Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat gaat voor, je eigen geluk of het geluk van je partner?

<<

Anoniem78

Bericht 25 Okt 2014 17:12

Wat gaat voor, je eigen geluk of het geluk van je partner?

Gisteren had ik met vriendinnen echt een mooie discussie over het volgende:

Mijn vriend vindt mijn geluk belangrijker dan zijn eigen geluk, hij vindt het heel vanzelfsprekend dat hij mijn geluk voorop stelt, hij zegt ook vaak: als jij maar gelukkig bent, dan ben ik dat ook! Ik vind ons beiden geluk even belangrijk, het is toch goed als we allebei ook aan onszelf denken maar ook aan de ander?
Een vriendin van me vindt haar eigen geluk het belangrijkst. Eigenlijk ben ik ook wel benieuwd wat jullie hiervan vinden. En waarom dan?
<<

Anoniem119

Bericht 25 Okt 2014 17:22

Re: Wat gaat voor, je eigen geluk of het geluk van je partne

Ik vind allebei heel belangrijk. Maar ik ben wel iemand die zichzelf snel op een tweede plaats zet om een ander te pleasen. Met kleine dingen plaats ik het geluk van m'n vriend al sneller hoger dan het mijne. Maar met grote dingen vind ik gelijkwaardig geluk denk ik belangrijker, dat je allebei gelukkig bent en samen ergens achter staat.
<<

Anoniem122

Bericht 25 Okt 2014 17:24

Re: Wat gaat voor, je eigen geluk of het geluk van je partne

.
Laatst gewijzigd door Anoniem122 op 05 Nov 2014 11:36, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 25 Okt 2014 17:33

Re: Wat gaat voor, je eigen geluk of het geluk van je partne

Ik vind dat mijn geluk voor gaat in het grote plaatje. Maar zijn geluk draagt bij in mijn geluk op dit moment.

In dagelijkse situaties vind ik het soms belangrijker dat hij blij is. Als hij liever naar een cabaretvoorstelling gaat en zou zitten sikkeneuren bij een dansvoorstelling, ga ik liever met hem naar cabaret. Maar dat zijn kleine geluksmomenten.
L2014 & H2017
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 25 Okt 2014 17:37

Re: Wat gaat voor, je eigen geluk of het geluk van je partne

Oh ja, ik lees Marins reactie. Geluk is natuurlijk ook wel gelijkwaardig in het nemen van grote beslissingen, maar op sommige vlakken is geen compromis mogelijk, of kun je niet naar de mening of het gevoel van de ander toe. En dan weegt mijn geluk toch wel heel zwaar (denk aan bijvoorbeeld wel/geen kinderen discussie).
L2014 & H2017
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 25 Okt 2014 17:38

Re: Wat gaat voor, je eigen geluk of het geluk van je partne

Dit vind ik een lastige... ik kan echt ongelukkig worden als ik mijn man ongelukkig zie, andersom heeft hij dat ook. We zien elkaar gewoon graag gelukkig :angel: Maar ik weet dus niet welk geluk ik het belangrijkst vind.

ไม่เป็นไร, zijn jij en je vriend niet meer bij elkaar? Ik ben hier lang niet geweest, dus heb veel gemist :redface: Als het zo is, vind ik dat wel heel rot voor jullie. Al begrijp ik uit je reactie dat je wel goed in je vel zit (las ik ook al in het toekomstdromen-topic, stoer dat je naar Thailand wil emigreren!).
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Anoniem122

Bericht 25 Okt 2014 17:45

Re: Wat gaat voor, je eigen geluk of het geluk van je partne

.
Laatst gewijzigd door Anoniem122 op 05 Nov 2014 11:36, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 25 Okt 2014 17:51

Re: Wat gaat voor, je eigen geluk of het geluk van je partne

TJa.... lastig ik vind dat we allebei gelukkig moeten zijn en soms in het compromissen sluiten. Mijn vriend doet werk wat hij heel leuk vind, voor mij is dat soms minder leuk, maar goed zo is het gewoon en het is niet zo ik er vreselijk ongelukkig van wordt.

Op het moment dat mijn vriend thuis is probeer ik verder wel heel veel momenten te pakken dat ik dingen kan doen waar ik gelukkig van wordt.

En verder houd het elkaar wel een beetje in stand. We proberen dingen te doen die ons zelf gelukkig maakt en die ons samen gelukkig maken.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem78

Bericht 25 Okt 2014 18:20

Re: Wat gaat voor, je eigen geluk of het geluk van je partne

En als jullie partner jullie geluk voorop stelt, maak je daar dan wel eens misbruik van?

Mijn vriendinnen zeiden wel dat ze het knap vonden dat ik mezelf blijf en geen misbruik maak van het feit dat hij mijn geluk boven het zijne stelt. Ik heb er nooit zo bij stil gestaan, maar ik denk wel dat ze gelijk hebben.
<<

Anoniem119

Bericht 25 Okt 2014 18:36

Re: Wat gaat voor, je eigen geluk of het geluk van je partne

Aan wat voor situaties moet je dan denken Yare? Ik vind het niet gek dat je als partner jezelf af en toe op de tweede plaats zet voor de ander, zeker als het beide kanten op is. Maar ik zie niet echt in hoe en op wat voor manier je daar misbruik van kunt maken. Voorbeeldje?
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 25 Okt 2014 18:37

Re: Wat gaat voor, je eigen geluk of het geluk van je partne

Ik vind het beide even belangrijk denk ik.
Zijn geluk (of gebrek daaraan) heeft ook invloed op mijn geluk. Het is niet zo dat ik mezelf altijd op de tweede plaats zet, maar ook niet andersom. Denk dat het wel vrij stabiel is, ook van zijn kant uit. We hebben veel voor elkaar over, maar denken ook wel aan onszelf.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem122

Bericht 25 Okt 2014 18:40

Re: Wat gaat voor, je eigen geluk of het geluk van je partne

.
Laatst gewijzigd door Anoniem122 op 05 Nov 2014 11:36, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 25 Okt 2014 18:49

Re: Wat gaat voor, je eigen geluk of het geluk van je partne

Wij hebben heel duidelijk dat ons eigen geluk belangrijker is. Het enige is als de ander niet lekker in z'n vel zit word de ander daar ook niet happy van. Het resultaat is dat we op momenten dat het ff wat minder gaat er voor zorgen dat je er bent voor de ander zodat je zelf er ook weer meer happy van word.
2015 💙
<<

Anoniem78

Bericht 25 Okt 2014 19:51

Re: Wat gaat voor, je eigen geluk of het geluk van je partne

ไม่เป็นไร schreef:
Marin schreef:Aan wat voor situaties moet je dan denken Yare? Ik vind het niet gek dat je als partner jezelf af en toe op de tweede plaats zet voor de ander, zeker als het beide kanten op is. Maar ik zie niet echt in hoe en op wat voor manier je daar misbruik van kunt maken. Voorbeeldje?


Misbruik zal vooral voorkomen als het maar 1 richting op gaat.. Als de 1 altijd maar geeft m de ander te pleasen en gelukkig te maken en de ander altijd maar ontvangt en het idee heeft dat je nooit eens iets extra's voor iemand hoeft te doen, want "je weet toch dat ik van je hou".


Dit ja, Marin!

Bijvoorbeeld dat mijn vriend binnenkort een weekendje weg gaat met vrienden, als ik zeg dat ik dat moeilijk vind om hem te missen, dan blijft hij thuis. Maar ik gun hem het weekendje weg natuurljik:-P
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 25 Okt 2014 19:56

Re: Wat gaat voor, je eigen geluk of het geluk van je partne

Wat heftig ไม่เป็นไร, dat wist ik niet, sorry! Je komt in ieder geval wel heel sterk over in je posts, misschien was dat meer wat ik bedoelde te zeggen. Goed dat je je dromen niet opgeeft, sterkte met de hele situatie :hug:
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Anoniem122

Bericht 25 Okt 2014 20:13

Re: Wat gaat voor, je eigen geluk of het geluk van je partne

.
Laatst gewijzigd door Anoniem122 op 05 Nov 2014 11:37, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem125

Bericht 25 Okt 2014 21:35

Re: Wat gaat voor, je eigen geluk of het geluk van je partne

Wij vinden uiteindelijk ons eigen geluk het belangrijkste. Geluk komt in de eerste plaats uit jezelf, niemand anders kan jou gelukkig maken, dat zul je zelf moeten doen. Als je jezelf wegcijfert dan wordt de verhouding ongelijkwaardig en dat is sowieso niet goed voor je relatie. Daar zie je het ook vaak fout gaan. Het klinkt heel egoïstisch, je eigen geluk voorop stellen, maar uiteindelijk wordt iedereen er beter van.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 25 Okt 2014 21:37

Re: Wat gaat voor, je eigen geluk of het geluk van je partne

Dat klopt wel Nougat, je kunt een ander uiteindelijk ook niet gelukkig maken als je het zelf niet bent...
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Anoniem119

Bericht 25 Okt 2014 21:57

Re: Wat gaat voor, je eigen geluk of het geluk van je partne

Dat klinkt wel goed en logisch inderdaad Nougat.
Ik vind dat wel lastig nu je eenmaal zo verbonden bent met elkaar. Zijn geluk en mijn geluk zijn ze verwikkeld met elkaar. Maar ik ben wel iemand die haar eigen geluk heel belangrijk vind. Wat ik zeg: Ik zet mezelf wel snel op de tweede plaats omdat ik iemand anders wil pleasen, maar mijn eigen geluk is m'n grootste goed. Dat heb ik wel geleerd door eerdere ervaringen. Dus in die zin zal m'n eigen geluk uiteindelijk belangrijker zijn. Maar gelukkig hij een groot deel van m'n geluk. Haha wat een raar stukje zo.

Betreft dat misbruik van eerder: dat zou ik dus nooit kunnen. M'n vriend doet zoveel voor me om mijn leven prettiger te maken maar ik voel me altijd bevoorrecht daarvoor, zou het nooit misbruiken inderdaad.
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:27

Bericht 25 Okt 2014 22:19

Re: Wat gaat voor, je eigen geluk of het geluk van je partne

Het is bij ons belangrijk dat wij alle vier gelukkig zijn, zowel de kinderen als wij. Voor de kinderen wensen we nog meer geluk dan wij hebben al zijn we al heel gelukkig. Uiteindelijk moet het totaalplaatje in balans zijn en wij kiezen gelukkig allebei niet voor ons eigen geluk maar voor ons geluk als gezin.
<<

Anoniem127

Bericht 26 Okt 2014 02:04

Re: Wat gaat voor, je eigen geluk of het geluk van je partne

Op de lange termijn mijn eigen geluk. Alleen het geluk van mijn kinderen en mijn broer stel ik voor mijn eigen geluk. Heeft denk ik ook met de voorwaardelijkheid / onvoorwaardelijkheid van een relatie te maken. Van een partner zal ik nooit onvoorwaardelijk houden, van mijn kinderen en broer wel dus dat zijn de enigen voor wie ik op de lange termijn mijn eigen geluk zou opofferen.
<<

Anoniem114

Bericht 26 Okt 2014 08:31

Re: Wat gaat voor, je eigen geluk of het geluk van je partne

Als mijn vriend ongelukkig is, kan ik nooit oprecht gelukkig zijn. Het hangt dus samen, want als ik ongelukkig ben, is hij nooit oprecht gelukkig. Geven en nemen, praten en compromissen sluiten, zodat we beiden gelukkig zijn.
<<

Anoniem315

Bericht 26 Okt 2014 10:50

Re: Wat gaat voor, je eigen geluk of het geluk van je partne

Mijn eigen geluk gaat voor. Zonder eigen geluk zal ik een ander ook niet gelukkig kunnen maken. En ik maak mezelf gelukkig door hem in het plaatje te gebruiken. En andersom hij mij ook. We gebruiken elkaar dus :laughcry:
<<

Anoniem211

Bericht 26 Okt 2014 18:46

Re: Wat gaat voor, je eigen geluk of het geluk van je partne

Mijn eigen geluk en dat van mijn kinderen.

In mijn vorige relatie ging zijn geluk voor. Nou ja, niet voor niks gescheiden dus. Doe ik nooit meer.
<<

Anoniem84

Bericht 26 Okt 2014 21:00

Re: Wat gaat voor, je eigen geluk of het geluk van je partne

Kun je dat wel zo zwart-wit zeggen? Ik heb namelijk een tijd over nagedacht en ik weet het echt niet. Als ik niet gelukkig ben is hij niet gelukkig en als hij niet gelukkig is, ben ik dat ook niet. Je probeert toch altijd compromissen te sluiten waarvan je allebei een beetje gelukkig (of in ieder geval niet ongelukkig) van wordt. Mijn man doet wel dingen waarvan ik niet per definitie gelukkig van word, maar door de compromissen die we sluiten, word ik er ook niet ongelukkig van. Andersom geldt ook, ik ben ook met zaken bezig die niet voor geluk bij hem zorgen, maar wel bij mij. We proberen dit in een vorm te gieten, waarbij hij er niet zoveel last van heeft en er dus niet ongelukkig van/door wordt. Daarnaast gunnen we elkaar ook het geluk om dat soort dingen te doen, mits dit binnen het plaatje van het algehele gezinsgeluk past.

Ik denk dus dat voor mij het geluk van het gezin voor gaat.
Volgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron