Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Jezelf horen praten

<<

Anoniem186

Bericht 27 Okt 2014 16:08

Jezelf horen praten

Als m'n dochter iets zegt dan hoor ik mezelf of m'n man er echt in. Bepaalde uitspraken die ze dan gebruikt bijvoorbeeld.
Helaas hoor ik ook vaak de minder leuke dingen van ons terug. Soms moet ik er wel eens om lachen, maar soms is het ook wel eens beschamend.
Laatst hoorde ik haar opeens zeggen "die met z'n dikke rotkop". Ik stond echt even met open ogen te kijken. Bleek dat ze dat van m'n man had gehoord toen hij op iemand zat te mopperen in de auto.
Nu zit ze te kleien en hoor ik haar zeggen "dit is echt zo stront vervelend". Haha, dat zeg ik kennelijk ook vaak over iets.
Zo zegt ze ook vaak als ze over iets struikelt "ik breek bijna m'n nek". Met dat soort opmerkingen ben ik dan weer wat minder blij.

Herkennen jullie jezelf vaak terug in wat je kind zegt? Confronterend soms hè?!
<<

Anoniem97

Bericht 27 Okt 2014 16:10

Re: Jezelf horen praten

Ja hahaha heel herkenbaar!
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:25

Bericht 27 Okt 2014 16:13

Re: Jezelf horen praten

Hier ook steeds meer herkenbaar! Twee weken geleden was ze een paar dagen bij mijn ouders en toen hoorde ik ook van mijn vader dat hij veel van mij terug iet in mijn dochter! :love: Nu ik daar wat meer op let zie ik dat ook en vind ik zelf wel erg leuk.

Ik denk dat die beschamende momenten er vast nog wel zullen komen, ze wordt over 2 maanden pas twee, dus ik houd mijn hart wel vast! :yes:
Afbeelding

Afbeelding
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 27 Okt 2014 16:38

Re: Jezelf horen praten

Heel herkenbaar! Ik hoor mezelf bijna de hele dag! Vooral tegen de hond!
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 27 Okt 2014 17:09

Re: Jezelf horen praten

Haha oh dat heb ik dus nu al met mijn neefje. Als ik één keer iets zeg herhaalt hij het meteen eindeloos. Laatst bijvoorbeeld was ik bij mijn oma en ik liep met mijn neefje op het pad en we werden achtervolgd door een stuk of wat kippen (die lopen vrij rond bij mijn oma op het pad). Dus ik draai me om en jaag die kippen weg (ik wapperde een beetje met m'n hand en zei ksst, weg jullie). Vervolgens doet mijn neefje steeds als hij de kippen ziet lopen:
Kshhsttt weeeeeeeg! Inclusief zo'n demonstratief wappertje met z'n hand. Te schattig! :heart:

Ik pakte laatst ook zijn neus (dat grapje van: ik heb je neus gepikt) en toen deed ik alsof ik z'n neus op ging eten. Dus ik zei: Hammmm!
Nu krijg ik elke keer als ik hem zie z'n neus aangeboden. Dan pakt hij zelf z'n neus (niet echt natuurlijk, hij doet alsof) en dan probeert ie z'n vingers in m'n mond te stoppen en dan zegt hij: Hammiehammiehammie. Haha.

♥♥
<<

Anoniem255

Bericht 27 Okt 2014 17:31

Re: Jezelf horen praten

Continu. Ik heb er ook twee waarvan de kwebbeltjes geen seconde van stil staan.

Dochter zat laatst met haar vinger tussen de deur. Bij de dokter twee prikken voor verdoving gehad en helemaal in het verband. Ik wilde haar thuis een zetpil geven. Zoon gaat naast haar zitten, pakt haar hand vast en zegt: sssstttt. Stil maar meisje. Zo gepiept. Even een pilletje en dan geen pijn meer. Kun je fijn spelen.
<<

Fiene

Bericht 27 Okt 2014 21:31

Re: Jezelf horen praten

Heel erg vaak, zowel thuis als in de klas. Vooral mijn '' slogans'' doen het erg goed bij kinderen hahaha.

- van proberen kun je leren
- fouten maken mag, daarom ben je op school
- je kunt niet met iedereen vriendjes zijn maar wel voor iedereen aardig zijn .
etc etc etc
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5691

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 27 Okt 2014 22:07

Re: Jezelf horen praten

Heel herkenbaar.........

Levert 9 van de 10 keer wel leuke situaties op.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Valerie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:25

Bericht 27 Okt 2014 22:22

Re: Jezelf horen praten

Hier praat ze nog niet echt, maar non-verbaal doet ze ons wel na. Zoals: mijn man doet zijn vinger heen en weer als ze iets doet wat niet mag.. en zij doet dat na. Zo schattig!
Make happy memories
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 27 Okt 2014 22:39

Re: Jezelf horen praten

Oh ja.. vreselijk herkenbaar..

Hier gaat Pooh regelmatig op de trap
'Pooh, mag niet gooien!!! Dat vind B niet leuk wat jij doet!! Nee Pooh, zitten blijven!!!!' 'Ik krijg er een punthoofd van!!' 'Eerst opruimen nu Pooh! Dan sorry zeggen!!!'
<<

Valerie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:25

Bericht 27 Okt 2014 22:47

Re: Jezelf horen praten

Hahaha Lejow wat schattig zeg!!
Make happy memories
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 28 Okt 2014 00:03

Re: Jezelf horen praten

"Mama, F moet even dokter bellen. Hallo? Goedemiddag, ik heb een vraagje".
"Bumbalie moet in hoek, mag niet gooien"
"Auto's mag niet kotsen! (botsen)"
Als ik plotseling rem in de auto: "Werkijk waar, stomme auto!"

Nee hoor, niet herkenbaar :angel:
07.12.2011
11.12.2014
<<

Anoniem103

Bericht 28 Okt 2014 00:10

Re: Jezelf horen praten

"Mama, jij moet niet zo'n grote mond hebben!" met wijzend vingertje erbij. Dat doet ze ook tegen haar broer trouwens, als ik dan zeg dat ik dat wel zeg omdat ik de mama ben en niet zij wordt ze boos.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8171

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 28 Okt 2014 00:41

Re: Jezelf horen praten

Haha dit doet me denken aan dat filmpje op facebook waarin dag kindje op een loopfietsje heel streng tegen papa zegt dat hij niet mee mag naar de speeltuin en dat ze lekker alleen gaat en hij thuis moet blijven.

Die ouders horen zichzelf ook wel heeeel erg terug denk ik!

Hier zijn ze die tijd al wel voorbij. Alhoewel, de oudste (12) slaat ons om de oren met onze eigen grapjes.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers