Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Recept voor simpele, lekkere soepen

<<

Anoniem144

Bericht 27 Okt 2014 11:09

Recept voor simpele, lekkere soepen

Ik ben gek op soep. Ik maak zelf wel eens kaassoep of groentesoep. Heeft iemand nog recepten voor een lekkere soep?
<<

Anoniem186

Bericht 27 Okt 2014 13:08

Re: Recept voor simpele, lekkere soepen

Courgettesoep, altijd lekker

Courgettesoep

Ingrediënten:
2 courgettes
2 el grove mosterd
2 teentjes knoflook
1 liter bouillon
100 g uien
boter of olie

Bereidingswijze:

Snipper de ui en knoflook. Was de courgette. Snijd de courgette doormidden en verwijder de zaadjes. Met een theelepel kun je ze er zo uit schrapen. Snijd de courgette in plakjes van ongeveer een halve centimer dik.

Fruit de ui en knoflook tot de ui glazig is. Voeg de plakjes courgette toe en bak mee tot ook deze zacht begint te worden. Voeg nu de mosterd toe en bak deze even mee. Het zuur van de mosterd verdampt door het bakken.

Giet de warme bouillon bij de courgette, breng aan de kook en laat een paar minuten zachtjes koken. Pureer de soep nu met een staafmixer of blender. Breng op smaak met zout en peper.
<<

Anoniem186

Bericht 27 Okt 2014 13:09

Re: Recept voor simpele, lekkere soepen

En pompoensoep, lekker in deze tijd.

Ingrediënten:

1 pompoen van een kilo, in stukjes
2 uien, in stukjes
5 wortels, in stukjes
olie
1,5 liter groentebouillon
1 blikje kokosmelk
1 theelepel komijn
1 theelepel chilipoeder
zout en peper


Bereidingswijze
Hak de pompoen in kleine stukken.
Doe in en soeppan een beetje olie en bak de uien, pompoenstukken en stukken wortel hierin.
Voeg de chili, komijn en zout en peper toe en laat 5 minuten bakken.
Voeg dan de warme bouillon toe en laat het geheel 20 minuten koken.
Voeg de kokosmelk toe en doe de staafmixer erdoor.
Lekker simpel
<<

Anoniem156

Bericht 27 Okt 2014 13:13

Re: Recept voor simpele, lekkere soepen

Ik ga straks courgettesoep maken, jammie, heb er al helemaal zin in!
En van pompoensoep ben ik ook fan.

Heb je trouwens het recept voor de kaassoep?
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 27 Okt 2014 15:24

Re: Recept voor simpele, lekkere soepen

Ik ben niet zo van de soep.
Alleen uiensoep, mmm....
Ik ben alleen wel heel benieuwd wat ik me bij kaassoep voor moet stellen?
Afbeelding
<<

Anoniem144

Bericht 27 Okt 2014 15:39

Re: Recept voor simpele, lekkere soepen

Bedankt voor de recepten. Courgettesoep en pompoensoep heb ik vorig jaar eens gemaakt. Heerlijk. Binnenkort nog maar eens maken.
Ik zal vanavond via de laptop het recept voor kaassoep hier neerzetten.
Ingredienten zijn in ieder geval ; Melk , runderbouillon , ui, hamreepjes, bloem, geraspte belegen kaas, komijn( poeder) , nootmuskaat,zout en peper.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 28 Okt 2014 00:08

Re: Recept voor simpele, lekkere soepen

"Minestrone"soep. Echt een lekkere, super simpele maaltijdsoep zonder vlees.

Een uitje en knoflook fruiten en dan Italiaanse (diepvries) wokgroenten toevoegen, een blikje tomatenpuree en heel belangrijk voor de smaak, rozemarijn. Dit even doorbakken en dan groentenboullion van een blokje toevoegen en wat elleboog macaroni. Als de macaroni gaar is, is je soep al klaar. Deze in een kom scheppen en er dan (oude) pittige geraspte kaas in strooien en een schep groene pesto. Chiabatta met knoflookboter erbij en je hebt een heerlijke maaltijd!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 29 Okt 2014 14:10

Re: Recept voor simpele, lekkere soepen

Heeft iemand misschien een recept voor een originele, beetje romige tomatensoep? Zonder stukjes tomaat, eigenlijk een simpele tomatensoep met gehaktballetjes.
<<

Anoniem127

Bericht 29 Okt 2014 19:52

Re: Recept voor simpele, lekkere soepen

Dan zou ik gewoon bouiilon maken, gepureerde tomaten toevoegen of van die tomatenpuree uit een pak of blikjes. Dan Griekse yoghurt of creme fraiche erbij. En kruiden die je er lekker bij vindt, bijvoorbeeld Italiaanse kruidenmix.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 29 Okt 2014 19:55

Re: Recept voor simpele, lekkere soepen

Ik heb vandaag deze Turkse linzensoep gemaakt. Hij is echt heel erg lekker, precies zoals mijn favoriete soep van het Turkse restaurant waar ik vroeger vaak kwam.

INGREDIENTEN 4 PERSONEN

1 kop linzen, 1 liter water, scheut olijfolie, 1 blikje tomatenpuree, 3 t knoflook, 2 uien (heel fijngesneden), 1 tl djinten, 1 tl gemalen chilipepertjes, 2 el gehakte verse munt, 2 bouillonblokjes, klein scheutje citroen, snufje suiker, peper en zout naar smaak

Bereidingswijze
Uien met knoflook uit de knijper zachtjes fruiten in wat olijfolie. Tomatenpuree toevoegen en zacht meebakken. Water en linzen, alsmede kruiden (behalve munt) toevoegen en de bouillonblokjes.
Na een half uurtje (als de uien heel zacht zijn) het citroensap en de munt erdoor roeren.
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:45

Bericht 30 Okt 2014 12:46

Re: Recept voor simpele, lekkere soepen

Erwtensoep en bruinebonensoep zijn ook heerlijke, eenvoudige maaltijdsoepen. Een echt recept heb ik niet want ik doe altijd maar wat :P
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Anoniem144

Bericht 26 Jan 2015 22:49

Re: Recept voor simpele, lekkere soepen

Dit topic is al van een tijdje terug. Hier heb ik nog een simpel recept voor heerlijke kaassoep :)

 

Benodigheden

40 gr. margarine
1 fijngehakte kleine ui
40 gram bloem
1 liter runderbouillon
0.5 eetlepel komijn
1 snufje nootmuskaat
beetje zout en peper
150 gram geraspte kaas
250 ml  koude melk
Hamreepjes/ hamblokjes

 

Bereiding

Fruit de ui op een laag vuur in de  margarine glazig en lichtbruin. Roer de bloem erdoor tot een glad mengsel ontstaat en blijf roeren tot dit lichtbruin kleurt.

 Roer beetje bij beetje de runderbouillon erdoor. Voeg er de komijn, nootmuskaat en peper aan toe. Breng de soep weer aan de kook en laat deze, op een laag vuur, onder af en toe roeren in 20 minuten gaar worden.

 Roer de kaas door de koude melk en giet dit flink roerend door de hete soep tot de kaas is opgenomen. De soep mag nu niet meer koken!

Als laatste de hamblokjes toevoegen.

 Breng de soep op smaak met zout en peper.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5362

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 26 Jan 2015 23:17

Re: Recept voor simpele, lekkere soepen

Deze geroosterde knoflook soep is ontzettend lekker er erg makkelijk te maken:

http://www.culy.nl/recepten/goddelijke-knoflooksoep/
10.04.17
<<

mevrouw Stemband

Kletskop

Berichten: 554

Geregistreerd: 06 Sep 2013 08:19

Bericht 09 Feb 2015 20:35

Re: Recept voor simpele, lekkere soepen

Paprikasoep

3 rode paprika's
2 grote tomaten
2 rode uien
2 teentjes knoflook
Kip bouillon blokje
Verse basilicum
1 chilipepertje

De gesnipperde ui, fijngesneden pepertje en geperste knoflook fruiten in een beetje olijfolie. Daarna de in blokjes gesneden paprika's en tomaten even meebakken. Dan ongeveer 1.5 liter kippenbouillon erbij en een kwartiertje laten pruttelen. Daarna alles in de blender en serveren met een beetje basilicum. Jummie!

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers