Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gaat slecht met onze hond. :(

<<

Anoniem119

Bericht 07 Nov 2014 17:47

Re: Gaat slecht met onze hond. :(

Bailando schreef:Marin, echt respect dat je het iedere keer zo netjes en uitgebreid weet te verwoorden!

Nou dat vind ik niet zo veel respect waardig hoor. Ik zet het gewoon in Jip en Janneke taal neer in de hoop dat ze het ontcijferd, want ik denk dat hier de kern in zit.
<<

caribbeanlover

Bericht 07 Nov 2014 18:49

Re: Gaat slecht met onze hond. :(

Marin schreef:
Dundas schreef:
Kees schreef:En idd, ik ben erg benieuwd wat ze heeft gezegd wat jij niet leuk vind en waarom jij dus denkt het recht te hebben om nu zo te doen.
Ben heel benieuwd hoe groot de olifant is gemaakt.

Ik heb het idee dat ze bedoelt dat Carrie haar gekwetst heeft door haar hondje weg te doen. Anders weet ik het ook echt niet... Ik kan me echt geen enkel topic reageren waarin Carrie CBL gekwetst zou kunnen hebben. Sterker nog, ik bewonderde Carrie juist altijd voor haar houding naar CBL toe dat het me absoluut opgevallen zou zijn als Carrie haar eens gekwetst zou hebben.



Dit denk ik ook.

CBL, ben je in Carrie teleurgesteld omdat ze ooit haar hondje weg heeft gedaan, terwijl ze met jou hierover gesproken heeft en jij haar hebt geadviseerd hierover. En dat ze dit advies niet aan heeft genomen?

Ik denk dat dit het is namelijk, dat jij teleurgesteld of boos in haar bent omdat ze iets heeft gedaan waar jij het niet mee eens bent, terwijl zij weet dat jij er zo over denkt.

Zoiets is het toch?

Maar vergeet niet dat Carrie gewoon een eigen persoon is. Jij bent maar iemand die ze van internet kent en toevallig een keer gezien heeft. Je bedoelt het goed, met je advies, maar zij is niet verplicht naar jou te luisteren. Zij heeft in een situatie lang geleden iets gedaan wat voor haar situatie op dat moment het beste is. Kan je het niet mee eens zijn, maar dat is een beetje een kwestie van 'jammer dan', want jij hebt er niets over te vinden. Althans. Je mag er wel een mening over hebben, maar daar hoeft Carrie helemaal geen boodschap aan te hebben. Iets wat voor jou na al die jaren nog belangrijk is, is voor haar dat totaal niet, zij heeft nooit rekening met jouw gevoel gehouden over zoiets, want zo werken mensen niet. Dus dat jij je gekwetst voelt door iets wat zij ooit lang geleden heeft gedaan wat in haar situatie het beste is, is gewoon een beetje onnodig om je daar gekwetst door te voelen. Het heeft namelijk niks met jou te maken.


Nee, ik ben niet zozeer in haar teleurgesteld, maar meer in het feit dat ze haar hond heeft weg gedaan wat vroeger bij haar thuis nog eens is gebeurd. Zij heeft daar niet zozeer over gesproken, maar ik weet er van. Ik hou daar niet van. Jij hebt je kat weg gedaan, vind ik ook erg fout dus het gaat zoals ik al zei niet om Carrie in het speciaal. Heb haar zeker niet te kakken gezet zoals iemand zei, want het had net zo goed een ander kunnen zijn die ik als voorbeeld noemde. Niemand is idd verplicht naar mij te luisteren, maar dingen aannemen of iig zich erin verdiepen zou wel fijn zijn. Ik voel me niet gekwetst dat maak jij ervan, vind het gewoon erg dat mensen zulke dingen doen.
Misschien heb ik teveel tegen haar gezegd en had ik dat anders kunnen doen, maar op dat moment zou ik niet weten hoe en wat. Ik weet er vanaf, meerdere hier misschien dus het is gewoon openbaar geweest. Het enige wat ik ermee wil zeggen dat ik ertegen ben daar komt het op neer en dat zij zich het zo aantrekt blijkbaar dat mag, maar dat hoeft ze niet te doen. Zij heeft haar hond weg gedaan daar valt niks meer aan te doen en als ik bijv. had gezegd ''maar jij hebt je hond weg gedaan'' zonder al die andere tekst erbij had ze het misschien anders kunnen opvatten.
Wat zij ooit tegen mij heeft gezegd en ik zet het gewoon neer aangezien het me niet boeit wat anderen denken vind ik ook niet leuk. Ben toen ook kwaad geworden op haar omdat zij totaal niet wist hoe de situatie was en net zo goed niet kon oordelen. Nu doe ik het en dan ben ik ineens de boeman terwijl ze zelf eerder dan ik ook zo is geweest.
Jaren geleden heeft mijn man een ongeluk gehad met de fiets. Het was best ernstig waardoor de arts tegen de taxichauffeur had gezegd dat hij mee moest lopen tot de deur en mij moest zien zodat hij zou weten dat mijn man goed thuis zou komen ook ivm bewusteloos raken. De arts zei dat mijn man geluk heeft gehad, want het had heel anders kunnen aflopen en dat zegt een arts niet zomaar natuurlijk. Dat had ik toendertijd op het forum gezet en Carries reactie was iets als ''stel je niet aan dat valt echt wel mee''. Waarop ik zoiets zei dat zij niet gezien had hoe mijn man met een bebloed gezicht thuis kwam en dus nooit, maar dan ook nooit kan weten hoe het was. Dat het zeker wel ernstig was en dat een arts dat niet zomaar zegt. Ja, dat vind ik ook heel erg, want het had niet veel gescheeld of hij was er niet meer! Dan kan ik net zo goed zeggen waar zij het recht vandaan haalt om daarover te oordelen terwijl ze totaal niet wist waar ze het over had. Mijn vader heeft vroeger een ongeluk gehad en was bijna overleden. Is het dan normaal om te zeggen dat het wel mee valt? Nee, dat is het niet aangezien diegene die stuurde naast hem zat en wel overleden is dus ja het was zeer ernstig! Om even een andere situatie te vertellen. Over dat Jip en Janneke taal vind ik best flauw van je Marin.
<<

Anoniem88

Bericht 07 Nov 2014 18:57

Re: Gaat slecht met onze hond. :(

Oke, dat heb ik nooit meegekregen, dat is dan vast al heel lang terug? Hoe dan ook hou ik er alsnog niet van om maar geen excuus aan te bieden uit 'wraak' omdat zij dat destijds ook niet gedaan hebt. Wellicht is ze het allang weer vergeten, dat lijkt me dan ook niet helemaal eerlijk, om maar koppig je neus in de wind te gooien terwijl die persoon al niet eens meer weet waar het over gaat. Wellicht hadden jullie dit beter via PM uit kunnen spreken. Maar voor nu... Je hebt haar boos en wellicht ook verdrietig gemaakt, ik weet bijna zeker dat dat niet je bedoeling is geweest. Als ik in jouw schoenen had gestaan dan had ik me mega schuldig gevoeld m'n excuses aangeboden. De wereld wordt niet mooier van koppige mensen.
<<

Anoniem81

Bericht 07 Nov 2014 18:58

Re: Gaat slecht met onze hond. :(

Jaren geleden. Dan heb jij wel een ijzersterk geheugen zeg!
<<

Anoniem119

Bericht 07 Nov 2014 19:00

Re: Gaat slecht met onze hond. :(

Dank je voor je uitgebreide uitleg CBL. Dat waardeer ik zeer en dan kan ik (en anderen) je ook proberen te snappen.

Weet je wat het is. Het is heel fijn dat jij daar zo'n mooie mening over hebt. Maar je hebt er niet zoveel over te zeggen, wat Carrie en ik met onze huisdieren doen. En al die andere mensen. Je hebt een prachtig idealisme waar jij naar streeft, maar andere mensen maken andere keuzes die bij hun leven passen. Soms ook moeilijke keuzes, waar ze zelf misschien ook liever niet achterstaan maar toch moeten doen. Daar kan jij dan wel iemand om veroordelen, maar je kunt het ook vergeven en iemand er voor laten wie ze is. Carrie is veel meer dan iemand die haar hondje jaren geleden weg heeft moeten doen (met veel verdriet, je snapt toch wel dat zoiets niet leuk is?). Dat je haar na al die jaren daar nog mee confronteert is toch niet aardig van je? Het voegt niets toe. Je hebt er gewoon niets aan om met een vingertje daar naar te gaan wijzen, ook al doet dat jou verdriet dat zij dat ooit zo heeft gedaan. Jij bent iemand die alle details onthoud en niet snel dingen vergeet, maar misschien kun je beter niet zo wijzen naar die dingen, want niemand heeft daar wat aan. Carrie heeft vast ook spijt van haar opmerking ooit destijds, maar je vergeet en vergeeft dat soort dingen. Ik kan me voorstellen dat je dat op dat momente echt helemaal niet leuk vond om te horen, maar zoiets is al zo lang geleden, probeer dat te vergeven en te vergeten.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 07 Nov 2014 19:11

Re: Gaat slecht met onze hond. :(

Precies zoals je zegt dat Carrie niet over de situatie met je man kan oordelen kan jij dat niet over het wel/niet weg doen van een hond.

Daar kun je het mee eens zijn of niet maar je hebt het te respecteren. Ik denk dat de meeste mensen (hier) niet voor de lol hun hond of kat weg doen. Ze doen dat met een reden. Daar is over nagedacht en er is gekeken naar het dier. Je kan na een scheiding nou eenmaal niet je DeenseDog meenemen naar een 2kamer flatje 4hoog. Daar moet je een andere oplossing voor vinden en soms is dat dan idd een asiel.
Na je flatje 4hoog groei je weer door naar een rijtjeshuis met tuin en neem je weer een hond maar ja, je deensedog zit natuurlijk niet meer in het asiel en dus neem je een andere hond uit het asiel of het buitenland. Zo gaat dat nou eenmaal en dit is voor die deensedog een veel betere optie als wegkwijnen in jet flatje. En de baas hoef je daar niet op aan te kijken want die had het ook liever anders gezien.
<<

caribbeanlover

Bericht 07 Nov 2014 20:17

Re: Gaat slecht met onze hond. :(

Dundas schreef:Oke, dat heb ik nooit meegekregen, dat is dan vast al heel lang terug? Hoe dan ook hou ik er alsnog niet van om maar geen excuus aan te bieden uit 'wraak' omdat zij dat destijds ook niet gedaan hebt. Wellicht is ze het allang weer vergeten, dat lijkt me dan ook niet helemaal eerlijk, om maar koppig je neus in de wind te gooien terwijl die persoon al niet eens meer weet waar het over gaat. Wellicht hadden jullie dit beter via PM uit kunnen spreken. Maar voor nu... Je hebt haar boos en wellicht ook verdrietig gemaakt, ik weet bijna zeker dat dat niet je bedoeling is geweest. Als ik in jouw schoenen had gestaan dan had ik me mega schuldig gevoeld m'n excuses aangeboden. De wereld wordt niet mooier van koppige mensen.


Kijk dat bedoel ik dus, je kan onmogelijk weten of zij zulke dingen wel of niet heeft gezegd. Ja, dat is een tijd geleden, maar dat doet er niet toe, het is gezegd. Dat zij het niet meer weet dat kan, maar ik wel. Zij had net zo goed beter kunnen nadenken dus het is erg kinderachtig dat iedereen dat nou van mij vind. Nee, het is idd nooit mijn bedoeling geweest om haar te kwetsen, maar het is zoals het is.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 07 Nov 2014 20:26

Re: Gaat slecht met onze hond. :(

Hoezo het is zoals het is? Wat is er nou zo erg om te zeggen: sorry Carrie, het is duidelijk dat we hier verschillend over denken maar ik bedoelde je niet hiermee te kwetsen?
<<

caribbeanlover

Bericht 07 Nov 2014 20:27

Re: Gaat slecht met onze hond. :(

Marin schreef:Dank je voor je uitgebreide uitleg CBL. Dat waardeer ik zeer en dan kan ik (en anderen) je ook proberen te snappen.

Weet je wat het is. Het is heel fijn dat jij daar zo'n mooie mening over hebt. Maar je hebt er niet zoveel over te zeggen, wat Carrie en ik met onze huisdieren doen. En al die andere mensen. Je hebt een prachtig idealisme waar jij naar streeft, maar andere mensen maken andere keuzes die bij hun leven passen. Soms ook moeilijke keuzes, waar ze zelf misschien ook liever niet achterstaan maar toch moeten doen. Daar kan jij dan wel iemand om veroordelen, maar je kunt het ook vergeven en iemand er voor laten wie ze is. Carrie is veel meer dan iemand die haar hondje jaren geleden weg heeft moeten doen (met veel verdriet, je snapt toch wel dat zoiets niet leuk is?). Dat je haar na al die jaren daar nog mee confronteert is toch niet aardig van je? Het voegt niets toe. Je hebt er gewoon niets aan om met een vingertje daar naar te gaan wijzen, ook al doet dat jou verdriet dat zij dat ooit zo heeft gedaan. Jij bent iemand die alle details onthoud en niet snel dingen vergeet, maar misschien kun je beter niet zo wijzen naar die dingen, want niemand heeft daar wat aan. Carrie heeft vast ook spijt van haar opmerking ooit destijds, maar je vergeet en vergeeft dat soort dingen. Ik kan me voorstellen dat je dat op dat momente echt helemaal niet leuk vond om te horen, maar zoiets is al zo lang geleden, probeer dat te vergeven en te vergeten.


Dat weet ik ook wel dat ik niet kan bepalen wat iedereen doet met hun dieren, maar dan mag ik het toch wel erg vinden?! Toen Carrie haar hond weg had gedaan dat was omdat zij en haar toenmalige vriend uit elkaar zijn gegaan. De hond hadden ze nog maar net dus ik heb het idee dat toen de hond werd aangeschaft het al niet goed ging met de relatie, maar dat kan ik mis hebben hoor. Mocht het wel zo zijn,dan snap ik niet waarom ze een hond hebben genomen. Dat ik het nu tegen haar heb gezegd is omdat zij in dit topic had gezegd dat de asiels hier anders ook vol blijven incl. huilende smiley. Dat vind ik raar, want zij had er zelf ook wat aan kunnen doen door een kat uit het asiel te halen dus begrijp ik haar reactie niet. Als zij spijt had van haar opmerking toen, dan had ze dat net zo goed kunnen zeggen. Het ging immers om mijn man wie bijna overleden was en niet om een gedumpt dier wat ergens anders een ander leven kreeg dus een heel groot verschil nietwaar?! Ja ik onthoud veel wat soms irritant is, maar ja ik lees vaak zat van meiden hier ''ja die en die, die zei toen dit en dat'' dus ik ben lang niet de enige hoor. Het is nou eenmaal gebeurd dat zij dat zei en dat ik dat altijd zou onthouden is nou eenmaal zo en zegt natuurlijk wel wat omdat het erg lullig was, lulliger dan wat ik nu heb gezegd. We kunnen er lang en breed, pagina's vol erover praten, maar dat schiet ook niks op he.
<<

caribbeanlover

Bericht 07 Nov 2014 20:29

Re: Gaat slecht met onze hond. :(

Kees schreef:Precies zoals je zegt dat Carrie niet over de situatie met je man kan oordelen kan jij dat niet over het wel/niet weg doen van een hond.

Daar kun je het mee eens zijn of niet maar je hebt het te respecteren. Ik denk dat de meeste mensen (hier) niet voor de lol hun hond of kat weg doen. Ze doen dat met een reden. Daar is over nagedacht en er is gekeken naar het dier. Je kan na een scheiding nou eenmaal niet je DeenseDog meenemen naar een 2kamer flatje 4hoog. Daar moet je een andere oplossing voor vinden en soms is dat dan idd een asiel.
Na je flatje 4hoog groei je weer door naar een rijtjeshuis met tuin en neem je weer een hond maar ja, je deensedog zit natuurlijk niet meer in het asiel en dus neem je een andere hond uit het asiel of het buitenland. Zo gaat dat nou eenmaal en dit is voor die deensedog een veel betere optie als wegkwijnen in jet flatje. En de baas hoef je daar niet op aan te kijken want die had het ook liever anders gezien.


Een deense dog kan je opzich best in een 2 kamer flat 4 hoog houden het is maar net wat je voor je geliefde huisdier over hebt nietwaar? Dus een andere oplossing moet helemaal niet hoor. Ik ken mensen die dat hebben gehad en dat ging prima zolang je maar niet te lang weg bent en de hond gewoon vaak genoeg uitlaat. Bovendien als er een 2e hond bij is of een kat is de hond niet alleen.
<<

Anoniem88

Bericht 07 Nov 2014 20:53

Re: Gaat slecht met onze hond. :(

Bailando schreef:Hoezo het is zoals het is? Wat is er nou zo erg om te zeggen: sorry Carrie, het is duidelijk dat we hier verschillend over denken maar ik bedoelde je niet hiermee te kwetsen?

Dat dus. Waar de meeste mensen nu over vallen is dat je erover gedácht hebt om sorry te zeggen tegen Carrie, maar dat nu dus niet wilt doen omwille van iets wat in het verleden heef plaatsgevonden.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 07 Nov 2014 21:42

Re: Gaat slecht met onze hond. :(

Echt meisje, jij mag de heer op je blote knietjes bedanken dat je dus kennelijk nog nooit in een situatie gezeten hebt waarin het écht niet anders kon...


En verder haal je echt een f*cking oude koe uit de sloot...
<<

caribbeanlover

Bericht 07 Nov 2014 21:42

Re: Gaat slecht met onze hond. :(

Nu ik toch bezig ben en zij dus voorligt mbt beledigen deze. Ze heeft ooit gezegd dat mijn man alleen met mij getrouwd is omdat ik dat wilde. Maar dat vinden jullie blijkbaar ook kunnen dat ze dat heeft gezegd. Zo zien jullie maar weer dat ik lang niet de enige ben hierin.
<<

Anoniem88

Bericht 07 Nov 2014 21:46

Re: Gaat slecht met onze hond. :(

Volgens mij lieg je dat je barst.
<<

caribbeanlover

Bericht 07 Nov 2014 21:49

Re: Gaat slecht met onze hond. :(

Dundas schreef:
Bailando schreef:Hoezo het is zoals het is? Wat is er nou zo erg om te zeggen: sorry Carrie, het is duidelijk dat we hier verschillend over denken maar ik bedoelde je niet hiermee te kwetsen?

Dat dus. Waar de meeste mensen nu over vallen is dat je erover gedácht hebt om sorry te zeggen tegen Carrie, maar dat nu dus niet wilt doen omwille van iets wat in het verleden heef plaatsgevonden.


Tja wat wil je nou? Hoe vaak ga je dat nou nog vragen? Dat is niet aan jou. Jullie moeten nou eens echt ophouden met je kan beter sorry zeggen, want dat is niet aan jullie. Lees even terug wat ik zei wat ik tegen haar heb gezegd nu. Dus kappen nou...............echt! Carrie heeft zelf een mond ze kan prima voor zichzelf opkomen hoor! Ik blijf het deels eens met wat ik heb gezegd, ik mag mijn mening hebben net als jullie.
<<

caribbeanlover

Bericht 07 Nov 2014 21:50

Re: Gaat slecht met onze hond. :(

Dundas schreef:Volgens mij lieg je dat je barst.


Ja tuurlijk geloof dat jij dat vooral!
<<

Anoniem88

Bericht 07 Nov 2014 21:59

Re: Gaat slecht met onze hond. :(

caribbeanlover schreef:
Dundas schreef:
Bailando schreef:Hoezo het is zoals het is? Wat is er nou zo erg om te zeggen: sorry Carrie, het is duidelijk dat we hier verschillend over denken maar ik bedoelde je niet hiermee te kwetsen?

Dat dus. Waar de meeste mensen nu over vallen is dat je erover gedácht hebt om sorry te zeggen tegen Carrie, maar dat nu dus niet wilt doen omwille van iets wat in het verleden heef plaatsgevonden.


Tja wat wil je nou? Hoe vaak ga je dat nou nog vragen? Dat is niet aan jou. Jullie moeten nou eens echt ophouden met je kan beter sorry zeggen, want dat is niet aan jullie. Lees even terug wat ik zei wat ik tegen haar heb gezegd nu. Dus kappen nou...............echt! Carrie heeft zelf een mond ze kan prima voor zichzelf opkomen hoor! Ik blijf het deels eens met wat ik heb gezegd, ik mag mijn mening hebben net als jullie.

Carrie kan niet voor zichzelf opkomen, ze heeft je geblockt omdat je haar gekwetst hebt en kan je berichten dus niet lezen. En ik vind het bijzonder laag bij de grond van je dat je nu, juist nu ze het niet kan lezen, haar zó zwart probeert te maken tegenover de rest van het forum. Ik geloof dat ik je ook beter kan blocken, ik krijg hier een heel naar gevoel bij en ik merk al dat ik je met elke reactie een groter monster ga vinden, die er absoluut niet voor terugdeinst om een ander verschrikkelijk onrecht aan te doen. Zoek hulp CBL. Echt.
<<

caribbeanlover

Bericht 07 Nov 2014 22:17

Re: Gaat slecht met onze hond. :(

Ze dat me geblocked heeft moet ze zelf weten en is niet mijn probleem dat ze niks meer kan lezen aangezien ze dat wist. Als jij dat ook wil doen, prima hoor ik zit er niet mee als mensen mij blocken. Jullie wilde toch weten wat ze gezegd heeft, dan zeg ik het hebben jullie weer wat te zeiken! Het is ook nooit goed! Veel plezier met blocken. Vind het trouwens grote onzin, lees hier gewoon niet en het probleem is opgelost of gewoon negeren simple as that!
<<

Ilargi

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 245

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:17

Bericht 07 Nov 2014 23:14

Re: Gaat slecht met onze hond. :(

CBL,ga je nou eens als een volwassen vrouw gedragen!!

Jij mag absoluut je idealen en je eigen mening hebben. Maar jij kan NIEMAND verplichten om alles precies zo te doen zoals jij het misschien zou doen. Heel mooi dat jij zo vreselijk begaan bent met dieren, ik ben ook totaal verzot op mijn kat. Maar soms gebeuren er nou eenmaal dingen, komen er situaties voor in het leven dat je geen andere keuze hebt dan je huisdier weg doen, hoe vreselijk veel pijn dat ook doet. Ik zeg altijd; de juiste keuze maken en je dier op de 1e plaats zetten hoort ook bij baasje van een beestje zijn, en soms is die juiste keuze om een nieuw huisje met schatten van baasjes te zoeken!
I'd rather spend my life motionless with you, than dancing with another....
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 08 Nov 2014 00:26

Re: Gaat slecht met onze hond. :(

caribbeanlover schreef:
Kees schreef:Precies zoals je zegt dat Carrie niet over de situatie met je man kan oordelen kan jij dat niet over het wel/niet weg doen van een hond.

Daar kun je het mee eens zijn of niet maar je hebt het te respecteren. Ik denk dat de meeste mensen (hier) niet voor de lol hun hond of kat weg doen. Ze doen dat met een reden. Daar is over nagedacht en er is gekeken naar het dier. Je kan na een scheiding nou eenmaal niet je DeenseDog meenemen naar een 2kamer flatje 4hoog. Daar moet je een andere oplossing voor vinden en soms is dat dan idd een asiel.
Na je flatje 4hoog groei je weer door naar een rijtjeshuis met tuin en neem je weer een hond maar ja, je deensedog zit natuurlijk niet meer in het asiel en dus neem je een andere hond uit het asiel of het buitenland. Zo gaat dat nou eenmaal en dit is voor die deensedog een veel betere optie als wegkwijnen in jet flatje. En de baas hoef je daar niet op aan te kijken want die had het ook liever anders gezien.


Een deense dog kan je opzich best in een 2 kamer flat 4 hoog houden het is maar net wat je voor je geliefde huisdier over hebt nietwaar? Dus een andere oplossing moet helemaal niet hoor. Ik ken mensen die dat hebben gehad en dat ging prima zolang je maar niet te lang weg bent en de hond gewoon vaak genoeg uitlaat. Bovendien als er een 2e hond bij is of een kat is de hond niet alleen.


En als je een FT baan hebt met 1 uur enkele reistijd?
Daarnaast is de ene hond de andere niet. Sommige honden breken de tent af als ze te lang alleen zijn(zonder mensen). Net zoals sommige katten gewoon echte buiten katten zijn en veel ruimte en beweging nodig hebben en andere prima binnen te houden zijn.
En, als ik voor mezelf spreek, ik ga écht mijn baan niet opzeggen voor een huisdier. En als mijn huisdier heel de kiet afbreekt als ik weg ben dan denk ik niet dat hij zo gelukkig is bij mij en kan ik beter proberen dat hij een beter huis krijgt. Wil/kan dat niet in mijn naaste omgeving dan wordt het toch echt een asiel. Liefde is ook loslaten. Zo is dat met kinderen, huisdieren, je vrienden, je partner. Je gunt de ander geluk en soms betekend dat dat je zelf even door de pijn moet.
Dat is ook de reden waarom je een ernstig zieke hond een spuitje laat geven als de situatie uitzichtloos is. Het dier lijdt anders alleen maar en dat is het ook niet waard.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 08 Nov 2014 12:36

Re: Gaat slecht met onze hond. :(

Pff ik schrik er gewoon van wat ik hier lees. Jeetje zeg wat ben jij diep gezonken cbl. Als je dit echt serieus meent snap ik dat je weinig dingen voor elkaar krijgt, steeds weer je baan verliest, steeds gedoe hebt met andere mensen. Dat mensen nu tegen je zeggen dat je hulp moet zoeken klinkt misschien heel zwaar maar de rest van je leven zoveel problemen hebben is toch ook niet fijn.

En misschien niet het juiste topic maar ik kan me er behoorlijk aan irriteren dat je hier een verhaal op weet te rakelen wat tig jaar geleden is gebeurt, maar de echt grote forum gebeurtenissen niet lijkt te weten. Ik heb de afgelopen tijden namelijk een paar keer al dingen gelezen waarvan ik dacht OMG vraagt ze dit nu echt. Dit komt in elk topic terug waarin mensen het hebben over heftigen dingen van het forum.
2015 💙
<<

Anoniem216

Bericht 08 Nov 2014 15:26

Re: Gaat slecht met onze hond. :(

...
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers