Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nieuwe relatie en geld

<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 27 Okt 2014 15:42

Re: Nieuwe relatie en geld

Fred: welkom in 2014. Wake up.
<<

Anoniem114

Bericht 27 Okt 2014 16:13

Re: Nieuwe relatie en geld

Fred, ga fietsen.

Pompoen, lekker van genieten! Ik zou (voorlopig) wel de grens trekken bij het betalen van uitjes en vakantie, dat wel. En iets terugdoen (Géén klusjes. Fred.) kan natuurlijk wel in de vorm van iets lekkers meenemen! Of 't eten betalen o.i.d. De kleinere dingen!

Een goede balans vinden is belangrijk.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 27 Okt 2014 16:27

Re: Nieuwe relatie en geld

Ik zou ervan genieten, Pompoen. Hij vindt vast dat je dit verdient en ziet heus wel dat je niet op zijn geld aast.

Dus gewoon samen leuke dingen doen en wat je zelf nog kunt betalen, betaal jij en zo niet legt hij de rest bij of schiet hij het voor? Of trakteert hij.
04-2014
10-2015
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9787

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 27 Okt 2014 17:24

Re: Nieuwe relatie en geld

Ik denk dat het belangrijk is om een balans te vinden wat goed voor jou (en hem) voelt. Ik snap helemaal dat hij meer leuke dingen wilt doen, dan dat jij eigenlijk kan bekostigen. En dan zou ik zeggen: lekker van genieten. Verrast worden met een etentje is gewoon heel leuk en waarom zouden we (oh zo geemancipeert) daar dan nee tegen zeggen. Lekker genieten!

Wel zou ik een vakantie naar Thailand ofiets wat minder goed trekken, maar binnen bepaalde financiele grenzen is het gewoon heel life van hem. Wel zou ik inderdaad me niet goed voelen als hij even 1000 euro voor mijn vakantie zou dokken. Want in principe wilt hij dan wel met je op vakantie, maar hij moet ook wel een beetje aan jou ook denken. Ik kan me goed voorstellen dat dat als teveel voelt of ongemakkelijk of dat je een golddigger bent :laughcry: Wellicht kan je dan wel afspreken dat jij hem op vakantie dan mee uiteten neemt of iets.

Btw, als voorbeelden uit je OT zou ik het alleen maar gallant vinden als iemand al de rekening betaald blijkt te hebben tijdens een etentje, of de bioscoopkaartjes betaald bv (en dan jij de popcorn :wink:), en inderdaad kan je met kleine dingen en wat creativiteit prima dit een beetje naar ratio doen. Want 50/50 is gewoon niet de realiteit en waarom zouden we zo feministisch doen.

Echter, ik zou echt enorme bonje hebben met mijn vriend als hij 100 euro op mijn rekening zou storten. Ik zou me bezwaard voelen en dan al helemaal niet een avondje naar de bios of iets durven met gewone vrienden of mijn ouders of weet ik veel, want dat zou ik dan betalen van zijn geld :S Nee, dat zou voor mij slecht voelen. (net als dat geld wat dan ligt op tafel uit een ander voorbeeld) Nee dat zou ik echt niet waarderen. Dat zou ik dan liever op een andere manier "krijgen".

Ook dat voorbeeld tijdens het winkelen. Ik zou me zeker bezwaard voelen en hij hoeft toch zekers niet mijn kleding te gaan betalen. Oke, misschien later als we getrouwd zijn en de kosten en ouderschap samen delen. Dan "werk" ik inderdaad ook voor dat geld, of dat nu fulltime bij een baas is, of fulltime als moeder thuis, dan is het "ons" geld. Maar tot die tijd is het "zijn" geld en (het gebrek aan) "mijn" geld. En ik ben dan wel zo op gegroeid om mijn Eigen boontjes te doppen. Stel je voor joh, straks gaat hij ook nog je telefoonrekening betalen en daarna je huur (even in extreme verlengde trekken). Ik zou niet in de begintijd van mijn relatie financieel afhankelijk willen zijn. Maar dan toch kan je prima genieten van een avondje uit, die hij betaald, omdat jullie graag samen zijn.

Oke, dubbel he.

Ik denk dat vooral dat geld storten (en betalen van lasten) mij niet zouden bevallen en moreel zouden tegenstaan.

Bv. toen ik nog werkloos was, zat ik vaak bij mijn vriend, maar die reiskosten tikten ook flink aan. Toen is hij als verrassing een keer gaan tanken met mijn auto. Dat is ook al snel 50 euro, maar dat voelt dan toch anders dan letterlijk 50 euro in mijn handen gedrukt krijgen om te tanken. Dat zou ik dan niet kunnen accepteren, dat voelt fout.

Ik denk dat ik gewoon niet wil weten wat hij aan mij uitgeeft en dan is het goed :) Maar verder geef ik ook genoeg uit aan hem, nu ik wel weer werk. Nu proberen we om en om te doen. Is toch naar mijn gevoel romantischer dan elke keer beide de portemonnee te pakken en de rekening te splitten.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 27 Okt 2014 17:42

Re: Nieuwe relatie en geld

Hij heeft een huishoudelijke hulp. In het huishouden doe ik als ik bij hem ben gewoon mijn deel, oftewel, we doen het samen. Als hij weg moet pas ik op zijn dochter, als ik weg moet past hij op mijn zoon. We tellen niet uit wie wanneer wat doet, maar over het algemeen hebben we de taken gewoon prima verdeeld en ik zie niet echt voor me dat ik dan zijn huis zou gaan stofzuigen. Hij maakte wel al een grapje dat ik al seks met hem had dus dat ik genoeg betaalde :cry: . Niet echt grappig maar goed, ik weet dat hij het niet meent. Hij wil gewoon niet dat ik me rot of schuldig om zijn geld voel.
Ik probeer het ook gewoon aan te nemen en er van te genieten, maar ik vind het lastig dat hij ook heel anders denkt over geld dan ik. Iets wat ik heel veel geld vind vind hij echt peanuts. Hij zei gisteren: ach die laarzen waren maar 100 euro. Dan kijk ik hem echt aan: hallooo, zo veel kosten de meeste van mijn normale schoenen niet eens, laat staan een paar laarzen voor achter in de auto.
Ik ben gewend alles zo goedkoop mogelijk te doen, hij kijkt gewoon of hij het geld heeft en dan doet hij het als hij het wil.
Dat vind ik er ook lastig aan. We doen dingen die ik normaal als ik het geld er voor zou hebben ook niet zou doen of kopen. Maar daar baal ik weer van eigenlijk want ik vind het echt jammer dat ik het zo moeilijk vind om geld uit te geven, ik kan er echt minder van genieten als iets duur is.

Nou ja dat maakt dus ook dat ik deze kwestie moeilijker vind. En verder kan het me inderdaad geen barst schelen wat anderen er van denken, het gaat gewoon om die kronkels in mijn hoofd. Maar het helpt wel dat jullie zeggen dat ik er gewoon van moet genieten merk ik. Een soort van, bevestiging dat ik inderdaad een beetje te veel waarde er aan hecht of zo.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9787

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 27 Okt 2014 17:49

Re: Nieuwe relatie en geld

Maar ik snap je wel hoor Pompoen. Want het is niet alleen "hem laten betalen voor jouw bioscoopkaartje", het is zoals ik het lees ook gewoon dat jullie hele andere opvattingen hebben over geld. En dat gaat later zeker ook nog voor discussie zorgen als hij thuiskomt met die hele dure home cinema set, terwijl jullie "oude" het nog gewoon doet en het dus voor jou een onzin-uitgave is, maar hij zoiets heeft, ik wilde het hebben en ik kan het betalen, dus waarom niet.

You catch my drift :wink:

Jij zal gewoon op zoek blijven gaan naar koopjes en hij zal voor jou gevoel met geld strooien. En hij vindt jou straks een krent en een financiele zeur en zelf wilt hij gewoon in zijn luxe leven en uitgeven. Daarvoor gaat hij dus echt niet een winkel verder kijken of het bij de lidl inderdaad goedkoper is als bij de AH. Zo vergelijk ik het gewoon, hij is duidelijk een man die bij de appie boodschappen doet :p

Het is niet erg dat jij minder kan genieten als iets duur is. Want jij kan ook genieten met minder, en dat zou hij ook kunnen leren he. Het is niet alleen dat jij het maar moet accepteren en moet genieten van zijn uitgave patroon. Hij kan ook jouw financiele situatie accepteren en genieten met minder, dus gewoon thuis op de bank of dus een goedkope vakantie :ja:
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 27 Okt 2014 17:54

Re: Nieuwe relatie en geld

Marin schreef:Oh zo was dat ook bedoeld hoor maar los geld of overmaken voelt voor mij toch wel anders dan het investeren in leuke uitjes enzo. Dat maakt het wat concreter ofzo. Dus ik kan me daarin pompoen haar ongemakkelijk gevoel wel begrijpen.


Nou ja de eerste keer was dat omdat we hadden afgesproken dat hij de uitstapjes en de boodschappen zou betalen dat weekend maar uiteindelijk had ik alles betaald. We gingen naar de apenheul en omdat ik kaartjes met korting kon kopen had ik het even voorgeschoten. Hij zou dat toen terugbetalen dus ik gaf mijn rekeningnummer, toen stortte hij niet de uitgegeven 50 euro, maar 250 euro. Toen heb ik gezegd dat hij echt niet goed bij zijn hoofd was en dat ik ongeveer 50 euro had uitgegeven en geen 250 euro. Hij begreep toen geloof ik wel dat ik het niet zo leuk vond, al vond ik het wel heel lief bedoeld en heb ik dat ook wel gezegd. Dat worden nogal dure weekenden zo namelijk. Ik heb het geld uiteindelijk wel gehouden want hij wilde het niet terug, hij zei dat ik maar gewoon iets leuks van moest doen of het gebruiken als ik het nodig had. Ik heb het op mijn spaarrekening gezet en gebruikt voor benzine.
Nu was ik laatst een weekendje naar Barcelona, ik logeerde bij een vriendin dus hoefde alleen mijn vliegticket te betalen en dat had ik al een hele tijd geleden gekocht. Maar ik zat behoorlijk krap bij kas toen ik weg ging dat wist hij, ik had genoeg om in geval van nood een taxi te kunnen nemen of eventueel zelfs om een ander ticket te boeken en ook nog mijn creditcard. Maar hij heeft dus uiteindelijk zonder mij iets te vragen 150 euro over gemaakt zodat ik in elk geval geld zou hebben.

Ik vind dat dus erg lastig, want het is heel lief en eigenlijk kan ik dat geld heel goed gebruiken, zeker nu ik regelmatig een uur heen en uur terug met de auto rijdt.
Hij heeft ook al aangeboden mijn benzine te betalen en ook gezegd dat als ik geld nodig heb dat ik dat dan moet zeggen dan krijg ik het. Dat vind ik dus vooral erg lastig. Vakanties of dingen voor me laten betalen vind ik al moeilijk zat, maar gewoon geld van hem 'krijgen', nou ja het voelt alsof ik mijn hand bij hem moet ophouden.
Aan de andere kant, het is voor mij heel veel geld, maar hij merkt het niet eens. Laatst was hij bijna blut zei hij, maar toen had hij nog op zijn rekening staan want ik ongeveer per maand binnen krijg.

Ik blijf het schipperen vinden, in het begin wilde ik ook echt persé aan van alles mee betalen, maar ik heb al gemerkt dat dat gewoon echt geen doen is. Dan kunnen we echt niet veel meer doen.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 27 Okt 2014 18:01

Re: Nieuwe relatie en geld

Tabbie schreef:Maar ik snap je wel hoor Pompoen. Want het is niet alleen "hem laten betalen voor jouw bioscoopkaartje", het is zoals ik het lees ook gewoon dat jullie hele andere opvattingen hebben over geld. En dat gaat later zeker ook nog voor discussie zorgen als hij thuiskomt met die hele dure home cinema set, terwijl jullie "oude" het nog gewoon doet en het dus voor jou een onzin-uitgave is, maar hij zoiets heeft, ik wilde het hebben en ik kan het betalen, dus waarom niet.

You catch my drift :wink:

Jij zal gewoon op zoek blijven gaan naar koopjes en hij zal voor jou gevoel met geld strooien. En hij vindt jou straks een krent en een financiele zeur en zelf wilt hij gewoon in zijn luxe leven en uitgeven. Daarvoor gaat hij dus echt niet een winkel verder kijken of het bij de lidl inderdaad goedkoper is als bij de AH. Zo vergelijk ik het gewoon, hij is duidelijk een man die bij de appie boodschappen doet :p

Het is niet erg dat jij minder kan genieten als iets duur is. Want jij kan ook genieten met minder, en dat zou hij ook kunnen leren he. Het is niet alleen dat jij het maar moet accepteren en moet genieten van zijn uitgave patroon. Hij kan ook jouw financiele situatie accepteren en genieten met minder, dus gewoon thuis op de bank of dus een goedkope vakantie :ja:


Ja precies, dat is het óók een beetje. Hoewel hij op zich wel redelijk bewust met geld om gaat, geen rare dingen doet en elke maand flink spaart. Maar hij snapt mij gewoon niet als ik zeg: alles wat je nu uitgeeft heb je later niet meer. En ik snap hem gewoon niet zo goed als hij zegt: ik heb genoeg en later ook nog, ik kan dit best nu uitgeven. En ik zeg: als je het bij de lidl haalt is het goedkoper, dat geld dat je uitspaart kun je later voor belangrijkere dingen gebruiken, of desnoods volgende week, ook goed, maar waarom zou je iets duurs kopen als het ook goedkoop kan. Maar ik kan er ook echt niet bij dat hij een broek voor 350 euro koopt (en dan mag hij niet eens in de droger, stom ding).
We praten wat dat betreft soms gewoon echt langs elkaar heen.
Hij is ook in staat om een dure geluidsinstallatie te kopen voor bij mij thuis, want hij wil graag die geluidsinstallatie óók bij mij thuis kunnen gebruiken. Ik heb dan echt zoiets van, doe ff normaal, je kunt toch ook gewoon een cd'tje ergens inpleuren of via de computer muziek luisteren? Ik bedoel, we gaan niet voor eeuwig latten, dat is niet onze intentie dus dan hebben we straks twee van die dingen. Maar hij zegt dan doodleuk dat we dan ook op zolder zo'n ding hebben en dat dat fijn is. Zelfde geldt voor bijvoorbeeld een apple tv, niet dat dat nou zo duur is, maar ik kijk bijna geen tv, heb gewoon netflix maar hij wil dus persé apple tv want dan kan hij zíjn netflix bij mij kijken of zoiets.

Maar, hij klaagt niet als ik boodschappen doe bij de Lidl hoor, ik geloof dat hij er zelf nog wel eens heen gaat ook. Maar hij zal niet snel iets uit de aanbieding kopen en hij doet ook geen vergelijkend warenonderzoek, hij koopt gewoon wat hij hebben wil. En als het niet op zijn rekening staat, dan koopt hij het volgende maand.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9787

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 27 Okt 2014 18:06

Re: Nieuwe relatie en geld

Pompoen schreef:
Ik blijf het schipperen vinden, in het begin wilde ik ook echt persé aan van alles mee betalen, maar ik heb al gemerkt dat dat gewoon echt geen doen is. Dan kunnen we echt niet veel meer doen.


Tuurlijk wel! Gekkie :smile: Hoe doen andere mensen dat anders?

En haha, hij mag van mij best naar de lidl hoor :ja: maar je hebt gewoon ah mensen en lidl mensen haha, zo omschrijf ik types gewoon. Net als auto-merken.

Btw. ik vind zo'n apple tv al super duur voor wat je kan met dat ding. Dus dat stel ik al jaren uit. Besteed mijn geld liever aan iets anders :ja: Dat zou voor mij trouwens ook best ver gaan als hij nu al dingen voor mij in huis zou gaan kopen zoals een duur geluidssysteem. Dan denk ik echt, rot toch op, zijn mijn spullen niet goed genoeg :thumbdown:

Het is prima om te genieten met etentjes en dagjes uit, maar dat zou mij ook tegenstaan hoor. Dat ligt zeker niet aan jou!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 27 Okt 2014 18:11

Re: Nieuwe relatie en geld

Tabbie schreef:
Pompoen schreef:
Ik blijf het schipperen vinden, in het begin wilde ik ook echt persé aan van alles mee betalen, maar ik heb al gemerkt dat dat gewoon echt geen doen is. Dan kunnen we echt niet veel meer doen.


Tuurlijk wel! Gekkie :smile: Hoe doen andere mensen dat anders?

En haha, hij mag van mij best naar de lidl hoor :ja: maar je hebt gewoon ah mensen en lidl mensen haha, zo omschrijf ik types gewoon. Net als auto-merken.

Btw. ik vind zo'n apple tv al super duur voor wat je kan met dat ding. Dus dat stel ik al jaren uit. Besteed mijn geld liever aan iets anders :ja: Dat zou voor mij trouwens ook best ver gaan als hij nu al dingen voor mij in huis zou gaan kopen zoals een duur geluidssysteem. Dan denk ik echt, rot toch op, zijn mijn spullen niet goed genoeg :thumbdown:

Het is prima om te genieten met etentjes en dagjes uit, maar dat zou mij ook tegenstaan hoor. Dat ligt zeker niet aan jou!


Nou eh... ik heb dat apparaat echt overal zien staan, in het vakantiehuis van zijn vader, bij zijn vader, bij zijn schoonmoeder (van zijn overleden vrouw), volgens mij heeft zelfs zijn moeder er eentje. Kortom, overal waar hij komt staat zo'n ding :palm: .
Maar hij probeert er wel rekening mee te houden maar hij snapt oprechts niet waarom ik het vervelend zou vinden om dingen te krijgen. Hij heeft ook al mijn internet gefixt door een airport neer te zetten, had van mij ook niet echt gehoeven maar speciaal voor mij heeft hij niet de duurste genomen. :laughcry:
Ik bedoel...hij doet dus wel zijn best zich in te leven, maar ja ik snap hem dus ook niet zo goed...
En eh...mijn geluidssysteem is wel bagger hoor, ik heb er namelijk geen...
<<

ChiQ

Bericht 27 Okt 2014 18:44

Re: Nieuwe relatie en geld

Zoals mijn man zegt: rijk zijn leeft lekkerder, geld maakt niet gelukkig maar gelukkig is er geld!
Pretty much sums all Pompoen. Zolang jij er géén misbruik van maakt zie ik niet in waarom je niet mag genieten van zijn welvaart.
<<

Anoniem178

Bericht 27 Okt 2014 19:00

Re: Nieuwe relatie en geld

Moeilijk. Iedereen die roept dat je het aan moet nemen, doe ik bij deze ook, maar ik weet -uit ervaring- dat het gewoon heel ongemakkelijk voelt geld aan te nemen. Je wil gewoon niet het gevoel hebben op iemands zak te teren.

Ik heb een paar jaar terug een korte relatie gehad met een jongen die ook stukken meer te besteden had. De spullen die je noemt zijn echt rete-herkenbaar, zoals die Apple TV en laarzen voor "maar" 100 euro. Ik heb het op zich niet slecht, maar aan dat soort spullen kan en wil ik mijn geld echt niet uitgeven. Hij stond er altijd op etentjes te betalen, was meteen een scheef gezicht als ik de helft wilde betalen. Die strijd gaf ik op een gegeven moment maar gewoon op in het kader van "pick your battles".

Is het misschien een idee als hij die vakantie, de reis en accomodatie betaalt en jullie daar gewoon om en om of zoals het uitkomt? Hoef jij je maar één keer ongemakkelijk te voelen bij het boeken. Hij vraagt je mee, dus hij vindt het ook geen bezwaar te betalen.

Als vriend en ik straks samenwonen gaat alles op één grote hoop. Onze salarissen verschillen niet enorm, maar hij verdient wel meer. Ik heb hem al eens gevraagd of hij dat erg zou vinden. Hij haalde zijn schouders op en zei dat hij koos met een leven voor mij en dat hij liever mij in zijn leven heeft dan die paar honderd euro extra. Ik denk ook dat dat een mooie insteek is; er samen voor gaan, ieder zijn bijdrage in de relatie zonder de stand bij te houden.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25128

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 27 Okt 2014 19:17

Re: Nieuwe relatie en geld

Mijn ex had ook meer geld dan ik, dus als we dan eens uit eten gingen/weekendje weg, dan betaalde hij daar wat meer van dan ik. Grote bedragen zou ik ook lastig vinden, ik voel me al snel bezwaard. Ik zou me ook niet prettig voelen als ik zo ineens 100 euro op m'n rekening gestort zou krijgen, om de redenen die Tabbie hierbij aangeeft. Dan is het idd leuker als je ineens een volle tank hebt. Ik was met Valentijnsdag net een paar dagen samen met mn ex en toen kreeg ik een stuk of vijf treinkaartjes van mijn naar zijn stad in een envelop, dat vond ik ook leuk (en praktisch), want dat tikt idd behoorlijk aan als je elkaar regelmatig wil zien.
❤ 7 juni 2018
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11593

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 27 Okt 2014 19:51

Re: Nieuwe relatie en geld

Geniet er van, het is lastig dat vind ik ook maar ze bedoelen het goed. Mijn ex was een krent die alles tot op de cent nauwkeurig na wilde rekenen. Iets wat niet kon want ik verdiende niet goed genoeg. Mijn vriend heeft veel meer geld dan ik, hij stort af en toe ook wel eens wat op mijn rekening zodat ik toch nog dat ene leuke ding kan gaan doen. Ik doe daarentegen wel iets meer in het huishouden maar werk ook veel minder. Ik vond het eerst ook lastig te accepteren maar begin steeds meer te accepteren dat wij het nou eenmaal zo verdelen en dat anderen daar niets over hoeven te zeggen. Het resultaat is wel dat ik hem ook wel eens mee uit eten neem. Het is niet duur maar gaat om het idee. Voor zijn verjaardag krijgt hij ook ff een wat duurder cadeau. Maar ik herken je gevoel van trots.
2015 💙
<<

Anoniem185

Bericht 27 Okt 2014 19:56

Re: Nieuwe relatie en geld

Fred schreef:Maar stel meiden we draaien alles andersom, dat jij alles betaald voor je vriend? Hoever zou je daarin gaan adhv van de voorbeelden in de TO? Dus etentjes, uitjes, geld storten als hij te kort komt, een vakantie betalen


Ik betaal veel meer dan mijn vriend. Vorige week zijn we nog uit eten geweest op mijn kosten. Als ik het geld wel heb, en hij heeft het niet, waarom mogen we dan geen leuke dingen doen? Beetje genieten van het leven en van de ruimte die je hebt. Hij is alleen maar blij dat hij mee kan genieten en ik ben blij dat ik iemand heb om dat mee te delen.
<<

Kiek

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 562

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:21

Bericht 27 Okt 2014 20:31

Re: Nieuwe relatie en geld

Was Fred vroeger niet een stukje slimmer?

@Pompoen: Ik snap je gevoel. Het blijft hoe dan ook een lastig iets. Maar ik zou proberen te accepteren dat jullie nou eenmaal niet hetzelfde verdienen en hij gewoon leuke dingen wil doen met je. Probeer je dan niet bezwaard te voelen want hij vindt een dagje uit (of vakantie) met jou veel belangrijker dan het geld zo blijkt wel. En hij heeft echt wel door dat je geen golddigger bent. Probeer ervan te genieten!
<<

Patsy

Bericht 27 Okt 2014 20:31

Re: Nieuwe relatie en geld

Lampenkapje schreef:
Fred schreef:Maar stel meiden we draaien alles andersom, dat jij alles betaald voor je vriend? Hoever zou je daarin gaan adhv van de voorbeelden in de TO? Dus etentjes, uitjes, geld storten als hij te kort komt, een vakantie betalen


Ik betaal veel meer dan mijn vriend. Vorige week zijn we nog uit eten geweest op mijn kosten. Als ik het geld wel heb, en hij heeft het niet, waarom mogen we dan geen leuke dingen doen? Beetje genieten van het leven en van de ruimte die je hebt. Hij is alleen maar blij dat hij mee kan genieten en ik ben blij dat ik iemand heb om dat mee te delen.


In het begin van onze relatie was dat bij ons ook het geval. Mijn, toen nog, vriend had geen geld ik wel. Dus we gingen van mijn geld op vakantie en ik betaalde meer. Allemaal omdat ik dat zelf wilde en graag samen met hem.

Pompoen, hij wil graag leuke dingen doen en het liefst samen met jou. Hij kiest er zelf voor om dit zo te willen, neem het aan en geniet ervan. Volgens mij heb je een topvent getroffen!
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 27 Okt 2014 20:39

Re: Nieuwe relatie en geld

Het klinkt een beetje zoals de relatie met mijn vriend in het begin ook was. Ik was student, werkte er wel naast, maar alsnog had ik minimaal geld. Voor 10 euro een daghap in een restaurant was voor mij al luxe uit eten. Laat staan op een avond en uit eten en naar de bios en nog een drankje na doen. Ik weigerde in het begin ook dat hij altijd betaalde, ik voelde me daar veel te trots voor. Hallo, ik had zelf geld!! Maar ja, daardoor konden we niet altijd doen wat hij/wij wilden, want ik had geen geld. In de bios hebben we toen een keer een vrij pittige discussie gehad, haha, waarbij hij zei: " de beste manier om mijn geld te besteden, is samen met jou. En nu houd je op met zeuren, want ik vind dit leuk, jij vindt dit leuk en ik weet heus wel dat jij ook geld hebt. Morgen kook jij maar weer ;) "
Ik weet niet of dit getypt nu zo over komt als hij het zei, maar het klonk gewoon heel lief. Ik kookte inderdaad meestal, niet heel duur, maar gewoon lekker en gezond en dat vond hij fantastisch. Zo leuk vindt/vond hij koken niet. Ik bedacht dan vaak ook goedkope/gratis uitjes en als we iets deden wat geld kostte dan betaalde hij.

Met vakanties betaalden we naar rato, want dat voelde voor mij echt niet fijn om niks bij te dragen. We hadden volgens mij bedacht dat ik 1 deel betaalde en hij 4 of 5. Dit werkte voor ons prima, ik vond het dan ook wel eerlijk.

Maar nu, we wonen samen en onze financiën hebben we op 1 hoop gegooid. Sinds 2 maanden werk ik nu en heb ik dus ook een (goed) salaris. Ik moet wel zeggen dat het nog wel wennen is, we hebben toch nog steeds die verschillende insteek. Ik de koopjesjager, hij de gelduitgever (ik leer steeds beter uitgeven hoor ;)). Ik denk qua geld meer in beperkingen, hij in mogelijkheden. Tsjah, we zijn een goed team wat dit betreft. Hij is trots op zijn boodschappen van de Lidl, haha, en ik ben trots op mijn dure schoenen van 100 euro.

Ik zou proberen om er lekker van te genieten en ook te zoeken naar een manier waarbij jij je fijn voelt. Beetje zoals hier in dit topic dus al veel meer gezegd is ;) Wel heeeeeeel fijn voor je dat je zo'n lieve vriend hebt!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 27 Okt 2014 20:56

Re: Nieuwe relatie en geld

ChiQ schreef:Zoals mijn man zegt: rijk zijn leeft lekkerder, geld maakt niet gelukkig maar gelukkig is er geld!
Pretty much sums all Pompoen. Zolang jij er géén misbruik van maakt zie ik niet in waarom je niet mag genieten van zijn welvaart.


Hij zegt zelfs dat hij vind dat het minste wat we verdiend hebben na alles wat we hebben meegemaakt de laatste jaren is om er een beetje van te genieten, het leven kan zomaar afgelopen zijn, dat weten we allebei ook. Dat maakt wel dat ik er iets makkelijker van kan genieten. Maar ik ben opgevoed met het principe geld moet niet rollen, daar moet je bovenop zitten en proberen te zorgen dat je zo veel mogelijk over kunt dragen aan je nageslacht. Want op zich is geld hebben mij niet vreemd, maar geld uitgeven daarentegen vind ik echt moeilijk. Best jammer eigenlijk vind ik.
<<

Anoniem211

Bericht 27 Okt 2014 21:04

Re: Nieuwe relatie en geld

Lekker voor je laten betalen Pompoen. Hij wil het en verwacht er niks voor terug dus geniet er gewoon van!
<<

Anoniem211

Bericht 27 Okt 2014 21:08

Re: Nieuwe relatie en geld

Mijn vriend neemt mij ook uit eten, betaalt uitjes voor mijn kinderen, geeft regelmatig benzine aan mij zodat ik naar hem toe kan komen. Tja, als alleenstaande moeder van 3 kinderen heb je het niet zo breed, ik kan dat niet doen maar dat vindt hij geen probleem. Hij heeft het veel breder en wil me graag steunen dus waarom niet? Het is maar geld.
<<

Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 586

Geregistreerd: 12 Jun 2014 23:43

Bericht 27 Okt 2014 21:40

Re: Nieuwe relatie en geld

Inderdaad lekker van genieten Pompoen, je hebt het zo verdiend. Hij weet vast dat jij geen misbruik van hem maakt en hij gunt je gewoon het beste waardoor hij jou ook mee laat genieten van zijn geld. Alleen maar fijn toch? Mijn vriend werkt ook fulltime in dezelfde sector dan ik (verpleegkundige) en draait vaste nachtdiensten dus verdiend absoluut meer. We betalen nu alles samen, ook voor de kinderen. Maar in het begin van onze relatie betaalde hij ook regelmatig de boodschappen, weekendje weg, dagje weg, uit eten e.d. voor zichzelf, zijn dochter en mijn twee dochters. Het voelde in het begin misschien wel een beetje ongemakkelijk maar dat verdween al snel naar de achtergrond.
Succes. It is being able to go te bed each night with your soul at peace.
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 01 Nov 2014 01:29

Re: Nieuwe relatie en geld

Als het kan en hij wil het graag dan zou ik gewoon er voor gaan, dus genieten met zijn allen!
Ik ben dan ook niet opgevoed met geld moet je bovenop zitten, ook niet met geld moet rollen maar meer met: van hetgeen wat je hebt moet je van genieten (nogmaals niet dat alles op moet, maar als je er leuke dingen van kunt doen en ook nog wat overhoud voor wanneer het nodig is, dan kan het prima uit) en dat vind ik (zoals ik het lees) hier wel van toepassing! Het hoeft niet allemaal op maar als hij het kan missen en jullie een heerlijke tijd kunnen hebben, waarom niet?
Afbeelding
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 01 Nov 2014 13:54

Re: Nieuwe relatie en geld

Ik heb niet alles doorgelezen, maar wilde even zeggen dat als hij er niet krom voor hoeft te liggen (wat niet het geval is) en zelf de dingen wilt geven die hij geeft, dan denk ik dat het een kwestie is van omschakelen en gaan genieten van de herinneringen die jullie op die manier samen kunnen maken. Ik denk dat je het 'geld' los moet laten, maar het moet zien als de manier om samen te zijn, herinneringen te maken en ervaringen te delen. Laat het materiële los en focus op de emotionele beleving.
L2014 & H2017
Vorige

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers