Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welke middelen bij vuurwerkangst?

<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 29 Okt 2014 01:24

Welke middelen bij vuurwerkangst?

Ik weet dat het nog láng geen oud en nieuw is, maar omdat mijn hond zo ontzettend bang is, wil ik me dit jaar eens op tijd gaan verdiepen in de diverse middelen die er zijn tegen vuurwerkangst.

Ik doe er elk jaar al alles aan om hem zoveel mogelijk te ontzien tijdens de week rondom oud en nieuw, maar elk jaar weer is het een drama.... de angst zit zo diep.
Ik ga van de week even een vuurwerk cd kopen om die thuis af en toe al op te zetten, in de hoop dat hij er een beetje aan went.

Nu heb ik folders gehaald bij de dierenarts met diverse middelen die er zijn tegen de vuurwerkangst, en vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft.

Ik heb hier folders van Adaptil, D.A.P, en Zylkene.
Wie zegt dit iets?
Heeft er iemand nog andere tips?

Mijn hond is vast niet het enige huisdier met deze angst, dus wie weet kunnen we elkaar alvast een beetje helpen met tips en tricks.
<<

Anoniem186

Bericht 29 Okt 2014 08:01

Re: Welke middelen bij vuurwerkangst?

Ik zou naar een homeopaat voor honden gaan. Die kunnen je vaak heel gericht helpen.
http://www.dogtouch.nl/publicaties/vuurwerkangst.html
<<

Anoniem97

Bericht 29 Okt 2014 16:51

Re: Welke middelen bij vuurwerkangst?

De hond van mijn vader is ook ontzettend bang, hij draagt als ze heel erg aan t knallen zijn, een thundershirt http://www.medpets.nl/thundershirt/
Ook als het heel erg onweert.
Hij is dan weer kalm en niet angstig, helpt echt ontzettend goed.
<<

Anoniem131

Bericht 29 Okt 2014 16:58

Re: Welke middelen bij vuurwerkangst?

Ik zou heel erg uitkijken met pillen/drankjes. Het kan zo werken dat het dier er niet meer op kan reageren maar van binnen wel heel bang is. Vorig jaar was hier een documentaire over maar ik kan hem niet vinden. Zal nog even zoeken.
<<

Anoniem211

Bericht 29 Okt 2014 17:06

Re: Welke middelen bij vuurwerkangst?

Toen ik mijn honden nog had gebruikte ik altijd Bach Rescue Spray. Een dag of 2/3 van tevoren mee beginnen, 3 keer daags wat druppels op de tong. Hielp heel goed hier.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 29 Okt 2014 17:22

Re: Welke middelen bij vuurwerkangst?

Gaia, zo'n shirt klinkt erg goed, maar hoe krijg je dat aan?
Ben bang dat dat bij onze hond al niet meevalt.

Ik ben zo blij met de nieuwe vuurwerkregels, hopelijk worden ze ook een beetje nageleefd!
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Anoniem97

Bericht 29 Okt 2014 17:30

Re: Welke middelen bij vuurwerkangst?

Mijn vader heeft eerst geoefend met t vest, dus niet bij onweer enzo, maar hij accepteerde t vrij snel. En toen uitgeprobeert met onweer, de hond was echt een ander beest, heel fijn.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Silly-One