Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kleding weggeven goed doel

<<

Anoniem186

Bericht 26 Okt 2014 15:00

Kleding weggeven goed doel

Ik heb net de kasten van de kinderen uitgemest en opgeruimd. Kleding van m'n dochter gaat gelijk door naar 2 vriendinnen die ook dochters hebben.
Ik heb alleen niemand in m'n omgeving die de kleding van m'n zoontje nog aan kan. De jongens zitten allemaal in dezelfde maat. Dus ik zat te denken om het aan een goed doel of iets dergelijks te geven. Hebben jullie ideeën waar je dat kwijt kan? Ik kan het wel in een bak naar Afrika doen, maar ik denk dat er in Nederland ook genoeg mensen zijn die het wel kunnen gebruiken.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 26 Okt 2014 15:06

Re: Kleding weggeven goed doel

Ik doe het wel in zo'n bak voor Afrika, maar verder hebben we nog een weggeefwinkel.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem255

Bericht 26 Okt 2014 15:11

Re: Kleding weggeven goed doel

Hier kun je het ook bij de voedselbank afgeven.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 26 Okt 2014 15:34

Re: Kleding weggeven goed doel

Kringloopwinkel? Al moeten mensen er dan dus wel (weinig) voor betalen.
<<

Anoniem84

Bericht 26 Okt 2014 15:36

Re: Kleding weggeven goed doel

En een heel pakket op marktplaats zetten voor weinig? Dan hou je er zelf ook nog wat aan over.
<<

Anoniem122

Bericht 26 Okt 2014 15:39

Re: Kleding weggeven goed doel

Misschien kan je op FB een pagina vinden voor een verkoop of ruilpagina van jouw stad/dorp.
Tegenwoordig zie je dat heel veel, ruil pagina's waarbij je spullen ruilt voor boodschappen bijvoorbeeld, kan je zelf een ruil voorstellen.
<<

Anoniem186

Bericht 26 Okt 2014 15:59

Re: Kleding weggeven goed doel

Voedselbank is wel een goede, daar ga ik even naar kijken. Dan komt het ook bij mensen terecht die het echt kunnen gebruiken.

Ik heb wel eens vaker kleding verkocht via marktplaats, maar ik vind het een bron van irritatie. Dus dat doe ik niet meer.
Dat zal met zo'n fb groep ook wel zo zijn, denk ik.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 26 Okt 2014 16:05

Re: Kleding weggeven goed doel

Ik geef kleding altijd aan mijn schoonzus. Maar andere spullen breng ik altijd naar de weggeefhoek hier in het dorp. We hebben zo'n inzamelpunt en daar breng ik alles dan naartoe.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 26 Okt 2014 16:06

Re: Kleding weggeven goed doel

Ik heb pas ook een grote tas met kleren aan de voedselbank gegeven, ze waren er daar heel blij mee.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2087

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 26 Okt 2014 16:10

Re: Kleding weggeven goed doel

Hier kun je het bij het leger des Heils inleveren.
<<

Anoniem198

Bericht 26 Okt 2014 18:15

Re: Kleding weggeven goed doel

Je kan je kleding ook opsturen naar Kika. Is gratis.
Zij verkopen het weer en de opbrengst gaat naar de stichting.
Vond dit zelf wel een goede bestemming.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 26 Okt 2014 18:21

Re: Kleding weggeven goed doel

Ik ben lid van een Facebookpagina (goede daden/ hulp aanbieden/sociale contacten) en daar kan je ook dingen aanbieden aan mensen die het niet zo breed hebben. Als ik veel kleding niet meer pas ivm afvallen wil ik daar een oproepje plaatsen.

Ik vind opsturen naar Kika ook een goede bestemming, misschien overweeg ik dat ook wel. Of een deel.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Anoniem84

Bericht 26 Okt 2014 18:33

Re: Kleding weggeven goed doel

Heeft de school waar je dochter (straks?) heen gaat geen kledinginzamelingsacties? Ik bedenkt me net dat onze school dat volgens mij twee keer per jaar heeft. Van de opbrengst worden activiteiten en uitjes voor kinderen van de basisschool betaald.
<<

Anoniem92

Bericht 26 Okt 2014 18:34

Re: Kleding weggeven goed doel

Mijn vriendin heeft het op een site voor tienermoeders gezet, dat meisje was dolblij!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 26 Okt 2014 18:50

Re: Kleding weggeven goed doel

Hier in A. Is een kledingbank, die zijn altijd erg blij met alles wat ze krijgen. Misschien bestaat dat ook in G.?
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 26 Okt 2014 21:15

Re: Kleding weggeven goed doel

Hier in de stad en omliggende steden hebben ze een kledingbank. Maar het ziekenhuis heeft hier ook een initiatief voor kids van bijstandsmoeders/gezinnen die voor weinig/of niets kleding en babyspullen kunnen ophalen.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Anoniem74

Bericht 26 Okt 2014 21:46

Re: Kleding weggeven goed doel

Ik zou proberen iemand persoonlijk te benaderen...bijvoorbeeld via een tienermoederpagina. Heb het idee dat bij een inzameling oid, veel goede kleding niet bij de personen terecht komt.
<<

Anoniem186

Bericht 26 Okt 2014 21:48

Re: Kleding weggeven goed doel

Ig-Nore schreef:Ik zou proberen iemand persoonlijk te benaderen...bijvoorbeeld via een tienermoederpagina. Heb het idee dat bij een inzameling oid, veel goede kleding niet bij de personen terecht komt.


Dat zou ik inderdaad wel echt zonde vinden.
Het ziet er allemaal nog goed uit en er zitten ook genoeg merken tussen. Als ik het zou verkopen dan zou ik er nog best wel wat voor kunnen krijgen. Maar daar heb ik dus geen zin in, ik wil het graag weggeven.
<<

Anoniem74

Bericht 26 Okt 2014 21:54

Re: Kleding weggeven goed doel

Jans schreef:
Ig-Nore schreef:Ik zou proberen iemand persoonlijk te benaderen...bijvoorbeeld via een tienermoederpagina. Heb het idee dat bij een inzameling oid, veel goede kleding niet bij de personen terecht komt.


Dat zou ik inderdaad wel echt zonde vinden.
Het ziet er allemaal nog goed uit en er zitten ook genoeg merken tussen. Als ik het zou verkopen dan zou ik er nog best wel wat voor kunnen krijgen. Maar daar heb ik dus geen zin in, ik wil het graag weggeven.



Hier in de buurt werkte iemand (tijdelijk) voor de voedselbank, maar ik zag hem geregeld met zakken naar zijn ouderlijk huis rijden...snel afleveren en weer weg. En heb meer verhalen over dat soort instanties gehoord, dat maakt mij sceptisch. Ik stop geregeld kleding in de kledingcontainer, maar geen duur spul...alleen goedkoop spul en knuffels.


Je hebt trouwens ook tweedehands winkeltjes waar je het heen kunt brengen, zij verkopen het, en jij krijgt iets van 40% van de opbrengst. Hoef je er niet echt moeite voor te doen...

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Char