Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


In je eentje naar New York?

<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 28 Okt 2014 02:39

In je eentje naar New York?

Hoi!

Ik vroeg me af of er meiden zijn die wel eens alleen naar New York (of een andere stad) zijn geweest, en hoe dat is bevallen?

Mijn rondreis door Thailand is heel goed bevallen dit jaar, maar alleen naar een stad vind ik toch weer heel wat anders....
Maar NYC staat al zo lang op mijn lijstje, dat ik er erg over aan het nadenken ben om in 2015 gewoon alleen die kant op te gaan. Kan wel wachten tot ik iemand vind die meewil, maar kan net zo goed de stoute schoenen aantrekken en op eigen houtje de stad gaan verkennen :dance:

Toch is er ergens nog een soort van twijfel over alleen in zo'n stad, dus ik ben benieuwd hoe anderen dat hebben ervaren
En daarnaast zijn alle tips,aanraders en afraders mbt NYC ook meteen van harte welkom natuurlijk :ja:

Alvast Bedankt!
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 680

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:11

Bericht 28 Okt 2014 07:32

Re: In je eentje naar New York?

Ik ben vorig jaar alleen naar New York geweest. Daarvoor heb ik twee andere stedentrips alleen gemaakt. Ik zou vooral zorgen dat je een hotel in een veilige en levendige buurt hebt, zodat je je s avonds niet onveilig hoeft te voelen als je in het donker terug gaat naar je hotel.
03/2019
11/2020
<<

Anoniem156

Bericht 28 Okt 2014 07:53

Re: In je eentje naar New York?

Ik wilde een reis naar NY boeken, alleen. Maar omdat dit de eerste trip alleen zou zijn heb ik het toch wat dichter bij huis gezocht en ben ik naar Londen gegaan en dat is heel goed bevallen.
Toch denk ik niet dat ik alleen naar NY zou willen gaan maar dat komt doordat ik alle toeristische dingen daar al heb gezien en gedaan en nu andere dingen wil zien en doen ej bij bepaalde restaurants eten en naar rooftopbars en dat is alleen toch niet zo tof.
<<

Anoniem122

Bericht 28 Okt 2014 08:04

Re: In je eentje naar New York?

Ik ben echt nog steeds benieuwd naar je reis door Thailand. Heb je dat op eigen houtje gedaan of met een georganiseerde reis?

Telt 4,5 maand alleen in Bangkok ook trouwens? :P Enorme stad ook, enorm overweldigend en I LOVE IT. Heerlijk om juist in je eentje door zo'n grote stad te struinen. Ik zou dus ook zeker alleen naar NY gaan als ik jou was.
<<

Anoniem88

Bericht 28 Okt 2014 08:46

Re: In je eentje naar New York?

Ik ben in m'n eentje naar Toronto geweest, een beetje vergelijkbaar met New York. Marin is allen naar NY weest, een aantal jaar terug.
Ik vond het echt geweldig, in m'n eentje.
<<

Anoniem119

Bericht 28 Okt 2014 09:04

Re: In je eentje naar New York?

Klopt, intussen al weer bijna vier jaar geleden. Het was heel erg leuk. Ik houd van reizen in m'n eentje. Ik zat in een hostel, maar had niet echt aanspraak met anderen, maar dat hoefde ik ook niet. Ik sliep wel samen met een Fins meisje op een kamer maar dat boeide me niet zo.

Ik had van te voren een heel schema bedacht wat ik ging doen, al bezoek ik soms vanuit fotografische redenen wel andere locaties dan standaard (een paviljoen waar t licht mooi in viel enzo), maar ik heb echt mooie dingen gezien. Rondlopen kan sowieso prima in je eentje, musea ook, en ik ging vaak gewoon lekker met een kopje koffie ergens zitten om uit te rusten. Ook ging ik vrij uitgebreid dineren (niet drie gangen ofzo, maar wel echt ergens zitten en geen hotdog op straat), ook omdat het dan lekker even tot rust komen is en een paar uur door te brengen zo. In de avond liep ik vaak ook nog rond, voelde me totaal niet onveilig. Wel nam ik vaak een taxi terug naar het hostel, want dat lag erg noordelijk.

Ik vond het echt leuk en zou het zo weer doen.
<<

Anoniem119

Bericht 28 Okt 2014 09:11

Re: In je eentje naar New York?

Ik heb trouwens nog een heel verslag op m'n computer staan wat ik destijds in een topic op t oude forum had gezet. Kan ik je wel sturen als je dat leuk vindt. Moet je even je email adres pm'en.
<<

Anoniem321

Bericht 28 Okt 2014 10:04

Re: In je eentje naar New York?

Ik ben al een aantal keren alleen op stedentrip geweest, maar nog niet in zo'n grote stad als New York. Al zou me dat ook wel wat lijken.
Ik vind stedentrips uitermate geschikt om in je eentje te doen. Je hoeft niet rekening te houden met je reisgenoot en kan precies doen wat je zelf wilt. Ideaal.

Edit: Voor de sociale contacten 's avonds even skypen met het thuisfront werkt voor mij prima. Ik hoef tijdens mijn stedentrip niet persé contacten op te doen, laat mij maar op een hotelkamer slapen.
Heb ook wel in hostels geslapen maar ik kan niet goed tegen het rumoer en slaap slecht tot niet met vreeemden op een kamer.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 28 Okt 2014 11:20

Re: In je eentje naar New York?

Ik vind stedentrips in m'n eentje ook heerlijk, dus ik zou het gewoon doen als je erover zit te denken!
<<

Anoniem170

Bericht 28 Okt 2014 12:40

Re: In je eentje naar New York?

Ik ben meerdere keren alleen op reis geweest, ik vind het echt heerlijk :) vorig jaar nog naar Maleisie en Singapore. NY zou ik wel willen bezoeken, maar denk dat dat meer een stad is om met meerdere te gaan.
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 28 Okt 2014 15:23

Re: In je eentje naar New York?

Bedankt voor alle reacties! Toch aardig wat meiden dus die een stedentrip alleen hebben gedaan, en zo te lezen prima te doen.
Ik vind alleen reizen ook heerlijk, is me goed bevallen, maar vind een stedentrip NYC toch wel weer heel iets anders dan rondreis Thailand.

Maar ik wil er al zo lang eens heen, dat ik het zonde vind om te wachten....
Voor de meiden die naar NYC geweest zijn; Welke maand zijn jullie gegaan? Ik zit helaas aan schoolvakanties vast, en wil het liefst in de voorjaarsvakantie, maar ben bang dat het dan erg koud is in new york (eind februari). Anders wordt het de meivakantie...

Hebben jullie excursies vtv geboekt? of ter plaatse?
Nog aanraders wbt websites om excursies te boeken? en bepaalde excursies die echt de moeite waard zijn om te doen?

Marin, ik zou je verslag heel erg graag willen lezen! Kun je hem PMen naar me? Dankjewel!
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 28 Okt 2014 15:28

Re: In je eentje naar New York?

Ik ben destijds in de herfstvakantie geweest, prachtig met die gekleurde bladeren in Central Park en prima weer gehad (wel wat frisser uiteraard dan de zomer, maar droog en zonnig weer). Ik was daar overigens wel met een vriendin heen, maar had me er ook prima zelf kunnen vermaken.
<<

Anoniem125

Bericht 28 Okt 2014 15:32

Re: In je eentje naar New York?

Ik ben al in heel wat steden alleen geweest en ik geniet daar altijd erg van. Zo fijn om in mijn uppie wat rond te struinen en te kunnen doen waar ik zin in heb. Ik slaap vaak in hostels, maar heb dan wel een eigen kamertje. Ik vind het fijn me te kunnen terugtrekken als ik daar zin in heb. Ik vind het leuk om mensen te leren kennen en ermee te praten, maar heb ook behoefte aan tijd op mezelf en dan is het wel zo fijn je te kunnen terugtrekken op een eigen kamer.

Naar NYC ben ik samen met anderen geweest, maar ik zou me daar ook prima alleen vermaken!
<<

Anoniem119

Bericht 28 Okt 2014 15:49

Re: In je eentje naar New York?

Ik kan m niet pm'en want ik moet m delen vanuit Google drive. Dus als je je mail adres pmt stuur ik m op.
<<

Anoniem119

Bericht 28 Okt 2014 15:51

Re: In je eentje naar New York?

Ik was er trouwens ook in de krokus vakantie in februari. De week er voor was het nog zestien graden, dus ik had m'n zomerjas mee. Kwam ik er. Ineens -12, ijskoud wind en sneeuw. Maar t was wel gaaf. Maar wel koud.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 28 Okt 2014 16:09

Re: In je eentje naar New York?

Niet in NY (al ga ik er volgende maand heen, alleen niet alleen - mooie zin) maar wel in andere grote steden. Je ontmoet zo snel mensen, dat is mijn ervaring. En als je daar geen zin in hebt, dan hoeft dat ook niet. Ik vond het juist heerlijk om eindelijk eens de rust te hebben van niks moeten en zelf beslissen, in een park ergens een boek lezen of juist uren ergens zitten waar het mooi is. Ik hoef geen weken alleen, maar een korte periode is erg lekker
Afbeelding
Afbeelding
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 28 Okt 2014 16:10

Re: In je eentje naar New York?

Hmmm ja ik twijfel nog een beetje over de periode... Op zich vind ik kou niet zo erg, als er maar geen 2 meter sneeuw ligt waardoor veel excursies niet doorgaan en bezienswaardigheden dicht zijn ofzo. Ik ga er nog even over nadenken...

Ik ga je mijn mailadres even PMen Marin :thumbup:
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 680

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:11

Bericht 28 Okt 2014 19:08

Re: In je eentje naar New York?

Ik ben toen in november geweest en het was toen heel lekker weer. Kon m'n zomerjas nog aan en het zonnetje scheen lekker. ik zou wel in een periode proberen te gaan wanneer er weinig kans op sneeuw is. Lijkt mij toch lastiger met het over straat lopen ed. Die beelden die ik wel eens op tv heb gezien met die dikke pakken sneeuw en blubber. Dat lijkt mij echt niets :-)
03/2019
11/2020
<<

ChiQ

Bericht 29 Okt 2014 09:42

Re: In je eentje naar New York?

Ik ben in januari geweest, maar het was horror zo koud!!! Ik had Uggs, thermopegging, broek, trui, woolrichjas, sjaal muts wanten alles op! Lag prachtig sneeuw.. Ik vond het echt een sprookje. Ik heb wel ruim 20 min mijn benen niet gevoeld toen we rond 23:30 op de Empire stonden maar ach dit kan niet iedereen laten zien:
Afbeelding
<<

Anoniem321

Bericht 29 Okt 2014 11:16

Re: In je eentje naar New York?

Wauw ChiQ, wat een plaatje! Daarvoor wil ik de kou ook wel trotseren.
<<

Anoniem119

Bericht 29 Okt 2014 11:43

Re: In je eentje naar New York?

Super mooi ChiQ!

Inderdaad, Central Park in de winter is wel echt fantastisch. Het heeft echt iets magisch.

Afbeelding
<<

Anoniem173

Bericht 29 Okt 2014 16:10

Re: In je eentje naar New York?

New York is fantastisch :heart:

Ik ben in november geweest, de ene dag was het 17 graden de andere 2. Echt groot verschil.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 29 Okt 2014 16:18

Re: In je eentje naar New York?

Ik ben afgelopen zomer (begin augustus) in NYC geweest, niet alleen. Ik denk dat het een stad is om je prima alleen te vermaken, kijk alleen goed in welke wijk je zit.

Wij hebben het 9/11 monument bezocht, zijn naar Ellis Island en Liberty Island geweest, en hebben verschillende gebouwen in Manhattan bekeken. Ik vind het een prachtige stad, wel heel druk. Het museum op Ellis Island vond ik wel oké, maar het valt echt tegen vergeleken bij het museum van Alcatraz.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Fiene

Bericht 29 Okt 2014 23:09

Re: In je eentje naar New York?

Ik zou heel graag naar NY gaan maar no way alleen. Ik zou dat niet eens durven.
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 29 Okt 2014 23:29

Re: In je eentje naar New York?

Wow die foto's, wat mooi!

Ik ben er in ieder geval uit dat ik sowieso ga. Marin haar reisverhaal heeft me nog enthousiaster gemaakt :)
Nu zijn er dus alleen nog 2 twijfels; voorjaarsvakantie, laatste wee februari, of Meivakantie 1e week Mei. En.... alleen New York of combireis New York en San Francisco?
Ik ben een gigantische twijfelaar, knopen doorhakken is niet mn sterkste punt haha.

Wel heb ik nog vragen voor de meiden die er geweest zijn;

Ik zie op JanDoets.nl een reis met aller erop en eraan (vlucht,hotel en een hele berg excursies). Ik kom dan op zo'n 1200 euro voor 7 dagen. Is dat gemiddeld voor 1 persoon? Of aan de dure kant?
Of is het beter om je vlucht en hotel gewoon los te boeken en alle excursies ter plaatse te regelen?

Welke buurt is het beste om te zitten met je hotel?
Welke bezienswaardigheden zijn écht de moeite waard, en welke dingen zwaar overrated?

Ik wil echt goed voorbereid heen gaan, want ik wil geen gave dingen mislopen.... er is natuurlijk zóveel te zien en te beleven!
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers