Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vriendin is veranderd door reizen

<<

Anoniem125

Bericht 29 Okt 2014 08:29

Re: Vriendin is veranderd door reizen

Zeester schreef:En ook ik merkte dat ik veel meegemaakt had en de rest hier niet. Die waren alleen maar aan het werken, feesten, slapen en weer werken (overdreven gezegd).

Dit lijkt misschien zo wanneer je je niet in mensen verdiept, maar om mezelf als voorbeeld te nemen, ik heb in de maanden dat zij weg was wel degelijk veel meegemaakt. Alleen het zijn andere dingen dan waar zij zich op focust. Mijn moeder is ernstig ziek geworden, ik ben zwanger geraakt, ik heb een artikel gepubliceerd. Voor mij zijn dat grote dingen, voor haar vallen ze in het rijtje 'kleine burgerlijkheid'.
<<

Anoniem122

Bericht 29 Okt 2014 08:35

Re: Vriendin is veranderd door reizen

Nougat schreef:Tsja, ik snap best dat een ander land veel gaver lijkt, wanneer je daar op reis bent geweest dan je leven in Nederland, waar je verplichtingen hebt. Voor de meeste mensen is geld uitgeven nu eenmaal leuker, dan geld verdienen. Het is een soort utopie, want je kunt niet eeuwig op zo'n manier doorleven. Op een bepaald moment moet er toch geld worden verdiend en verlang je waarschijnlijk ook wel naar meer vastigheid, een huis, je wordt verliefd op een man, wil daar iets mee opbouwen. En waar op de wereld je die vastigheid ook uiteindelijk krijgt, het betekent dat je ook weer verplichtingen gaat krijgen, net als je in Nederland gewend was.

Maar natuurlijk begrijp ik hoe het voelt om dat vrije leven te leren kennen. De vrijheid, de spontaniteit, het gevoel het leven ten volle te leven. Ik heb het allemaal ook zelf meegemaakt en heb ervan genoten. Ik heb ook meerdere keren gedacht dat ik in zo'n ander land veel beter zou aarden en dat Nederland eigenlijk niet bij mij paste, maar weet je? Uiteindelijk kom je erachter dat je altijd jezelf meeneemt en dat je - ook in Nederland - kan leven zoals jij dat wilt. Dat het meer ligt aan de verandering IN jezelf dan aan de verandering buiten jezelf.



Ben het niet met je eens. Leuk dat het voor jou wel zo werkt, maar ik merkte in mij persoonlijk zo veel verschil tijdens mijn stage in Bangkok en mijn andere stages.
Natuurlijk is dat anders dan alleen reizen maar ik ben daar echt veel gelukkiger, voel me er meer op mijn gemak en thuis en ik kan me ook echt niet voorstellen dat ik datzelfde gevoel in NL kan bereiken.
En dat heeft grotendeels te maken met de cultuur, de mentaliteit van de mensen en dergelijk.
Waar ik in Belgie bijna genegeerd werd en op mijn eerste dag werd toegeblaft in de pauze dat ik op iemand zn plek zat en ergens anders moest gaan zitten, werd ik in Bangkok gelijk getrakteerd op lunch, hing er een getekend a4 op mm werkbank om me welkom te heten, namen mn collegas me op sleeptouw etc.
Ik ben dan ook enorm blij dat ik over een paar maanden kan emigreren als het even mee zit!
Laatst gewijzigd door Anoniem122 op 29 Okt 2014 09:17, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Zeester

Bericht 29 Okt 2014 09:04

Re: Vriendin is veranderd door reizen

Lees je niet goed? Ik schreef ook dat ik overdreef.
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:27

Bericht 29 Okt 2014 09:33

Re: Vriendin is veranderd door reizen

Ik kan me voorstellen dat als jij interesse toont in haar maar zij vervolgens niet stil staat of voldoende aandacht geeft over wat er bij jou allemaal is gebeurd in die periode, dit zorgt voor een domper. Wellicht was ze voor haar vakantie ook al zo maar valt het je nu pas op doordat je haar een langere tijd niet hebt gezien.

Ik zou het de volgende afspraak/telefoontje/email gewoon nog eens bekijken. Als ze dan weer weinig aandacht besteedt aan jouw leven en het vooral om haar moet draaien, dan zou ik haar daar op aanspreken.

Hoe gaat het eigenlijk met je moeder? En waar heb je een artikel over mogen schrijven? Hebben jullie al de sleutel van jullie nieuwe huis?
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 29 Okt 2014 09:49

Re: Vriendin is veranderd door reizen

Ik ben het niet met je eens. Ik werk in Australie ook gewoon hoor, meer nog dan ik in Nederland deed. Het gaat mij er gewoon om dat er een andere mentaliteit heerst. Het is niet een soort van vakantiegevoel wat ik daar heb, ik pas gewoon beter in de cultuur, het is vrijer en er heerst een buitencultuur. Je zoekt nu naar allemaal redenen, maar misschien IS het in haar ogen ook daar wel fjner en beter voor haar. Er zijn ook zat mensen die naar Nederland komen te wonen die zich hier beter thuis voelen..
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem125

Bericht 29 Okt 2014 14:35

Re: Vriendin is veranderd door reizen

ไม่เป็นไร schreef:
Nougat schreef:Natuurlijk is dat anders dan alleen reizen maar ik ben daar echt veel gelukkiger, voel me er meer op mijn gemak en thuis en ik kan me ook echt niet voorstellen dat ik datzelfde gevoel in NL kan bereiken.
En dat heeft grotendeels te maken met de cultuur, de mentaliteit van de mensen en dergelijk.
Waar ik in Belgie bijna genegeerd werd en op mijn eerste dag werd toegeblaft in de pauze dat ik op iemand zn plek zat en ergens anders moest gaan zitten, werd ik in Bangkok gelijk getrakteerd op lunch, hing er een getekend a4 op mm werkbank om me welkom te heten, namen mn collegas me op sleeptouw etc.
Ik ben dan ook enorm blij dat ik over een paar maanden kan emigreren als het even mee zit!

Ik heb in Nederland verschillende banen gehad. Het ene was leuker dan het andere. Bij het ene bedrijf waar ik werkte hing een heel fijne sfeer en werd ik hartelijk door iedereen ontvangen en betrokken bij leuke uitjes, etentjes en dergelijke, bij een ander bedrijf was het echt vreselijk, werd ik behandeld als nummer en ben ik snel weer opgestapt. Let op: deze twee bedrijven zaten in dezelfde stad op nog geen kilometer van elkaar!

Het is echt niet zo dat in NL of Belgie alle bedrijven vreselijk zijn en in Bangkok fantastisch. Dat is jouw vertekende beeld.
<<

Anoniem122

Bericht 29 Okt 2014 14:49

Re: Vriendin is veranderd door reizen

Oh ja ik heb ook idd maar ervaring met 1 bedrijf.. Ik werk al sinds mijn 12e hoor, dus heb wel degelijk een goed beeld.
Het was gewoon 1 van de vele voorbeelden. De hele mentaliteit is ANDERS. In Thailand heerst veel meer een cultuur van, je collega's zijn ook je vrienden.
En er spelen natuurlijk nog veel meer factoren mee waarom ik me daar wel thuis voel en hier niet.
<<

Anoniem125

Bericht 29 Okt 2014 14:53

Re: Vriendin is veranderd door reizen

En ik snap best dat er ook mensen zijn die echt liever in een ander land wonen en werken, zoals jij Marsy en dat moet je dan ook vooral doen, dan is je echte leven inclusief werk in het buitenland, dat kan en is prima. Mooi weer is voor veel Nederlanders een reden om te emigreren, dat is anders en inderdaad een groot voordeel (om die reden ben ik zelf iedere winter een maand aan de andere kant van de wereld te vinden).

Maar voor de meeste mensen die enkel op vakantie zijn geweest in een land, of daar voor een bepaalde tijd hebben gereisd, is het toch een soort geïdealiseerd droombeeld wat ze overhouden aan een land/cultuur, gekoppeld aan een bepaalde stemming die ze destijds hadden. Niet echt realistisch dus.

Het is dan jammer om te merken hoezeer de Nederlandse cultuur en ook de mensen die hier wonen (ik dus, en onze vrienden) worden afgekraakt. Sowieso vind ik dat best erg om te horen, het voelt een beetje ... tsja... ondankbaar ofzo, alsof het allemaal niet goed genoeg is. Zeker omdat ze dus weinig interesse heeft getoond in mijn leven, want: 'hier was er toch helemaal niks veranderd'.
<<

Anoniem125

Bericht 29 Okt 2014 15:05

Re: Vriendin is veranderd door reizen

SDL schreef:Ik kan me voorstellen dat als jij interesse toont in haar maar zij vervolgens niet stil staat of voldoende aandacht geeft over wat er bij jou allemaal is gebeurd in die periode, dit zorgt voor een domper. Wellicht was ze voor haar vakantie ook al zo maar valt het je nu pas op doordat je haar een langere tijd niet hebt gezien.

Ik zou het de volgende afspraak/telefoontje/email gewoon nog eens bekijken. Als ze dan weer weinig aandacht besteedt aan jouw leven en het vooral om haar moet draaien, dan zou ik haar daar op aanspreken.

Hoe gaat het eigenlijk met je moeder? En waar heb je een artikel over mogen schrijven? Hebben jullie al de sleutel van jullie nieuwe huis?

Met mijn moeder gaat het slecht. Ik kan er niks beters van maken, helaas. Ze is begonnen met de chemo en is echt van het ene op het andere moment ziek geworden, inclusief haaruitval en alles. Echt heel moeilijk om te zien.

De sleutel van het nieuwe huis krijgen we midden februari.
<<

Anoniem122

Bericht 29 Okt 2014 15:23

Re: Vriendin is veranderd door reizen

Nougat schreef:En ik snap best dat er ook mensen zijn die echt liever in een ander land wonen en werken, zoals jij Marsy en dat moet je dan ook vooral doen, dan is je echte leven inclusief werk in het buitenland, dat kan en is prima. Mooi weer is voor veel Nederlanders een reden om te emigreren, dat is anders en inderdaad een groot voordeel (om die reden ben ik zelf iedere winter een maand aan de andere kant van de wereld te vinden).

Maar voor de meeste mensen die enkel op vakantie zijn geweest in een land, of daar voor een bepaalde tijd hebben gereisd, is het toch een soort geïdealiseerd droombeeld wat ze overhouden aan een land/cultuur, gekoppeld aan een bepaalde stemming die ze destijds hadden. Niet echt realistisch dus.

Het is dan jammer om te merken hoezeer de Nederlandse cultuur en ook de mensen die hier wonen (ik dus, en onze vrienden) worden afgekraakt. Sowieso vind ik dat best erg om te horen, het voelt een beetje ... tsja... ondankbaar ofzo, alsof het allemaal niet goed genoeg is. Zeker omdat ze dus weinig interesse heeft getoond in mijn leven, want: 'hier was er toch helemaal niks veranderd'.


Dat klopt ook wel hoor, en dat zijn ook van die mensen in de programma's als "Ik vertrek", die alleen 2 weken per jaar in Spanje op de camping zitten en dan besluiten te emigreren en een B&B op te zetten en dan kei hard falen omdat ze merken dat het leven er een stuk minder leuk is.
Om die reden ben ik ook mijn stage daar gaan doen, ik was al eerder 3,5 maand in Thailand geweest, en idd tijdens het reizen is alles geweldig. Ik wilde juist ervaren hoe het was om wel gewoon een baan van 8 tot 5 (en vaak ook later, soms tot 8 uur 's avonds) te hebben, en dan is een stage een "veilige" kans, omdat je niet alles eerst achter je hoeft te laten. En mijn gevoel is alleen maar versterkt en ik weet nu 200% zeker dat ik wil emigreren.
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:38

Bericht 29 Okt 2014 18:39

Re: Vriendin is veranderd door reizen

Nougat schreef:En ik snap best dat er ook mensen zijn die echt liever in een ander land wonen en werken, zoals jij Marsy en dat moet je dan ook vooral doen, dan is je echte leven inclusief werk in het buitenland, dat kan en is prima. Mooi weer is voor veel Nederlanders een reden om te emigreren, dat is anders en inderdaad een groot voordeel (om die reden ben ik zelf iedere winter een maand aan de andere kant van de wereld te vinden).

Maar voor de meeste mensen die enkel op vakantie zijn geweest in een land, of daar voor een bepaalde tijd hebben gereisd, is het toch een soort geïdealiseerd droombeeld wat ze overhouden aan een land/cultuur, gekoppeld aan een bepaalde stemming die ze destijds hadden. Niet echt realistisch dus.

Het is dan jammer om te merken hoezeer de Nederlandse cultuur en ook de mensen die hier wonen (ik dus, en onze vrienden) worden afgekraakt. Sowieso vind ik dat best erg om te horen, het voelt een beetje ... tsja... ondankbaar ofzo, alsof het allemaal niet goed genoeg is. Zeker omdat ze dus weinig interesse heeft getoond in mijn leven, want: 'hier was er toch helemaal niks veranderd'.

Ik woon en werk gewoon in Nederland, maar ik vind de Nederlandse cultuur vreselijk. Mensen zijn ongeinteresseerd en onbeschoft. Dat vind jij misschien niet, maar ik wel. Dat vind ik niet omdat ik een bepaald droombeeld over heb gehouden aan reizen/vakanties. Ik heb in een ander land ook meer dan een jaar gewoond en gewerkt. Het is daar nou eenmaal anders. In mijn ogen fijner, gezelliger, opener, relaxter. Nederlanders zijn nou eenmaal erg gesloten en gestresst vergeleken met andere culturen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 29 Okt 2014 18:42

Re: Vriendin is veranderd door reizen

Nougat schreef:
Zeester schreef:En ook ik merkte dat ik veel meegemaakt had en de rest hier niet. Die waren alleen maar aan het werken, feesten, slapen en weer werken (overdreven gezegd).

Dit lijkt misschien zo wanneer je je niet in mensen verdiept, maar om mezelf als voorbeeld te nemen, ik heb in de maanden dat zij weg was wel degelijk veel meegemaakt. Alleen het zijn andere dingen dan waar zij zich op focust. Mijn moeder is ernstig ziek geworden, ik ben zwanger geraakt, ik heb een artikel gepubliceerd. Voor mij zijn dat grote dingen, voor haar vallen ze in het rijtje 'kleine burgerlijkheid'.


Heeft ze dat echt zo geformuleerd? Want daar zou ik dan serieus heel pissig om zijn, after-traveldip of niet.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem108

Bericht 29 Okt 2014 18:52

Re: Vriendin is veranderd door reizen

Als dit een letterlijke formulering is, zou ik dat ook echt niet gepast vinden en haar dat laten weten.
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers