Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Naam geven: Hou jij rekening met namen in je omgeving?

<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 27 Okt 2014 23:42

Re: Naam geven: Hou jij rekening met namen in je omgeving?

Wij wilden niet dezelfde namen als die al in de familie voorkwamen.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 586

Geregistreerd: 12 Jun 2014 23:43

Bericht 27 Okt 2014 23:47

Re: Naam geven: Hou jij rekening met namen in je omgeving?

Daar hebben wij inderdaad ook naar gekeken. Voor de jongste wilde ik heel lang en andere naam die we haar nu hebben gegeven maar mijn ex kon niet aan die naam wennen. Achteraf gelukkig maar want nu heet op 1 letter na mijn stiefdochter zo :wink:
Succes. It is being able to go te bed each night with your soul at peace.
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 28 Okt 2014 01:52

Re: Naam geven: Hou jij rekening met namen in je omgeving?

We hebben er deels rekening mee gehouden. Namen die voorkwamen bij vrienden en familie (waar ik veel mee om ga) die wilden wij bewust niet. Daar en tegen komt de naam van onze zijn veel voor naar niet hier in de directe omgeving.

Wel heb ik onze favoriete meisjesnaam van de lijst gehaald omdat de dochter van een directe collega van mij zo heet. Ik zou daar nu minder om geven omdat het een best veel voorkomende naam is.

Als het een aparte naam betreft zou ik het, zoals jij het beschrijft, denk ik , even niet zo leuk vinden. Daarna zou ik waarschijnlijk "blij" zijn dat ons kindje de naam eerder had en andersom zou ik het niet doen (een aparte naam geven terwijl de zoon of dochter van onze vrienden zo heet of een naam die er van is afgeleid)
Afbeelding
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 28 Okt 2014 08:30

Re: Naam geven: Hou jij rekening met namen in je omgeving?

Valerie schreef:Ooh La la! Of gaan ze de naam eindigen met "e" of "en" (en dan de laatste weg laten).
Ik zou het niet doen.


Ik weet dus niet wat ze er van gemaakt hebben. Dat heeft R. ook niet gevraagd (had ik wel gedaan haha).
Misschien ga ik het binnenkort maar es voorzichtig vragen ;)
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 28 Okt 2014 09:36

Re: Naam geven: Hou jij rekening met namen in je omgeving?

Susan, ik vind het niet zo'n probleem hoor, maar als het voor mij echt DE naam was geweest (zowel de jongens- als de meisjesnaam) zou ik daar misschien anders over denken. Beide namen zijn voor mij gewoon één van de namen op een lijstje.
Vriend en ik hebben al een andere meisjesnaam geclaimd inmiddels, haha :)

Chaos, dat zou misschien wel leuk zijn ja. Maar dat moeten we eerst even afwachten, ze is pas net bevallen van de tweede en ziet het volgens mij nog wel zitten om een derde te krijgen, dus ik denk dat dat (als het lukt natuurlijk) nog wel gaat gebeuren.

♥♥
<<

Anoniem140

Bericht 28 Okt 2014 11:07

Re: Naam geven: Hou jij rekening met namen in je omgeving?

Ligt er een beetje aan, aan de ene kant zou ik zeggen van niet. Ik vind de naam mooi om de klank en schrijfwijze, dus als iemand die naam ook mooi vind, vind ik hem ineens niet minder mooi (hmm, vage omschrijving haha). Maar mijn zoon heeft een naam die in de omgeving niet voorkomt, dus ik denk dat als er iemand in mijn omgeving was toen mijn zoon nog niet geboren was, die deze naam heeft, ik hem niet gekozen zou hebben.
Juist omdat je hem niet veel hoort. Bij een naam die veel gegeven word zou ik denken van "ach eentje meer maakt ook niet uit" .

Overigens lijkt de naam een klein beetje op die van mijn achterneefje (alleen het eerste gedeelte en anders geschreven) daar heb ik nooit bij stil gestaan.
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:38

Bericht 28 Okt 2014 22:30

Re: Naam geven: Hou jij rekening met namen in je omgeving?

Linnie schreef:
Bacio schreef:
Linnie schreef:Onze dochter haar naam komt ook bijna niet voor en dat vinden wij wel weer leuk, zo heb je niet 5 meiden in de klas straks met dezelfde naam:

In 2010 kregen 3 meisjes deze naam
en stond het op plaats 218.

In 2011 kreeg 1 meisje de naam Jillz.
De naam stond toen op plaats 210.

In 2012 kregen 2 meisjes de naam Jillz.
De naam stond toen op plaats 216.

In 2013 kreeg 1 meisje de naam Jillz.
De naam stond toen op plaats 213.
Ik neem aan dat je ervan op de hoogte bent dat Jillz een drankje is?


Ja dus? Toen we in 2012 de naam al mooi vonden was dat drankje lang zo bekend nog niet.

Dus, ben je niet bang dat je dochter gepest wordt? Ik zou wel vreemd opkijken als mijn sollicitant de naam Jillz droeg. Ik denk dat iedereen die je ontmoet er een "grappige opmerking" over gaat maken.
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 29 Okt 2014 00:05

Re: Naam geven: Hou jij rekening met namen in je omgeving?

Ja, hier hebben wij rekening mee gehouden. Voor een jongen vinden wij beide Bas heel erg leuk, maar een neef van mijn vriend heet ook zo, inclusief dezelfde achternaam, dus die werd helaas al snel van het lijstje geschrapt.
Voor een meisje vind ik Mila heel leuk, zoon van mijn beste vriendin heet M.ilan, ook al een goede reden om die naam niet te kiezen. Toen ik dat eens tegen haar zei, vond ze het maar gek, dat we die naam dan niet zouden kiezen: "zijn toch twee verschillende namen?".
Achteraf gezien hadden we over F zijn naam wel beter kunnen nadenken. Hij heet F.inn, zoontje van mijn zus S.ven. Lijkt niet heel erg op elkaar, maar in de praktijk haalt vrijwel iedereen die twee door elkaar. Mijn zus en ik noemen ze per ongeluk wel eens S.vin en F.en, gewoon, omdat je je zo makkelijk verspreekt met die namen.
De naam die we voor onze baby hebben gekozen, komt in onze directe omgeving niet voor. Dat wil zeggen familie en vrienden. Verder dan dat houden we niet echt rekening mee. Toen ik nog op een groot KDV werkte, had ik met een heleboel namen associaties, toen vielen er dus ook heel veel namen af. Inmiddels werk ik daar niet meer, maar bij een gezin aan huis, waardoor ik ook veel minder namen hoor. Bedenk me nu dat er op dat KDV wel een paar kinderen met de naam van onze baby zaten, maar inmiddels zie ik ze nooit meer, dus om daarvoor nou de naam te laten schieten?
07.12.2011
11.12.2014
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 29 Okt 2014 10:19

Re: Naam geven: Hou jij rekening met namen in je omgeving?

Dat vroeg ik me ook af Bacio.
<<

Tante Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:41

Bericht 23 Feb 2018 17:58

Re: Naam geven: Hou jij rekening met namen in je omgeving?

Via google kwam ik op dit topic uit en dacht, ik up hem even.
Ik lees hier voornamelijk situaties over kinderen van vrienden of familie maar bij ons heeft juist de zus van een goede vriend van mijn partner dezelfde naam. (volgens jullie hem nog? Haha)
In mijn ogen staat zij echt wel ver genoeg van ons af om de naam gewoon te kunnen gebruiken maar mijn vriend vind het toch ongepast. Zouden jullie hiervoor dé naam laten liggen?
09-07-2018
11-07-2021
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 23 Feb 2018 18:05

Re: Naam geven: Hou jij rekening met namen in je omgeving?

Nee, ik zou de naam gewoon geven. Dat staat voor mij te ver weg.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Foxes

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 463

Geregistreerd: 10 Sep 2013 22:05

Bericht 23 Feb 2018 18:07

Re: Naam geven: Hou jij rekening met namen in je omgeving?

Ik zou dit ook geen reden vinden om het niet te doen. Als het vooir jullie DE naam is gewoon doen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 23 Feb 2018 18:12

Re: Naam geven: Hou jij rekening met namen in je omgeving?

Anoniem119 schreef:
Met vrienden houd ik denk ik weinig rekening omdat ik ze niet heel veel zie. Ik zal Niet de droom naam van een vriendin gebruiken uit respect naar haar toe. Maar anderzijds mocht iemand onze naam al kiezen voordat wij dat doen, denk ik dat we het alsnog gewoon doen. Bij familie kan dat niet maar vrienden wel vind ik.


Haha wat grappig. Dit was ik dus. En bovenstaande scenario heeft dus ook plaatsgevonden. Vrienden van ons kregen een zoon met dezelfde naam als onze zoon. Vond ik echt heel erg. Maar uiteindelijk is m'n man met zijn vriend gaan praten en heeft gezegd dat we deze naam ook gingen kiezen. Intussen is 't gewoon leuk als we bij elkaar zijn, de hele tijd nee O, ja O, wel grappige situaties. En zij korten de naam anders af dan wij, ook wel makkelijk. En zovaak zien we elkaar niet nee.

Ik ben wel benieuwd of de situatie van Ooh La La zich nog heeft voorgedaan en wat de uitkomst was.

Tante Toos, nee, dat zou me niet uitmaken en dus die naam gewoon kiezen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 23 Feb 2018 18:14

Re: Naam geven: Hou jij rekening met namen in je omgeving?

Nee Tante Toos dat zou me helemaal niets uitmaken.
Als je zo gaat kijken vallen toch een hele hoop namen weg??
<<

Anoniem257

Bericht 23 Feb 2018 18:35

Re: Naam geven: Hou jij rekening met namen in je omgeving?

Ik zou de naam er niet voor laten schieten.
<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:49

Bericht 23 Feb 2018 18:59

Re: Naam geven: Hou jij rekening met namen in je omgeving?

Nee zou mij dan niet uitmaken. Ik hou zelf wel rekening met mijn omgeving en namen die ik in en om mij heen hoor. Maar dat is meer een afwijking van mij, ik wil wel een naam die je niet veel hoort. Hebben ik en mijn vriend zelf ook. Wij hadden vroeger buren en die kregen een dochtertje (ik was een jaar of 9 ofzo) en dat dochtertje was op de zelfde dag als ik geboren en ze hebben haar ook bijna de zelfde naam gegeven.
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 23 Feb 2018 19:26

Re: Naam geven: Hou jij rekening met namen in je omgeving?

Ik kijk er wel naar hoeveel contact we hebben met die vrienden/familie.
Mijn vriend had nu ook een jongensnaam in gedachte die ik teveel vind lijken op de naam van het zoontje van goede vrienden. En ik vond het ook niet bij E. passen.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 23 Feb 2018 19:32

Re: Naam geven: Hou jij rekening met namen in je omgeving?

de naam van zoon is ook de naam van de hond van schoonouders. Vonden deze naam altijd al leuk en hebben ons niet laten tegenhouden, al heb ik wel getwijfeld daarover.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 23 Feb 2018 19:54

Re: Naam geven: Hou jij rekening met namen in je omgeving?

Ik zou de naam gewoon geven tante toos. Vind het ook best ver van je af.

Bij onze jongste wisten we aan het begin van de zwangerschap dat als we een meisje zouden krijgen ze zo zou gaat heten. Vrienden kregen 5 maanden voor ons een dochter met dezelfde naam. We hebben getwijfeld en gedacht over een andere naam maar dat was het steeds net niet. Uiteindelijk de naam gewoon gegeven. Vrienden hebben er nooit iets over gezegd (veelvoorkomende naam).
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 23 Feb 2018 20:30

Re: Naam geven: Hou jij rekening met namen in je omgeving?

Marin schreef:Ik ben wel benieuwd of de situatie van Ooh La La zich nog heeft voorgedaan en wat de uitkomst was.



Grappig dat dit topic weer omhoog gekomen is.
De betreffende vrienden hebben afgelopen zomer een kindje gekregen maar dat is een jongetje geworden.
Toen ze vertelden in verwachting te zijn heb ik hier toch nog wel af en toe van wakker gelegen. Mijn man wilde absoluut niet gaan vissen naar de naam en ik zie ze eigenlijk altijd samen met mijn man dus vragen/vissen lukte niet :laughcry:

Bij een eventuele 2e zal dit ongetwijfeld nog weer door mn hoofd spoken. We zullen zien.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 23 Feb 2018 21:18

Re: Naam geven: Hou jij rekening met namen in je omgeving?

Ah ja ik kan me dat eigenlijk wel echt goed voorstellen.
Die vrienden van ons met het kindje met dezelfde naam verwachten nu een tweede zoon. Ik ben wel heel benieuwd naar hun naam, maar ik heb niet zo'n hele sterke wens meer voor een bepaalde (jongens) naam dus meer een soort nieuwsgierigheid. Maar een tweede keer dezelfde naam kiezen kan voor m'n gevoel echt niet dus ik ben toch wel een beetje zenuwachtig en benieuwd. We zullen zien.

Wel fijn dat het voor jou in dit geval een jongetje was maar ik snap dat je toch een beetje afwachtend blijft voor een tweede. Lastig wel hoor.
Let's discover the world together.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 23 Feb 2018 23:17

Re: Naam geven: Hou jij rekening met namen in je omgeving?

Tante Toos is zou de naam gewoon geven.

Onze dochter hebben wij op het laatste moment nog een andere naam gegeven. 2 maand later werd er hier in het dorp een meisje geboren zij heeft de naam die wij eerst in gedachten hadden. Die moeder heeft aangegeven dat ze de naam die onze dochter heeft ook mooi vind. (Ik denk dat zij van naam geswitcht zijn)
Vrienden van ons hebben ook de naam gegeven aan gun dochter die wij eerst zouden geven aan onze dochter.
2014 2016
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 23 Feb 2018 23:29

Re: Naam geven: Hou jij rekening met namen in je omgeving?

Tante Toos, die naam zou ik ook gewoon geven hoor.

Bij de jongste was ik samen met mijn zus zwanger, we waren 2 na dagen na elkaar uitgerekend. Ik wist dat zij een jongen kregen maar wij wisten zelf niet wat we kregen. Toen hebben we wel gepolst bij elkaar uit hoeveel letters onze jongensnamen bestonden en dat was sowieso niet hetzelfde aantal (al was hun tweede naam, wel onze eerste naam voor een jongen). Nou, uiteindelijk kregen wij een meisje dus was er ook niets aan de hand. Ik zou wel onze naam veranderd hebben (de jongensnaam dan, omdat we wisten dat ze een jongen zouden krijgen) als bleek dat zij dezelfde hadden. Daarvoor zijn we te close, zien we elkaar teveel en dat zou ik gewoon niet fijn gevonden hebben. Sowieso waren we niet echt heel overtuigd van onze jongensnaam, we vonden hem wel mooi, maar het was niet DE naam.
2012 & 2016
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 24 Feb 2018 01:15

Re: Naam geven: Hou jij rekening met namen in je omgeving?

Tante Toos: die naam zou ik gewoon geven, is echt absoluut niet ongepast. Als je ook nog eens rekening moet gaan houden met iedereen die je indirect/via via kent dan vallen zo ongeveer alle namen af tenzij je zelf iets gaat zitten verzinnen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 24 Feb 2018 11:21

Re: Naam geven: Hou jij rekening met namen in je omgeving?

Wat is er ongepast aan? Dat snap ik niet. Wij hebben onze oudste zo ongeveer dezelfde naam gegeven als mijn halfzusje. Ze groeien niet samen op en ik vond het verder ook niet belangrijk genoeg om rekening mee te houden omdat het voor ons echt dé naam was.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers