Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gedragsverandering door peuterspeelzaal?

<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 29 Okt 2014 05:02

Gedragsverandering door peuterspeelzaal?

Mijn oudste zoon gaat nu bijna twee maanden naar de psz en hoewel hij het erg leuk vindt en er met veel plezier naar toe gaat, is er sindsdien in zijn gedrag thuis en elders wel wat veranderd. Hij is veel wilder geworden, veel meer gaan schreeuwen, gooien, duwen etc. Niet de hele dag door, maar over het algemeen is het wel minder gezellig geworden. In de herfstvakantie was hij ineens weer een stuk rustiger en prettiger in de omgang. Gisteren ging hij weer naar de psz en was het weer mis. Hij heeft daar natuurlijk hele andere invloeden dan thuis en ik had ook wel verwacht dat we dat zouden gaan merken, maar had het niet zo heftig verwacht.

Zijn er meer mensen op wiens kind de psz zo'n effect had en is het mettertijd wel beter geworden?
<<

Anoniem162

Bericht 29 Okt 2014 08:57

Re: Gedragsverandering door peuterspeelzaal?

Mijn zoontje veranderde ook heel erg. Hij werd de eerste maanden heel wild. (hij is in februari gestart)
Na de zomervakantie is hij het omgekeerde, hij is heel rustig. Hij neemt wel gekke dingen over van kindjes daar (gekke bekken die ze trekken en dat soort dingen) maar hij is nu wel rustiger.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 29 Okt 2014 10:12

Re: Gedragsverandering door peuterspeelzaal?

Is hij dan niet gewoon veel vermoeider?
<<

Fiene

Bericht 29 Okt 2014 13:24

Re: Gedragsverandering door peuterspeelzaal?

Veel kinderen veranderen wanneer ze naar de peuterzaal/ school gaan. Enerzijds doordat het voor kinderen erg vermoeid kan zijn, hele dagen naar school/ dingen '' moeten'' , luisteren en blijven zitten etc etc etc. Maar ook doordat ze natuurlijk met veel meer andere kinderen in aanraking komen en dingen oppikken.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 29 Okt 2014 14:03

Re: Gedragsverandering door peuterspeelzaal?

Het kan, naast vermoeidheid, ook een manier zijn van prikkels verwerken. Het 'eruit gooien' door middel van gewoonweg erg druk doen. Een manier waarop eigenlijk best veel kinderen zich uiten, door zo hun hoofd leeg te maken.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 30 Okt 2014 20:31

Re: Gedragsverandering door peuterspeelzaal?

Ik denk dat het dan inderdaad (te) veel prikkels zijn. Mijn man en ik hebben afgesproken om voorlopig de dagen zonder psz zo rustig mogelijk te houden. Stomme is dat we tussen de twee verschillende psz-dagen ook verschil merken, op de dag dat kindje X. er is, is het steevast drama en op de dag dat X. er niet is gaat het stukken beter. Maar goed, daar kun je niks aan doen. Op de basisschool wordt het natuurlijk nog veel drukker en hij zal toch met alle prikkels en kinderen moeten leren omgaan.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers