Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Slim of niet netjes?

<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 22 Okt 2014 20:55

Re: Slim of niet netjes?

SoGood schreef:Ik zou veel klagen dat ik nu een duurder exemplaar gekocht heb maar weer 2 winkels afgaan, dat doe ik dan weer niet.


Hahaha..ik ook waarschijnlijk.

Ik vind het vooral een beetje omslachtig geloof ik.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem122

Bericht 23 Okt 2014 06:34

Re: Slim of niet netjes?

Ik vind het slim bedacht en zou het ook gedaan hebben! 10 euro is best veel geld voor sommigen.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 23 Okt 2014 07:44

Re: Slim of niet netjes?

Ig-Nore schreef:Wel grappig trouwens, dat velen zeggen dat het 'maar een tientje is' . Stel dat je morgen een tientje kunt ophalen in de buurt. enige dat je moet doen is snel de winkel binnen, bij de kassa vragen naar het tientje, en weer naar buiten en de weg vervolgen....zouden jullie dat ook niet doen?

Dit zou ik nooit doen. Ik ben geen bedelaar, ik kan prima mijn eigen geld verdienen. Zomaar geld ophalen vind ik een beetje raar en voelt voor mij als onnodig. Ik zou me zelfs een beetje een sloeber voelen als ik in de rij moet gaan staan voor 10 euro.

♥♥
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 23 Okt 2014 07:54

Re: Slim of niet netjes?

Ik vind het slim bedacht, maar te omslachtig voor mij. Ik begrijp wel dat je het doet, vooral als je met een bepaald budget moet werken, dan kan een tientje veel uitmaken

Geld in de winkel afhalen zou ik zelf ook niet doen, daar ben ik echt te lui voor en eigenlijk voel ik me daar ook te goed voor. Net als Elliot werk ik hard voor mijn geld. Ik zou me indd een sloeber voelen.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:27

Bericht 23 Okt 2014 07:57

Re: Slim of niet netjes?

Ik zou het, als ik de tijd er voor heb, ook wel doen. Ik vind het logisch en niets te maken hebben met niet netjes. Je steelt niets, richt geen schade aan. Je brengt het alleen terug omdat het elders een tientje scheelt.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 23 Okt 2014 08:04

Re: Slim of niet netjes?

Je koopt en gebruikt iets van winkel A.
Vervolgens koop je het goedkoper bij winkel B en brengt dat terug naar winkel A.
Ik vind dat zelf niet netjes.. Als je dat van winkel nou nog gewoon ongebruikt had liggen, vind ik het wat anders, maar op deze manier zou ik het niet doen.

Ergens denk ik dat je het zelf ook niet heel erg netjes vind, anders zou je deze vraag vast niet stellen denk ik..
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 23 Okt 2014 08:36

Re: Slim of niet netjes?

Haha Cinnamon, maar het is toch hetzelfde product? Het maakt toch niet uit of ze nou het ene of het andere product terugkrijgen, als het maar hetzelfde is?

Ik heb wel eens voor mijn verjaardag twee dezelfde boeken gekregen. Van één boek had ik het bonnetje gekregen, dus ik heb één van de twee geruild met die bon. Geen idee of ik het juiste boek had gepakt (dus het boek dat ook daadwerkelijk bij die winkel vandaan kwam). M.i. maakt dat ook niet uit.

Mijn vriend schetste trouwens naar aanleiding van dit topic nog een mooie casus. Hij werkt in een winkel en daar was een actie. Bij twee producten kreeg je een bepaalde agenda gratis. Een klant kocht 8 producten en kreeg dus 4 agenda's gratis. De volgende dag kwam ze 4 producten terugbrengen. Mijn vriend vroeg toen of ze de gratis agenda's ook weer wilde inleveren, daar had ze nu immers geen recht meer op. Toen werd die klant heel erg boos, want ze vond dat ze die gewoon mocht houden.
Wat vinden jullie?

♥♥
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 23 Okt 2014 08:41

Re: Slim of niet netjes?

Ja eigenlijk moet ze dan ook 2 agenda's weer terugbrengen, maar denk dat de meeste winkels daar niet zo moeilijk over gaan doen, weg = weg met die dingen.
<<

Anoniem304

Bericht 23 Okt 2014 08:46

Re: Slim of niet netjes?

Geen idee hoe dat zit. Het lijkt mij dat je dan niet kan terugbrengen voor geld, maar alleen kan ruilen.

Dus stel ik krijg een gratis handdoek bij 2 Nivea producten, dat ik dan alleen kan ruilen voor 2 andere Nivea producten die aan de actie mee doen en dat ik het dan niet terug kan brengen voor geld.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 23 Okt 2014 08:49

Re: Slim of niet netjes?

Nou ze kan het wel gewoon terugbrengen voor geld, dat staat immers in de voorwaarden van de winkel. Maar dan heeft ze dus geen recht meer op die gratis producten dus die moet ze dan terugbrengen. Als ze de producten ruilt voor twee andere actieproducten mag ze gratis prodcuten inderdaad gewoon houden.

♥♥
<<

Kitkat-chuncky

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 249

Geregistreerd: 03 Okt 2013 08:41

Bericht 23 Okt 2014 09:03

Re: Slim of niet netjes?

Wat TO zegt zou ik ook kunnen doen.
In de situatie van Elliot zou ik ook de gratis producten weer meenemen bij het retourneren.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 23 Okt 2014 09:45

Re: Slim of niet netjes?

Ik vind het een gehaaide actie. Wel slim ja, maar ik zou er zelf niet aan gedacht hebben en ook niet de moeite hebben genomen om het uit te voeren.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 23 Okt 2014 10:43

Re: Slim of niet netjes?

Officieel moet ze die agenda's misschien wel teruggeven, maar ik zou er als winkel niet naar gaan vragen, ik zou gewoon het verlies nemen. Ik zou er ook niet vanuit gaan dat ze speciaal voor die agenda's vier producten meer heeft genomen die ze nu terug komt brengen. Als ik die klant was, zou ik niet boos worden, maar ik zou wel erg gek op mijn neus kijken dat degene achter de kassa dat vraagt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem123

Bericht 23 Okt 2014 11:57

Re: Slim of niet netjes?

Ik had het ook gedaan, 10 euro verschil is voor mij te veel om het niet te doen.
<<

Anoniem74

Bericht 23 Okt 2014 12:47

Re: Slim of niet netjes?

Cinnamon schreef:Je koopt en gebruikt iets van winkel A.
Vervolgens koop je het goedkoper bij winkel B en brengt dat terug naar winkel A.
Ik vind dat zelf niet netjes.. Als je dat van winkel nou nog gewoon ongebruikt had liggen, vind ik het wat anders, maar op deze manier zou ik het niet doen.

Ergens denk ik dat je het zelf ook niet heel erg netjes vind, anders zou je deze vraag vast niet stellen denk ik..


nee hoor, anders had ik het niet gedaan....
mijn vriend vond het maar raar...vandaar het topic.

ik snap het verschil niet goed tussen jouw beredenering, en de mijne... ik breng toch hetzelfde product terug?
Laatst gewijzigd door Anoniem74 op 23 Okt 2014 12:53, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem74

Bericht 23 Okt 2014 12:49

Re: Slim of niet netjes?

die agenda's zou ik teruggeven...wat heb je aan vier agenda's...dan ga je ze weggeven en dan vind ik het niet netjes.
<<

Anoniem185

Bericht 23 Okt 2014 13:10

Re: Slim of niet netjes?

Oh ik zou er ook echt te lui voor zijn...
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 23 Okt 2014 13:13

Re: Slim of niet netjes?

Ig-Nore schreef:die agenda's zou ik teruggeven...wat heb je aan vier agenda's...dan ga je ze weggeven en dan vind ik het niet netjes.


Maar als ze die acht producten had gehouden had ze wel gewoon vier agenda's gehad waar ze recht op had, was het dan ook niet netjes als ze ze zou weggeven? Want dat vind ik persoonlijk onzin, als een winkel dat niet wil moeten ze gewoon instellen dat je één agenda per klant krijgt als je twee of meer actieproducten koopt, ongeacht of je er twee koopt of twintig.

Ik zou er waarschijnlijk gewoon niet aan denken dat ik die agenda's terug moest geven. Als je iets terugbrengt naar de winkel hoef je ook je zegeltjes niet weer in te leveren en ze halen ook niet de Airmiles weer van je kaart af.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 23 Okt 2014 13:25

Re: Slim of niet netjes?

Ik vind 't slim, maar niet heel erg netjes.

In het geval van Elliot zou het logisch zijn, dat de agenda's ook weer terug worden gebracht. Want ik vind dat ze daar immers geen recht meer op heeft.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem304

Bericht 23 Okt 2014 13:28

Re: Slim of niet netjes?

Als je ergens gratis €10 euro kan krijgen dan zou ik misschien best wel gaan hoor. Als de rij niet te lang is, haha!
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:38

Bericht 23 Okt 2014 13:37

Re: Slim of niet netjes?

Ik vind het wel slim, zo heb ik ooit eens via een webshop een jas gekocht waarvan ik wist dat de korting zou oplopen gedurende de actie liep. Maar ik wilde niet het risico lopen dat de jas dan uitverkocht zou zijn. Dus besteld en later nogmaals besteld en de duurste jas teruggebracht.
<<

Anoniem108

Bericht 23 Okt 2014 16:25

Re: Slim of niet netjes?

Ik zou er te lui voor zijn en ook niet hebben bedacht, maar het valt me wel op Ig-Nore dat je je lijkt te verdedigen. Waarom? :) Niet iedereen doet of denkt hetzelfde.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 23 Okt 2014 18:34

Re: Slim of niet netjes?

Ig-Nore: Zelf vind ik het gewoon niet zo netjes, dus zou het zelf niet doen.
Als jij er verder geen probleem mee hebt, is het prima toch? Maar ik snap iig wel dat je vriend het raar vond.

Bij die agenda's zou ik er trouwens ook gewoon weer 2 mee terug nemen. Wat moet je überhaupt met 4 agenda's?
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem286

Bericht 23 Okt 2014 18:37

Re: Slim of niet netjes?

Ik vind het niet zo netjes, zou er zelf niet voor kiezen om dat te doen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 23 Okt 2014 18:38

Re: Slim of niet netjes?

Ik zou ook geen vier agenda's hoeven, maar de kans zou gewoon groot zijn dat ik daar bij het retourneren helemaal niet aan zou denken.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers