Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kat in laten slapen, ziekmelden?

<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 20 Okt 2014 10:09

Kat in laten slapen, ziekmelden?

Zojuist heb ik na een heel kort ziek zijn mijn 9 jarige kat in laten slapen. Door hartfalen vocht achter zijn longen en het was klaar, zo zielig. Nu ben ik thuis, vandaag is mijn werkdag. Wat zouden jullie doen? Alsnog gaan werken? Thuis blijven? Ik zit alleen maar te janken.... Lijkt nog geen eind aan te komen.
<<

Anoniem103

Bericht 20 Okt 2014 10:10

Re: Kat in laten slapen, ziekmelden?

Kun je geen vrije dag opnemen?
Sterkte!
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 20 Okt 2014 10:19

Re: Kat in laten slapen, ziekmelden?

Geen vrije dag ivm onderwijs. Anders had ik dat inderdaad gedaan. Mn baas weet waarom ik er niet ben.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 20 Okt 2014 18:41

Re: Kat in laten slapen, ziekmelden?

Ik zou even overleggen met je leidinggevende. Gewoon aangeven hoe je je voelt en wat het met je doet, dan kan je samen tot een oplossing (bv ziekmelden of misschien thuis wat dingetjes doen) komen toch? Sterkte iedergeval!
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Anoniem88

Bericht 20 Okt 2014 20:03

Re: Kat in laten slapen, ziekmelden?

Toen ik mijn kater 's avonds in heb laten slapen, ben ik de volgende dag wel gaan werken. Ik had het op sommige momenten wel even moeilijk hoor, maar eigenlijk is het niet in me opgekomen om níét te gaan werken. Ja, wel even, maar om dan vervolgens tegen m'n leidinggevende te moeten zeggen dat ik niet kwam omdat ik m'n kat in heb laten slapen, dat voelde zo knullig.

Heel veel sterkte! Naar he? :hug:
<<

Anoniem88

Bericht 20 Okt 2014 20:05

Re: Kat in laten slapen, ziekmelden?

Oh, ik zie nu dat dit topic van vanmorgen was. Wat heb je uiteindelijk gedaan?
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 20 Okt 2014 20:57

Re: Kat in laten slapen, ziekmelden?

Uiteindelijk ben ik de middag gaan werken. Van mijn directeur kreeg ik geen ruimte. Het was maar een kat, ik had je al om 10.00 uur verwacht was zijn respons op mijn binnenkomst. Ach, het is zo. Veel verdriet, zeer hoofd en zere ogen. Net het beestje begraven in de tuin, het is goed zo.
<<

Anoniem88

Bericht 20 Okt 2014 20:59

Re: Kat in laten slapen, ziekmelden?

Veel mensen begrijpen dat inderdaad niet. Ik vond het wel moeilijk hoor, werken. Hoewel het mij ook wel afleiding gaf.
Laatst gewijzigd door Anoniem88 op 20 Okt 2014 21:09, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:10

Bericht 20 Okt 2014 21:08

Re: Kat in laten slapen, ziekmelden?

Ik begrijp dat het ontzettend verdrietig is (ik was al ontroostbaar toen mijn konijn overleed een aantal jaren geleden), maar dit vind ik geen reden om je ziek te melden. Ik zie dat je geen vrije dagen hebt, dus dan maar gaan werken.
Misschien ben ik hier best hard in, maar ik merk dat veel mensen zich maar ziek melden als ze een vervelende gebeurtenis hebben gehad. Daarvoor is een ziekmelding niet, dan ben je niet ziek
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 20 Okt 2014 21:16

Re: Kat in laten slapen, ziekmelden?

Ik zou mij niet ziekmelden hoewel ik weet hoe moeilijk het moet zijn. Mijn kat is doodgereden en had het geluk dat ik de dag erna vrij was, maar had anders ook gaan werken. Heel veel sterkte!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 21 Okt 2014 08:35

Re: Kat in laten slapen, ziekmelden?

Bedankt voor de reacties. Het was natuurlijk ook niet mijn bedoeling om vandaag nog een dag thuis te blijven. Dat zou flink overdreven zijn. Gisteren liet ik om 09.30 uur mijn kat inslapen, ik kon daarna nauwelijks normaal functioneren. Dat was eigenlijk meer mijn vraag, hoe zouden jullie dat aanpakken. Vrije dagen heb ik niet, wel calamiteitendagen maar mijn directeur was niet voornemens om die voor mij in te zetten. Gisteren ben ik uiteindelijk dus nog gaan werken.
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 23 Okt 2014 03:50

Re: Kat in laten slapen, ziekmelden?

Als ik vind dat het nodig is, en daar bedoel ik meer mee voor sommige mensen is een kat gewoon iets meer dan zomaar even een huisdier, dat ik kan mij best voorstellen dat je het daar even moeilijk mee hebt om zo'n beestje in te laten slapen. Ik snap dat je dan even een soort "van" ziektedagje inplant en dat vind ik ook niet extreem vreemd.

Van zoiets mag je best even een dagje bijkomen... Als het echt meerdere dagen in beslag neemt dan zou ik er als leidinggevende misschien ook wel mijn vraagtekens bij zetten maar een dagje moet kunnen vind ik. Zeker ((en dat heeft er wel een beetje mee te maken (ook al is het niet van elkaar afhankelijk) of je je vaak ziek meldt of niet)), toch houdt je daar rekening mee, als dat niet het geval is dan heb je, als leidinggevende (en dat is niet altijd goed, dat weet ik!) toch iets meer begrip voor de zaak.
Afbeelding
<<

Anoniem75

Bericht 24 Okt 2014 09:35

Re: Kat in laten slapen, ziekmelden?

M-G schreef:Als ik vind dat het nodig is, en daar bedoel ik meer mee voor sommige mensen is een kat gewoon iets meer dan zomaar even een huisdier, dat ik kan mij best voorstellen dat je het daar even moeilijk mee hebt om zo'n beestje in te laten slapen. Ik snap dat je dan even een soort "van" ziektedagje inplant en dat vind ik ook niet extreem.


Eens. Toen onze kat overleed ben ik later gaan werken dan op de planning stond. Mijn kat is om half 11 ingeslapen en ik moest om 13.00 uur op het werk zijn. Mijn ogen waren zo opgezwollen en ik voelde me zo rot. Toen heb ik heb werk opgebeld of ik om 15.00 kon beginnen en of mijn collega dus iets langer wilde doorwerken en dat wilde ze gelukkig. Als het aan mij had gelegen bleef ik de hele dag thuis want ik had echt veel verdriet maar dat wilde ik nou aan de ene kant ook weer niet. Op het werk heb ik nog een paar keer moeten huilen en mijn collega's en bazin snapte dat wel. Ik kreeg dan ook de ruimte om af en toe mezelf af te schermen als ik het moeilijk kreeg. Dat was heel fijn toen.
<<

Anoniem131

Bericht 24 Okt 2014 17:28

Re: Kat in laten slapen, ziekmelden?

Ik moest 2 dagen cursus geven toen mijn paard op sterven lag. De eerste dag heb ik alleen maar gejankt omdat het onzeker was of hij het misschien toch zou overleven. De tweede dag heeft m'n manager gecanceld omdat ik er niet uit zag. Ik heb ook nog nooit zoveel verdriet gehad als toen. Ik ben nog nooit zo verdrietig bij een mens geweest.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers