Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ik ben klaar...

<<

Nyx

Bericht 17 Sep 2013 19:22

Ik ben klaar...

Na bijna een jaar aan mijn problemen en mezelf te hebben gewerkt... ben ik klaar. Ik had mezelf een jaar gegeven om er geheel bovenop te komen en volgens mijn huisarts en begeleider is dit nu het geval.

Vandaag vroeg ik nog of er misschien medicatie was voor mijn irreële angsten of mijn depressieve klachten, maar volgens de huisarts ben ik niet depressief (omdat ik continu ziek word van de medicatie) en komen mijn angsten voort uit het feit dat ik thuis zit en thuis blijf zitten. Ik moet eruit, dingen doen, werk zoeken, werk houden, leven. En volgens mij waren we al tot die conclusie gekomen in mijn vorige topic.

Wel is hij van mening dat ik misschien een buddy nodig ben, die mij bij de hand pakt of me in ieder geval voldoende malen een schop onder de kont geeft, omdat als ik het even niet weet wegzak in een slachtofferrol.

Ik ben klaar. Het probleem is opgelost. Ik moet leven. En dat is best eng als je dat gezegd wordt. Ook al wist ik dat wel.

Ik moet het gewoon even van me afschrijven. Misschien dat jullie nog tips hebben aanvullend op het andere topic of wat ik nu zeg. Ik vind het best eng om te realiseren dat ik mezelf een jaar heb gegeven om beter te worden en ik dat gewoon geflikt heb. Maar goed was zelf ook degene die de problemen heeft veroorzaakt, dus een schouderklopje voelt ook zo slecht. Nou ja...
<<

Anoniem162

Bericht 17 Sep 2013 19:38

Re: Ik ben klaar...

Wat goed dat je een jaar aan jezelf hebt gewerkt en er nu bovenop bent gekomen! dat verdient wel degelijk een schouderklopje.
<<

Piertje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 392

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:15

Bericht 17 Sep 2013 19:58

Re: Ik ben klaar...

Heel knap dat je dit bereikt hebt! En ik hoop dat je snel iemand vindt die je kan helpen niet in de slachtofferrol te kruipen. Ik weet hoe moeilijk het is.
Ik herken je verhaal. Heb zelf wel medicijnen gekregen ongeveer een jaar geleden, omdat ik steeds dieper wegzakte in een depressie.
Ik wist op een gegeven moment niet meer waarom ik het allemaal deed. Zag alles negatief. Met behulp van medicatie, huisarts en psycholoog ben ik sinds mei van de medicatie af.
Ook ik moest leren uit de slachtofferrol te stappen en verantwoordelijkheid te nemen voor mijn eigen leven/ keuzes.
Ik merk dat dit altijd een valkuil blijft voor me. Zolang ik bezig ben, gaat het prima. Maar als ik veel rust heb (vakantie) moet ik mezelf ertoe zetten iets te doen. Ik zie dan alles steeds zwaarder en ga overal aan twijfelen. Vervolgens doe ik dus maar niets meer. Mijn vriend weet nu dat hij me op dat moment even moet helpen erdoor te komen.

Echt super dat het nu zo goed met je gaat :cheering: :thumbup:
Afbeelding
Afbeelding
<<

Nyx

Bericht 17 Sep 2013 20:09

Re: Ik ben klaar...

Dank jullie wel.

Piertje, jouw verhaal herken ik heel erg. Vooral in momenten van rust maar niets meer doen. Ik ben op mijn best als ik het ontzettend druk heb. En voor sommigen is het negatief, maar ik ben op mijn allerbest als ik bijna niet meer op mijn benen kan staan en tranen in mijn ogen heb van vermoeidheid. Maar ik heb ook weleens momenten dat ik even heel erg geniet van rust, maar vervolgens weet ik dan niet hoe ik weer op moet staan om verder te gaan. Toen ik werk had was het na het weekend gewoon weer vol aan de bak, zin of geen zin het moest. Ik heb altijd gezegd dat ik veel te makkelijk voor mezelf ben.

Wat super dat je ook van de medicatie e.d. af ben! Goed gedaan!
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 17 Sep 2013 20:25

Re: Ik ben klaar...

wat knap zeg
Afbeelding
<<

Piertje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 392

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:15

Bericht 17 Sep 2013 20:36

Re: Ik ben klaar...

Nyx schreef:Dank jullie wel.

Piertje, jouw verhaal herken ik heel erg. Vooral in momenten van rust maar niets meer doen. Ik ben op mijn best als ik het ontzettend druk heb. En voor sommigen is het negatief, maar ik ben op mijn allerbest als ik bijna niet meer op mijn benen kan staan en tranen in mijn ogen heb van vermoeidheid. Maar ik heb ook weleens momenten dat ik even heel erg geniet van rust, maar vervolgens weet ik dan niet hoe ik weer op moet staan om verder te gaan. Toen ik werk had was het na het weekend gewoon weer vol aan de bak, zin of geen zin het moest. Ik heb altijd gezegd dat ik veel te makkelijk voor mezelf ben.

Wat super dat je ook van de medicatie e.d. af ben! Goed gedaan!


Zoals jij het beschrijft heb ik het idd ook.
Ik weet nu dat ik gewoon bezig moet blijven, kan dus ook niet lang genieten van vrije tijd.
En dan is het voor jou natuurlijk helemaal moeilijk als je nu geen werk hebt.
Maar gewoon doorgaan dus.. Haha :hug: :thumbup:
Afbeelding
Afbeelding
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2089

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 17 Sep 2013 20:56

Re: Ik ben klaar...

Fijn dat je zo ver bent gekomen. En heel veel succes met doorzetten!
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 17 Sep 2013 21:06

Re: Ik ben klaar...

Nyx en Pier, jullie hebben beide dat schouderklopje verdiend!
Het is echt niet makkelijk om jezelf uit zo'n situatie te krijgen. Dat jullie dat beide toch maar even geflikt hebben, is echt wel even een complimentje waard. Zelfs wel een stuk chocola! :wink: :cheering:
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Piertje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 392

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:15

Bericht 17 Sep 2013 21:50

Re: Ik ben klaar...

Cinnamon schreef:Nyx en Pier, jullie hebben beide dat schouderklopje verdiend!
Het is echt niet makkelijk om jezelf uit zo'n situatie te krijgen. Dat jullie dat beide toch maar even geflikt hebben, is echt wel even een complimentje waard. Zelfs wel een stuk chocola! :wink: :cheering:

Dank je! ( en nu mis ik een bloos smiley)
Chips ook goed? Heb ik net al gehad namelijk :popcorn:
Afbeelding
Afbeelding

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers