Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Is 2 in 1 shampoo echt zo slecht?

<<

caribbeanlover

Bericht 20 Okt 2014 19:23

Is 2 in 1 shampoo echt zo slecht?

Zoals ik wel eens gehoord heb?
<<

Fiene

Bericht 20 Okt 2014 19:44

Re: Is 2 in 1 shampoo echt zo slecht?

Vast niet, waarom zou dat slecht zijn

Zoveel dingen zijn slecht, niet teveel over nadenken en gewoon gebruiken.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 20 Okt 2014 19:46

Re: Is 2 in 1 shampoo echt zo slecht?

Wat heb je gehoord dan? En van wie?

Ik gebruik het niet, maar heb er ook geen slechte verhalen over gehoord. Mijn vriend gebruikt het wel vaak en heeft nog steeds mooi haar ;)
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 20 Okt 2014 19:53

Re: Is 2 in 1 shampoo echt zo slecht?

De meeste shampoos zijn chemische bende heb ik wel eens gehoord, maar toch gebruik ik shampoo. Gewoon lekker gebruiken zou ik denken. Wat is er slecht aan?
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem88

Bericht 20 Okt 2014 19:57

Re: Is 2 in 1 shampoo echt zo slecht?

Of het slecht is weet ik niet, zal dat niet gewoon te maken hebben dat het wellicht zinloos is om twee verschillende producten samen te voegen in één flesje, die allebei voor heel ander doel gebruikt worden en dus allebei ook op een andere manier toegepast dienen te worden?
<<

caribbeanlover

Bericht 20 Okt 2014 20:06

Re: Is 2 in 1 shampoo echt zo slecht?

Ik heb wel eens begrepen dat het niet zo goed is, niet zozeer dat je het nooit meer moet gebruiken dat niet.
<<

Anoniem114

Bericht 20 Okt 2014 20:10

Re: Is 2 in 1 shampoo echt zo slecht?

Ehmm volgens mij was 't zoiets als.. Shampoo maakt het haar ruw, zet de schubben open om schoon te worden en alle troep weg te spoelen en crèmespoeling legt er vaak een laagje omheen met siliconen om de haren glad te maken.

Het zijn dus tegenovergestelde producten die je in één fles dondert en da's heel vreemd.
<<

caribbeanlover

Bericht 20 Okt 2014 20:12

Re: Is 2 in 1 shampoo echt zo slecht?

http://rubriek.nl/modeschoonheid/shampoo.php

Hier staat dat 2 in1 of zelfs 3 in 1 (nooit gezien ook niet met douchegels ed) dat ze minder effectief zijn. Ik heb niet zulk mooi haar en wil eens zien of alleen shampoo helpt anders aanvoelt en ook ziet natuurlijk. Normaal gesproken dien je conditioner in te laten werken en met 2 in 1 gaat dat niet echt omdat het zo schuimt. Als je het eerst wast, dan je inzeept dan loopt het zo van je hoofd af. Losse conditioner heeft dat niet.
<<

caribbeanlover

Bericht 20 Okt 2014 20:13

Re: Is 2 in 1 shampoo echt zo slecht?

Bazinga schreef:Ehmm volgens mij was 't zoiets als.. Shampoo maakt het haar ruw, zet de schubben open om schoon te worden en alle troep weg te spoelen en crèmespoeling legt er vaak een laagje omheen met siliconen om de haren glad te maken.

Het zijn dus tegenovergestelde producten die je in één fles dondert en da's heel vreemd.


Zeker vreemd idd. Kappers raden het vaak af iig degene waar ik bij ben geweest wel.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 20 Okt 2014 21:27

Re: Is 2 in 1 shampoo echt zo slecht?

Oh dat wist ik niet maar ik gebruik shampoo en crèmespoeling apart.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 20 Okt 2014 21:31

Re: Is 2 in 1 shampoo echt zo slecht?

Ik dacht dat je 2-in-1 bedoelde zoals shampoo en douchegel in 1.

Qua shampoo en cremespoeling kan ik me wel goed voorstellen dat de werking niet optimaal is als het allemaal in 1 fles zit.
<<

caribbeanlover

Bericht 20 Okt 2014 21:46

Re: Is 2 in 1 shampoo echt zo slecht?

Lauren schreef:Oh dat wist ik niet maar ik gebruik shampoo en crèmespoeling apart.


Dan maakt het niet uit, maar wel als het samen gemengd in een fles zit.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 21 Okt 2014 00:22

Re: Is 2 in 1 shampoo echt zo slecht?

Of het slecht is, dat weet ik niet. Daar kan ik niks over zeggen. Het gaat er denk ik meer om of het dezelfde werking heeft als eerst shampoo en dan conditioner. Dat is denk ik een kwestie van uitproberen. Of er verschil in zit en wat jij zelf het fijnst vindt.

Ik merk wel verschil overigens. Met shampoo en conditioner apart kan ik mijn haar beter doorkammen dan bij een 2-in-1-shampoo. Aangezien ik conditioner voornamelijk gebruik voor het doorkammen, heb ik het dus meestal apart.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 21 Okt 2014 07:16

Re: Is 2 in 1 shampoo echt zo slecht?

Mijn haar kamt inderedaad net wat slechter door met 2in1, maar ik gebruik het alleen om mee te nemen naar het zwembad, dus maakt mij niet zoveel uit. Thuis gebruik ik losse.

Als jij vind dat je niet zulk mooi haar hebt, dam zou ik beginnen om shampoo en conditioner van andere merken uit te gaan proberen.
<<

Anoniem199

Bericht 21 Okt 2014 08:03

Re: Is 2 in 1 shampoo echt zo slecht?

Ik zou eens bij de kapper vragen naar goede producten voor je haar. Die zijn misschien wel duurder, dus het is maar net wat je wil. In shampoo kunnen best wel wat schadelijke stoffen zitten die niet goed zijn voor je haar. Ik was mijn haar nu met Neutral Shampoo. Soms gooi ik er nog een conditioner van De Tuinen doorheen. Ik heb een hekel aan heel zacht haar, dus doe dat niet te vaak. Maar ik heb ook heel ander haar gok ik.
<<

caribbeanlover

Bericht 21 Okt 2014 08:06

Re: Is 2 in 1 shampoo echt zo slecht?

Jorja schreef:Mijn haar kamt inderedaad net wat slechter door met 2in1, maar ik gebruik het alleen om mee te nemen naar het zwembad, dus maakt mij niet zoveel uit. Thuis gebruik ik losse.

Als jij vind dat je niet zulk mooi haar hebt, dam zou ik beginnen om shampoo en conditioner van andere merken uit te gaan proberen.


Losse conditioner vind ik zo'n gedoe omdat het in moet trekken. Denk dat mijn haar er niet mooier op wordt als ik alleen shampoo ga gebruiken. Het is meer dat conditioner wat achter laat, ik ga het eens testen. Voor de zekerheid heb ik babyshampoo gekocht wat misschien wat zachter en beter doorkambaar is dan gewone. Ik heb ooit wel eens gewone shampoo gehad en toen was het moeilijk te borstelen dat is echt jaaaaren geleden. Daarom ben ik 2 in 1 gaan gebruiken.

Nens, dat zou ik kunnen doen, maar wil er niet zoveel aan uitgeven, ga eerst ontdekken hoe het zonder conditioner is.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 21 Okt 2014 08:30

Re: Is 2 in 1 shampoo echt zo slecht?

Dan zou ik zeggen ga naar de hema en haal daar shampoo en conditioner. Dat is niet duur maar wel los.
2015 💙
<<

Anoniem199

Bericht 21 Okt 2014 08:57

Re: Is 2 in 1 shampoo echt zo slecht?

Conditioner laat ik ook niet 2 minuten intrekken, of hoeveel tijd er ook voor staat. Helpt eigenlijk altijd direct al wel. Kan me voorstellen dat je er niet teveel geld aan uit wil geven, zou ik ook niet doen. Maar misschien weet je kapper een aantal goedkopere varianten. Ik zou dan zoals Minx zegt shampoo en conditioner los kopen, want van alleen shampoo zal je haar dan niet mooier worden. Blijft mij iig erg stroef als ik geen conditioner gebruik, maar dat vind ik ook fijn haha.
<<

Anoniem301

Bericht 21 Okt 2014 10:49

Re: Is 2 in 1 shampoo echt zo slecht?

Oeh, nee van 2 in 1 zou mijn haar helemaal aanvoelen als stro. Om nog maar te zwijgen over het gebruiken van shampoo alleen. Dat werkt voor mijn haar echt niet.
<<

caribbeanlover

Bericht 21 Okt 2014 10:54

Re: Is 2 in 1 shampoo echt zo slecht?

Carrie schreef:Oeh, nee van 2 in 1 zou mijn haar helemaal aanvoelen als stro. Om nog maar te zwijgen over het gebruiken van shampoo alleen. Dat werkt voor mijn haar echt niet.


Maar dmv de conditioner wordt het toch wat zachter?
<<

Anoniem301

Bericht 21 Okt 2014 10:59

Re: Is 2 in 1 shampoo echt zo slecht?

Ja beetje wel. Maar ik vind het maar troep dat 2 in 1. Voor mij alsnog niet zacht genoeg.
<<

caribbeanlover

Bericht 21 Okt 2014 11:01

Re: Is 2 in 1 shampoo echt zo slecht?

Welke gebruik jij? Heb je goede budget tips zoals eigen merk van Etos oid?
Laatst gewijzigd door caribbeanlover op 21 Okt 2014 11:32, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem301

Bericht 21 Okt 2014 11:03

Re: Is 2 in 1 shampoo echt zo slecht?

Ik gebruik Kérastase shampoo en haarmasker. Eerste kost 18 euro en masker iets van 38. Heb helaas geen budget tips voor je, sorry! Hoewel ik geloof dat Etos prima is hoor, daar gebruik ik ook milk van om mijn make-up eraf te halen. Fijn spul.
<<

caribbeanlover

Bericht 21 Okt 2014 13:56

Re: Is 2 in 1 shampoo echt zo slecht?

Zo he wat duuuhuuuur! :shock:
<<

Anoniem122

Bericht 21 Okt 2014 14:35

Re: Is 2 in 1 shampoo echt zo slecht?

Ik heb nu de shampoo en cremespoeling van de Kruidvat eigen merk met Argan olie, is 1,39 per fles en heel fijn. Laat de cremespoeling nooit lang intrekken.
Afbeelding
Volgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers