Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Help! Kat is gek geworden..

<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 23 Okt 2014 22:06

Help! Kat is gek geworden..

De kat van mijn moeder is gek geworden. Overdag is er niks aan de hand, ze gaat 's morgens even naar buiten, komt na een uur of twee weer binnen en ligt de rest van de dag een beetje in huis te dommelen. Maar 's nachts wordt het beest helemaal leip!
Ze loopt heel sneaky naar mijn moeders slaapkamer, springt op het bed en gaat naast mijn moeders kussen zitten en ineens tikt ze mijn moeder vol op haar hoofd.. Heel bizar, mijn moeder heeft inmiddels 3 flinke wonden op haar voorhoofd en zelfs eentje bijna in haar oog.
Ze heeft eten en drinken voldoende, een mogelijkheid om naar de wc te gaan en ze zit niet opgesloten ofzo. Wat kan dit nou zijn?

Ze doet het alleen 's nachts en alleen bij mijn moeder. Mijn stiefvader raakt ze niet aan en als hij thuis is doet ze het eigenlijk sowieso niet. Mijn moeder slaapt twee a drie nachten per week alleen (stiefvader is dan aan het werk) en dan slaat de kat toe. Op nachten dat mijn stiefvader thuis is gebeurt het heel soms, maar meestal niet.

Wat kunnen we hier aan doen?

♥♥
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 23 Okt 2014 22:10

Re: Help! Kat is gek geworden..

Wat bizar! Ik zou het echt niet weten! Ik zou zelf de dierenarts hierover raadplegen!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem124

Bericht 23 Okt 2014 22:11

Re: Help! Kat is gek geworden..

Hahahhahahha oh wat erg ik lig helemaal in een deuk.

Katten zijn echt raar die worden hoe ouder hoe gekker. Die van ons ook.
<<

Anoniem124

Bericht 23 Okt 2014 22:12

Re: Help! Kat is gek geworden..

Het enige wat me invalt is dat de kat misschien met iets speelt? Een lichtreflectie ofzo? Onze kat wordt liep van spiegelingen van horloges en water enzo.
<<

Anoniem287

Bericht 23 Okt 2014 22:13

Re: Help! Kat is gek geworden..

Lijkt mij dat als je de slaapkamer deur dichtdoet het probleem verholpen is? Aangezien de kat het alleen 's nachts doet in de slaapkamer… Ik snap eerlijk gezegd niet dat ze dat na die tweede keer al niet gedaan heeft. 1 keer kan nog een foutje zijn, maar twee keer lijkt me een reden om de kat niet meer de mogelijkheid te geven om de slaapkamer in te kunnen lopen.
Laatst gewijzigd door Anoniem287 op 23 Okt 2014 22:18, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem124

Bericht 23 Okt 2014 22:14

Re: Help! Kat is gek geworden..

Siamsa schreef:Lijkt mij dat als je de slaapkamer deur dichtdoet het probleem verholpen is? Aangezien de kat het alleen 's nachts doet in de slaapkamer...


Jij bent geniaal :smile: .
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 24 Okt 2014 06:05

Re: Help! Kat is gek geworden..

Haha nou als het zo simpel was had ik er natuurlijk geen topic over geopend. De kat kan namelijk de slaapkamerdeur open maken, dus de deur dicht doen heeft vrij weinig zin. Dat hebben mijn ouders natuurlijk al geprobeerd. Ja, misschien als ze een slot op de slaapkamerdeur maken maar ze hebben nog een kat en die slaapt altijd op het voeteneind, dus dan zitten ze daar weer mee aan.
Ik denk ook niet dat het een lichtreflectie ofzo is, ze doet het echt pas sinds een week of twee-drie en daarvoor was er niks aan de hand.
Ik denk dat ze toch maar even met de dierenarts (haha ik typte huisarts) moeten overleggen.

Sorry, het klinkt nu volgens mij alsof ik al jullie adviezen afkraak en dat is niet mijn bedoeling maar ik denk gewoon echt dat er meer achter zit.

♥♥
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 24 Okt 2014 06:06

Re: Help! Kat is gek geworden..

Haha Charles, mijn vriend kan ook telkens niet meer stoppen met lachen. Het is zo sneu, m'n moeder was hier gister met een enorme bult/wond op d'r kop en wij stonden echt te gniffelen bij dat aanzicht. M'n arme moedertje! :wink:

♥♥
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 24 Okt 2014 06:16

Re: Help! Kat is gek geworden..

Ook als de deurkruk omhoog wordt gezet?

Edit: En verder inderdaad de dierenarts raadplegen. Hoe oud is het beestje?

Ik zou bijna denken dat het territoriaal gedrag is, even laten weten dat de kat de baas is ofzo. Terwijl als je stiefvader er is, hij het hoofd van de groep is. Maar goed dat is puur theoretisch en ik zou niet weten wat je daar eventueel aan zou kunnen doen.
L2014 & H2017
<<

Anoniem88

Bericht 24 Okt 2014 06:25

Re: Help! Kat is gek geworden..

Ik zou idd de deurklink verticaal zetten, of in elk geval een manier verzinnen waardoor de kat de kamer niet meer in kan. Als den deur naar binnen opent, een deurstopper achter de deur bijvoorbeeld. Haakje op de deur, deur opslot... Zijn wel een aantal opties :)
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 24 Okt 2014 07:25

Re: Help! Kat is gek geworden..

Natuurlijk is de kat uit de slaapkamer weren een oplossing (maar echt niet ideaal zoals ik al zei, vanwege de andere kat die dan ineens ook z'n slaapplekkie kwijt is), maar wat we eigenlijk willen weten is waarom ze het doet. Ze is 9 jaar oud en ze heeft het in de afgelopen jaren nooit gedaan, het is echt sinds een paar weken.
MzCharlotte, wat jij zegt zou best nog wel eens kunnen. Ze heeft het één keer geprobeerd toen mijn stiefvader thuis was en toen heeft hij haar een flinke tik op haar neus gegeven en de kamer uit gejaagd en sindsdien doet ze het niet meer als hij er is. Maar het lijkt wel alsof de kat geen boodschap heeft aan mijn moeder. Want natuurlijk wordt mijn moeder ook flink boos als het gebeurt, maar op de één of andere manier maakt dat geen indruk op het beestje.

♥♥
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:24

Bericht 24 Okt 2014 07:31

Re: Help! Kat is gek geworden..

Wat een lastig probleem. Is het misschien een idee om je ma en stiefvader eens van plek te laten ruilen. Zo kom er misschien achter of het met de plek te maken heeft of met de persoon. Misschiem maakt je moeder wel gekke geluiden in haar slaap en is ze daar bang voor? Ik zeg ook maar wat hoor.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 24 Okt 2014 07:40

Re: Help! Kat is gek geworden..

Ohja dat is een goed idee Joan! Ga ik even voorstellen aan mijn ouders. Haha ik heb heel vaak bij m'n moeder in bed geslapen en ik heb haar nog nooit rare geluiden horen maken, maar wie weet wat voor slaaptics ze sindsdien allemaal ontwikkelt heeft :P

♥♥
<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2241

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 24 Okt 2014 09:46

Re: Help! Kat is gek geworden..

Kan het misschien ook met de weersveranderingen te maken hebben? Dat ze daar nu anders op reageert.
<<

Anoniem193

Bericht 24 Okt 2014 09:57

Re: Help! Kat is gek geworden..

Katten zijn niet te vertrouwen, heb ik altijd al gezegd.

Sorry, ik heb niks met katten, vertrouw ze voor geen meter, ik heb dus ook geen nuttige tips voor je.
<<

ChiQ

Bericht 24 Okt 2014 10:00

Re: Help! Kat is gek geworden..

Wat eng zeg! Ik zou de kat trouwens goed straffen. Bijv met een bakje water als ze dat doet.
<<

Anoniem287

Bericht 24 Okt 2014 10:47

Re: Help! Kat is gek geworden..

Haha ik vond het al zo raar dat jullie daar zelf niet opgekomen waren, maar in het topic stond niet wat jullie al zelf bedacht hadden dus ik denk ik roep het maar even :wink: Maar bij mij zou de 'lieve' kat toch echt pech hebben en maar ergens anders gaan moeten slapen 's nachts. De favoriete slaapplek van een kat is minder belangrijk dan een baasje dat mishandeld wordt, vind ik. Straks is het wel een oog dat geraakt wordt. Dit is natuurlijk alleen maar een oplossing om het probleem te ontwijken, maar totdat je weet waar het vandaan komt, zou ik de deur toch echt dichthouden. De klink dus omhoog zetten en desnoods nog iet van een stoel ofzo tegen de deur zetten aan de binnenkant van de slaapkamer.
<<

Anoniem287

Bericht 24 Okt 2014 10:52

Re: Help! Kat is gek geworden..

Ik bedenk me trouwens nu….misschien zat er een mug op het hoofd van je moeder? Wij hebben reteveel muggen in huis steeds en die zitten ook telkens dood tegen de muur gedrukt. Als wij zouden slapen en de kamerdeur zou openstaan en er zou een mug op ons hoofd gaan zitten, zouden onze katten die ook willen meppen met hun pootjes.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 26 Okt 2014 10:06

Re: Help! Kat is gek geworden..

De deur dicht doen lost het misschien wel op maar ik denk vooral dat ze gewoon willen weten waarom de kat het doet en dat de kat er zelf mee stopt en dat doe je dus niet door de deur maar dicht te houden..
Misschien dat het na een tijdje zomaar stopt als je de deur dichthoudt maar misschien ook niet. Onze ene kat zou er al niet mee akkoord zijn en gewoon aan de deur krabben tot we de deur open doen.

Ik zou sowieso de dierenarts contacteren en vragen wat het kan zijn en op een kattenforum ook al eens vragen waarom de kat het doet en hoe je het af kan leren.

Hoe gaat het nu, Elliot?
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 27 Okt 2014 16:28

Re: Help! Kat is gek geworden..

Lauren, dat doet deze kat inderdaad ook, krabben tot je de deur open doet. En het is heel lastig om dan voet bij stuk te houden hoor, als je wilt slapen en er krabt continu een kat aan de slaapkamerdeur.

Ik ga morgen even een update aan mijn moeder vragen, even horen hoe het nu gaat :)

♥♥
<<

Anoniem301

Bericht 28 Okt 2014 12:42

Re: Help! Kat is gek geworden..

Dat snap ik niet, dat je de kat net zo lang laat krabben tot je de deur open doet. Uitzonderingen daargelaten, want sommige katten zijn moeilijk op te voeden als je ze niet vanaf het begin duidelijk hebt gemaakt wie de baas is, of als de kat uit het asiel komt. Ik ben best wel streng voor onze katten, ze krabben soms ook wel aan de deur, maar dan roep ik dat ze op moeten houden en dan doen ze dat. In het begin heb ik het afgeleerd door heel hard de deur open te doen (schrikken ze zich rot) en ze weg te sturen.
Ik werk ook niet met water, maar ik pak ze gewoon. Ik mishandel ze niet hoor, voor iemand dat denkt. Maar ik pak ze wel stevig. Dus als mijn kat me 's nachts zou slaan of bijten is hij echt de sjaak.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 28 Okt 2014 12:54

Re: Help! Kat is gek geworden..

Nou dat werkt hier echt niet hoor Carrie. Dan lig ik de hele nacht in bed te schreeuwen dat ze moeten opdonderen. Wat het beste helpt is negeren, na een half uurtje ofzo zijn ze het dan echt wel zat en gaan ze weg, maar een half uurtje lijkt 's nachts wel 4 uur te duren en als ik wil slapen laat ik de katten liever binnen dan dat ik me een half uur lig te ergeren.

Overigens heb ik er helemaal geen problemen mee als de kat in de slaapkamer is (en mijn moeder dus ook niet, op dit probleem na dan), dus wij hebben ze ook van jongs af aan in de slaapkamer gehad 's nachts. Aangezien de kat van mijn moeder al 9 is en dus al 9 jaar op bed slaapt lijkt het me logisch dat je dat niet nu ineens makkelijk kan afleren.

♥♥
<<

Anoniem301

Bericht 28 Okt 2014 13:00

Re: Help! Kat is gek geworden..

Haha moet lachen om je tweede zin. Nee dat is ook niet tof, en inderdaad lijkt een half uur dan wel de hele nacht te duren. Maar dat is soms ff doorzetten en na een maand snappen ze het dan echt wel, als je ze laat schrikken en de deur open trekt bijvoorbeeld.

Bedoel ook niet dat je de andere kat niet meer op je bed moet laten hoor, had het er meer in z'n algemeen over, katten die de baas spelen :) Onze katten komen ook allemaal op de slaapkamer, ook 's nachts. Maar Eric heeft de gewoonte om luid spinnend over ons heen te lopen midden in de nacht, en dan zet ik hem buiten en doe de deur dus dicht. Of die achterlijke Gijs die op mijn mans borst gaat zitten en naar hem staren. Ik slaap heel licht dus word daar wakker van.

En dan als op zaterdag de deur dicht is, en ik wil uitslapen dan stuur ik ze inderdaad weg als ze aan de deur gaan krabben of zitten mauwen. :smile:
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 28 Okt 2014 13:08

Re: Help! Kat is gek geworden..

Ohja dat is inderdaad eng, dat Gijs steeds zo zit te staren. Brr!

Mijn katten worden 's nachts soms ook wel vervelend, maar dan laat ik ze altijd naar buiten, werkt ook prima :wink:

Zit nog even te denken aan de laatste keer dat wij Saartje buiten de slaapkamer wilden houden (toen had ze een abces waar steeds pus uit liep en dat vond ik zo vies, wilde ik niet in de slaapkamer hebben), toen ging ze op een gegeven moment gewoon aan de deurklink hangen zodat de deur open ging. De nacht daarna hadden we er een handdoek tussen gestopt zodat de deur klemde en zij hem niet open kon krijgen. Werkte op zich prima, maar ze was 's nachts blijkbaar zo agressief geworden dat ik die handdoek de volgende dag kon weggooien, hij zat helemaal vol halen.

Verder luistert ze prima hoor :laughcry:

♥♥
<<

Anoniem301

Bericht 28 Okt 2014 13:11

Re: Help! Kat is gek geworden..

Haha jeetje! En toch hou ik van katten <3
Onze katten mogen 's nachts niet naar buiten. En moeten 22.00 binnen zijn van mijn man :palm:
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers