling is.
Toch blijf ik deze vraag raar vinden, vind dat best wel privé om in de supermarkt tussen de kaas en de knakworsten uit de doeken te doen.

Vinden jullie dat een normale vraag? Zou je die zelf stellen?
En krijgen moeders met 1 kind die ook?


Ik heb inhoudelijk niets toe te voegen, maar deze post in combinatie met je onderschrift vind ik echt hilarisch! :thumbup:

♥♥
<<

Emmeve

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 512

Geregistreerd: 22 Sep 2014 15:00

Bericht 30 Okt 2014 10:04

Re: Is het spontaan of ...

Ik snap de gedachtegang, zeker als je niet op de hoogte bent van de medische trajecten, maar ik vind het belachelijk om aan iemand te vragen. Zeker aan vreemden.

Nu ik zelf in de medische molen zit vraag ik me trouwens standaard af of iemand natuurlijk een baby heeft gekregen :laughcry:. Maar dat is omdat ik gewoon niet de enige wil zijn die niet zomaar een baby krijgt :(
Maar ik zou het ook nooit aan iemand vragen, dat is gewoon een rare vraag.
If only wishes could be dreams and all my dreams could come true..
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 30 Okt 2014 10:26

Re: Is het spontaan of ...

Volgens mij waren ze er voorheen niet zo terughoudend in om meerdere embryo's terug te plaatsen, en zijn ze dat in Amerika nog steeds niet, denk bijvoorbeeld aan Octomom. Zoiets zou hier helemaal niet mogen gebeuren.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:27

Bericht 30 Okt 2014 10:35

Re: Is het spontaan of ...

Stofzuiger, jij bent dus een andere stofzuiger? Lastig...

Ik vind het een gekke vraag maar passen bij het nu. De meeste mensen voelen geen schaamte meer en normen en waarden vervagen. 15 jaar geleden zou het not done zijn geweest om zo'n vraag te stellen.
<<

Anoniem304

Bericht 30 Okt 2014 10:37

Re: Is het spontaan of ...

SDL schreef:Stofzuiger, jij bent dus een andere stofzuiger? Lastig...

Ik vind het een gekke vraag maar passen bij het nu. De meeste mensen voelen geen schaamte meer en normen en waarden vervagen. 15 jaar geleden zou het not done zijn geweest om zo'n vraag te stellen.

Huh?
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:27

Bericht 30 Okt 2014 10:37

Re: Is het spontaan of ...

Er was er toch nog 1?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 30 Okt 2014 10:39

Re: Is het spontaan of ...

Ben je niet in de war met Stuiterbal? Die heeft haar oude naam weer genomen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:27

Bericht 30 Okt 2014 10:41

Re: Is het spontaan of ...

Susan, ja ik ben inderdaad in de war met Stuiterbal :eyes:.
<<

Anoniem124

Bericht 30 Okt 2014 10:56

Re: Is het spontaan of ...

Ik krijg trouwens wel écht vaak de opmerking nou dan ben je in een keer klaar! :palm:

Maar waar ik me echt aan erger is: ooooh ik wilde ook altijd een tweeling...of een drieling! En soms nog gevolgd door: lijkt me ideAl maar één keer hoeven bevallen. Dat vind ik zó onnadenkend en gewoon dom.
<<

Anoniem124

Bericht 30 Okt 2014 10:57

Re: Is het spontaan of ...

M'n eigen schoonmoeder is er trouwens een van. Ze wilde altijd een vierling en een tweeling is zooooo veel makkelijker dan twee kinderen van verschillende leeftijd zoals zij had. Het is toch geen wedstrijd?
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:27

Bericht 30 Okt 2014 11:01

Re: Is het spontaan of ...

Charles, daar vergis jij je in.


Met schoonmoeders is het altijd een wedstrijd.
<<

Anoniem124

Bericht 30 Okt 2014 11:10

Re: Is het spontaan of ...

:( zonde
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:27

Bericht 30 Okt 2014 11:11

Re: Is het spontaan of ...

Ach, zij kunnen er ook niets aan doen...
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 30 Okt 2014 11:17

Re: Is het spontaan of ...

.
Laatst gewijzigd door Susan op 30 Okt 2014 14:54, in totaal 1 keer gewijzigd.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 30 Okt 2014 11:23

Re: Is het spontaan of ...

Dat ben ik wel helemaal met je eens Susan. Mensen zijn enthousiast en willen wat zeggen en misschien komt het er dan onbewust een beetje 'lullig' uit. Maar ze bedoelen het goed.

Ik krijg trouwens ook heel erg veel leuke, positieve reacties.
Afbeelding
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 30 Okt 2014 11:27

Re: Is het spontaan of ...

Ben ik helemaal met je eens Susan! Ik heb zelfs net een topic geopend naar aanleiding van dit topic waarin ik dat aangeef, dat ik het idee heb dat tegenwoordig alles stom gevonden wordt.

♥♥
<<

Anoniem124

Bericht 30 Okt 2014 11:56

Re: Is het spontaan of ...

Tja dat ik het als irritant ervaar daar kan ik zelf ook weinig aan doen, behalve dat het te verklaren is door de zware omstandigheden rondom de bevalling en ook het hele eerste jaar dat gewoon *** was. Dat kunnen die mensen niet weten, maar ik vind het bestwel onnzozel zoiets te idealiseren. Ik laat die mensen heus niet merken dat het irritant vind, maar het gaat ook vaak over de manier waarop het gezegd wordt. Mijn nichtje bijvoorbeeld is nu zwanger. Ze heeft van heel dichtbij meegemaakt dat het met mij superslecht ging tijdens de zwangerschap en ik de bevalling op een haartje na overleefd heb. Toch is ze élke keer bezig: oooh en ik moet hierna nog eens want ik wil ook twee kindjes had ik maar een tweeling, dat is zo makkelijk maar één keer bevallen ik ben zo bang blabla. Is het zo raar dat ik dit GRUWELIJK irritant vind? Kijk een vreemde in de supermarkt vind ik wat anders maar mensen die meegemaakt hebben hoe heftig het allemaal was moeten gewoon even nadenken.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 30 Okt 2014 12:01

Re: Is het spontaan of ...

Ik vind het een onbeschofte vraag en ook iets dat er helemaal niet toe doet.

Maar met zwangerschappen en kinderen denkt men opeens alles te kunnen vragen/zeggen.

Mijn dochter is bijna 7 maanden en ik krijg de vraag of we een tweede willen of het hierbij laten.
En (ik heb nog een buikie) of nummer 2 al onderweg is :palm:
Vaak zeg ik nog ja ook en dan is het stil.
04-2014
10-2015
<<

Anoniem81

Bericht 30 Okt 2014 12:27

Re: Is het spontaan of ...

SDL schreef:Stofzuiger, jij bent dus een andere stofzuiger? Lastig...

Ik vind het een gekke vraag maar passen bij het nu. De meeste mensen voelen geen schaamte meer en normen en waarden vervagen. 15 jaar geleden zou het not done zijn geweest om zo'n vraag te stellen.

Huh, had iemand mijn naam ingepikt? :silent:

Ik ben al een aantal jaar Stof. In mijn hoofd noem ik mezelf zelfs stof...
<<

Anoniem81

Bericht 30 Okt 2014 12:36

Re: Is het spontaan of ...

Mijn moeder wilde het ook altijd graag en heeft natuurlijk veel kinderen kort op elkaar gekregen, maar toch zegt ze nog weleens (vooral in het begin vaker) dat ze echt niet jaloers is als ze ziet hoe pittig het kan zijn.
<<

Patsy

Bericht 30 Okt 2014 13:06

Re: Is het spontaan of ...

Milou schreef:Ik vind het een onbeschofte vraag en ook iets dat er helemaal niet toe doet.

Maar met zwangerschappen en kinderen denkt men opeens alles te kunnen vragen/zeggen.

Mijn dochter is bijna 7 maanden en ik krijg de vraag of we een tweede willen of het hierbij laten.
En (ik heb nog een buikie) of nummer 2 al onderweg is :palm:
Vaak zeg ik nog ja ook en dan is het stil.


Ik ben heel benieuwd hoe lang het nog duurt voordat ik zulke opmerkingen ga krijgen.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers