Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gaat slecht met onze hond. :(

<<

caribbeanlover

Bericht 24 Okt 2014 10:19

Gaat slecht met onze hond. :(

Sinds iets meer dan een week eet hij amper en dan kotst hij het na een aantal uren eruit en hij drinkt amper. Uitlaten gaat erg traag en vaak wil hij halverwege het pad naar huis en keert om. Gister een prik tegen de misselijkheid gehad en tegen artrose waarvoor hij elke maand een pil krijgt maar door het kotsen zat die er waarschijnlijk bij.

Prikken moeten vrij snel gaan werken, maar dus niet bij hem. Hij ligt alleen maar in de mand te slapen en verder niks.

We vrezen dat zijn laatste dagen geteld zijn.
<<

Anoniem119

Bericht 24 Okt 2014 10:24

Re: Gaat slecht met onze hond. :(

Ach wat sneu, CBL. Hoe oud is hij? Hoop dat ie niet zal lijden. Maar nog meer hoop ik natuurlijk dat ie beter wordt. Sterkte en ook een knuffel aan jou.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 24 Okt 2014 10:32

Re: Gaat slecht met onze hond. :(

Ahh wat verdrietig :( ik heb de mijne 3 weken geleden moeten laten inslapen, het is gewoon echt heel rot :(

Knuffel!!!
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

caribbeanlover

Bericht 24 Okt 2014 10:55

Re: Gaat slecht met onze hond. :(

Marin, Dank je da's lief van je. Hij is 16,17 of 18 dat weten we niet zeker. Denk niet dat hij beter gaat worden gezien de situatie. Vanmiddag weten we meer, we mogen buiten spreekuur komen zodat ze tijd kan nemen en dat zegt eigenlijk al genoeg.

Poppy, Wat erg zeg en sterkte. Hoe oud was jouw hond? Wat had hij of zij? Weet dat het nog te vers is,maar wil je een nieuwe/andere?
<<

Anoniem122

Bericht 24 Okt 2014 10:58

Re: Gaat slecht met onze hond. :(

Awh wat zielig :( Heel veel sterkte!
<<

caribbeanlover

Bericht 24 Okt 2014 11:10

Re: Gaat slecht met onze hond. :(

Dank je en het is idd zielig, maar de gedachten dat wij na zijn #$%& vorige baas nog een fijn leven hebben kunnen geven maakt het iets milder.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 24 Okt 2014 11:31

Re: Gaat slecht met onze hond. :(

Ah wat ontzettend naar, maar wel fijn dat jullie hem nog een mooi leven hebben kunnen geven. Veel sterkte straks bij de dierenarts.
2012 & 2016
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 24 Okt 2014 11:35

Re: Gaat slecht met onze hond. :(

Ah wat ontzettend verdrietig. Mooi dat jullie hem nog een mooi leven hebben gegeven. Veel sterkte is verschrikkelijk om je diertje ziek te zien
Afbeelding
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 24 Okt 2014 11:43

Re: Gaat slecht met onze hond. :(

Veel sterkte! Verschrikkelijk om je dier zo te zien lijden! Wat een mooie leeftijd voor een hond zeg! Hoewel het altijd te kort is als baasje zijnde!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

caribbeanlover

Bericht 24 Okt 2014 12:03

Re: Gaat slecht met onze hond. :(

Dank je lieve meiden. :hug:
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 24 Okt 2014 12:05

Re: Gaat slecht met onze hond. :(

caribbeanlover schreef:Marin, Dank je da's lief van je. Hij is 16,17 of 18 dat weten we niet zeker. Denk niet dat hij beter gaat worden gezien de situatie. Vanmiddag weten we meer, we mogen buiten spreekuur komen zodat ze tijd kan nemen en dat zegt eigenlijk al genoeg.

Poppy, Wat erg zeg en sterkte. Hoe oud was jouw hond? Wat had hij of zij? Weet dat het nog te vers is,maar wil je een nieuwe/andere?


Ach jeetje, dat is ook al echt oud!! Mijn hondje is 14 geworden. In het voorjaar kreeg hij een hernia en hier is hij met succes nog voor behandeld, maar 3 weken geleden schoot het er weer acuut in. Kon zijn achterpootjes niet meer gebruiken, gilde het uit van de pijn. Dus meteen naar de dierenarts en in laten slapen....in een tijdsbestek van iets meer dan 2 uur was het allemaal voorbij.
Ik heb eind juni een hond geadopteerd die heel er ernstig mishandeld is bij zijn vorige baasjes, ik werd verliefd op hem haha. Ik zou hem namelijk eigenlijk alleen maar opvangen, maar het is een fantastisch beest dus ik heb hem gehouden, en daar ben ik nu helemaal blij mee, want dan is het toch iets minder stil....op termijn wil ik er wel nog eentje bij weer, hij heeft ook wel behoefte aan een maatje merk ik. Het is zo'n gespierde Greyhound, ook gebruikt voor de jacht helaas. En om pitbulls oid op af te richten, hij zit helemaal onder de littekens. Het hondje van mijn moeder is net gedekt en als alles goed gaat neem ik er daar eentje van. Dat is een chihuahua, Hunter (mijn andere hond dus) is helemaal gek op kleine hondjes, hoe kleiner hoe leuker. Dus ik ben benieuwd ;)

En jij, zou jij er weer eentje willen, mocht deze komen te overlijden?
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

caribbeanlover

Bericht 24 Okt 2014 12:19

Re: Gaat slecht met onze hond. :(

Poppy schreef:
caribbeanlover schreef:Marin, Dank je da's lief van je. Hij is 16,17 of 18 dat weten we niet zeker. Denk niet dat hij beter gaat worden gezien de situatie. Vanmiddag weten we meer, we mogen buiten spreekuur komen zodat ze tijd kan nemen en dat zegt eigenlijk al genoeg.

Poppy, Wat erg zeg en sterkte. Hoe oud was jouw hond? Wat had hij of zij? Weet dat het nog te vers is,maar wil je een nieuwe/andere?


Ach jeetje, dat is ook al echt oud!! Mijn hondje is 14 geworden. In het voorjaar kreeg hij een hernia en hier is hij met succes nog voor behandeld, maar 3 weken geleden schoot het er weer acuut in. Kon zijn achterpootjes niet meer gebruiken, gilde het uit van de pijn. Dus meteen naar de dierenarts en in laten slapen....in een tijdsbestek van iets meer dan 2 uur was het allemaal voorbij.
Ik heb eind juni een hond geadopteerd die heel er ernstig mishandeld is bij zijn vorige baasjes, ik werd verliefd op hem haha. Ik zou hem namelijk eigenlijk alleen maar opvangen, maar het is een fantastisch beest dus ik heb hem gehouden, en daar ben ik nu helemaal blij mee, want dan is het toch iets minder stil....op termijn wil ik er wel nog eentje bij weer, hij heeft ook wel behoefte aan een maatje merk ik. Het is zo'n gespierde Greyhound, ook gebruikt voor de jacht helaas. En om pitbulls oid op af te richten, hij zit helemaal onder de littekens. Het hondje van mijn moeder is net gedekt en als alles goed gaat neem ik er daar eentje van. Dat is een chihuahua, Hunter (mijn andere hond dus) is helemaal gek op kleine hondjes, hoe kleiner hoe leuker. Dus ik ben benieuwd ;)

En jij, zou jij er weer eentje willen, mocht deze komen te overlijden?


Zo 14 is ook oud zeg. Ik wil hem absoluut niet bij de DA laten inslapen en thuis. Wilde jij dat niet? Wat een naar verhaal zeg, arm beessie. Dus je was een fostergezin zeg maar voor de hond die je nu hebt. Dat lees ik vaker dat men de hond dan uiteindelijk zelf houdt en dat is altijd fijn om te horen. Ik ken de verhalen van Greyhounds, heel erg hoe ze ermee omgaan in Spanje, ophangen als ze niet meer doen wat de zogenaamde eigenaar wil.
Ik ben een grote tegenstander van het fokken van dieren. Sorry dat ik het zeg, maar juist doordat jij een mishandelde hond een kans hebt gegeven weet je toch hoe het is.
Asiels zitten vol met honden en dmv fokken komen er alleen maar meer bij. Meer dan helft van pups komen uiteindelijk toch in het asiel of worden aan de boom gebonden of erger. Ook zijn er zat organisaties die (zwerf)honden in landen als Bulgarije, Spanje, Malta, Griekenland etc opvangen en daar baasjes voor zoeken. Ik heb er veel op FB en de meeste worden gerund door nederlanders. Ik wil er hierna zeker een, van zo'n organisatie of een asiel hier en dan weer zoals deze een wat oudere (deze hond was 6 of 7 toen we hem kregen) aangezien de kans op adoptie voor oudjes minder groot zijn. Ik zou never nooit er een van een fokker nemen. Bij zulke organisaties komen zat pups binnen die gevonden zijn vaak in afvalcontainers waar ze dus nooit uit zouden kunnen zonder redding. In zakken, dozen, greppels, putten en zelfs leegstaande zwembaden. Hunter is je mishandelde hond toch? Omdat je het hebt over je andere hond. Of heb je er 2?
<<

Anoniem321

Bericht 24 Okt 2014 12:28

Re: Gaat slecht met onze hond. :(

Caribbean Lover, wat naar dat je hond zo moet lijden. Maar inderdaad wel een mooi idee dat jullie nog een fijn en veilig huis hebben kunnen bieden.
<<

caribbeanlover

Bericht 24 Okt 2014 12:34

Re: Gaat slecht met onze hond. :(

Dank je.
Daarnet had ik hem op schoot genomen en ben op de bank gaan liggen. Hij bewoog amper en ademt raar. Heb hem maar weer in zijn mand gelegd, want op die hobbels van mijn kleding ligt het ook niet al te fijn. Toen ik hem naar zijn mand tilde hing zij kop helemaal slap omlaag. Heb geprobeerd dmv een nat washandje hem wat vocht toe te dienen, maar zijn bek gaat amper open en dat terwijl ik die open.
Laatst gewijzigd door caribbeanlover op 24 Okt 2014 12:38, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 24 Okt 2014 12:35

Re: Gaat slecht met onze hond. :(

Hunter is op dit moment mijn enige hond en hij is idd heel erg mishandeld. Hij komt overigens gewoon uit Nederland, maar heeft voornamelijk buiten geleefd, had geen naam en zijn leeftijd is ook een schatting.
Mij overleden hondje Nero had zo'n enorme pijn dat ik niet wilde wachten tot er iemand thuis bij me kon komen. Bovendien was het een shih tzu, dus ik kon hem gewoon in een dekentje naar binnen dragen. Ik heb hem vastgehouden tot hij overleed, daarna laten cremeren en zijn as staat hier nu.
Ik neem ook geen hond van een fokker, het hondje is van mijn moeder, en we willen daar puur een nestje van omdat we haar zo leuk vinden. Mijn moeder wil er namelijk eentje houden, ik wil er eentje en de eigenaresse van de dekreu wil er eentje. Meestal zijn het in een eerste nestje ook maar 3 pups, dus meteen allemaal al vergeven. Zijn het er meer, dan gaan we heel streng selecteren en willen we de garantie dat als diegene toch onverhoopt niet meer voor haar hondje kan zorgen dat ie dan terug naar ons komt en dan zal ie ook bij ons blijven.
Natuurlijk is er een hoop voor te zeggen om een hond te nemen die eerst een slechte baas gehad heeft. Toch kunnen daar ook heel veel problemen mee optreden. Hunter heeft het absoluut niet op grotere honden bijvoorbeeld. En verder heb ik echt enorm mazzel dat Greyhounds van nature hele zachtaardige, lieve honden zijn want anders was hij er echt niet zo uitgekomen. Want je moet het wel aankunnen, zo'n hond. En niet iedereen die een hond wil redden kan dat.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 24 Okt 2014 12:43

Re: Gaat slecht met onze hond. :(

Wat sneu CBL, heel veel sterkte straks.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

caribbeanlover

Bericht 24 Okt 2014 12:44

Re: Gaat slecht met onze hond. :(

Poppy schreef:Hunter is op dit moment mijn enige hond en hij is idd heel erg mishandeld. Hij komt overigens gewoon uit Nederland, maar heeft voornamelijk buiten geleefd, had geen naam en zijn leeftijd is ook een schatting.
Mij overleden hondje Nero had zo'n enorme pijn dat ik niet wilde wachten tot er iemand thuis bij me kon komen. Bovendien was het een shih tzu, dus ik kon hem gewoon in een dekentje naar binnen dragen. Ik heb hem vastgehouden tot hij overleed, daarna laten cremeren en zijn as staat hier nu.
Ik neem ook geen hond van een fokker, het hondje is van mijn moeder, en we willen daar puur een nestje van omdat we haar zo leuk vinden. Mijn moeder wil er namelijk eentje houden, ik wil er eentje en de eigenaresse van de dekreu wil er eentje. Meestal zijn het in een eerste nestje ook maar 3 pups, dus meteen allemaal al vergeven. Zijn het er meer, dan gaan we heel streng selecteren en willen we de garantie dat als diegene toch onverhoopt niet meer voor haar hondje kan zorgen dat ie dan terug naar ons komt en dan zal ie ook bij ons blijven.
Natuurlijk is er een hoop voor te zeggen om een hond te nemen die eerst een slechte baas gehad heeft. Toch kunnen daar ook heel veel problemen mee optreden. Hunter heeft het absoluut niet op grotere honden bijvoorbeeld. En verder heb ik echt enorm mazzel dat Greyhounds van nature hele zachtaardige, lieve honden zijn want anders was hij er echt niet zo uitgekomen. Want je moet het wel aankunnen, zo'n hond. En niet iedereen die een hond wil redden kan dat.


Ga je zijn as ergens uitstrooien? Ik wil dat ook en dat het liefste in Zeeland waar we wel eens heen gingen in een huisje van kennissen. Daar is een grote afgesloten tuin waar hij lekker kon rennen (hij kan tijdens wandelingen niet los wel in onze tuin zonder gras). Ik had er graag nog eens heen gewild zodat hij dat nog eens mee kon maken, maar vrees dat dat er nooit meer inzit. Feitelijk gezien is je moeder ook een fokker, want ze heeft haar hond laten dekken dus fokken. Dat is hetzelfde en sorry dat ik het weer zeg dat vind ik even fout. Dat is alleen maar meer honden op de wereld brengen wat zeer overbodig is. In Amerika bijv. worden ze aan de lopende band afgemaakt ivm ruimtegebrek gewoon gezonde honden. Dan kan je streng selecteren wat je wil, maar als men de hond dan dumpt zul jij dat niet weten. Helaas gaat het niet altijd zoals men wilt dat het gaat.
<<

caribbeanlover

Bericht 24 Okt 2014 12:45

Re: Gaat slecht met onze hond. :(

zonneschijn schreef:Wat sneu CBL, heel veel sterkte straks.



Dank je.
<<

Anoniem112

Bericht 24 Okt 2014 12:57

Re: Gaat slecht met onze hond. :(

Sterkte wat verdrietig...
<<

caribbeanlover

Bericht 24 Okt 2014 13:06

Re: Gaat slecht met onze hond. :(

Dank je.
<<

Anoniem216

Bericht 24 Okt 2014 13:11

Re: Gaat slecht met onze hond. :(

...
Laatst gewijzigd door Anoniem216 op 14 Okt 2017 10:36, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

caribbeanlover

Bericht 24 Okt 2014 13:16

Re: Gaat slecht met onze hond. :(

Dank je. Ken het van onze hond die we vroeger hadden. Zo en nu ga ik lunchen met chips!
Stuurde zonet mijn broertje een berichtje dat het slecht gaat en dat afgelopen weekend waarschijnlijk de laatste keer is dat ze elkaar hebben gezien. Zit nu alweer te janken!
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:27

Bericht 24 Okt 2014 13:42

Re: Gaat slecht met onze hond. :(

Veel sterkte CBL!
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

caribbeanlover

Bericht 24 Okt 2014 13:44

Re: Gaat slecht met onze hond. :(

Dank je.
<<

Anoniem131

Bericht 24 Okt 2014 13:56

Re: Gaat slecht met onze hond. :(

Veel sterkte.

Niet om je valse hoop te geven maar mijn 17-jarige heeft ook een paar weken alleen maar gekotst maar het is wel weer goed gekomen. Was ook niet echt een oorzaak al was hij verder wel nog gewoon fit.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers