Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kind max. 5 minuten in auto laten zitten tijdens hard regen?

<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 22 Okt 2014 09:41

Re: Kind max. 5 minuten in auto laten zitten tijdens hard re

Chaos schreef:Wat een gemekker. Dan qoute ik deze maar even.

Elliot schreef:Misschien denk ik daar heel anders over tegen de tijd dat ik zelf een 6 weken oude baby heb, maar zoals ik er nu tegenaan kijk zou ik mijn kleine baby altijd meenemen naar de badkamer.


+1. Ff de leesbril gebruiken en niet de selectieve leesbril of je impliceerbril. Maakt het allemaal een stuk makkelijker.

OT.
Mirthe lag met 6 weken in de box toen ik ging douchen. Maar wij wonen ook in een appartement en de badkamer is naast denwoonkamer, dus ik kon binnen 3 seconden bij dr zijn. Nu douche ik als ze slaapt of ik zet haar in de eetstoel in de deuropening van de badkamer. Ruben zit gewoon op de bank voor een filmpje, of te kleuren of op de tablet.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 22 Okt 2014 09:45

Re: Kind max. 5 minuten in auto laten zitten tijdens hard re

Haha nou inderdaad, wat Chaos en Steep zeggen dus.

En nog even op z'n CBLs: LEZEN!!! :wink:

♥♥
<<

Anoniem73

Bericht 22 Okt 2014 13:53

Re: Kind max. 5 minuten in auto laten zitten tijdens hard re

Ik heb daar nooit zo'n probleem van gemaakt. Toen ze baby was lag ze gewoon in de box als ik ging douchen.
Als ik ga tanken zit ze in de auto en als ik ff bij de bakker iets moet halen en ze slaapt dan loop ik ook ff gauw binnen.
<<

Anoniem124

Bericht 23 Okt 2014 18:10

Re: Kind max. 5 minuten in auto laten zitten tijdens hard re

Elliot, ik wil er nog even op terugkomen want ik vind dit gesprek niet echt leuk gelopen. Ik meende dat dus serieus met dat niet weten waarover je praat als je nog geen kinderen hebt. Ik bedoelde dat helemaal niet lullig joh! Ik reflecteerde eigenlijk op mezelf: ik was redelijk vol van allerlei idealen en meningen en ik ben echt wel 100x op m'n bek gevlogen toen ik eenmaal moeder was wat betreft meningen voordat ik leerde dat ik beter gewoon niet meer zo veel zo stellig kan vinden. :palm: vervolgens lijkt het net of ik jou daarvan beticht maar het is dus eerder m'n eigen leerproces geweest. Ik denk van vele moeders :smile: .
<<

Vintage

Kletskop

Berichten: 970

Geregistreerd: 02 Sep 2013 18:27

Bericht 23 Okt 2014 18:13

Re: Kind max. 5 minuten in auto laten zitten tijdens hard re

Ik zou het niet doen en al helemaal niet durven!
Happiness comes
from within you.
You'll never find it by
chasing relationships,
jobs, beauty, money.
Happiness Always
starts within.
<<

Anoniem198

Bericht 23 Okt 2014 21:26

Re: Kind max. 5 minuten in auto laten zitten tijdens hard re

Charles schreef:Elliot, ik wil er nog even op terugkomen want ik vind dit gesprek niet echt leuk gelopen. Ik meende dat dus serieus met dat niet weten waarover je praat als je nog geen kinderen hebt. Ik bedoelde dat helemaal niet lullig joh! Ik reflecteerde eigenlijk op mezelf: ik was redelijk vol van allerlei idealen en meningen en ik ben echt wel 100x op m'n bek gevlogen toen ik eenmaal moeder was wat betreft meningen voordat ik leerde dat ik beter gewoon niet meer zo veel zo stellig kan vinden. :palm: vervolgens lijkt het net of ik jou daarvan beticht maar het is dus eerder m'n eigen leerproces geweest. Ik denk van vele moeders :smile: .


Charles, ik sluit mij helemaal aan bij wat je zegt. Ik heb mij ook veel dingen voorgenomen voordat ik een kind had die ik niet zou doen. Nu betrap ik mezelf er op dat ik sommige dingen wel doe. Ik verwacht dat ik op wel meer dingen terug zal komen hoe ouder mijn zoon wordt.
<<

Anoniem74

Bericht 23 Okt 2014 21:28

Re: Kind max. 5 minuten in auto laten zitten tijdens hard re

Charles schreef:Elliot, ik wil er nog even op terugkomen want ik vind dit gesprek niet echt leuk gelopen. Ik meende dat dus serieus met dat niet weten waarover je praat als je nog geen kinderen hebt. Ik bedoelde dat helemaal niet lullig joh! Ik reflecteerde eigenlijk op mezelf: ik was redelijk vol van allerlei idealen en meningen en ik ben echt wel 100x op m'n bek gevlogen toen ik eenmaal moeder was wat betreft meningen voordat ik leerde dat ik beter gewoon niet meer zo veel zo stellig kan vinden. :palm: vervolgens lijkt het net of ik jou daarvan beticht maar het is dus eerder m'n eigen leerproces geweest. Ik denk van vele moeders :smile: .



O, dit kan ik zo beamen...en ik denk vele moeders met ons idd.,,,
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 23 Okt 2014 22:43

Re: Kind max. 5 minuten in auto laten zitten tijdens hard re

Ik snap ook wel dat je het niet lullig bedoelde hoor Charles. Ik wilde alleen maar zeggen dat het juist niet mijn bedoeling was om hier even mijn ideaalbeeld te komen verkondigen. Ik wilde juist heel genuanceerd mijn gevoel uitspreken, zoals ik daar nu over denk. Want ondanks dat ik geen moeder ben, heb ik natuurlijk wel gewoon een mening en ik vind dat die mening ook zeker wat waard is.
Ik geloof volledig dat ik op verschillende ideeën terug ga komen als ik eenmaal moeder ben, natuurlijk! Maar ik had door o.a. jouw reacties het idee dat mijn mening niks waard is voor wat het kinderen/opvoeding betreft, alleen omdat ik geen moeder ben en dat steekt me een beetje.
Je hoeft m.i. niet altijd perse ervaringsdeskundige te zijn voordat je een mening kan vormen. Zou wat zijn, haha!

Kijk, als ik nou in een topic over driftbuien had gezegd dat alle moeders het hier volledig verkeerd aanpakten en dat ze hun kind gewoon 10 minuutjes op de gang moesten zetten als ze vervelend zijn, dan snap ik dat je zegt: wacht maar tot je zelf een kind heb. Want hoe je met dat soort situaties om gaat leer je echt pas in de praktijk. Maar in deze situatie vond ik het gewoon niet eerlijk dat je het zei.

Anyway, volgens mij zitten we eigenlijk helemaal op 1 lijn. Vriendjes? :D

♥♥
<<

Mama29

Kwebbel

Berichten: 367

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:36

Bericht 23 Okt 2014 22:47

Re: Kind max. 5 minuten in auto laten zitten tijdens hard re

Ig-Nore schreef:
Charles schreef:Elliot, ik wil er nog even op terugkomen want ik vind dit gesprek niet echt leuk gelopen. Ik meende dat dus serieus met dat niet weten waarover je praat als je nog geen kinderen hebt. Ik bedoelde dat helemaal niet lullig joh! Ik reflecteerde eigenlijk op mezelf: ik was redelijk vol van allerlei idealen en meningen en ik ben echt wel 100x op m'n bek gevlogen toen ik eenmaal moeder was wat betreft meningen voordat ik leerde dat ik beter gewoon niet meer zo veel zo stellig kan vinden. :palm: vervolgens lijkt het net of ik jou daarvan beticht maar het is dus eerder m'n eigen leerproces geweest. Ik denk van vele moeders :smile: .



O, dit kan ik zo beamen...en ik denk vele moeders met ons idd.,,,


Oh ja, heel erg herkenbaar!

Heb vanmiddag mijn zoon ook in de auto laten zitten toen ik dochter uit school ging halen.. Ik parkeerde bij school en op dat moment viel hij in slaap. Ramen ietsje open gezet, deuren op slot, en ik stond 30 meter verderop met zicht op de auto.
Als ik ga tanken waar zoon bij is, wil hij zelf niet uit de auto als ik ga betalen, hij zegt dan altijd: ikke zitten blijven..
Het is nooit druk bij de pomp als ik tank, dus als ik de enige ben, en hij mij (en ik hem) kan zien de hele tijd, dan mag hij ff snel zitten blijven, kan dan sneller naar binnen lopen en betalen, dan hem uit en in de auto zetten.
<<

Anoniem315

Bericht 25 Okt 2014 20:20

Re: Kind max. 5 minuten in auto laten zitten tijdens hard re

Afgelopen week moest ik nog snel even een bloemetje halen voordat ik naar een vriendin ging. Ik had N. in de Maxi Cosi. Heb de auto schuin tegenover de zaak geparkeerd, maar ik kon hem vanuit de winkel niet zien, en binnen 5 minuten weer met een boeketje naar buiten. Voelde op dat moment niet fijn, maar baby in en uit de auto sjouwen (gordels los, gordels vast, 10 kilo aan baby heen en weer tillen) vond ik de moeite niet waard.

Ik ga heel vaak even wat doen in een andere kamer/ruimte/verdieping, terwijl N. elders zit te spelen. Of ik 'sluit' haar even op, op een kamer, door de deur dicht te doen zodat ze niet bij een trap in de buurt kan komen. Duurt nooit langer dan 5 minuten. Kan ze prima aan. Als ze begint te huilen kom ik uiteraard z.s.m. naar haar toe.
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 26 Okt 2014 11:23

Re: Kind max. 5 minuten in auto laten zitten tijdens hard re

Met F had ik dat nooit gedaan, maar nu met twee kindjes ontkom ik er soms gewoon even niet aan om een van de twee alleen te laten. Net bijv: F heeft op de wc gepoept. Ik erheen om zijn billen af te veven. B zit dan even een minuutje alleen in de woonkamer. Deur staat open, dus ben er zo.

Of laatst waren ze beide in de auto in slaap gevallen. Ik eerst B naar boven gebracht in de maxi cosi. Even zo laten zitten in de gang en toen snel naar de auto gerend om F eruit te halen. Had wel de auto even op slot gedaan omdat deze uit mijn zicht stond. Voelde me er echt niet fijn bij, maar om F nou helemaal wakker te maken voor de twee minuten...
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers