Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ervaringen Angststoornis/Paniekaanvallen

<<

PrettyJuly

Noob

Berichten: 13

Geregistreerd: 04 Sep 2014 09:54

Bericht 21 Okt 2014 11:01

Ervaringen Angststoornis/Paniekaanvallen

Hoi Allemaal,

Ik ben op zoek naar gelijkgestemden die last hebben of hadden van een angststoornis, hyperventilatie en/of paniekaanvallen. Zelf heb ik er al een tijdje last van en doordat ik er nog geen hulp voor heb (gezocht) wordt het momenteel alleen maar erger en breidt het zich uit. Nu heb ik besloten dat het tijd is om daar verandering in te brengen en deze week wil ik een afspraak maken met de huisarts om het hier met haar over te hebben en te bespreken welke hulp ik hiervoor kan krijgen.

Waar ik precies naar op zoek ben is naar mensen die ook last hebben gehad van deze dingen en hoelang ze hier al mee rond liepen voor ze naar de huisarts gingen? Hoe erge invloed had/heeft het op jouw leven en sprak je erover met mensen?

De reden dat ik graag hierover wil communiceren is omdat ik het moeilijk vind om er gewoon over te praten, mijn vriend en één vriendin weten het, maar verder eigenlijk niemand. Dit, omdat ik me ervoor schaam en omdat je het niet ziet aan de buitenkant. Daardoor snappen mensen het niet echt heb ik gemerkt. De vriendin die het wel weet zei dat ik hier echt mee aan de slag moet gaan, omdat het anders alleen maar erger wordt en ik straks helemaal niks meer durf! Mijn vriend zei het zelfde en hij probeert me te steunen waar hij kan.

Zelf ben ik er ook helemaal klaar mee nu, het begint mijn leven steeds meer te belemmeren en ik merk dat ik steeds meer dingen en plekken ga vermijden en steeds meer dingen angst oproepen.
Ik zou graag jullie ervaringen willen horen en of therapie heeft geholpen en je (zo goed als) van je angsten af bent.

Alvast bedankt!
<<

kippie

Lady-post-a-lot

Berichten: 1276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:34

Bericht 21 Okt 2014 12:53

Re: Ervaringen Angststoornis/Paniekaanvallen

Mijn man heeft het gehad/nog steeds wel een beetje.
En je moet echt hulp gaan zoeken, voor dat het nog erger wordt.

Probeer situatie's niet uit de weg te gaan hoe moeilijk het ook is.

Met mijn man gaat het nu stukken beter dan een jaar geleden.
De eerste keer dat gebeurde was in eind 2010 en ik kan nu pas zeggen dat het goed met hem gaat.

Voor jouw is super lastig, maar voor je vriend ook.
Ik vond het een slopende periode.

Mijn man is voor naar de huisarts geweest, en daarna behandeld bij GGZ.
Hij heeft jaren geleden ik denk z'on 10 geleden ook al gehad. En toen heeft hij een dagbehandeling gehad bij GGZ ( een half jaar) . Dit keer alleen gesprekken.

Maar je moet het vooral zelf doen. De moeilijke situatie's opzoeken en proberen ze te over winnen. Ten minsten zo ging het bij mij man.
<<

PrettyJuly

Noob

Berichten: 13

Geregistreerd: 04 Sep 2014 09:54

Bericht 21 Okt 2014 21:56

Re: Ervaringen Angststoornis/Paniekaanvallen

kippie schreef:Mijn man heeft het gehad/nog steeds wel een beetje.
En je moet echt hulp gaan zoeken, voor dat het nog erger wordt.

Probeer situatie's niet uit de weg te gaan hoe moeilijk het ook is.

Met mijn man gaat het nu stukken beter dan een jaar geleden.
De eerste keer dat gebeurde was in eind 2010 en ik kan nu pas zeggen dat het goed met hem gaat.

Voor jouw is super lastig, maar voor je vriend ook.
Ik vond het een slopende periode.

Mijn man is voor naar de huisarts geweest, en daarna behandeld bij GGZ.
Hij heeft jaren geleden ik denk z'on 10 geleden ook al gehad. En toen heeft hij een dagbehandeling gehad bij GGZ ( een half jaar) . Dit keer alleen gesprekken.

Maar je moet het vooral zelf doen. De moeilijke situatie's opzoeken en proberen ze te over winnen. Ten minsten zo ging het bij mij man.


Bedankt voor je reactie!
Het is inderdaad erg slopend, vaak ben ik na zo'n "paniekaanval"ook erg moe en kapot.
Krijg dan knallende koppijn.
Hopelijk kan de huisarts me doorverwijzen en kan ik er vanaf komen :-)
<<

Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 586

Geregistreerd: 12 Jun 2014 23:43

Bericht 22 Okt 2014 00:10

Re: Ervaringen Angststoornis/Paniekaanvallen

Ja, ik herken erg veel in je verhaal. Ook ik heb te maken gehad met angst aanvallen, continue hyperventilatie, en paniek aanvallen (met name angst om benauwd te worden) zelfs in mijn slaap en op een gegeven moment kon ik de deur niet meer uit zonder neurovit en oxazepam op zak. Vreselijk periode, en ik heb en nog steeds dagelijks gedeeltelijk last van. Zelf weet ik heel goed waar dit vandaan komt en ga hiervoor wekelijks naar de psycholoog en vanaf volgende week ook naar de psychotherapeut voor nogmaals EMDR therapie. Ik heb een burn out, PTSS en een matige depressie waarvoor ik twee verschillende medicatie gebruik. Ik heb hier nu een jaar mee rondgelopen voordat ik hulp ging zoeken bij de huisarts, die me later weer doorverwezen heeft. Als ik jou was zou ik ook echt hulp gaan zoeken voordat het erger zal worden. Succes en een dikke knuffel want het is echt heel lastig om zo te moeten leven.
Succes. It is being able to go te bed each night with your soul at peace.
<<

Marientjuh83

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 219

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:11

Bericht 22 Okt 2014 08:15

Re: Ervaringen Angststoornis/Paniekaanvallen

Ik heb van de week getwijfeld om eenzelfde topic te openen. Ik heb er momenteel ook heel erg veel last van. Paniekaanvallen en angsten. :(
Accepteer wat is. Laat los wat is geweest. En heb vertrouwen in wat komt.
<<

kippie

Lady-post-a-lot

Berichten: 1276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:34

Bericht 22 Okt 2014 09:48

Re: Ervaringen Angststoornis/Paniekaanvallen

Meiden blijf er niet te lang mee lopen.. Zoek hulp dat is het beste!

Ik dacht mijn man ook wel weer op de been te krijgen, maar dat werkte totaal niet. We zijn door zeer diep en donker dal gegaan, maar ooit gaat de zon weer schijnen.

En schaam je niet voor de buiten wereld wat hun er van zeggen. Dat heb ik namelijk ook gedaan. Je kan beter open kaart spelen en zeggen wat je problemen zijn. De een vat het goed op en de andere niet. Maar je blijft er toch alleen voorstaan want veel mensen snappen het niet.

Ik snapte het ook niet van mij man. Hoe kun je angstig worden om ergens heen te gaan. Maar daar na deze nare ervaring praat ik er wel anders over.

Ik ben op dit moment super trots op mijn man hoe hij het allemaal doet.
Een jaar geleden kon ik hem wel heel wat anders wensen.. :-(
<<

Anoniem272

Bericht 22 Okt 2014 11:33

Re: Ervaringen Angststoornis/Paniekaanvallen

Hoi, hier een lotgenoot. Ik heb al heel lang last van paniekaanvallen en sinds kort weet ik dat ik een gegeneraliseerde angststoornis heb.

Misschien kunnen we ervaringen uitwisselen?
<<

Marientjuh83

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 219

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:11

Bericht 22 Okt 2014 18:38

Re: Ervaringen Angststoornis/Paniekaanvallen

Ik ben voor ervaringen uitwisselen..
Accepteer wat is. Laat los wat is geweest. En heb vertrouwen in wat komt.
<<

Emmeve

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 512

Geregistreerd: 22 Sep 2014 15:00

Bericht 22 Okt 2014 21:46

Re: Ervaringen Angststoornis/Paniekaanvallen

Omdat er verder niet meer gereageerd wordt laat ik mijn persoonlijke verhaal liever niet meer staan.

PrettyJuly, ik hoop dat je er snel vanaf bent!
If only wishes could be dreams and all my dreams could come true..

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers