Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kind max. 5 minuten in auto laten zitten tijdens hard regen?

<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 21 Okt 2014 16:39

Re: Kind max. 5 minuten in auto laten zitten tijdens hard re

Maar elliot stel jij hebt twee kleine baby's van 6 weken.. en die ene heeft zich van boven tot onder onder gepoept, en de ander ligt net lekker te slapen in de box...
Moet ik die dan ook maar wakker maken en mee nemen naar boven omdat je het geen prettig idee vind dat je baby van 6 weken in een box ligt waar even niemand bij is.

Misschien denk ik te makkelijk hoor dat kan ook, maar ik geloof gewoon niet dat het helemaal realistisch is om je kind altijd in het zicht te hebben.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem124

Bericht 21 Okt 2014 16:42

Re: Kind max. 5 minuten in auto laten zitten tijdens hard re

Inderdaad Studiebol....maar dat is volgens mij typisch denken van mensen zonder kinderen.

Ik laat trouwens liever een baby van 6 weken alleen beneden dan een kind van 4.

En als m'n tweeling is bed slaapt zijn ze net zo alleen als in de box. Daar ga ik ook niet elke 5 minuten kijken.

En een tweeling meenemen om te betalen bij het tanken is nog gevaarlijker dan ze in de auto laten want ze rennen alle kanten op en overal zijn auto's.
<<

Anoniem193

Bericht 21 Okt 2014 16:45

Re: Kind max. 5 minuten in auto laten zitten tijdens hard re

Charles ik vind je onderschrift wel heel erg van toepassing op je laatste post :P
<<

Anoniem124

Bericht 21 Okt 2014 16:49

Re: Kind max. 5 minuten in auto laten zitten tijdens hard re

Alibi schreef:Charles ik vind je onderschrift wel heel erg van toepassing op je laatste post :P


Daarom heb ik 'm ook. Daarom dus :smile: . Ik lal. Had ik al gezegd dat ik moe ben?
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 21 Okt 2014 16:50

Re: Kind max. 5 minuten in auto laten zitten tijdens hard re

Nou ik kan best begrijpen dat Elliot zo denkt hoor. Misschien had ik ook wel zo gedacht... maar ja ik heb er nou eenmaal twee gekregen. En die hadden misschien wel pech met met mij :-) Maar ik liet ze dus wel alleen. Ik moet tenslotte ook naar de wc of iets van boven pakken, of een keer de was doen, en ja dan zijn ze allemaal zonder toezicht. En de een was ook wel eens eerder wakker dan de ander, ja dan lag de ander ook alleen..

En nu ook, ik heb ook verantwoordelijkheden buiten mijn kinderen om en als dat betekent dat zij even met zijn tweeen in de auto moeten wachten, dan is dat zo. Ik kan het niet anders maken.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem84

Bericht 21 Okt 2014 17:27

Re: Kind max. 5 minuten in auto laten zitten tijdens hard re

Ik laat ze in principe niet alleen als ik ze niet kan horen of zien en dan vooral omdat ik niet door heb als ze bijv in paniek raken. Ik ben niet bang dat mij of de kinderen iets overkomt, maar ik vind het wel een vervelend idee dat ze in paniek in de auto zitten (wat bij die twee van mij reëel is). De oudste is nu een paar keer blijven zitten tijdens het pinnen, dan kan ze mijn benen door het glas blijven zien en dat vindt ze trouwens prima.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 21 Okt 2014 17:58

Re: Kind max. 5 minuten in auto laten zitten tijdens hard re

Elliot, hier zijn niet alle gevaarlijke spullen zo opgeborgen dat ze er niet bij kunnen. Mijn zoon zou best in de keuken een mes kunnen pakken om zelf een appel te schillen en daarbij in zijn vingers kunnen snijden. Ook zou hij het gasfornuis aan kunnen proberen te doen. Hij zou een schaar kunnen pakken, op de tafel kunnen gaan dansen enz.
Ik denk ook dat de kans dat er iets gebeurt met een kind van 6 weken dat alleen in de box ligt veel kleiner is dan als je een kind van 4 jaar alleen beneden laat.

Ik laat mijn kinderen nu wel alleen in de auto als ik het winkelwagentje terug breng, verder gaat zeker mijn zoon altijd gewoon overal mee naar toe. Ik ben bang dat hij zelf de auto uit gaat als ik hem er alleen in laat zitten, of dat hij in paniek raakt omdat hij mij niet meer ziet.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 21 Okt 2014 18:07

Re: Kind max. 5 minuten in auto laten zitten tijdens hard re

Oh ja, de 'jij hebt zelf nog geen kinderen dus je weet niet waar je het over hebt'-kaart wordt gespeeld, hoe kan het ook anders. :wink:

Ik geef in mijn post al aan dat het puur een gevoel is.

En als ik een tweeling van 6 weken zou hebben zou ik denk ik gewoon even beneden een schone broek geven als een van tweeën zich onderpoept.

♥♥
<<

Anoniem286

Bericht 21 Okt 2014 18:07

Re: Kind max. 5 minuten in auto laten zitten tijdens hard re

In de auto liever niet, in het zicht zou ik het wel sneller doen maar ik neem haar meestal gewoon mee naar de karretjes en terug op mijn arm. Als het regent zou ik haar wel in de auto laten. Boodschap doen zal ik niet doen.
Ik laat haar wel gewoon beneden in de box als ik ga douchen, al van kleins af aan. Vooral toen ze zo klein was, dan kan er niks mis gaan afgezien van even huilen.
Nu ze wat groter is laat ik haar juist minder alleen, ze is enorm ondeugend en vreet van alles uit als ik maar eventjes ben plassen. Dus douchen doe ik niet meer of ik laat haar boven spelen maar ook dan zoekt ze dingen die ze stiekem kan doen.
Ik zette haar toen ze een maand of 10 was ook weleens in de wipstoel in de douche maar dan kon ze niet zo lekker spelen als in de box dus dat heb ik maar enkele keren gedaan.
<<

Anoniem286

Bericht 21 Okt 2014 18:09

Re: Kind max. 5 minuten in auto laten zitten tijdens hard re

Elliot schreef:Oh ja, de 'jij hebt zelf nog geen kinderen dus je weet niet waar je het over hebt'-kaart wordt gespeeld, hoe kan het ook anders. :wink:

Ik geef in mijn post al aan dat het puur een gevoel is.

En als ik een tweeling van 6 weken zou hebben zou ik denk ik gewoon even beneden een schone broek geven als een van tweeën zich onderpoept.


En toch trek ik de kaart dan wel. Poep wat in de nek van je kind zit, het druipt er aan alle kanten af. Het loopt inmiddels ook over je eigen trui... dat doe je niet even beneden, dan ga je echt wel even naar boven. Daar waar de zeep, washanden en schone kleertjes liggen.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 21 Okt 2014 18:14

Re: Kind max. 5 minuten in auto laten zitten tijdens hard re

Ik weet hoe veel poep een baby kan produceren en hoe vies ze kunnen zijn. Ik ben zelf gewoon gewend om dat beneden te doen. En als het zo erg is dat er water en zeep aan te pas moet komen denk ik toch echt dat ik mijn tweede baby even mee naar boven zou nemen.

♥♥
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 21 Okt 2014 18:17

Re: Kind max. 5 minuten in auto laten zitten tijdens hard re

Overigens vind ik dat echt een compleet ander verhaal dan even gaan douchen terwijl je baby in de box ligt. Een poepbroek is toch minder een bewuste keuze dan douchen. Ik bedoel, zo'n poepbroek moet nu eenmaal op stel en sprong verschoond worden. Douchen kan ook wel even later.
En daarbij, waar komt die tweeling ineens vandaan?

♥♥
<<

Anoniem81

Bericht 21 Okt 2014 18:26

Re: Kind max. 5 minuten in auto laten zitten tijdens hard re

Elliot schreef:En daarbij, waar komt die tweeling ineens vandaan?

Dat vroeg ik me een kleine 4 jaar geleden ook af :hulde:
<<

Anoniem140

Bericht 21 Okt 2014 18:35

Re: Kind max. 5 minuten in auto laten zitten tijdens hard re

Stofzuiger schreef:
Elliot schreef:En daarbij, waar komt die tweeling ineens vandaan?

Dat vroeg ik me een ruime 4 jaar geleden ook af :hulde:


:good:

Mijn zoon kon ik wel heel makkelijk even alleen laten, die ging echt niets uitspoken. Hooguit een snoepje uit de pot pakken en daarna zeggen "Ik heb stiekem een snoepje gepakt".
Maar ik ben het wel eens met de rest dat je het allemaal heel mooi in je hoofd kunt hebben maar het in real life gewoon echt anders is, met je eigen kind. En het is nou eenmaal zo dat je met sommige situaties niet kunt weten hoe je reageert, zo ook bij het hebben van kinderen.
<<

Anoniem85

Bericht 21 Okt 2014 18:40

Re: Kind max. 5 minuten in auto laten zitten tijdens hard re

Mijn zoontje laat ik weleens beneden voor de tv brood eten als ik mij aan het omkleden was, ook op ons bed met de iPad als ik aan het douchen was.

Een baby van 6 weken alleen in de box laten, heb het nooit gedaan maar zie er geen kwaad in. Of een kind in de box ligt beneden en jij boven of een kind ligt alleen in zijn bed boven en jij beneden.

Tanken doe ik altijd onbemand en n winkelwagentje terugbrengen neem ik hem mee.


In de auto zonder zicht zou ik nooit doen, in de auto met zicht misschien als er n tweede is.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 21 Okt 2014 18:56

Re: Kind max. 5 minuten in auto laten zitten tijdens hard re

Ik zie het verschil niet tussen een baby die veilig in de box ligt of alleen op zijn kamertje in zijn bedje ligt ( wel of niet wakker).

Toen ik als gastouder werkte en voor een kleuter, peuter en baby zorgde koos ik er ook weleens voor om de baby even te parkeren bijvoorbeeld wakker in zijn bedje of in de box zodat ik de andere twee in de gaten kon houden of met iets kon helpen. Ik kon bijvoorbeeld niet met 3 kinderen tegelijk veilig de trap op en dan koos ik er echt voor om de kleuter en peuter mee te nemen, want in mijn ogen is het gevaarlijker als die alleen zijn dan een baby die nog nergens heen kan en veilig in de box ligt.
Ik denk dat ik straks onze zoon ook best wel in de box leg om te gaan douchen als ik weet dat hij zijn buikje vol heeft, schone luier enz, we hebben geen huisdieren die in de box kunnen kruipen en wonen in een appartement, met de deuren open kan ik hem dan dus gewoon horen huilen als ik onder de douche sta.

Naar beneden gaan voor de post of om een vuilniszak weg te gooien zou ik niet doen, puur omdat dat niet fijn voelt en omdat die dingen gewoon niet zo dringend zijn dat ze niet kunnen wachten tot hij wakker is. In de auto achter laten is hier niet aan de orde want die hebben we niet. Een boodschap doen, de hond uit laten of andere activiteiten waarbij ik langer weg zou zijn, zou ik persoonlijk niet doen, dat voelt gewoon niet goed.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 21 Okt 2014 19:03

Re: Kind max. 5 minuten in auto laten zitten tijdens hard re

Het verschil is in mijn ogen dat je, als je kind in bed ligt te slapen, hem wel gewoon kunt horen. Als je kind beneden ligt en jij staat boven onder de douche, dan kun je je kind niet zien EN niet horen. Dat voelt voor mij niet prettig.

♥♥
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 21 Okt 2014 19:08

Re: Kind max. 5 minuten in auto laten zitten tijdens hard re

Tja, als wij twee verdiepingen hadden gehad dan zou ik gewoon de babyfoon bij de box zetten en het andere meenemen naar de badkamer en een badjas klaarleggen, dan ben je toch zo bij je kindje. Maar dat zou ik ook doen als het kindje boven ligt te slapen en ik beneden op de bank zat.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 21 Okt 2014 19:15

Re: Kind max. 5 minuten in auto laten zitten tijdens hard re

Dames, we wijken wel een beetje af he haha.

Maar ik heb mijn dochter wel meegenomen in de stromende regen. We waren zeiknat..... gauw droge kleren aan
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 21 Okt 2014 19:46

Re: Kind max. 5 minuten in auto laten zitten tijdens hard re

Elliot die tweeling kwam bij mij vandaan, omdat het soms echt niet altijd lukt iedereen in het zicht te houden. Zoals ik al aangaf als mijn ene dochter zich helemaal onder gepoept had dat ik echt even water(misschien wel het badje) en veel schone kleren nodig had en dat mijn andere dochter net weer lekker sliep(en dat kwam voor want ze sliepen 20 uur van de 24) dan neem je die andere (nou ja ik tenminste niet) niet mee naar boven omdat je ook denkt dat het fijn is dat ze lekker slaapt.

Ik probeerde alleen maar aan te geven dat het dus niet altijd zo stellig gezegd kan worden dat je je kind van 6 weken niet beneden kan laten liggen als jij boven bent.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem75

Bericht 21 Okt 2014 19:52

Re: Kind max. 5 minuten in auto laten zitten tijdens hard re

Ik laat mijn kinderen ook altijd in de auto zitten als ik heb getankt en binnen moet betalen. Alleen in de auto laten zonder toezicht zou ik niet zo snel doen. Niet omdat ik dan bang ben dat er iets gebeurd met m'n kind maar eerder dat een voorbijganger denkt dat ik 'm kind ben vergeten en de ruit intikt of de politie belt oid.

Mijn kinderen blijven ook ooit alleen in de woonkamer of in de box. Dan ben ik even op zolder de was in de droger stoppen of de bovenverdieping aan het stofzuigen. Wel neem ik dan 1 van de twee mee omdat ik de oudste nog niet helemaal alleen vertrouw met de jongste. De oudste zit soms ook een half uur alleen beneden. Dat ben ik de jongste in bad aan het doen, zelf aan het douchen etc en dan mag hij zelf kiezen of hij mee naar boven gaat of beneden blijft. Gaat altijd goed en als er iets is komt hij wel naar boven of roept hij wel.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 21 Okt 2014 20:06

Re: Kind max. 5 minuten in auto laten zitten tijdens hard re

Maar Studie, ik zeg het ook helemaal niet stellig. Ik nuanceer het zelfs door te zeggen dat het mijn gevoel is en dat ik DENK dat ik het anders zou doen.

♥♥
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 21 Okt 2014 20:08

Re: Kind max. 5 minuten in auto laten zitten tijdens hard re

Ik zou dus ook nooit je auto laten lopen als je er zelf niet in zit. Straks gaat iemand er met je auto vandoor of je eigen kind kruipt achter het stuur. "Vroeger" toen ik met buurjongen en buurman naar het postkantoor ging liet buurman ons ook wachten in een lopende auto en buurjongen kroop achter het stuur en ging aan het goochelen met de handrem waardoor we achteruit gingen van de afrit en hij aan het stuur slingerde. Het is toen met een sisser afgelopen, we kwamen alleen maar met de auto tegen het raam van het postkantoor maar er hadden ook fietsers of voetgangers onder de bus kunnen komen, maar die waren gelukkig net voorbij.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 21 Okt 2014 20:10

Re: Kind max. 5 minuten in auto laten zitten tijdens hard re

In t geval van die luiers bij mijn tweeling deed ik dat in de open keuken en stalde dan daar het badje neer. Ik liet ze nooit langer alleen dan ff gauw wat pakken.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem186

Bericht 21 Okt 2014 20:13

Re: Kind max. 5 minuten in auto laten zitten tijdens hard re

Alleen in de auto laten zou ik niet doen, zeker niet als het niet in het zicht is.

In huis ben ik heel makkelijk. Mijn dochter zit al bijna een jaar ongeveer minstens een kwartier in haar eentje beneden. Dan ben ik m'n zoon aan het voeden en in bed aan het leggen.
Ik deed wel altijd het hekje naar de keuken dicht, dat vond ik een prettiger idee. Inmiddels kan ze dat hekje zelf open maken.
Ik ga ook wel eens de was op zolder ophangen als zij beneden aan het spelen zijn.
Of ik ga op m'n gemakje, met de deur op slot, op het toilet zitten, even weg uit de gekte, haha.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Jefi