Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


ISU world cup of NK allround schaatsen Heerenveen

<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 20 Okt 2014 16:31

ISU world cup of NK allround schaatsen Heerenveen

Mijn moeder is helemaal fan van het schaatsen en mist geen enkele wedstrijd op tv. Nu wil ik haar een dagje meenemen zodat ze het in het echt kan mee maken.

Voor de kenners onder ons, wat is leuker? NK of world cup? World cup lijkt me toch?

Als ik naar de zitplaatsen kijk, heb je verschillende vakken, k,l en n. Weet iemand of er veel verschil in zit?

Heb ook al een berichtje gedaan naar het Thialf.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 20 Okt 2014 16:38

Re: ISU world cup of NK allround schaatsen Heerenveen

Ik zou voor de World Cup kiezen.
En ik zou niet voor zitplaatsen kiezen maar voor een staanplaats in 1 van de bochten, daar is het veel gezelliger dan op de tribune. Als staanplaatsen niet lukken dan zou ik voor een zitplaats bij de finish gaan.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 20 Okt 2014 16:43

Re: ISU world cup of NK allround schaatsen Heerenveen

Weet je zo uit je hoofd welk vak dat dan is bij de finish?

Ik weet niet of m'n moeder het fijn vindt om de hele tijd te staan maar wil het niet aan haar vragen want het moet een verassing blijven :)
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 20 Okt 2014 16:50

Re: ISU world cup of NK allround schaatsen Heerenveen

Wat een superleuk idee! Als je moeder het schaatsen zo intensief volgt is het erg leuk voor haar om het een keer live mee te maken.

Zou dan zelf sowieso voor de worldcup gaan. Dan zie ze ook alle internationale toppers live. Vaak is er dan toch ook meer sfeer dan bij een NK.

Ben zelf al minstens 25x in thialf geweest en als je moeder het aan kan om dag te staan zou ik ook voor statribune gaan. Dat is toch sfeervoller. Maar als dat niet gaat is de zittribune ook leuk. In thialf zit de normale tribune aan de kant waar je van baan wisselt. Weet zo even niet aan waar die vakken precies zijn maar dat kan ik wel even voor je opzoeken.

Aan de kant van de finish is de tribune voor de pers, vips, genodigden etc. Daar kun je zelf geen kaartje voor kopen.
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 20 Okt 2014 17:09

Re: ISU world cup of NK allround schaatsen Heerenveen

Wij zijn vorig jaar geweest bij de World Cup als familieuitje (mijn moeder, zusjes, vriend's moeder & haar vriend). Wij hebben ook gekeken naar NK, maar bij de World Cup heb je meer grote namen. Waarschijnlijk heb je ook nog keuze qua dagen. Wij hebben de dag gekozen waar meerdere wat kortere afstanden waren.

Volgens kom je niet zo makkelijk bij de finish te zitten. Wij zaten ter hoogte van de baanwissel. De bochten waren, dacht ik, staanplaatsen.
08/2018
05/2021
<<

Anoniem205

Bericht 20 Okt 2014 18:40

Re: ISU world cup of NK allround schaatsen Heerenveen

Wij zijn een paar jaar geleden naar het NK allround gegaan. We hadden zitplaatsen, maar de sfeer was in dat vak echt niet minder ofzo. Was het jaar dat Wennemars zijn 3e 10km ooit reed. He publiek heeft hem letterlijk door die rondjes heen geschreeuwd. Geweldig! Maar qua sfeer zal een World Cup veel leuker zijn.

Als je moeder een type is om de rondetijden bij te houden, is het NK wellicht leuker.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 21 Okt 2014 19:58

Re: ISU world cup of NK allround schaatsen Heerenveen

Ik denk dat we dan voor de world cup gaan, dan ziet ze ook de internationals.
Hebben jullie ook een idee van hoelaat tot hoelaat het meestal is?

Ik had eerst het idee om samen met m'n meder te gaan en dan ergens te overnachten want we moeten uit Zeeland komen. Maar het word een beetje te prijzig om dat allemaal cadeau te doen. (Entree, benzine en overnachting) dus ga even kijken of m'n broers en zussen mee willen. Zodat we de kosten kunnen delen.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 22 Okt 2014 06:03

Re: ISU world cup of NK allround schaatsen Heerenveen

Ongeveer twee jaar terug was het vanaf een uur of 13.00 tot een uur of 18.00. Ongeveer dezelfde tijden als het op tv normaal te zien is.

Mijn moeder met zusje zijn destijds ook op 1 dag heen en weer geweest (zuiden van Zuid-Holland)
08/2018
05/2021
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 22 Okt 2014 09:10

Re: ISU world cup of NK allround schaatsen Heerenveen

Hier is een plattegrond van de tribunes.

Afbeelding

en onder voorbehoud het programma voor het weekend;

Zaterdag 13 december - ca. 14.00-18.05u

1000m dames
5000m heren
Team pursuit dames
1000m heren

Zondag 14 december - ca. 14.00-18.00u

1500m dames
1500m heren
500m dames
500m heren
Mass start dames
Mass start heren


Als je op zaterdag gaat is het wel leuk om in vak L te zitten. Dan zit je bij de start van de 1000m. Op zondag is vak N leuker want daar is de start van de 1500m.

Voor het hoofdprogramma is er de B-groep. Dit zijn over het algemeen de minder goede schaatsers. Dit begint vaak al rond 9 uur.

Laat maar weten als je nog tips nodig hebt voor overnachtingen of leuke plekjes om te eten.
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Ramses

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 133

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:39

Bericht 22 Okt 2014 15:57

Re: ISU world cup of NK allround schaatsen Heerenveen

Fjell, kun jij misschien ook aangeven welk vak het beste is voor de ISU World Cup Sprint op 7/8 februari 2015? Ik wil één van die twee dagen gaan en twijfel welk vak... (Ik kan helaas niet staan de hele dag...)
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 22 Okt 2014 20:11

Re: ISU world cup of NK allround schaatsen Heerenveen

Als je de start goed wilt zien is vak L het leukste want daar is de start van de 1000m. Anders zou ik voor K gaan want dan komen de schaatsers op je af. Is toch leuker dan naar de achterkant kijken.

Persoonlijk sta/zit ik het liefst in de bocht want dan heb je een overzicht over de hele baan maar in thialf heb je alleen staanplaatsen in de bocht. Nu was het de laatste jaren vaak wel rustig genoeg dat je ook af en toe kon zitten maar het lastige is dat je nooit vantevoren weet hoe druk het wordt.
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 22 Okt 2014 21:20

Re: ISU world cup of NK allround schaatsen Heerenveen

Ah thnx Fjell!

Morgen gaan m'n zus en ik er even voor zitten om alles uit te zoeken, zij gaat ook mee.
Het wordt wel februari.
<<

Ramses

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 133

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:39

Bericht 23 Okt 2014 08:14

Re: ISU world cup of NK allround schaatsen Heerenveen

Danjewekl Fjell, voor de duidelijke info!

Ik ga van de week eens kijken voor kaarten.
<<

Anoniem328

Bericht 23 Okt 2014 09:21

Re: ISU world cup of NK allround schaatsen Heerenveen

In maart is ook het WK Allround en dat is ook erg leuk om bij te zijn. En anders inderdaad de World Cup en niet het NK.
Wij gaan elk jaar en wij gaan altijd staan. Daar is zoveel meer sfeer en gezelligheid. Je staat op een grote betonnen tribune en je kunt altijd gaan zitten op je eigen plekje tussen de wedstrijden door. Dat doen veel mensen. Tijdens de wedstrijd sta je uiteraard wel anders zie je niks :P

Leuk idee Shally om je mams hiermee te verrassen!
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 24 Okt 2014 12:34

Re: ISU world cup of NK allround schaatsen Heerenveen

Graag gedaan ShallY en Marie!

WK allround is ook zeker leuk ja! Leuk dat jij ook wel elk jaar een keer naar Thialf gaat Olijfje! Ik sta ook liever en is inderdaad wel fijn dat je meestal tussendoor ook wel kunt zitten. Heb het ook wel een paar keer meegemaakt dat het echt te vol was. Dan is een dag staan wel lang! Helemaal omdat wij ook altijd vooraan willen staan en dan sta je buiten ook al lang te wachten voordat je naar binnen mag :P Maar ik blijf het superleuk vinden!
-Jeg har det som plommen i egget-

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers