Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kind max. 5 minuten in auto laten zitten tijdens hard regen?

<<

Anoniem193

Bericht 21 Okt 2014 13:07

Re: Kind max. 5 minuten in auto laten zitten tijdens hard re

OMG ik ben ontaard vergeleken bij jullie.
<<

Anoniem166

Bericht 21 Okt 2014 13:28

Re: Kind max. 5 minuten in auto laten zitten tijdens hard re

Ik ook, geloof ik. Ik ga douchen als mijn dochter in de woonkamer is, ik haal gerust de post op van beneden (wonen ook in een appartement en neem mijn sleutels mee), ik zit op de wc zonder dat ik mijn dochter kan zien en breng ook gewoon de vuilniszak weg.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 21 Okt 2014 13:34

Re: Kind max. 5 minuten in auto laten zitten tijdens hard re

Sanne schreef:Ik ook, geloof ik. Ik ga douchen als mijn dochter in de woonkamer is, ik haal gerust de post op van beneden (wonen ook in een appartement en neem mijn sleutels mee), ik zit op de wc zonder dat ik mijn dochter kan zien en breng ook gewoon de vuilniszak weg.


Ik ook hoor, en ik laat hem ook in de auto zitten als ik moet afrekenen na het tanken. Overigens gaat L. niet meer in de box, ik ga douchen als hij slaapt of ik last hem in de gang spelen, daar kan ik hem redelijk horen.

Ik moet wel, ik moet toch een keer douchen en die dingen doen. Ik doe het nooit echt met een heel gerust gevoel, maar ik doe het wel. Wat ik eigenlijk nooit doe is boodschappen terwijl hij alleen thuis is. 1x heb ik dat gedaan, supermarkt is aan de overkant van de straat, hij sliep en ik moest écht iets halen en ik wilde hem daar niet voor wakker maken (was 's avonds).
Kijk ideaal is het niet, maar je moet wat en niet alles kan nu eenmaal op de ideale manier.
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 21 Okt 2014 13:44

Re: Kind max. 5 minuten in auto laten zitten tijdens hard re

Sanne schreef:Ik ook, geloof ik. Ik ga douchen als mijn dochter in de woonkamer is, ik haal gerust de post op van beneden (wonen ook in een appartement en neem mijn sleutels mee), ik zit op de wc zonder dat ik mijn dochter kan zien en breng ook gewoon de vuilniszak weg.


+1. Ik ben ook een ontaarde moeder. Woon niet in een appartement. Maar doe geregeld wat zonder dat ik zicht op de kinderen heb.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 21 Okt 2014 13:47

Re: Kind max. 5 minuten in auto laten zitten tijdens hard re

Oh ze even in de auto laten doe ik ook wel. Ik heb onlangs via marktplaats een kinderwagen gekocht en toen ik die ophaalde lag Nora in de auto te slapen. Ik heb haar toen ook laten liggen en ben binnen de kinderwagen gaan bekijken.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Anoniem140

Bericht 21 Okt 2014 13:50

Re: Kind max. 5 minuten in auto laten zitten tijdens hard re

Alibi schreef:OMG ik ben ontaard vergeleken bij jullie.


Ik ook, maar ik denk dat het reuze mee valt. Hier roept iedereen al snel dat ze iets noooooooit zouden doen. Maar in de auto laten in de regen zou ikzelf denk ik ook niet doen. Ik zou haar dan nog eerder thuis laten.
Bij mijn zoon ging dat heel makkelijk, ook toen hij pas 4 jaar oud was. Ik ging met de honden uit, 10 minuutjes of snel op en neer naar de winkel.
<<

ChiQ

Bericht 21 Okt 2014 14:19

Re: Kind max. 5 minuten in auto laten zitten tijdens hard re

Julian ging altijd huilen alleen in de auto, en omdat je overal hoort dat mensen je raampje intikken of zelfs politie bellen als een kindje alleen in de auto is wilde ik dat risico niet nemen, maar verder zie in eerlijk gezegd echt geen probleem in je kindje in een auto te laten. Julian valt ook wel eens in slaap in de auto, dan rij ik hem onze oprit op en kijk ik afentoe door het raam in de keuken of ie nog slaapt. Sommige zijn hier wel extreem voorzichtig, wat verder prima is.

Julian speelt nu boven in zijn kamertje als ga douchen maar hiervoor keek hij gewoon een filmpje op de ipad in zijn kinderstoel beneden.
<<

ChiQ

Bericht 21 Okt 2014 14:25

Re: Kind max. 5 minuten in auto laten zitten tijdens hard re

Edit: onbewust parkeer ik de auto wel altijd zo dat er niemand tegen in ieder geval kan inrijden waar hij zit en met tanken neem ik hem ALTIJD mee. Straks vliegt dat hele ding in de hens en dan heb ik een of ander debiel idee dat ik hem bij me wil hebben als dat gebeurd.
<<

Anoniem125

Bericht 21 Okt 2014 14:35

Re: Kind max. 5 minuten in auto laten zitten tijdens hard re

Dat mensen het raampje intikken als er een kind inzit, gebeurt volgens mij alleen bij hoge, zomerse temperaturen als de auto in de zon staat. Dit kan namelijk ontzettend gevaarlijk zijn.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 21 Okt 2014 14:41

Re: Kind max. 5 minuten in auto laten zitten tijdens hard re

Als ik zicht heb op de auto laat ik ze wel eens zitten (met bijvoorbeeld tanken of als ik boodschappen vanuit mijn auto naar mijn huis breng).

Als ik ga douchen laat ik Mats wel beneden in de box, terwijl Luuk boven rond keuvelt. Dat is veiliger voor Mats dan boven erbij zitten en continu belaagd worden door zijn broer ;)
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Tweeling

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 292

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:27

Bericht 21 Okt 2014 14:43

Re: Kind max. 5 minuten in auto laten zitten tijdens hard re

Ik laat mijn dochter wel in de auto zitten bij het tanken en ook bij het karretje terug brengen. Ik doe de deur wel altijd op slot. Als ze slaapt ga ik ook wel eens snel naar het gras met de hond of haal ik de brievenbus leeg. Ze zit ook wel beneden tv te kijken als ik snel boven de was doe of aan het douchen ben.
Afbeelding


Afbeelding
<<

Anoniem149

Bericht 21 Okt 2014 14:46

Re: Kind max. 5 minuten in auto laten zitten tijdens hard re

Ik was laatst met mijn neefje boodschappen doen, de auto stond naast de winkelwagentjes dus ik denk ik kan die wel snel terug brengen als ik mijn neefje vast heb gezet in de auto, maar zelfs dat vond ik al niks. Ik doe het niet meer, ook niet als ik zelf kinderen heb. Vind dat gewoon geen fijn idee.
<<

Tweeling

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 292

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:27

Bericht 21 Okt 2014 14:59

Re: Kind max. 5 minuten in auto laten zitten tijdens hard re

Even uit nieuwsgierigheid maar waar zijn jullie precies bang voor? Dat iemand je kind mee neemt?
Afbeelding


Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 21 Okt 2014 15:03

Re: Kind max. 5 minuten in auto laten zitten tijdens hard re

Tweeling schreef:Even uit nieuwsgierigheid maar waar zijn jullie precies bang voor? Dat iemand je kind mee neemt?

Dat je zelf iets overkomt en niemand weet dat je kind in de auto zit.

Bij een tankstation valt het binnen enkele ogenblikken wel op wie bij welke auto hoort, daar hebben ze immers ook camera's voor. Maar je zal maar in de supermarkt zijn voor een boodschap, je wordt afgevoerd met de ambulance en je kind zit daar nog in de auto. Top.
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 21 Okt 2014 15:20

Re: Kind max. 5 minuten in auto laten zitten tijdens hard re

Ja weetje zo kun je altijd wel overal over nadenken en daarnaast vind ik het gevaarlijke als ik met Luuk en Nora over een drukke parkeerplaats terug naar de auto moet dan als ik ze even in de auto laat.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Anoniem125

Bericht 21 Okt 2014 15:29

Re: Kind max. 5 minuten in auto laten zitten tijdens hard re

Ik vind het ook wel wat overdreven eerlijk gezegd. Denk dat het er ook heel erg aan ligt wat voor kind je hebt, en waar je woont inderdaad. In het centrum van Amsterdam zou ik ook anders handelen, dan bij een buurtschooltje in een dorp.
<<

Anoniem304

Bericht 21 Okt 2014 15:31

Re: Kind max. 5 minuten in auto laten zitten tijdens hard re

Ja, zo kun je ook overal wel wat bij bedenken, maar er wordt toch gevraagd waarom? Nou dat is dus iets waar ik bang voor ben en als het laten zitten van je kind je zo`n naar gevoel bezorgt, dan doe je dat dus niet. En bijvoorbeeld Chiq is bij het tankstation weer bang voor brand. Zo heeft iedereen z`n eigen dingen en manier? Als je er niet bang voor bent, dan doe je het wel. Het is simpel hoor.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 21 Okt 2014 15:36

Re: Kind max. 5 minuten in auto laten zitten tijdens hard re

Cotton schreef:
Tweeling schreef:Even uit nieuwsgierigheid maar waar zijn jullie precies bang voor? Dat iemand je kind mee neemt?

Dat je zelf iets overkomt en niemand weet dat je kind in de auto zit.

Bij een tankstation valt het binnen enkele ogenblikken wel op wie bij welke auto hoort, daar hebben ze immers ook camera's voor. Maar je zal maar in de supermarkt zijn voor een boodschap, je wordt afgevoerd met de ambulance en je kind zit daar nog in de auto. Top.

Ja, of dat je kind volledig in paniek raakt en jij daar niks van merkt omdat je in de rij staat bij de Albert Heijn. Of weet ik het, er kan zoveel gebeuren.

Zolang ik zicht op mijn kind heb zou ik het prima alleen kunnen en willen laten. M'n kind alleen laten als ik even naar de buurvrouw loop lijkt me ook niet zo'n probleem (dan kan ik immers een babyfoon meenemen). Maar zodra ik mijn kind niet kan zien/horen en er verder geen ander toezicht is zou ik me er niet fijn bij voelen.

Overigens is het ook anders als je een baby van een paar weken hebt of een kind van 4. Ik zou prima boven gaan douchen als mijn kind van 4 beneden aan het spelen is, maar ik zou niet graag boven gaan douchen als mijn kind van 6 weken in de box ligt. Ik zou het dan nog liever in de kinderwagen of in een wippertje in de badkamer zetten of net om het hoekje van de deur zodat ik het kan horen. Het lijkt me gewoon een beetje eng.

(Dit gaat over een hypothetisch kind trouwens, haha, het lijkt nu net alsof ik een kind heb.)

♥♥
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 21 Okt 2014 15:42

Re: Kind max. 5 minuten in auto laten zitten tijdens hard re

Nou, ik was laatst in de keuken met de keukenmachine bezig (dus, lawaai) en hoorde de bel niet. N. kwam later naar me toe om te zeggen dat er iemand voor de deur stond. Was ze blijkbaar naar beneden gelopen (wonen in een bovenwoning), heeft de deur open gedaan en kwam me even vertellen dat ik even mee moest lopen naar beneden. Ik schrok me kapot!
<<

Anoniem81

Bericht 21 Okt 2014 16:14

Re: Kind max. 5 minuten in auto laten zitten tijdens hard re

Niet mee eens Elliot, een baby van 6 weken haalt geen halsbrekende toeren uit, maar een kind van 4 wel.
<<

Anoniem193

Bericht 21 Okt 2014 16:16

Re: Kind max. 5 minuten in auto laten zitten tijdens hard re

Dat vind ik wel gek Elliot. Een baby van 6 weken gaat hoogstens even huilen in die 5 minuten. Een kind van 4 kan hele andere dingen gaan doen in 5 minuten die vele malen gevaarlijker zijn.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 21 Okt 2014 16:20

Re: Kind max. 5 minuten in auto laten zitten tijdens hard re

Ik zou het wel doen.. sterker nog er zijn af en toe situaties waar bij het ook gewoon gebeurd. Ik zou niet goed weten wat er kan gebeuren. Als het kan laat ik de motor lopen, ze zijn altijd samen en ze zijn het gewend.
Dat ze het gewend zijn scheelt denk ik wel, ze raken niet overstuur.

Tja ik weet ook niet zo goed waarom het niet zou kunnen... ik ben nog geen 5 min weg, ga ze heus niet een half uur alleen in de auto laten.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem112

Bericht 21 Okt 2014 16:22

Re: Kind max. 5 minuten in auto laten zitten tijdens hard re

Als ik zicht op de auto zou hebben wel, ik laat ze ook wel eens zitten als ik zicht op hun heb en zij op mij.

Ik laat mijn jongste van 2,5 ook wel eens thuis als ik de oudste naar school breng tussen de middag , maar dan ligt ze te slapen, neem mijn iPhone mee en daar kan ik haar op zien met de babyfoon app. En ben in 5 min terug.

Vanmorgen was is nog zo moe dat ze samen een uur alleen benden tv hebben gekeken en ik nog op bed lag, wel met deuren open dus kon ze horen.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 21 Okt 2014 16:33

Re: Kind max. 5 minuten in auto laten zitten tijdens hard re

Nou, ik neem aan dat je, als je een kind van 4 hebt, gevaarlijke spullen hebt opgeborgen en dat het kind dus hoogstens ergens op kan klimmen. Als het goed is weet zo'n kind dat dat niet mag (ook al is dat geen garantie dat het het ook daadwerkelijk niet doet natuurlijk). Een kind van 4 kan communiceren, daar kun je dingen aan uitleggen. Als ik tegen mijn kind van 4 zeg: ik ga even douchen, ik ben over 5 minuutjes weer beneden, dan begrijpt mijn 4-jarige dat. Daarbij kan mijn kind van 4 zelf naar boven lopen omdat het weet dat ik daar ben.
Het geeft mij gewoon een onprettig gevoel om een baby van 6 weken helemaal alleen in de woonkamer te laten.

Misschien denk ik daar heel anders over tegen de tijd dat ik zelf een 6 weken oude baby heb, maar zoals ik er nu tegenaan kijk zou ik mijn kleine baby altijd meenemen naar de badkamer.

♥♥
<<

Anoniem81

Bericht 21 Okt 2014 16:37

Re: Kind max. 5 minuten in auto laten zitten tijdens hard re

Hier horen ze dan: Ahhhh, 5 min zonder toezicht, we gaan eens lekker alles doen wat we niet mogen, nu ziet ze het niet...
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers