Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nieuwe relatie en geld

<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 27 Okt 2014 12:10

Nieuwe relatie en geld

Hoe gaan jullie om met een nieuwe relatie en geld?
Laat je je vriend dingen voor je betalen of regel je alles fifty fifty, of doe je het naar rato? En wat als je zelf erg weinig te besteden hebt en je vriend juist heel veel?

Ik heb een heel laag inkomen, mijn vriend heeft qua inkomen bepaald niks te klagen. We beginnen natuurlijk nog maar net, maar ik loop toch wel steeds tegen wat gelddingetjes aan.
Voor mij is het heen en weer reizen al best een aanslag op mijn budget, daarnaast doen we regelmatig leuke dingen (met de kinderen) wat ook aardig wat kost. Ik wil het liefst de kosten eerlijk verdelen en samen alles betalen maar in de praktijk blijkt het niet te werken. Mijn vriend wil met alle liefde álles voor me betalen, hij zou me volgens mij zelfs wel maandelijks geld over willen maken, ware het niet dat ik dat echt te zot voor woorden vind. Als ik zeg dat ik krap zit dan staat er ineens 100 euro (of meer) op mijn rekening en als ik met hem door een winkel loop en ik zeg dat ik iets leuk vind dan wil hij het gelijk voor me kopen.
Maar ik vind dit dus heel lastig om mee om te gaan en wil gewoon niet dat hij alles voor me betaald en heb ook echt moeite met het aannemen van geld.
Nu wil hij bijvoorbeeld met me op vakantie, ik wil dolgraag, maar ik kan het gewoon niet betalen, of het moet uit een speciaal reservepotje komen, maar van mijn inkomen kan ik het niet betalen. Hij wilde het betalen maar daar val ik dus over. Hij zegt: dan doen we het naar rato van ons inkomen. Maar zo werkt het niet, want voor mij is een paar honderd euro extra uitgeven gewoon geen optie, dat komt dan uit mijn leefgeld, bij hem komt het gewoon van wat hij nog op zijn lopende rekening heeft staan bij wijze van spreken.

Hij zegt dan: ja maar dan kunnen we dus niet op vakantie omdat jij eigenwijs bent en ik wil er juist van genieten, ik kan het toch missen? En dat vind ik dan ook wel weer een goed argument maar ik blijf er moeite mee houden.
Het gaat niet alleen om een vakantie maar om allerlei uitstapjes die we niet kunnen doen als ik stug blijf volhouden dat ik mee wil betalen. Ik snap ook wel dat hij daar van baalt want hij vind het juist heerlijk om dat soort dingen te doen en ook om mij en L. daarop te trakteren.

Wat doen jullie of wat zouden jullie doen? Wel aannemen? Niet doen? Proberen tot het minimum beperken? Of gewoon niet zeuren en hem laten betalen wat hij graag wil betalen en er van genieten?
<<

Anoniem304

Bericht 27 Okt 2014 12:14

Re: Nieuwe relatie en geld

Niet zeuren en hem laten betalen wat hij graag wil betalen en ervan genieten.

Fijn toch, zo`n man. Hij wil geen 'gezeur' om geld en kan en wil het schijnbaar missen, voor jou en L! Ik snap hoe je erover denkt, maar ik denk dat je het zo alleen maar voor jezelf en voor hem (+ gezin) lastig maakt en geld zo misschien straks wel een issue wordt, terwijl het niet hoeft.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 27 Okt 2014 12:27

Re: Nieuwe relatie en geld

Lastige kwestie, maar zou je het bijv. in natura iets voor hem kunnen doen. Ik doel dan bijv. wat meer huishoudelijke klussen op je nemen of zo? Dat je het met arbeid rechttrekt.

Dit speelt in bijna alle relaties. Echt fifty fifty op de euro nauwkeurig lukt toch niet. Bij mij is het zo dat ik ook meestal de kleinere dingen betaal (lees: een frietje eten ergens). Uiteten is meestal om beurten want daarbij zit je al snel tegen de 50 euro aan. Entreegelden betaald meestal iemand en dan betaalt bijv. de ander de friet of zo. Heel gelijk is het niet, maar het werkt wel goed.

Een vakantie zou ik altijd zelf betalen. Dit is een flinke uitgaven en ik zou mij schamen als iemand dat voor zou schieten. Laat ik het anders verwoorden. Ik zou niet lekker op vakantie kunnen genieten wetende dat ik het niet zelf heb betaald.

@ Cotton, ik denk dat Pompoen last heeft van schuldgevoel richting haar vriend toe. Ik zie het niet als 'gezeur', maar vervelend is het wel deze situatie. Bij een bevriend stel gaat het net zo. Hij betaald ongeveer alles voor haar. Het mooie is zelfs als wij of een ander stel iets voorstelt om te doen wat geld kost kan het zelfs zo zijn dat zij rustig zegt. Dat gaat niet want daar heb ik geen geld voor. Later in het jaar zie je ze dan rustig 3 weken op vakantie gaan naar een ver land. Dan denk ik ook wie houd je nu voor de gek en waar betaal je het van of betaald je vriend heel de reis? Wellicht is Pompoen ook bang hoe de buitenwereld erop reageert als ze ineens ver op vakantie gaat terwijl ze dat voorheen nooit kon etc..
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 27 Okt 2014 12:30

Re: Nieuwe relatie en geld

Hij heeft op zich wel gelijk dat hij daardoor ook niet met zijn lief op vakantie kan of uitstapjes kan maken, terwijl hij het kan en wil betalen. Dat soort dingen zou ik dan toch wel doen. Hetzelfde geldt voor de reiskosten, als jij dat niet aan wil nemen betekent het dat jullie elkaar misschien wel minder vaak zien terwijl hij dat absoluut niet zou willen.

Hij weet echt wel dat jij niet een of andere golddigger bent die op zijn zak wil teren.
Misschien kan je af en toe leuke dingen verzinnen die weinig kosten, zoals een picknick of een wandeling naar een heel mooie plek of wat dan ook, of heel lekker voor hem koken (is niet gratis, snap ik, maar de kosten zijn dan wel te beperken) of iets leuks zelf voor hem maken en hem daarmee verrassen. Maar ik zou niet te bang zijn om dingen aan te nemen, want ik denk dat hij er meer last van heeft als je niks aan wil nemen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 27 Okt 2014 12:31

Re: Nieuwe relatie en geld

Fred schreef:Bij een bevriend stel gaat het net zo. Hij betaald ongeveer alles voor haar. Het mooie is zelfs als wij of een ander stel iets voorstelt om te doen wat geld kost kan het zelfs zo zijn dat zij rustig zegt. Dat gaat niet want daar heb ik geen geld voor. Later in het jaar zie je ze dan rustig 3 weken op vakantie gaan naar een ver land. Dan denk ik ook wie houd je nu voor de gek en waar betaal je het van of betaald je vriend heel de reis? Wellicht is Pompoen ook bang hoe de buitenwereld erop reageert als ze ineens ver op vakantie gaat terwijl ze dat voorheen nooit kon etc..


Dat is toch niet gek? Zij wil waarschijnlijk niet klakkeloos over zijn geld beslissen, dus als haar iets gevraagd wordt en ze heeft het geld zelf niet dan zegt ze nee. Dat betekent niet dat ze dan ook maar nee moet zeggen als haar vriend haar mee op vakantie wil nemen, want anders zou de goegemeente eens iets denken.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2363

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:13

Bericht 27 Okt 2014 12:34

Re: Nieuwe relatie en geld

Ik ben het eens met Cotton :) Geniet ervan, hij biedt het aan en wil leuke dingen met jullie doen! Ik snap dat het voor jou misschien lastig is, maar het is zo belangrijk om wat leuks te doen en te genieten :)

Zelf betaald mijn vriend ook meer denk ik. Laatst heb ik wel de film betaald voor ons samen en de concert kaartjes van gisteren had ik ook betaald, maar ik heb gewoon 2,5x minder inkomen dan hem op dit moment. Hij vindt het ook helemaal niet erg om het te betalen :) Dus daar ga ik dan ook maar niet moeilijk over doen. Wanneer ik werk heb wordt dat vast anders/gelijkwaardiger
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

Anoniem304

Bericht 27 Okt 2014 12:34

Re: Nieuwe relatie en geld

Fred schreef:@ Cotton, ik denk dat Pompoen last heeft van schuldgevoel richting haar vriend toe. Ik zie het niet als 'gezeur', maar vervelend is het wel deze situatie. Bij een bevriend stel gaat het net zo. Hij betaald ongeveer alles voor haar. Het mooie is zelfs als wij of een ander stel iets voorstelt om te doen wat geld kost kan het zelfs zo zijn dat zij rustig zegt. Dat gaat niet want daar heb ik geen geld voor. Later in het jaar zie je ze dan rustig 3 weken op vakantie gaan naar een ver land. Dan denk ik ook wie houd je nu voor de gek en waar betaal je het van of betaald je vriend heel de reis? Wellicht is Pompoen ook bang hoe de buitenwereld erop reageert als ze ineens ver op vakantie gaat terwijl ze dat voorheen nooit kon etc..

Daar moet je toch gewoon schijt aan hebben?
Toen ik met m`n vriend kreeg dacht ook iedereen dat hij alles voor mij betaalde omdat hij toevallig een dure auto had. En toen er een goedkopere auto kwam, was dat volgens die mensen omdat hij alles voor mij betaalde en nu z`n auto niet meer kon onderhouden.Tsja. Mensen praten en denken toch wel. Zeker als het om geld gaat. Dat is wel het laatste waar ik me druk om zou maken.
Pompoen haar eigen gevoel snap ik wel, dat staat er ook.

En wat jij over je vrienden denkt vind ik ook wel een beetje raar. Ik heb ook wel eens geen geld om naar de bioscoop te gaan en dan koop ik de week erna een wasmachine. Hoezo zou ze iemand voor de gek houden? Het is toch maar net waar je je geld aan wilt uitgeven? Misschien geeft ze juist wel geen geld uit aan die uitjes zodat ze kan meebetalen aan die 3 weken lange vakantie.
<<

Anoniem131

Bericht 27 Okt 2014 12:44

Re: Nieuwe relatie en geld

Cotton schreef:
Fred schreef:@ Cotton, ik denk dat Pompoen last heeft van schuldgevoel richting haar vriend toe. Ik zie het niet als 'gezeur', maar vervelend is het wel deze situatie. Bij een bevriend stel gaat het net zo. Hij betaald ongeveer alles voor haar. Het mooie is zelfs als wij of een ander stel iets voorstelt om te doen wat geld kost kan het zelfs zo zijn dat zij rustig zegt. Dat gaat niet want daar heb ik geen geld voor. Later in het jaar zie je ze dan rustig 3 weken op vakantie gaan naar een ver land. Dan denk ik ook wie houd je nu voor de gek en waar betaal je het van of betaald je vriend heel de reis? Wellicht is Pompoen ook bang hoe de buitenwereld erop reageert als ze ineens ver op vakantie gaat terwijl ze dat voorheen nooit kon etc..

Daar moet je toch gewoon schijt aan hebben?
Toen ik met m`n vriend kreeg dacht ook iedereen dat hij alles voor mij betaalde omdat hij toevallig een dure auto had. En toen er een goedkopere auto kwam, was dat volgens die mensen omdat hij alles voor mij betaalde en nu z`n auto niet meer kon onderhouden.Tsja. Mensen praten en denken toch wel. Zeker als het om geld gaat. Dat is wel het laatste waar ik me druk om zou maken.
Pompoen haar eigen gevoel snap ik wel, dat staat er ook.

En wat jij over je vrienden denkt vind ik ook wel een beetje raar. Ik heb ook wel eens geen geld om naar de bioscoop te gaan en dan koop ik de week erna een wasmachine. Hoezo zou ze iemand voor de gek houden? Het is toch maar net waar je je geld aan wilt uitgeven? Misschien geeft ze juist wel geen geld uit aan die uitjes zodat ze kan meebetalen aan die 3 weken lange vakantie.

Helemaal mee eens.
<<

Anoniem301

Bericht 27 Okt 2014 12:48

Re: Nieuwe relatie en geld

Wat een rare aannames allemaal over dat bevriende stel Fred. Ik denk ook niet dat Pompoen zich druk maakt om wat de buitenwereld daarvan zou denken. Ik zou mij daar ook geen seconde druk om maken.

Pompoen ik snap wel dat je dat moeilijk vindt! Je vriend klinkt als een lieverd. Ik zou het aannemen en lekker genieten met z'n tweeen of viertjes. En af en toe inderdaad wat dingen voorstellen / doen zoals Susan zegt.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 27 Okt 2014 12:50

Re: Nieuwe relatie en geld

Oké, maar je kunt je dan als bevriend stel wel af gaan vragen hoe belangrijk je voor zo'n persoon dan bent? Ik bedoel als je eigen lange vakantie op de eerste plaats komt ipv gezellige uitjes (maar een paar overigens per jaar) met vrienden waar je ook een leuke tijd hebt dan ben je dus als gewone vriend zijn dus niet echt belangrijk. Althans zo'n gevoel krijg ik dan wel..
<<

ZoZo

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 120

Geregistreerd: 09 Sep 2013 10:51

Bericht 27 Okt 2014 12:51

Re: Nieuwe relatie en geld

Fred, ik had in het begin van het jaar ook niet zoveel geld meer. Toen heb ik ook uitjes af moeten zeggen. Maar...in juni kwam mijn vakantiegeld en ik kreeg nogal wat geld terug van de belasting. Ik ben op vakantie geweest, ik heb een auto voor mijn vriend gekocht en ik heb een nieuwe laptop. Ik vind dat echt niet zo gek hoor.

Pompoen, ik snap dat het voor je gevoel moeilijk is. Ik zou dat ook lastig kunnen aannemen maar probeer je er toch een beetje overheen te zetten. Hij wil dat graag voor jou doen én kan het geld missen. Geniet ervan zou ik zeggen! En als je je er echt niet goed bij voelt kun je misschien altijd nog een gedeelte terug betalen maar dan gewoon steeds per maand een klein gedeelte overmaken naar hem.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 27 Okt 2014 12:52

Re: Nieuwe relatie en geld

Ja? Dus je vindt serieus dat iemand maar niet ver op vakantie moet gaan om met vrienden weg te kunnen? Ik vind er niks geks aan dat iemand zegt: 'Ik heb daar even geen geld voor, want we hebben net een dure reis geboekt.' Als die persoon echt belangrijk voor je is kun je als vriendengroep ook zeggen: 'Geeft niks, dan gaan we lekker een biertje drinken/kaarten/een DVD'tje kijken bij iemand thuis' of iets anders wat weinig of niks kost. Of als je toch per se dat betaalde uitje wil doen zeg je: 'Volgende keer beter.' Mensen hebben neem ik aan geen aanwezigheidsplicht.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem301

Bericht 27 Okt 2014 12:53

Re: Nieuwe relatie en geld

Fred schreef:Oké, maar je kunt je dan als bevriend stel wel af gaan vragen hoe belangrijk je voor zo'n persoon dan bent? Ik bedoel als je eigen lange vakantie op de eerste plaats komt ipv gezellige uitjes (maar een paar overigens per jaar) met vrienden waar je ook een leuke tijd hebt dan ben je dus als gewone vriend zijn dus niet echt belangrijk. Althans zo'n gevoel krijg ik dan wel..


Ben ik niet met je eens. Mijn vrienden zijn ook heel belangrijk voor me, maar een vakantie met mijn geliefde vind ik nóg belangrijker. Sommige mensen kunnen niet én én doen, maar of of.
<<

Anoniem125

Bericht 27 Okt 2014 12:57

Re: Nieuwe relatie en geld

Fred schreef:Lastige kwestie, maar zou je het bijv. in natura iets voor hem kunnen doen. Ik doel dan bijv. wat meer huishoudelijke klussen op je nemen of zo? Dat je het met arbeid rechttrekt.

Dit zou ik dan juist weer niet doen. Je bent verliefd, hebt een beginnende relatie. Dan wil je elkaar leren kennen, plezier met elkaar maken, het gezellig met elkaar hebben. Ik zou dan niet voor hem willen werken in ruil voor die vakanties/uitjes. Laat een man lekker wat voor je betalen, in plaats van je op te werpen als zijn persoonlijke huishoudslaaf.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 27 Okt 2014 12:58

Re: Nieuwe relatie en geld

Eens met Nougat. Ze wonen niet eens samen, moet ze dan zijn huis gaan stofzuigen en zijn bed gaan verschonen omdat hij de vakantie voor haar betaalt?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem125

Bericht 27 Okt 2014 13:02

Re: Nieuwe relatie en geld

Haha, dat lijkt me dus echt vreselijk, alsof je gelijk al een soort moeder voor hem moet zijn en op die manier voor hem moet zorgen, omdat hij nu eenmaal geld heeft. Daarmee trek je de verhoudingen juist meteen heel scheef.

Ik zou hem lekker betalen voor de wat duurdere uitjes en vakanties en daar gewoon van genieten zonder gene. Zelf zou ik dan af en toe eens uitgebreid voor hem koken thuis en hem verrassen met andere kleine dingetjes die niet zoveel geld kosten, maar wel getuigen van je liefde.
<<

Anoniem119

Bericht 27 Okt 2014 13:02

Re: Nieuwe relatie en geld

Wat een rare twist geef jij hieraan Fred. Ten eerste ging Pompoen in haar vorige huwelijk ook vaak genoeg op reis, en ook in haar eentje heeft ze veel gereist. Ik denk niet dat er ook maar iemand vreemd zou opkijken als ze op vakantie gaat met haar nieuwe liefde, dan wel met, dan wel zonder kinderen. Beetje vreemd dat jij denkt dat mensen daar dan raar van op zouden kijken.

Pompoen, ik herken het wel vanuit het begin van mijn relatie. Ik verdiende toen ook nog niet veel, en ik voelde me al schuldig als m'n vriend elk weekend de boodschappen betaalde als we samen waren (toen woonden we nog niet samen). Anderzijds, was ik altijd degene die naar hem toe kwam, dus ik heb inderdaad ook vrij geinvesteerd in treinkaartjes elk weekend een jaar lang. Dan leefde ik een week op hotdogs en blikjes mais, om in het weekend in elk geval met de trein naar hem te kunnen. Hij wilde ook met liefde dingen voor me betalen, maar dat vond ik af en toe ook best moeilijk. Maar uiteindelijk deden we gewoon allebei naar ons eigen vermogen: Ik deed de moeite om naar hem te komen, hij zorgde dat we een fijn weekend samen hadden met een wijntje en een kaasje. Lekker verliefd doen enzo. Toch zijn we op een gegeven moment een weekendje weg gegaan. Hij betaalde het meeste, de diners, en ik heb mijn helft van de hotelkamer betaald (ieder één overnachting). Je moet het ook maar zo zien: Hij wil graag met jou samen zijn, en ik geef hem wel gelijk als hij niet samen met jou op vakantie kan omdat jij het niet kan betalen, maar hij wil het wel met liefde doen. Bedenk ook dat zo'n vakantie juist weer herinneringen en momenten opleverd die met geen geld te betalen zijn.

Ik zou het dus wel aannemen, en verder kijken hoe je dit op een praktische manier kan oplossen. Hij mag af en toe best realiseren dat uberhaupt het zien van hem jou al geld kost (misschien realiseert ie zich dat niet eens), en jij mag best af en toe jezelf lekker laten verwennen door hem. Hoort er ook bij :)

Dat van dat schoonmaken vind ik ook geen goed idee. Ze is geen huishoudster die hij er bij krijgt. Ze wonen nog niet eens samen.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 27 Okt 2014 13:04

Re: Nieuwe relatie en geld

Maar stel meiden we draaien alles andersom, dat jij alles betaald voor je vriend? Hoever zou je daarin gaan adhv van de voorbeelden in de TO? Dus etentjes, uitjes, geld storten als hij te kort komt, een vakantie betalen.

@ Susan, ik weet dat ze niet samen wonen. Stel dat ze wel samenwonen dan had wat ik zei wel gekunnen.
<<

Anoniem304

Bericht 27 Okt 2014 13:05

Re: Nieuwe relatie en geld

Fred schreef:Maar stel meiden we draaien alles andersom, dat jij alles betaald voor je vriend? Hoever zou je daarin gaan adhv van de voorbeelden in de TO? Dus etentjes, uitjes, geld storten als hij te kort komt, een vakantie betalen.

@ Susan, ik weet dat ze niet samen wonen. Stel dat ze wel samenwonen dan had wat ik zei wel gekunnen.

Er moet staan 'dat jij alles wil betalen voor je vriend'.

Dus ja. Dan wil ik dat toch graag?

Het is niet dat zij vindt dat hij voor haar moet betalen he. Integendeel.
<<

Anoniem119

Bericht 27 Okt 2014 13:08

Re: Nieuwe relatie en geld

Fred schreef: gekunnen.


Haha leuk werkwoord.

In zekere zin is dat wel waar: Als in je mag best af en toe wat huishoudelijk werk op je nemen om de ander er blij mee te maken. D.w.z. ik word er ook blij van als ik uit slaap en ik word wakker gemaakt door m'n vriend die ontbijt op bed brengt, maar ook al de afwas heeft gedaan van de avond er voor. Natuurlijk is dat fijn. Ik zorg ook voor hem met die kleine dingen. Maar je moet denk ik wel oppassen dat je geen huishoudster wordt, daar heb je geen relatie voor.

Maarre, als ik het kan betalen en hij niet, dan doe ik dat met liefde. Ik vnd het leuk om leuke dingen te doen. de ene keer gaan we dan op reis, de andere keer picknicken we in het bos. Niet zo moeilijk over doen.
<<

Anoniem301

Bericht 27 Okt 2014 13:09

Re: Nieuwe relatie en geld

Fred schreef:Maar stel meiden we draaien alles andersom, dat jij alles betaald voor je vriend? Hoever zou je daarin gaan adhv van de voorbeelden in de TO? Dus etentjes, uitjes, geld storten als hij te kort komt, een vakantie betalen.

@ Susan, ik weet dat ze niet samen wonen. Stel dat ze wel samenwonen dan had wat ik zei wel gekunnen.


Dan zou ik hetzelfde zeggen, mannen en vrouwen zijn gelijk hoor, we leven in 2014.
<<

Anoniem321

Bericht 27 Okt 2014 13:10

Re: Nieuwe relatie en geld

Pompoen, ik vind dat je er gewoon van mag genieten en dat je je niet bezwaard hoeft te voelen.
Hij doet er niet moeilijk over, dan dan hoef jij dat ook niet te doen.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 27 Okt 2014 13:10

Re: Nieuwe relatie en geld

Fred, je verdraait het hele verhaal nu. Nogal vervelend.

Pompoen, ik snap je bezwaren maar ik zou er gewoon lekker van genieten. Hij kan het geld missen en heeft het voor je over. Heerlijk toch?

♥♥
<<

Anoniem125

Bericht 27 Okt 2014 13:10

Re: Nieuwe relatie en geld

Mijn vorige relatie was zo, Fred. Ik had toen niet superveel geld, maar wel gewoon genoeg om mijn huur te betalen en regelmatig leuke dingen te doen. Hij had wel wat geld, maar niks over voor leuke dingen. Ik betaalde toen inderdaad de uitstapjes en etentjes en heel vaak de boodschappen. Geld storten deed ik niet, daar zou hij zich ook niet prettig bij hebben gevoeld en zoveel had ik zelf ook niet over.

Uiteindelijk ging ik me hieraan trouwens wel storen, maar dat kwam meer, omdat hij wel geld had om iedere dag voor 5 euro sigaretten te kopen en voor 5 euro hasj. Dat gaat wel steken natuurlijk. Dan betaalde ik weer eens de boodschappen, maar als hij niet zoveel zou roken/blowen, dan had hij makkelijk mee kunnen betalen.
<<

Anoniem119

Bericht 27 Okt 2014 13:13

Re: Nieuwe relatie en geld

Ik heb trouwens bij mijn ex (jeweetweldiegecompliceerdesituatie) wel gehad dat hij 's ochtends geld klaar legde voor me om leuke dingen te doen. Toen had ik ook niet veel geld en het was handig omdat het buitenlandse valuta was, maar ik voelde me wel goedkoop daardoor soms.

Echt geld overmaken naar je zou ik ook niet heel prettig vinden, dan zou ik bijvoorbeeld liever hebben dat ie inderdaad boodschappen betaald, of de bios, of desnoods een keer een treinkaartje voor de terugreis (dat ie dat direct betaald zeg maar). Echt los geld geven of overmaken voelt toch wel anders, dat snap ik wel. Uiteindelijk gaat dat ook wel gebeuren en niet uitmaken, maar dat dat nu nog wat pril voelt daarvoor snap ik wel.
Volgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers