Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Samen Bevallen, yoga, zwemmen... wat deden jullie??

<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17381

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 29 Okt 2014 09:53

Samen Bevallen, yoga, zwemmen... wat deden jullie??

Yes, finally kan ik vragen gaan stellen! :D

Hebben jullie tijdens jullie zwangerschap een cursus gedaan? Of een (zwangerschaps)sport? Zo ja, waarom koos je voor die optie, en wat vond je ervan? En zo nee; waarom niet?

Een cursus als Samen Bevallen lijkt me wel leuk denk ik, maar je moet je overal zo snel voor opgeven! Ik heb het idee dat ik er nog helemaal niet aan toe ben haha! En is Samen Bevallen iets waarnaast je dan ook nog iets als zwemmen ofzo doet als je dat wil, of heb je echt genoeg info en beweging aan zo'n cursus? Geloof het niet he?!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 29 Okt 2014 10:01

Re: Samen Bevallen, yoga, zwemmen... wat deden jullie??

Ik heb bij de eerste 2 niks gedaan, heb het ook niet gemist.
Wel heb ik 1x een les zwangerschapszwemmen gedaan met een vriendin. Wij dachten dat het rustig dobberen in het water was maar we moesten ons daar toch eens flink in het zweet werken... Rennen door het water, knieën op tillen ect... Dat was ook 1x en nooit weer.

Bij deze zwangerschap zat ik op zwangerfit. O advies van de fysio om mijn rug sterker te maken. Dat was gewoon fitness onder begeleiding van de fysio een half uur en daarna een half uur bekken oefeningen ect
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 29 Okt 2014 10:08

Re: Samen Bevallen, yoga, zwemmen... wat deden jullie??

Ik heb wel iets gedaan.. maar ik weet gewoon niet meer hoe het heet, ik dacht zwanger en fit. Maar het was ook vooral veel advies, oefeningen die je kon doen om bepaalde spiergroepen sterker te maken, ook tip wat je beter niet kon doen en welke houding je wel of niet moest aannemen.

De pufles heb ik gemist toen was ik al opgenomen in het ziekenhuis :)
:heart: :heart: 2011
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1028

Geregistreerd: 08 Dec 2013 13:23

Bericht 29 Okt 2014 10:10

Re: Samen Bevallen, yoga, zwemmen... wat deden jullie??

Ik doe momenteel zwangerschapsyoga en dat vind ik wel de moeite waard! We doen veel ontspannings- en ademhalingsoefeningen. Het is alles behalve zweverig en ik kom echt tot rust.
Ik ben pas begonnen bij 33 weken zwangerschap en het zijn in totaal 4 lessen van 1,5 uur. Officiëel zijn het 10 lessen, waarvan 2 met partner. Ik heb mij alleen pas met een week of 30 aangemeld en toen kon ik niet direct instromen. Dus ik volg nu een verkort programma. Wat mij betreft zouden 10 lessen ook wat te veel van het goede zijn geweest;)
<<

Anoniem286

Bericht 29 Okt 2014 10:10

Re: Samen Bevallen, yoga, zwemmen... wat deden jullie??

Wij hebben samen bevallen gedaan. Ik vond het erg leuk en informatief, mijn man ook. Ik heb er veel geleerd en vond het leuk om ervaringen te horen. Het nadeel is dat je altijd met zijn tweetjes moet gaan en het is best vaak. Je krijgt geen beweging oid daarbij, ik zwom wekelijks nog maar dan gewoon op eigen initiatief. Geen zwangerschapszwemmen
Laatst gewijzigd door Anoniem286 op 29 Okt 2014 10:11, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem216

Bericht 29 Okt 2014 10:10

Re: Samen Bevallen, yoga, zwemmen... wat deden jullie??

...
Laatst gewijzigd door Anoniem216 op 14 Okt 2017 10:21, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 29 Okt 2014 10:12

Re: Samen Bevallen, yoga, zwemmen... wat deden jullie??

Wij hebben Samen bevallen gedaan. Volgens mij vanaf week 30 elke week 2 uur. Ik vond het heerlijk om elke week samen bewust stil te staan bij alles rondom de bevalling. Veel informatie gekregen, veel gelachen en gekletst en met de groep waarmee we samen bevallen deden hebben we nog steeds 2 keer per jaar contact. Bij iemand thuis, een kop koffie en even kletsen over hoe het gaat. Niet nodig, wel leuk.
De cursus zelf was informatief, de massage en ontspanningslessen vond ik heerlijk en met de puf-adviezen heb ik niets bewust gedaan. Mijn vriend vond dat hij beter geinformeerd en daardoor meer relaxed de bevalling inging.
<<

Anoniem81

Bericht 29 Okt 2014 10:23

Re: Samen Bevallen, yoga, zwemmen... wat deden jullie??

Hij maakte me zwanger, ik deed de rest :laughcry:

Geen gym, cursus oid gedaan.
<<

Anoniem103

Bericht 29 Okt 2014 10:26

Re: Samen Bevallen, yoga, zwemmen... wat deden jullie??

Wij hebben ook samen bevallen gedaan. De meeste informatie die we kregen wist ik wel al omdat ik zelf al veel gelezen had maar het werd wel op een leuke manier besproken. Voor mijn man was het meeste wel nieuw en hij vond het ook heel prettig dat hij alles wist toen ik ging bevallen. Het was ook fijn om een moment te hebben dat we samen met de zwangerschap bezig waren. De groep was ook gezellig, het was gewoon een leuke avond.
Het is niet echt met bewegen, alleen met pufoefeningen. Die waren wel grappig en ik heb ze ook wel gebruikt bij m'n eerste bevalling.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 29 Okt 2014 10:30

Re: Samen Bevallen, yoga, zwemmen... wat deden jullie??

Ik heb zwanger-fit gedaan en daar hoorde tegen het einde een Partneravond bij, daar vertelde ze wat over de bevalling en massagetechnieken en hoe de weeën gaan enzo.
Maar wat mijn vriend het beste onthouden had, was het grapje over koffie zetten als de bevalling begint.
Dus bij de eerste wee keek hij mij aan en zei:" ik moet koffie zetten!"
( was de verloskundige wel blij mee trouwens :smile: )
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17381

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 29 Okt 2014 10:31

Re: Samen Bevallen, yoga, zwemmen... wat deden jullie??

Ah dank dames! Vriend lijkt die cursus ook leuk dus ik denk dat we die sowieso gaan doen! Er is ook een verkorte cursus; hebben jullie allemaal de uitgebreide gedaan? Het lijkt anders zoveel!

En geen beweging in die cursus toch... als yoga je normaal niet echt ligt (ik vind het altijd zo langzaam! :D) is het dan nu anders? Ysa? :) Anders is zwemmen of dat Zwanger en Fit misschien toch wel wat! Ik denk dat ik wel wat extra beweging kan gebruiken haha.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem199

Bericht 29 Okt 2014 10:36

Re: Samen Bevallen, yoga, zwemmen... wat deden jullie??

Ik was van plan om gewoon te blijven sporten en verder geen extra cursus oid te gaan doen, maar mijn bekken gooien roet in het eten. Wil nu zwangerschapszwemmen gaan doen. Hier kun je gewoon meedoen zonder opgave, dus ga denk ik volgende week al beginnen. Daarnaast ga ik naar de fysio waar ik oefeningen doe om mijn bekken te stabiliseren.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 29 Okt 2014 10:37

Re: Samen Bevallen, yoga, zwemmen... wat deden jullie??

Wij hebben samen een Hypnobirthing cursus gedaan.
Klinkt zweverig maar viel reuze mee.
Het gaat voornamelijk om ademhalingstechnieken en focussen/ontspannen.

In principe zou je het kunnen doen aan de hand van het boek van Marie Mongan, maar de cursus is ook een aanrader.
Wat mij aantrok in deze cursus is dat ze als doel hebben om de bevalling zo relaxt en pijnloos mogelijk door te komen.
Bij mij is dit zeker gelukt. Ik heb geen pijnstilling gehad en was binnen 7 uur klaar.

Oh, en m'n vriend vond de cursus ook leuk. Tijdens de bevalling heeft hij me goed kunnen coachen en daardoor voelde hij zich niet machteloos.

Sporten heb ik eigenlijk niet gedaan. Wielrennen was al snel niet meer prettig.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem103

Bericht 29 Okt 2014 10:39

Re: Samen Bevallen, yoga, zwemmen... wat deden jullie??

Wij hebben bij de eerste de uitgebreide cursus gedaan en bij de tweede de verkorte nog een keertje. Ik vond zelf de uitgebreide leuker omdat je daar ook meer tijd had om met elkaar te kletsen over dingen aan de hand van "opdrachtjes" die je kreeg. Bijvoorbeeld kaartjes met een stelling erop waar je dan allebei op moest reageren enz. Dat was bij de verkorte cursus minder en daardoor was die cursus wat meer alleen informatief.
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1028

Geregistreerd: 08 Dec 2013 13:23

Bericht 29 Okt 2014 10:47

Re: Samen Bevallen, yoga, zwemmen... wat deden jullie??

Zora schreef:
En geen beweging in die cursus toch... als yoga je normaal niet echt ligt (ik vind het altijd zo langzaam! :D) is het dan nu anders? Ysa? :) Anders is zwemmen of dat Zwanger en Fit misschien toch wel wat! Ik denk dat ik wel wat extra beweging kan gebruiken haha.


Yoga is ook niet heel beweeglijk nee;) En dat langzame herken ik wel, haha. Ik dacht op voorhand trouwens ook dat het niet zo mijn ding zou zijn, maar het valt mij alles mee! Al heb ik echt genoeg aan die vier lessen. Ik denk dat je voor yoga moet kiezen als je op zoek bent naar iets ontspannends en rustgevends. Ik heb het vooral gedaan om de focus wat meer op de zwangerschap te leggen en om even een moment heel bewust bezig te zijn met het kleintje in mijn buik. Als je iets zoekt waarbij je ook voldoende beweegt, dan is een andere cursus misschien meer passend!
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 29 Okt 2014 11:23

Re: Samen Bevallen, yoga, zwemmen... wat deden jullie??

Ik deed zwemmen. Zo bleef ik toch in beweging zonder dat ik er contracties van kreeg. Heerlijk vond ik het.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 29 Okt 2014 11:27

Re: Samen Bevallen, yoga, zwemmen... wat deden jullie??

Ik heb een zwangerschapscursus gedaan. Geloof dat het 7 avonden waren, met 1 partneravond.
Het was geen pufcursus ofzo. Er werd gewoon veel informatie gegeven over bevallen en de tijd erna. En we kregen een cd met ontspanningsoefeningen. Ik heb hier heel veel aan gehad.
En toen alle baby's ongeveer 10 weken waren hadden we nog een terugkom ochtend om ervaringen uit te wisselen en de baby's te showen.

Daarna ben ik nog een paar keer gaan zwangerschaps zwemmen, maar dit heb ik op het laatst niet meer zo veel gedaan, omdat ik niet zo'n zin had om 's avonds weg te gaan. En ik het afdrogen/aan en uitkleden zo'n gedoe vond steeds.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17381

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 29 Okt 2014 11:28

Re: Samen Bevallen, yoga, zwemmen... wat deden jullie??

Jouw verhaal heb ik nog onthouden inderdaad Ooh La La, vond het toen heel interessant dat het jou zo goed bevallen is! Het klinkt idd best zweverig, maar misschien moeten ze gewoon iets doen aan die naam :D Ik ga me daar eens in verdiepen.

Goed om te lezen dat die langere cursus SB wel de moeite waard is... lastige keuze vind ik het hoor! Ysa, dank voor je uitleg! Het klinkt wel erg fijn, dat bewust zijn van, en contact maken. Poeh. Komende dagen maar even kijken wat en hoe allemaal kan in de buurt. Zwemmen lijkt me sowieso toch ook wel fijn...
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem147

Bericht 29 Okt 2014 11:35

Re: Samen Bevallen, yoga, zwemmen... wat deden jullie??

Ooh La La! schreef:Wij hebben samen een Hypnobirthing cursus gedaan.
Klinkt zweverig maar viel reuze mee.
Het gaat voornamelijk om ademhalingstechnieken en focussen/ontspannen.

In principe zou je het kunnen doen aan de hand van het boek van Marie Mongan, maar de cursus is ook een aanrader.
Wat mij aantrok in deze cursus is dat ze als doel hebben om de bevalling zo relaxt en pijnloos mogelijk door te komen.
Bij mij is dit zeker gelukt. Ik heb geen pijnstilling gehad en was binnen 7 uur klaar.

Oh, en m'n vriend vond de cursus ook leuk. Tijdens de bevalling heeft hij me goed kunnen coachen en daardoor voelde hij zich niet machteloos.

Sporten heb ik eigenlijk niet gedaan. Wielrennen was al snel niet meer prettig.


Dit zou ik ook willen doen. Ik ben nu het boek van Marie Mongan aan het lezen en hoorde via via al hele fijne verhalen over Hypnobirthing.
<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:49

Bericht 29 Okt 2014 11:44

Re: Samen Bevallen, yoga, zwemmen... wat deden jullie??

Bij beide zwangerschappen geen cursus of iets dergelijks gedaan en ook niet gemist. Bij de eerste nog tot 34 weken 2 x per week gesport bij de sportschool. Bij de tweede zwangerschap had ik genoeg aan mezelf, werk en peuter die rondliep dat ik helemaal niets heb gedaan.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 29 Okt 2014 11:50

Re: Samen Bevallen, yoga, zwemmen... wat deden jullie??

Zora schreef:Jouw verhaal heb ik nog onthouden inderdaad Ooh La La, vond het toen heel interessant dat het jou zo goed bevallen is! Het klinkt idd best zweverig, maar misschien moeten ze gewoon iets doen aan die naam :D Ik ga me daar eens in verdiepen.


Wat leuk dat je mijn verhaal onthouden hebt!

Ik liet me eerst ook tegenhouden door het zweverige, daar ben ik (en m'n vriend al helemaal) veel te nuchter voor.
Tot ik een aantal vrouwen in mijn omgeving er over hoorden. 2 van hen hadden hun eerste bevalling zonder en de 2e met hypnobirthing gedaan. Waar hun eerste bevalling 10 a 12 uur duurde, waren ze bij de 2e binnen de 6 a 7 uur bevallen. Ook hebben ze, net als ik, het heel ontspannen ervaren én geen pijnstilling hoeven gebruiken.
Vooral dat laatste trok mij over de streep.

Ik raad het in ieder geval iedereen aan. De cursus is vrij prijzig (€350,- voor 4 dagdelen) maar zeker de moeite waard.

Zo, genoeg reclame gemaakt. Haha.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem104

Bericht 29 Okt 2014 11:51

Re: Samen Bevallen, yoga, zwemmen... wat deden jullie??

.
Laatst gewijzigd door Anoniem104 op 09 Dec 2014 10:48, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

meisje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 750

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:09

Bericht 29 Okt 2014 11:52

Re: Samen Bevallen, yoga, zwemmen... wat deden jullie??

Ik heb 2x zwanger en fit gedaan.
Nu heb ik me nog nergens voor aangemeld. Als ik me beter ga voelen in de avond dan wil ik zwanger en fit weer gaan doen.
💜💜💙💙
<<

Anoniem117

Bericht 29 Okt 2014 12:08

Re: Samen Bevallen, yoga, zwemmen... wat deden jullie??

Zora, wat fijn dat je zwanger bent! Hoever ben je? Gefeliciteerd!

Ik heb voordat ik zwanger ben yoga gedaan (dat deed ik vrij intensief), maar daar ben ik tijdens de zwangerschap mee gestopt. In eerste instantie omdat ik te misselijk was en daarna omdat ik snel harde buiken kreeg. Nu zwem ik met een zwangere vriendin 1 x in de week (wij trekken dan baantjes), dit is dus ook niet speciaal zwangerschapszwemmen. Ook probeer ik nog elke dag 1 uur te wandelen. Dit lukt niet altijd, ik heb het nu teruggebracht naar in ieder geval 45 min.

Zwangerschapscursussen, gym, hypnobirthing spreekt mij allemaal niet aan. Wat me wel leuk had geleken was zwangerschapsbootcamp, volgens mij heet dat mom in balance. Voordat ik zwanger was deed ik 2 x per week aan bootcamp, dus dat had ik wel voort willen zetten. Helaas is zoiets voor mij echt niet haalbaar.
<<

Anoniem97

Bericht 29 Okt 2014 12:26

Re: Samen Bevallen, yoga, zwemmen... wat deden jullie??

Ik heb bij de eerste yoga gedaan, dat vond ik best fijn ondanks dat t soms wat zweverig was, nog best wat dingen geleerd daar.
Bij de 2de niks gedaan en nu bij de derde weet ik t nog niet, wil graag hypno doen maar dat is zo ontzettend duur.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Kaat, Kira, Maria