Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nieuwe relatie en geld

<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 27 Okt 2014 13:15

Re: Nieuwe relatie en geld

Ik heb in een vorige relatie ook heel veel betaald voor mijn ex. Anders kwam ik amper nog de deur uit als hij per se de helft had willen betalen. Ik had daar totaal geen moeite mee en verwachte er ook niks voor terug. Hij hoefde echt mijn huis niet schoon te maken om mijn geld te 'verdienen' hoor!
<<

ZoZo

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 120

Geregistreerd: 09 Sep 2013 10:51

Bericht 27 Okt 2014 13:24

Re: Nieuwe relatie en geld

Ik vind dat juist wel lief, Marin. Wilde hij niet gewoon zorgen dat je een leuke dag had? Dat gunde hij je waarschijnlijk gewoon. Maar ik ken de hele situatie met je gecompliceerde ex niet dus misschien zit ik er wel helemaal naast. ;-)
<<

Anoniem119

Bericht 27 Okt 2014 13:27

Re: Nieuwe relatie en geld

Oh zo was dat ook bedoeld hoor maar los geld of overmaken voelt voor mij toch wel anders dan het investeren in leuke uitjes enzo. Dat maakt het wat concreter ofzo. Dus ik kan me daarin pompoen haar ongemakkelijk gevoel wel begrijpen.
<<

Anoniem103

Bericht 27 Okt 2014 13:29

Re: Nieuwe relatie en geld

Toen ik mijn man leerde kennen had ik bijna geen geld. Hij woonde nog thuis en werkte fulltime dus hij had aardig wat te besteden. Als we wat gingen doen betaalde hij dan ook bijna altijd. Hij vond dat geen probleem en wilde juist graag leuke dingen doen samen. In het begin voelde ik me wel een beetje bezwaard maar omdat hij het echt geen probleem vond, kreeg ik er ook steeds minder moeite mee.

Ik zou er als ik jou was gewoon lekker van genieten. Als hij graag met je op vakantie wil en hij kan het makkelijk betalen dan zou ik meegaan en wat geld apart houden om hem daar op een lekker etentje te trakteren ofzo. Hij vindt je leuk, hij wil graag bij je zijn en jij wil graag bij hem zijn, het zou zonde zijn om het alleen maar niet te doen omdat je je bezwaard voelt terwijl dat eigenlijk niet nodig is.
<<

ZoZo

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 120

Geregistreerd: 09 Sep 2013 10:51

Bericht 27 Okt 2014 13:33

Re: Nieuwe relatie en geld

Marin schreef:Oh zo was dat ook bedoeld hoor maar los geld of overmaken voelt voor mij toch wel anders dan het investeren in leuke uitjes enzo. Dat maakt het wat concreter ofzo. Dus ik kan me daarin pompoen haar ongemakkelijk gevoel wel begrijpen.


Oh, ik snap je.
Dat gevoel van Pompoen begrijp ik idd ook wel.
<<

Anoniem186

Bericht 27 Okt 2014 13:34

Re: Nieuwe relatie en geld

Ik zou voor een groot deel in hem mee gaan en hem dus meer laten betalen.
Voor m'n gevoel zou ik zelf geen heel dure dingen aannemen. Dus een vakantie zou ik dan gewoon van m'n eigen spaargeld betalen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 27 Okt 2014 13:37

Re: Nieuwe relatie en geld

Nou nee, die vakantie zou ik juist aannemen, want dat is pas echt een rib uit je lijf en ik neem aan dat ze haar spaargeld hard genoeg nodig heeft. Dan zou ik liever meebetalen aan de kleinere uitstapjes.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem186

Bericht 27 Okt 2014 13:40

Re: Nieuwe relatie en geld

Dat ligt er aan. Als er voldoende geld op een spaarrekening staat dan zou ik dat zelf liever uitgeven dan een ander het te laten betalen.
En ik zou me ongemakkelijker voelen als iemand heel dure dingen voor me zou betalen, dan heb ik liever dat de kleinere dingen en uitjes betaald worden.
<<

Anoniem87

Bericht 27 Okt 2014 13:41

Re: Nieuwe relatie en geld

Lekker van genieten meid! Als ik een financiële meevaller heb, deel ik dat met liefde met m'n vriend. Zo heb ik net een overnachting geboekt als verrassing en hem mee uit eten genomen. Het is toch helemaal niet leuk om thuis te moeten blijven omdat jij geen geld hebt, maar hij heeft genoeg voor twee. Dus ik begrijp hem volkomen, neem het gewoon aan en geniet van de liefde en de leuke dingen doen samen :heart:
<<

Anoniem119

Bericht 27 Okt 2014 13:42

Re: Nieuwe relatie en geld

Jans schreef:Ik zou voor een groot deel in hem mee gaan en hem dus meer laten betalen.
Voor m'n gevoel zou ik zelf geen heel dure dingen aannemen. Dus een vakantie zou ik dan gewoon van m'n eigen spaargeld betalen.


Maar als ze dat niet heeft of niet daarvoor bedoeld is, kan ze eigenlijk niet zoiets leuks met haar vriend doen, terwijl het op zich wel zou kunnen als hij het zou betalen. Ik denk dat hij dat ook lastig vindt. Hij wil gewoon graag iets leuks met dat leuke meisje doen, waarschijnlijk maakt het hem echt niet uit of ze nou niks, een deel of alles betaald. Het gaat om de ervaring samen.

Pompoen, wat ik me afvraag en weet niet of je daar echt een antwoord op hebt hoor. Maar denk je dat dit in de toekomst zo zal blijven dat je een vrij laag inkomen houdt of zijn er mogelijkheden om meer te gaan verdienen? Ik ken jouw achtergrond natuurlijk beetje en weet dat het lastig kan zijn echt een hoog inkomen te krijgen maar dat vraag ik me dus af. Je kunt je misschien realiseren dat je nu heel hard er tegen op kan boksen dat je niet wilt dat ie betaalt, maar als je echt samen verder gaat, zal dat ook de realiteit blijven. Misschien is dat helemaal zo erg niet, maar gewoon een kwestie van wennen dat iemand dat voor jou wilt doen. Zo was het in je huwelijk misschien ook een beetje, dat weet ik niet, maar denk ik wel. Vond je het van A ook vervelend? Of was je daar wel aan gewend? Misschien went dit ook wel. Ik zou het in elk geval helemaal niet raar vinden als jullie die constructie zouden hanteren, niet nu en niet in de toekomst. Als je echt verder kijkt over een aantal jaar, zal jij misschien de zorg van jullie kindjes meer op je nemen en zal hij sowieso meer verdienen en de kostwinner zijn. Zo zal dat ook bij mij gaan en ik zal nooit zoveel verdienen als m'n vriend. Is best raar en lastig soms, maar ook gewoon niet zo erg, zo is onze dynamiek dan gewoon. Wat ik denk ik wil zeggen is dat je het gewoon maar lekker moet aannemen. Je verdient het.
<<

Anoniem170

Bericht 27 Okt 2014 13:52

Re: Nieuwe relatie en geld

Wat ik zou doen, naar verhouding alles betalen.
Toen ik een weekendje wegging met mn ex vriend heb ik bijv het etentje betaald, en hij betaalde dan de hotelovernachting en benzine bijv.
Dat een man alles zou betalen zou ik mij ook niet goed over voelen. Maar, leuke dingen hoeven niet per se altijd veel geld te kosten.
Als hij je bijv mee uit eten neemt, en hij betaalt dat, dan zou ik bijv een keertje lekker koken voor hem en een film opzetten.
Op groupon enz kom je ook veel goedkope uitjes tegen :)
Zo ben ik een keer met mn beste vriend naar zo'n wellnesscentrum geweest voor 15 euro p.p viavakantieveilingen.
<<

Anoniem186

Bericht 27 Okt 2014 13:52

Re: Nieuwe relatie en geld

Voor mij zit er wel een groot verschil tussen het echt niet hebben en het niet daarvoor bedoeld is.
In het eerste geval zou ik het hem dus laten betalen. In het tweede geval zou ik het dus zelf doen. Maar ik ben daar misschien vrij makkelijk in. Spaargeld = spaargeld en het maakte mij nooit uit voor welk doel dat was. Dus ik zou dat rustig uitgeven aan een vakantie.
Maar ik snap het ook wel als ze het aanneemt hoor, ik denk dat genoeg mensen dat zouden accepteren. Alleen als je er echt geen goed gevoel bij hebt, dan moet je het gewoon niet doen.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 27 Okt 2014 13:53

Re: Nieuwe relatie en geld

Pffff ja ik snap je dilemma echt. Ik ben ook niet zo goed in dingen aannemen wat dat betreft. Zit me nu al druk te maken om komend weekend, dan komt er een vriend van vroeger langs en die wil vanalles gaan doen. Ik heb al aangegeven dat dat niet in mn budget zit ivm uitkering. Maar hij wil me graag trakteren, want dan kunnen we toch samen leuke dingen doen. Dus ik ga het toch aannemen en er maar van genieten, en dat moet jij ook doen denk ik. Hij wil graag wat leuks met je doen en betaalt het daarom graag. Ik was laatst ziek en toen wilde hij ook een pizza voor me bestellen, maar dat heb ik dan wel weer afgehouden...ik wil ook gewoon geen golddigger lijken. En ik heb ook mn trots. Hij had het ook al over een weekendje Parijs...dat kan ik echt niet betalen. Aaaah ik ben zo slecht in dingen aannemen.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 27 Okt 2014 13:55

Re: Nieuwe relatie en geld

Nou ja, ik neem aan dat ze die spaarrekening heeft voor onvoorziene kosten. Juist als ik zelf een erg laag inkomen had dan zou ik het wel belangrijk vinden om dat geld achter de hand te houden, belangrijker dan mijn eer van het zelf betalen van de vakantie, zeker als ik ook een kind te onderhouden heb. Een vakantie kost toch al snel minimaal duizend euro, vaak nog wel meer. Dus nee, ik zou dat spaargeld toch echt niet daarvoor gebruiken. Dus dan zou ik of niet gaan, of toch die vakantie aannemen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem186

Bericht 27 Okt 2014 13:57

Re: Nieuwe relatie en geld

Het ligt er aan hoeveel spaargeld ik zou hebben.

De oplossing van Roos vind ik ook een goede. Met een beetje creativiteit kom je al een eind.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 27 Okt 2014 14:16

Re: Nieuwe relatie en geld

Roos' schreef:Zo ben ik een keer met mn beste vriend naar zo'n wellnesscentrum geweest voor 15 euro p.p viavakantieveilingen.


Naakt? Ik zou dit niet kunnen met een goede vriendin die niet mijn vriendin is. Lijkt mij toch een vreemde gewaarwording om die gewone vriendin dan naakt te zien. Ik twijfel dan wel of de vriendschap dan nog wel het zelfde zal zijn.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 27 Okt 2014 14:21

Re: Nieuwe relatie en geld

Fred, dat is tot totaal niet relevant in dit topic? :confused:
<<

Anoniem291

Bericht 27 Okt 2014 14:24

Re: Nieuwe relatie en geld

Fred schreef:
Roos' schreef:Zo ben ik een keer met mn beste vriend naar zo'n wellnesscentrum geweest voor 15 euro p.p viavakantieveilingen.


Naakt? Ik zou dit niet kunnen met een goede vriendin die niet mijn vriendin is. Lijkt mij toch een vreemde gewaarwording om die gewone vriendin dan naakt te zien. Ik twijfel dan wel of de vriendschap dan nog wel het zelfde zal zijn.


Dat is toch een totaal andere discussie. Het gaat hier over geld van je vriend accepteren als je zelf minder te besteden hebt niet of je wel of niet met een 'gewone' vriend(in) naar de sauna moet gaan. Jouw reactie slaat nergens op in dit topic.
<<

Anoniem291

Bericht 27 Okt 2014 14:26

Re: Nieuwe relatie en geld

Ik snap je wel Pompoen, ik heb er zelf ook veel moeite mee om geld van mijn vriend te accepteren, maar het is een drempel die je over moet, want het probleem zit in je eigen gevoel. Hij wil het graag dus ik zou het soms toch wel accepteren van hem en zelf af en toe wat leuks voor jullie organiseren wat niet zoveel geld kost.
<<

Anoniem301

Bericht 27 Okt 2014 14:26

Re: Nieuwe relatie en geld

Fred, ik vind jou maar een bekrompen seksistische zeurpiet eigenlijk! Met je klusjes in huis doen. Bah
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 27 Okt 2014 14:31

Re: Nieuwe relatie en geld

@ Carrie, ik geef alleen een mogelijke oplossing mocht ze zich schuldig voelen. Overigens snap ik dat seksistische niet. Ik heb duidelijk erbij vermeld wat ik in natura bedoel. Dus die klusjes en geen sex (ik heb juist klusjes erbij gezet om verwarring te voorkomen). Jammer, dat je dat eraan koppelt.
<<

Anoniem124

Bericht 27 Okt 2014 14:32

Re: Nieuwe relatie en geld

Carrie schreef:Fred, ik vind jou maar een bekrompen seksistische zeurpiet eigenlijk! Met je klusjes in huis doen. Bah


Ik ook! En nog preuts ook. Gedver.
<<

Anoniem124

Bericht 27 Okt 2014 14:32

Re: Nieuwe relatie en geld

Fred schreef:@ Carrie, ik geef alleen een mogelijke oplossing mocht ze zich schuldig voelen. Overigens snap ik dat seksistische niet. Ik heb duidelijk erbij vermeld wat ik in natura bedoel. Dus die klusjes en geen sex (ik heb juist klusjes erbij gezet om verwarring te voorkomen). Jammer, dat je dat eraan koppelt.


:smile: hahaha....en nog een beetje dommig ook.
<<

Anoniem301

Bericht 27 Okt 2014 14:37

Re: Nieuwe relatie en geld

Charles schreef:
Carrie schreef:Fred, ik vind jou maar een bekrompen seksistische zeurpiet eigenlijk! Met je klusjes in huis doen. Bah


Ik ook! En nog preuts ook. Gedver.


Brrrr.

Fred, seksisme heeft niks met seks te maken. Moet je maar even op Google kijken.
<<

Anoniem321

Bericht 27 Okt 2014 14:38

Re: Nieuwe relatie en geld

Stel dat ik veel geld te besteden had, mijn vriend niet, en ik daarom veel voor hem zou betalen, dan zou ik me ongemakkelijk voelen als hij zich verplicht zou voelen om klusjes bij mij te komen doen in ruil daarvoor.
HIj is mijn geliefde, niet mijn werknemer.
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers