Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tot welke leeftijd schoonmaakmiddel hoog

<<

Anoniem84

Bericht 24 Okt 2014 14:49

Tot welke leeftijd schoonmaakmiddel hoog

Vanaf welke leeftijd zouden jullie het weer vertrouwd vinden om het schoonmaakmiddel ed weer in bereik van kinderen op te bergen (niet dat ik het nu zelf overweeg, de jongste vertrouw ik daar absoluut niet in).
<<

Anoniem 82

Bericht 24 Okt 2014 14:53

Re: Tot welke leeftijd schoonmaakmiddel hoog

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Hier voorlopig nog niet ivm de jongste die nog alles zal gaan ontdekken. Maar op dit moment vertrouw ik ook de oudste nog niet. Al denk ik niet dat ze er bijvoorbeeld van zou drinken gelukkig, maar ze helpt graag met schoonmaken en zou in haar enthousiasme misschien nog wel een doekje pakken en een fles schoonmaakmiddel. Als ik er zo over nadenk misschien vanaf een jaar of 6? Al staat het hier nu op een prima plek bovenin de voorraadkast, dus op zich heb ik niet eens de behoefte er een keer een andere plek voor te zoeken.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 24 Okt 2014 15:39

Re: Tot welke leeftijd schoonmaakmiddel hoog

Ik denk dat ik t altijd hoog of achter kinderslot laat staan. Dan zouden ze erbij kunnen als ze een jaar of 12/13 zijn, vind ik vroeg zat. Bij hoog weg zetten dan. Bij kinderslot weet ik niet, weet niet hoe snel ze dat door hebben. Maar als ik ze dan ook nog te jong vind (wat zomaar zou kunnen want elena is al 6 als zusje pas 3 is) dan gaat het ook hoog opgeborgen worden
<<

Krissje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 51

Geregistreerd: 07 Sep 2014 13:16

Bericht 24 Okt 2014 15:45

Re: Tot welke leeftijd schoonmaakmiddel hoog

Hier zaten er kindersloten op de keukenkastjes. Totdat het slot van het kastje met schoonmaakmiddelen kapot ging. Toen alle sloten verwijderd. Kinderen zitten nooit in de kastjes. Dus hier heeft er een slot opgezeten tot dat de jongste 3 en een half was
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 24 Okt 2014 18:59

Re: Tot welke leeftijd schoonmaakmiddel hoog

Ik heb het nooit hoog gezet, het staat allemaal onderin het keukenkastje. Maar denk dat als je kindje 3,5 is het wel weer naar beneden kan.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 24 Okt 2014 19:06

Re: Tot welke leeftijd schoonmaakmiddel hoog

Ik laat het gewoon hoog staan. Afwasmiddel staat wel in het keukenkastje, die zit dicht met ern haakje.
<<

Anoniem331

Bericht 24 Okt 2014 19:21

Re: Tot welke leeftijd schoonmaakmiddel hoog

Ik heb het nooit hoog weggezet. Zitten nooit aan het kastje. Zijn nu bijna zes en ruim vier.
<<

Anoniem97

Bericht 24 Okt 2014 19:46

Re: Tot welke leeftijd schoonmaakmiddel hoog

Hier staan ze hoog en dat zal zo blijven.
<<

Anoniem315

Bericht 24 Okt 2014 20:03

Re: Tot welke leeftijd schoonmaakmiddel hoog

Tot minstens een jaar of 8. Dan zijn ze oud genoeg om de voorlichting daadwerkelijk te begrijpen.
<<

Mama29

Kwebbel

Berichten: 367

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:36

Bericht 24 Okt 2014 20:09

Re: Tot welke leeftijd schoonmaakmiddel hoog

Ze hebben hier altijd al hoog gestaan, ook voordat de kinderen er waren, dus dat blijft ook gewoon zo.
Afwasmiddel heeft wel altijd gewoon onderin het kastje gestaan, ze hebben er beide nog nooit aangezeten.. (zijn net 5 en bijna 3)
<<

Anoniem186

Bericht 24 Okt 2014 20:10

Re: Tot welke leeftijd schoonmaakmiddel hoog

Olivia schreef:Ik laat het gewoon hoog staan. Afwasmiddel staat wel in het keukenkastje, die zit dicht met ern haakje.


Hier hetzelfde. Ik ben nu al gewend dat het hoog staat, dus zo laat ik het staan.
<<

Anoniem166

Bericht 24 Okt 2014 20:22

Re: Tot welke leeftijd schoonmaakmiddel hoog

Ik laat het hoog staan. Ik zie het voordeel niet om het weer laag neer te zetten. Voorheen stonden de pakken melk, flessen ranja etc hoog en de schoonmaakmiddelen laag. Toen dochter ging rollen heb ik dat omgedraaid en ik zou niet weten waarom ik die indeling weer zou veranderen. Het is mij om het even waar ik de schoonmaakmiddelen of de melk vandaan moet pakken en dit is wel een stuk veiliger.
<<

Anoniem181

Bericht 24 Okt 2014 21:31

Re: Tot welke leeftijd schoonmaakmiddel hoog

Popcorn schreef:Ik heb het nooit hoog weggezet. Zitten nooit aan het kastje.


Hier hetzelfde.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 24 Okt 2014 22:06

Re: Tot welke leeftijd schoonmaakmiddel hoog

Alex schreef:
Popcorn schreef:Ik heb het nooit hoog weggezet. Zitten nooit aan het kastje.


Hier hetzelfde.


Hier ook. In ons nieuwe huis heb ik niet eens meer haakjes in de kastjes gemaakt. Toen waren ze 4 en bijna 1.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 24 Okt 2014 22:09

Re: Tot welke leeftijd schoonmaakmiddel hoog

Ik heb in de keuken eigenlijk nooit iets veilig gemaakt. Wij hebben gewoon al gauw een traphekje in het halletje richting keuken en badkamer geplaatst. Alles in één keer opgelost. Nu nog gaat het traphekje geregeld dicht, vertrouw het nog niet altijd.
<<

anoniem196

Bericht 24 Okt 2014 22:35

Re: Tot welke leeftijd schoonmaakmiddel hoog

Afwasmiddel kan ze zo pakken.
Alle andere spullen staan op de bovenste plank in de voorraadkast.
In de badkamer staat op alles op het hoge kastje.
Denk dat het daar ook nog wel een aantal jaren blijft staan.

Zou er niet aan moeten denken dat ze een afwasmachine blokje in haar mond stopt. Of een kindje wat hier op visite is.
Of dat ze gaat helpen schoonmaken en een fles bleek over de bank gooit.
<<

Anoniem127

Bericht 24 Okt 2014 22:59

Re: Tot welke leeftijd schoonmaakmiddel hoog

Ik ben er nu aan gewend dat alles in de hoge kastjes staat, dus ik ga het denk ik niet meer terug veranderen. Geen idee wanneer ik het veilig genoeg zou vinden, bij mijn oudste van vijf nog niet in elk geval.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 25 Okt 2014 09:21

Re: Tot welke leeftijd schoonmaakmiddel hoog

Alex schreef:
Popcorn schreef:Ik heb het nooit hoog weggezet. Zitten nooit aan het kastje.


Hier hetzelfde.


Hier ook
<<

Anoniem315

Bericht 25 Okt 2014 09:48

Re: Tot welke leeftijd schoonmaakmiddel hoog

Even een praktijkvoorbeeld:
Ik had afgelopen schooljaar een meisje van 4 in de klas, dat had in en onbewaakt moment anticonceptiepillen van haar moeder gepakt en opgegeten. Kind 's nachts doodziek ineens. Die kleintjes hebben echt geen besef nog.
Ik zou het risico niet willen nemen, hoe braaf mijn kind ook is.
<<

Anoniem97

Bericht 25 Okt 2014 10:17

Re: Tot welke leeftijd schoonmaakmiddel hoog

Ja ik snap dat ook niet, kleine moeite.
<<

Anoniem121

Bericht 25 Okt 2014 11:11

Re: Tot welke leeftijd schoonmaakmiddel hoog

Wij hebben een traphek voor de keuken. Ik wil ze sowieso niet in de keuken hebben.
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 25 Okt 2014 12:10

Re: Tot welke leeftijd schoonmaakmiddel hoog

Hier staat het hoog, en daar blijft het ook voorlopig staan.
Ze hoeven maar 1x in een nieuwsgierige bui wel dat kastje open te maken, wat ze normaal nooit doen.
En dat net terwijl jij even op het toilet zit, of de voordeur voor de pakketbezorger open doet.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Anoniem92

Bericht 25 Okt 2014 12:17

Re: Tot welke leeftijd schoonmaakmiddel hoog

Hier staat het altijd al laag maar wel in een kastje met kinderslot (lastig kastje ook nog, het is zeg maar een hele grote lade, echt wel even pielen om dat kastje open te krijgen). Maar bijv een spuitbus allesreiniger, afwasmiddel en handzeep staat gewoon op het aanrecht.
<<

Tweeling

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 292

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:27

Bericht 25 Okt 2014 12:23

Re: Tot welke leeftijd schoonmaakmiddel hoog

Hier staat alles hoog in de voorraad kast. Afwasmiddel staat bij de gootsteen daar kan ze ook niet bij. Zouden kinderen al snel het kinderslot van bijv chloor open krijgen?
Afbeelding


Afbeelding
<<

Anoniem84

Bericht 25 Okt 2014 12:37

Re: Tot welke leeftijd schoonmaakmiddel hoog

Tweeling schreef:Hier staat alles hoog in de voorraad kast. Afwasmiddel staat bij de gootsteen daar kan ze ook niet bij. Zouden kinderen al snel het kinderslot van bijv chloor open krijgen?


Ik heb het net met mijn vierjarige uitgeprobeerd. Ze heeft één keer gekeken hoe ik het deed en vervolgens deed ze het zo na. Het kost haar dus geen enkele moeite om een sluiting met kinderbeveiliging open te krijgen. Mijn tweejarige lukt dit nog niet.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers