Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Irisbuurt eindhoven

<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 24 Okt 2014 10:47

Irisbuurt eindhoven

kent iemand deze wijk in Eindhoven? Is het een goede of wat slechtere buurt, is het leuk om te wonen? Hoe lang dor je et met de fiets over om in het centrum/op het station te komen? Kortom, vertel me wat je weet!
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 24 Okt 2014 12:13

Re: Irisbuurt eindhoven

Ben je van plan om te verhuizen naar Eindhoven?! Verder heb ik geen enkel benul, sorry!
L2014 & H2017
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 24 Okt 2014 13:02

Re: Irisbuurt eindhoven

Het is een overweging
<<

Anoniem178

Bericht 24 Okt 2014 13:23

Re: Irisbuurt eindhoven

Ik heb er nooit gewoond en dat specifieke stukje (zijn ook maar een paar straten) ken ik niet. Het stuk aan de overkant van het kanaal wel. Dat zou mijn buurtje niet zijn. Heel volks, veel buitenlanders gebeurt veel op straat. Het kanaal moet je helemaal niet zijn s avonds, ik deed zelfs mijn auto op slot als ik daarlangs reed. Ben niet bang uitgevallen, maar daar voelde ik me echt niet prettig.

Ze gooien daar wel veel woningen in de verkoop in de hoop dat het beter wordt.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 24 Okt 2014 15:30

Re: Irisbuurt eindhoven

Ik heb er niet gewoond, maar tot voor kort parkeerde ik daar wel mijn auto op het Muntplein (zie googlemaps). Dit is was gratis en dan liep ik naar het centrum, maar sinds kort hebben ze daar slagbomen geplaatst en is het alleen toegankelijk voor bewoners. Lopen vanaf daar naar Stratumseind (de uitgaansstraat) is zo'n 10 tot 15 minuten. Nu dat niet kan en ik niet verder de woonwijk in ga met mijn auto ivm eenrichtingsverkeer en best smalle straatjes zet ik mijn auto iets verder op (weer een paar minuutjes verder lopen, maar ik weiger parkeergeld te betalen). Terwijl de parkeerplaatsen bij de Havensingel (waar je moet betalen) altijd leeg zijn waar ik dan langs loop. Eindhoven verschuift alleen het parkeerprobleem in mijn ogen naar andere wijken.

Wel weet ik dat ze op het terrein aan de Stuiverstraat en Breitnerstraat nieuwe appartementencomplex of huizen worden gebouwd. Wil je daar wonen of is het een bestaande woning in de wijk?

Ik zie wel eens mensen buiten lopen en volgens mij is het gemengde wijk qua leeftijd, allochtonen, autochtonen etc..
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4411

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 24 Okt 2014 15:32

Re: Irisbuurt eindhoven

Gaat je interesse uit naar dat nieuwbouwproject, Irishof?

Wat Rovine zegt, klopt wel, rond het kanaal is het geen fijne buurt, maar dat nieuwbouwproject komt er ook om de buurt weer wat op te krikken. Fase 1 is verkocht en wordt nu gebouwd, fase 2 is nu in de verkoop (mijn zwager en vrouw hebben er een huis gekocht) en dat moet een hele mooie wijk worden. Je zit er ook vlakbij de Tongelresestraat, dat is gewoon een grote straat, winkels, wat drukte... tikje 'typisch brabants' maar niet vervelend :)
In de irisbuurt zit je op loopafstand van het centrum, daar ben je met 10 minuten!
december 2016
juli 2019
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 24 Okt 2014 16:17

Re: Irisbuurt eindhoven

Dat klopt wat Niekske zegt. Vooral de winkels voor de stoplichten bij de kruising bij Wok Dragon City (aanrader!) is het vrij druk. Echter dit is al een eindje van de Irisbuurt vandaan. Ik vind de overkant van van het kanaal (achter het Daf Museum en de huizen bij het Picushof) er wel goed uitzien. Zijn ook vrij nieuwe woningen, maar goed dat is weer een iets andere wijk.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers