Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Toekomstdromen

<<

Anoniem127

Bericht 24 Okt 2014 23:15

Toekomstdromen

Wat voor een concrete toekomstdromen heb jij? Ik zet er maar even concreet bij omdat de meeste mensen waarschijnlijk sowieso nog wel lang en gelukkig willen leven :).

Zelf zou ik heel graag een bed and breakfast willen beginnen, ik zie de hele vintage inrichting van de kamers al voor me! En dan een lekker biologisch ontbijtje erbij met eten gedeeltelijk uit mijn eigen tuin. Ook zou ik graag nog veel willen rondreizen in Azie.

Qua werk zou ik graag gedeeltelijk willen gaan freelancen als de kinderen allemaal op de basisschool zitten.

Hoe zit het met jullie toekomstdromen?
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 25 Okt 2014 07:00

Re: Toekomstdromen

Wij zouden graag een boerderijtje hier aan de rand van de stad willen. De boerderij is in alle opzichten zelfvoorzienend. We hebben verschillende dieren kippen, koeien en misschien een varken. Overdag hou ik mij bezig met werken op het land en het maken van onze eigen spullen. En 's avonds eten we heerlijk alles van ons eigen land.
Afbeelding
Afgelopen week dit boek van vriendlief gekregen. Dat past heel goed bij onze droom.
10-08-2017 ♥
<<

Anoniem122

Bericht 25 Okt 2014 07:24

Re: Toekomstdromen

...
Laatst gewijzigd door Anoniem122 op 19 Sep 2015 08:39, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 25 Okt 2014 09:31

Re: Toekomstdromen

Een eigen winkel met creatieve zooi.
Dingen die ik knutsel, taarten, workhops enz..
<<

Anoniem119

Bericht 25 Okt 2014 10:47

Re: Toekomstdromen

Ik zag al op FB dat je dat boek gekregen had, Isolt. Klinkt leuk, hoop dat je er leuke en inspirerende tips uit haalt.

Twellie, wat super leuk dat bed&breakfast idee. Is zoiets haalbaar denk je?

Wat cool dat je toch echt plannen maakt om naar Thailand te gaan. Dat vind ik echt heel erg stoer.

Lejow, dat past echt heel erg bij jou!


Ik heb ook wel een paar concrete toekomstdromen.

- Ten eerste hoop ik natuurlijk twee kindjes te kunnen krijgen met m'n vriend, tegen die tijd man. Samen wonen in dat fijne mooie huis; zomers heerlijk in de tuin aan de steiger terwijl de kindjes (als ze groter zijn) plonzen in het water; knusse winters bij de open haard en schaatsen op het water achter ons huis.

- Mooie reizen blijven maken. Met z'n tweetjes en hopelijk ook met kindjes. We zaten gisteren nog na te denken over reis bestemmingen met kinderen. Echt leuk. Nou is dat vast geromantiseerd enzo, maar ik denk vast dat dat wel kan.

- Alle 50 staten van Amerika zien.

- Een tweede bedrijf oprichten, in kinderfotografie. En daar vet succesvol mee worden dan in de regio.

- Een Amerikaans kookboek voor Hollanders schrijven. Om te laten zien dat Amerika meer is dan alleen maar hamburgers. En dan het liefst zelf de tekst schrijven en de foto's maken, een combi van reisfotografie en voedselfotografie.
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2364

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:13

Bericht 25 Okt 2014 10:50

Re: Toekomstdromen

- werk vinden
- Samen gaan wonen met vriend (al druk op zoek, willen allebei uit huidige woonsituatie)
- Trouwen en hopelijk 2 kindjes krijgen met vriend (lange termijn)
- Dat mijn gezondheid en geluk groter/beter worden
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

Anoniem88

Bericht 25 Okt 2014 11:02

Re: Toekomstdromen

- samen met m'n vriend een leuk gezinnetje stichten met twee kindjes, bij voorkeur een jongen en een meisje
- als ons gezinnetje eenmaal compleet is: trouwen. Met een mooie jurk en een intiem, sfeervol feest
- hopelijk nog minimaal één keertje naar Canada. M'n vriend heeft er niet zoveel mee maar ik zou zo graag nog een keertje terug.
- op vakantie met m'n vriend. Écht vakantie. Dat hebben we samen nog nooit gedaan.
- rijbewijs halen
- een andere, meer inspirerende baan. Voorlopig is de kinderopvang nog goed en bevalt het me wel, de kinderen vind ik geweldig. Maar er zit voor mij geen diepgang meer in, en omdat niemand die diepgang ook opzoekt en ik daar dus 'alleen' in sta, merk ik dat de (in mijn ogen, hoe professioneel ze ook zijn hoor) veelal simpele gedachtengang van veruit gezien de meeste collega's in de kinderopvang me begint te irriteren. Zo, die zin klopt vast niet.
- rijk worden! Ik zou zo graag een keer een loterij winnen en financieel gezien totaal zorgeloos willen leven. Maargoed, dat gaat niet gebeuren. Misschien moet ik hem maar wijzigen in dat m'n vriend en ik elk een droombaan vinden met een fijn salaris :)
- ohja, 25 kilo afvallen, minimaal.
- tevreden met mezelf zijn.
- maar voornu het belangrijkste: over een aantal maanden de rechtzaal uit stappen en weten dat de financiele zorgen voorbij zijn.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 25 Okt 2014 11:09

Re: Toekomstdromen

Een huis met tuin en nog een of twee kindjes.

Dat is alles.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem119

Bericht 25 Okt 2014 11:20

Re: Toekomstdromen

Spencer schreef:Een huis met tuin en nog een of twee kindjes.

Dat is alles.


Wil je qua werk niet nog doorgroeien? Of juist minder gaan doen? Heb je daar ideeen over? Ben benieuwd namelijk!


Dundas, mooie toekomstdromen! Denk dat het grootste gedeelte wel waar gemaakt kan worden toch? Behalve die loterij winnen natuurlijk, en je weet niet of je kindjes krijgt (die droom heb ik net zo), maar op zich zijn het mooie haalbare doelen toch? Waarom vind je vriend Canada niet zo?
<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:04

Woonplaats: Vuren

Bericht 25 Okt 2014 11:23

Re: Toekomstdromen

- Meer gezinnen vinden om bij te werken.
- Samenwonen
- Trouwen & kindje krijgen.
- Nog meer succes hebben met mijn fotografie.

Zodra die eerste droom uitkomt, kan droom 2 ook al wat sneller in vervulling gaan... (en daarna dan 3 hopelijk ook snel)
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
<<

Anoniem88

Bericht 25 Okt 2014 11:34

Re: Toekomstdromen

Marin schreef:
Spencer schreef:Een huis met tuin en nog een of twee kindjes.

Dat is alles.


Wil je qua werk niet nog doorgroeien? Of juist minder gaan doen? Heb je daar ideeen over? Ben benieuwd namelijk!


Dundas, mooie toekomstdromen! Denk dat het grootste gedeelte wel waar gemaakt kan worden toch? Behalve die loterij winnen natuurlijk, en je weet niet of je kindjes krijgt (die droom heb ik net zo), maar op zich zijn het mooie haalbare doelen toch? Waarom vind je vriend Canada niet zo?

Klopt, de meeste doelen zijn goed te doen, dat is ook het fijne gevoel eraan trouwens :) Ik weet niet, het trekt hem gewon niet zo. Hij zou trouwens wel een keer naar de USA willen, ik heb het idee dat Canada voor hem voelt als het kleine, ondergeschoven zusje van de USA en dat dat niet half zo mooi kan zijn ofzo. Maar ik krijg hem nog wel mee :angel: Gaan we gewoon vijf weken, drie weken States en twee weken west-Canada ofzo.
<<

Anoniem119

Bericht 25 Okt 2014 11:43

Re: Toekomstdromen

Dundas schreef:
Marin schreef:
Spencer schreef:Een huis met tuin en nog een of twee kindjes.

Dat is alles.


Wil je qua werk niet nog doorgroeien? Of juist minder gaan doen? Heb je daar ideeen over? Ben benieuwd namelijk!


Dundas, mooie toekomstdromen! Denk dat het grootste gedeelte wel waar gemaakt kan worden toch? Behalve die loterij winnen natuurlijk, en je weet niet of je kindjes krijgt (die droom heb ik net zo), maar op zich zijn het mooie haalbare doelen toch? Waarom vind je vriend Canada niet zo?

Klopt, de meeste doelen zijn goed te doen, dat is ook het fijne gevoel eraan trouwens :) Ik weet niet, het trekt hem gewon niet zo. Hij zou trouwens wel een keer naar de USA willen, ik heb het idee dat Canada voor hem voelt als het kleine, ondergeschoven zusje van de USA en dat dat niet half zo mooi kan zijn ofzo. Maar ik krijg hem nog wel mee :angel: Gaan we gewoon vijf weken, drie weken States en twee weken west-Canada ofzo.


Haha ja hij heeft vast geen idee! :) Zo voelt het voor mij ook nog steeds trouwens, maar ik wil er wel dolgraag een keer heen. Maar ik denk toch dat ik ga vergelijken ofzo. Maar zoiets lijkt mij met kinderen dus prima te doen!
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 25 Okt 2014 12:17

Re: Toekomstdromen

Marin schreef:
Spencer schreef:Een huis met tuin en nog een of twee kindjes.

Dat is alles.


Wil je qua werk niet nog doorgroeien? Of juist minder gaan doen? Heb je daar ideeen over? Ben benieuwd namelijk!


Dundas, mooie toekomstdromen! Denk dat het grootste gedeelte wel waar gemaakt kan worden toch? Behalve die loterij winnen natuurlijk, en je weet niet of je kindjes krijgt (die droom heb ik net zo), maar op zich zijn het mooie haalbare doelen toch? Waarom vind je vriend Canada niet zo?


Ik wil niet meer dan 25 uur werken dus doorgroeien kan niet. Ik wilde heel graag een bepaalde taak die je niet kon krijgen in mijn functie maar die heb ik inmiddels toch. Meer kan ik niet bedenken wat ik zou willen.
R. 2013
D. 2016
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 25 Okt 2014 12:48

Re: Toekomstdromen

Isolt schreef:Wij zouden graag een boerderijtje hier aan de rand van de stad willen. De boerderij is in alle opzichten zelfvoorzienend. We hebben verschillende dieren kippen, koeien en misschien een varken. Overdag hou ik mij bezig met werken op het land en het maken van onze eigen spullen. En 's avonds eten we heerlijk alles van ons eigen land.
Afbeelding
Afgelopen week dit boek van vriendlief gekregen. Dat past heel goed bij onze droom.


Oh ja, hierbij zou ik ook nog graag twee kindjes willen. Was die even vergeten. Hahahaha
10-08-2017 ♥
<<

Zero

Bericht 25 Okt 2014 12:54

Re: Toekomstdromen

Ik zou graag een boek willen uitbrengen.

Qua werk weet ik het nog niet echt, ik wil altijd bruiloften blijven fotograferen. Maar ik zou ook heel graag exposeren. Ik voel me nog niet 100% op mijn plek, maar om dat nou 'toekomstdromen' te noemen... neuh.



De rest zie ik meer als vanzelfsprekend - leuke man vinden, trouwen, huisje boompje beestje... wil het heel graag, maar als er een geest uit een fles zou poppen dan is dat niet het eerste wat ik zou vragen.
<<

Anoniem119

Bericht 25 Okt 2014 13:02

Re: Toekomstdromen

Spencer schreef:
Marin schreef:
Spencer schreef:Een huis met tuin en nog een of twee kindjes.

Dat is alles.


Wil je qua werk niet nog doorgroeien? Of juist minder gaan doen? Heb je daar ideeen over? Ben benieuwd namelijk!


Dundas, mooie toekomstdromen! Denk dat het grootste gedeelte wel waar gemaakt kan worden toch? Behalve die loterij winnen natuurlijk, en je weet niet of je kindjes krijgt (die droom heb ik net zo), maar op zich zijn het mooie haalbare doelen toch? Waarom vind je vriend Canada niet zo?


Ik wil niet meer dan 25 uur werken dus doorgroeien kan niet. Ik wilde heel graag een bepaalde taak die je niet kon krijgen in mijn functie maar die heb ik inmiddels toch. Meer kan ik niet bedenken wat ik zou willen.


Ah dat is wel leuk, dat je toch een leuke taak hebt! Dan heb je t goed voor elkaar :)
<<

Anoniem114

Bericht 25 Okt 2014 13:14

Re: Toekomstdromen

- Hogerop binnen mijn functie. Oké laten we beginnen met een vast contract.. Maar verder wil ik hogerop in 't bedrijf, eerst in mijn functie en daarna zie ik 't wel. Ik heb de potentie en zij hebben het vertrouwen, dus ik heb daar wel een goed gevoel over!
- Ons huis helemaal uitbouwen naar onze wens. We wonen prima in onze wijk, vlakbij ons beide werk en familie, mijn beste vriendin woont één wijk verderop en we zitten er gewoon heel goed! Alleen is 't klein. We willen uitbouwen en een dakopbouw. Maar heeft geen haast :)
- Ik zou graag moeder willen worden van mijn vriends kind. Vreemde manier om te omschrijven misschien, maar ik heb zelf niet de meest fanatieke kinderwens. Ik weet wel dat hij graag een kindje wilt en mét hem wil ik dat ook wel. Geen must, maar zou een mooie toevoeging zijn.
- Rijbewijs halen.
- Een boek schrijven.
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:38

Bericht 25 Okt 2014 13:22

Re: Toekomstdromen

Isolt schreef:Wij zouden graag een boerderijtje hier aan de rand van de stad willen. De boerderij is in alle opzichten zelfvoorzienend. We hebben verschillende dieren kippen, koeien en misschien een varken. Overdag hou ik mij bezig met werken op het land en het maken van onze eigen spullen. En 's avonds eten we heerlijk alles van ons eigen land.
Afbeelding
Afgelopen week dit boek van vriendlief gekregen. Dat past heel goed bij onze droom.

Wat een leuke droom! Hoe zie je dat verder voor je? Dat je vriend/man dan wel een baan heeft? Anders heb je natuurlijk geen geld en dat lijkt me wel lastig. Stel dat er bijvoorbeeld iets kapot gaat of iets dergelijks.

Mijn droom is om over de wereld te reizen en in een heel gek land te gaan wonen voor een tijdje. We zijn er mee bezig om dit werkelijkheid te laten worden, hopelijk eind 2015.
<<

Anoniem74

Bericht 25 Okt 2014 13:38

Re: Toekomstdromen

Verhuizen naar een groter huis, met vooral een grotere tuin. Veel plannen voor in en om het huis. Lekker in de garage spullen opknappen, hut maken voor de kinderen, speelkamer inrichten voor de kinderen...

Meer zelfvoorzienend te zijn, niet zo extreem als Isolt. Willen heel graag een moestuin bij het volgende huis, en minder consumeren (ook qua kleding, gebruiksmaterialen, etc.). Dat laatste zijn we al mee bezig.

Jobswitch, maar dat is langere termijn

Gezinsuitbreiding, ook langere termijn.

Alleen op reis, bij voorkeur naar Azië. En met de kinderen individueel stedentrips maken. Ook langer termijn :)
<<

Anoniem152

Bericht 25 Okt 2014 13:43

Re: Toekomstdromen

Voor de korte termijn:
- mijn huidige appartement verkopen (ben het zó zat hier te wonen) en er een leuk huis voor terug te kopen.
- studie afronden

Langere termijn dromen:
- nog veel mooie reizen maken
- een leuke vent (waarmee ik eventueel wil trouwen)
<<

Anoniem315

Bericht 25 Okt 2014 13:56

Re: Toekomstdromen

- Een woning met meer buitenruimte. Liefst paard bij huis en dan een pony er bij voor gezelschap én om op te rijden voor onze dochter eventueel.
- Een broertje of zusje voor N.
- Een boek schrijven en uitbrengen.
- Het Noorderlicht zien en rijden over de Atlantic Road in Noorwegen.
- Verschillende andere plekken bezoeken die op mijn reislijstje staan.
- IB'er worden op een leuke school, misschien op het VO.
<<

Anoniem84

Bericht 25 Okt 2014 16:38

Re: Toekomstdromen

- Dat het nieuwe bedrijf van mijn man goed door blijft groeien.
- Dat ik mijn studie binnen een paar jaar afgerond heb, daarin een baan heb gevonden en kan starten met een master en vervolgens daar een baan in vinden en daarin door kunnen groeien, carrière maken dus.
- Ons huis versneld afbetalen.
- Ons huis over een jaar of 25 verkopen aan één van onze kinderen
- Beide kinderen een ruime gift kunnen doen als ze een huis gaan kopen om ze te ondersteunen in de woonlasten.
- Na verkoop van ons huidige huis, een penthouse o.i.d. in het centrum van een stad(je) kopen, contant kunnen betalen.
- Na het kopen van dat penthouse geen hypotheek meer hebben en dus ruim kunnen leven van het geld wat uit werken binnen komt (vaak uit eten en terrasjes pakken, veel naar het theater e.d., kunnen kopen wat je wilt, (klein)kinderen verwennen met dagjes uit, kleertjes en speelgoed).
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 25 Okt 2014 16:40

Re: Toekomstdromen

- Een fijn huis met een tuin op het zuiden. En een bad.
- 2 of misschien 3 kindjes.
- Erachter komen wat ik qua werk het liefst wil doen en dat dan ook echt kunnen gaan doen (geen idee nog..)
- Over m'n vliegangst heen komen en oa naar Australië gaan.
- Gelukkig blijven en samen met man oud worden. En niet te lang na elkaar overlijden zodat we niet nog 10 jaar zonder elkaar hoeven doen.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem131

Bericht 25 Okt 2014 16:59

Re: Toekomstdromen

Weer gezond worden en blijven
Meer kunnen ontspannen
Een boek schrijven
<<

Anoniem286

Bericht 25 Okt 2014 17:06

Re: Toekomstdromen

- Reizenlijstje afwerken, met zijn drietjes veel zien en ervaren
- misschien nog een tweede kindje erbij
- financieel het goed op een rijtje, een mooi spaarrekening voor dochter en voor onszelf
- dat mijn man een leuke baan krijgt waar hij gelukkig mee is en kan blijven voor lange tijd
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers