Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kledingkast opruimen

<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 29 Okt 2014 13:57

Kledingkast opruimen

Doen jullie dat vaak? Ik vind het zo'n schijtklus. Ik lig liever drie uur lang bij de tandarts :laughcry:

Aaargh. Heb altijd zoveel kleding waarvan ik niet meer weet wat ik ermee moet of het past niet of weet ik het. Weggooien vind ik zonde, Marktplaats werkt amper etc.

Ondertussen fungeren de eettafelstoelen en kapstok al maanden als kledingkast voor de items die ik nu vaak (lees: alleen maar) draag.

Frustratie, frustratie!
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 29 Okt 2014 13:59

Re: Kledingkast opruimen

En ik draag dus o.a. steeds hetzelfde, omdat mn kast een puinhoop is.
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Anoniem86

Bericht 29 Okt 2014 14:00

Re: Kledingkast opruimen

Ja, doe het vaak, tegelijk met alles extra netjes neerleggen, dan vis ik de dingen die ik niet meer draag of twijfel eruit! I breng het meestal naar een stichting hier voor daklozen, die verkopen het dan. Maar ligt nog steeds teveel in haha..
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 29 Okt 2014 14:01

Re: Kledingkast opruimen

Oh nee vind dat altijd wel een rustgevend werkje. Ik moet zo voor 3 uur naar de tandarts, ruilen? ;-)
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 29 Okt 2014 14:02

Re: Kledingkast opruimen

Ik weet eigenlijk niet of ik de juiste pijler heb gekozen, haha. Tis niet bepaald een hobby... :laughcry:
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3087

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 29 Okt 2014 14:06

Re: Kledingkast opruimen

Oh ik haat dat. Ik ga altijd heel voortvarend van start. Maak netjes gesorteerde stapeltjes die ik eerst buiten de kast leg. Maar dan ben ik halverwege, afgeleid en geen zin meer en vervolgens blijven die stapels een week buiten de kast liggen.
<<

Anoniem173

Bericht 29 Okt 2014 14:11

Re: Kledingkast opruimen

Ik heb in dit huis een Veel kleinere kast nu tijdelijk. Ging van een vierdeurs naar een tweedeurs. Weeeee echt te klein. Maar ik heb dus nog zes of zeven dozen vol met kleding. Die heb ik toevallig een paar weken geleden uitgezocht. De herfst en winterkleren in de kast en de zomerkleding weer in een doos. Als we straks definitief boven slapen heb ik gelukkig weer ruimte zat. Uitzoeken vind ik nooit leuk. Alles altijd op een hoop en ik wil nooit wat weggooien.

Wat trouwens goed werkt is kleding waarover je twijfelt apart in een tas of doos leggen. Als je die dan een jaar later nog niet hebt gemist ga je dat wss ook niet meer doen.
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 29 Okt 2014 14:13

Re: Kledingkast opruimen

Carra schreef:Oh ik haat dat. Ik ga altijd heel voortvarend van start. Maak netjes gesorteerde stapeltjes die ik eerst buiten de kast leg. Maar dan ben ik halverwege, afgeleid en geen zin meer en vervolgens blijven die stapels een week buiten de kast liggen.


Wauw, dit doe ik dus precies zo. Vaak is een deel zelfs nog geen stapel, maar een ontplofte hoop en die woonf dan wekenlang naast het bed op de grond.. :palm:
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Anoniem321

Bericht 29 Okt 2014 14:18

Re: Kledingkast opruimen

Ik heb er ook een hekel aan, dat komt omdat ik nooit doorpak. Ik sorteer mijn kleding op: "gaat weg", "Mag misschien blijven" en "Moet blijven".
Het probleem is dat ik halverwege geen zin meer heb en alles maar weer terugleg in de kast.
Of ik heb bijv. stapeltjes voor de container van het leger des heils gemaakt en dan ligt dat 1.5 week voordat ik het ook daadwerkelijk in een zak doe en wegbreng.
Of de "mag misschien blijven" stapel gaat gewoon terug in de kast en als ik een volgende keer een kastopruiming houd, dan denk ik: hee, had ik dit niet al eerder gesorteerd?
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 29 Okt 2014 14:18

Re: Kledingkast opruimen

AM, klinkt als een goede tijdelijke oplossing zo met die dozen. Ik wil ook nooit dingen weggooien. Ik heb met ongeveer 15 joggingbroeken een ikwiljenietweggooien-band, maar er is er maar eentje draagbaar eigenlijk.

Ik ga Pippa twee weken inhuren. Een week voor in mn huis en dan stuur ik haar de tweede week naar een kuuroord om van de eerste week bij te komen :yes:
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Anoniem86

Bericht 29 Okt 2014 14:33

Re: Kledingkast opruimen

Hahaha! Vooral de tweede week klinkt goed. Ik ben wel vrij rigoreus met opruimen hoor, en dan vooral dingen die je toch niet mist!
<<

Anoniem216

Bericht 29 Okt 2014 14:55

Re: Kledingkast opruimen

...
Laatst gewijzigd door Anoniem216 op 14 Okt 2017 10:18, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem193

Bericht 29 Okt 2014 14:59

Re: Kledingkast opruimen

Ik heb al 6 maanden een mand op mijn kamer staan met allemaal kleding die weg mag. Ondertussen moet ik alweer opnieuw gaan uitzoeken. Het is drama bij mij (en de kinderen ook)
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 29 Okt 2014 15:18

Re: Kledingkast opruimen

Ik doe dit 1x per jaar ongeveer. Heb vorige week 15 zakken met zooi uit mn huis weggedaan, waarvan twee met kleding (had vorig jaar een echt grote opruiming gehouden en toen is er al veel meer weg gegaan). Heb met name allerlei oude sport- en pyjamazooi weggegooid en oude basic dingen of shirtjes die ik al tijden niet heb gedragen. Ik moet zeggen dat ik nu een heerlijk opgeruimd gevoel heb en dat houd ik graag nog even vast :)
❤ 7 juni 2018
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 29 Okt 2014 15:31

Re: Kledingkast opruimen

Haha Bliss, die foto van jou was echt geniaal idd :D
Ik heb weleens 13 vuilniszakken weten te presteren met opruimen van mijn gangkast. Alleen daarna was ie nog steeds vol...
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 29 Okt 2014 15:34

Re: Kledingkast opruimen

Reva schreef:Haha Bliss, die foto van jou was echt geniaal idd :D


Haha ja en dat was dus maar de helft van de totale weekopbrengst :shock:
Ik zit me nu elke dag te verkneukelen thuis om mijn schone en opgeruimde huisje, wist niet dat dat zo fijn was whaha. Hopelijk hou ik t vanaf nu een beetje bij.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem 69

Bericht 29 Okt 2014 15:37

Re: Kledingkast opruimen

Ik doe het ongeveer twee keer per jaar (winter en zomer). Dan haal ik alles uit de kast en kijk ik wat ik nog leuk vind, wat nog goed past en wat er nog netjes uitziet. De kleding die hieraan niet voldoet, doe ik in een vuilniszak en die vuilniszak breng ik dan naar zo'n kledingbak. De kleding die ik wil houden, leg ik bij elkaar neer (korte mouwen bij elkaar, vesten bij elkaar, etc.). Tot slot leg en hang ik alles netjes in de kledingkast terug. Ik vind het geen vervelende klus, maar ben er vaak toch langer mee bezig dan dat ik zou willen.
<<

Anoniem216

Bericht 29 Okt 2014 15:43

Re: Kledingkast opruimen

...
Laatst gewijzigd door Anoniem216 op 14 Okt 2017 10:17, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem156

Bericht 29 Okt 2014 18:39

Re: Kledingkast opruimen

Eigenlijk elke keer als ik m'n schone was opberg ruim ik m'n kast op. Ik kom altijd wel dingen tegen waarvan ik dan ineens denk 'mehh' en die haal ik er dan meteen uit.
vind het altijd fijn om m'n kast op te ruimen. De andere delen van m'n huis ben ik minder enthousiast over haha
<<

Anoniem170

Bericht 29 Okt 2014 23:39

Re: Kledingkast opruimen

Is bij mij zo gebeurd! Ik heb heel weinig kleding. Alles past in 2 vakjes. Ik gooi kleding pas weg als er gaten inzitten.(behalve ondergoed, is eigenlijk beschamend al die gaten, gelukkig ziet niemand het)
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 30 Okt 2014 16:21

Re: Kledingkast opruimen

Poubelle schreef:Eigenlijk elke keer als ik m'n schone was opberg ruim ik m'n kast op. Ik kom altijd wel dingen tegen waarvan ik dan ineens denk 'mehh' en die haal ik er dan meteen uit.
vind het altijd fijn om m'n kast op te ruimen. De andere delen van m'n huis ben ik minder enthousiast over haha


Wauw! Hulde!

Dimmel, mijn gangkast is erg groot, maar de troep lag ook een meter of 2,5 hoog vanaf de grond.
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 30 Okt 2014 16:27

Re: Kledingkast opruimen

Wij hebben het weekend van volgende week geblokt om ons huis te ontdoen van zooi. In de ruim drie jaar dat we hier nu wonen is het behoorlijk dichtgeslibd en ruimt het steeds moeilijker op. Hoewel de geschetste situaties heeellll herkenbaar zijn heb ik er voor alsnog best zin in, vooral in het resultaat. Mijn kledingkast moet er dan ook aan geloven.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem216

Bericht 31 Okt 2014 09:45

Re: Kledingkast opruimen

...
Laatst gewijzigd door Anoniem216 op 14 Okt 2017 10:15, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 31 Okt 2014 10:06

Re: Kledingkast opruimen

Ik moet dit ook echt gaan doen binnenkort (lees weken geleden) maar ik heb er zo'n hekel aan. Alleen ik heb nog zoveel liggen dat te groot is en dingen die ik nooit aan doe of nooit aan heb gehad dus moet er binnenkort toch maar aan geloven in de hoop dat ik nog wat kan verkopen op MP of zo
<<

Anoniem222

Bericht 31 Okt 2014 10:19

Re: Kledingkast opruimen

Ik vind het altijd wel leuk om te doen! Maar het kost wel veel tijd, dus doe het 1 of 2x per jaar. En dan houden we vaak meteen een kledingruil met vriendinnen.
Volgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers