Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zindelijkheidstraining

<<

Venzje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:39

Bericht 28 Okt 2014 11:30

Zindelijkheidstraining

Onze dreumes van 20 maanden heeft haast :p. Al een tijdje kwam hij naar me toe lopen en zei dan poepen. Om vervolgens ook daadwerkelijk in zijn luier te poepen. Afgelopen vrijdag deed hij dat weer, waarop ik aan hem vroeg, moet je poepen en hij antwoorde met ja. Ik heb toen zijn broekje en luier uitgetrokken en hem op het toilet op zijn potje gezet. Waar hij een keurig gedraaid keuteltje achterliet.
Toeval zou je denken. Gister zat mijn man op het toilet, mijn zoon liep naar hem toe (wij laten de deur altijd open) en zei wederom poepen. Man heeft broek en luier uitgetrokken en daar ging ons knuffeltje weer. Vanochtend deed hij het helemaal mooi. Hij rende naar me toe, poepen, wees naar de deur en terwijl hij daarheen liep, trok hij al een beetje aan zijn broek. En wederom raak. Dit keer ook een plas erbij.
Nu willen we toch van de gelegenheid gebruik gaan maken om alvast rustig met zindelijkheidstraining te gaan beginnen. Zonder druk uiteraard, maar waarom niet, als dit al zo goed gaat. Heb al de tip gekregen om hem zonder luier, in zijn onderbroekje rond te laten lopen, zodat hij ook de plas aan voelt komen. Maar ik vraag me eigenlijk af hoe je dat op een gegeven moment gaat doen met naar buiten gaan, in de auto of op plekken waar geen toilet in de buurt is. Doe je dan gewoon een luier om, of op hoop van zegen dat hij de boel niet laat stromen?
A.K.A Slaatje

]
<<

Anoniem112

Bericht 28 Okt 2014 11:37

Re: Zindelijkheidstraining

Bij beide kinderen koos ik een paar rustige dagen uit om te beginnen zonder luier, dus twee à drie dagen dat we niet echt de deur uitgingen, daarna gewoon zonder luier mee nemen en genoeg reserve kleding mee nemen, en voordat je weggaat even laten proberen.
<<

Anoniem124

Bericht 28 Okt 2014 11:43

Re: Zindelijkheidstraining

Wat knap! Volgens mij hoef je nu weinig meer te trainen hoor!
<<

Venzje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:39

Bericht 28 Okt 2014 11:47

Re: Zindelijkheidstraining

Aan de ene kant is het natuurlijk heel fijn, maar ik vind het wel snel allemaal. Haha. Ik ben er nog steeds een beetje beduusd over. Het plassen geeft hij nog niet echt aan, al geloof ik dat hij het daarstraks wel een keer zei. Ik zeg wel steeds tegen hem dat hij ook op het potje mag plassen, wie weet pikt hij het op. Maar idd maar gewoon proberen en genoeg schoon goed meenemen op een gegeven moment dus.
A.K.A Slaatje

]
<<

Anoniem286

Bericht 28 Okt 2014 13:14

Re: Zindelijkheidstraining

Vlot zeg! S is hier ook vlot, ze plast en poept ook op het potje (maar plast tussendoor ook nog wel in haar luier hoor en is 's nachts ook niet droog), Wij hebben het potje in de woonkamer gezet en de ene keer loopt ze er naartoe en zegt ze dat ze moet 'douchen' (moet we nog aan werken ;) ) en de andere keer poept en plast ze wel gewoon in haar luier. Wij wachten nog wel even af met verder oefenen maar bieden haar dus wel de mogelijkheid. Daarnaast gaat e 's ochtends na het wakker worden, voor het douchen en slapen gaan ook even op het potje. Dan zet ik haar er gewoon op en zeg ik dat ze even mag plassen en dan knikt ze ja en gaat ze plassen.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers