Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Salaris/belastingvraag

<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 19 Okt 2014 18:48

Salaris/belastingvraag

Deze maand klopte mijn salaris niet en aan de hand daarvan ben ik eens al mijn loonstroken van het afgelopen jaar gaan bekijken. Ik snap er even helemaal niets van (misschien heel dom, ik heb er eerlijk gezegd niet zo veel verstand van)
Ik heb de loonheffingskorting aan staan. Op de portal van m'n werk staat iedere maand een overzicht met de uren die je hebt gewerkt en daaronder je bruto salaris. Nu kloppen bij geen enkele maand het salaris op de portal en het salaris op mijn loonstrook. Echter zit er ook nergens op mijn loonstrook verschil tussen bruto en netto. Dat klopt toch niet?

Voorbeeld:
Bruto salaris op portal: €624
Bruto salaris op loonstrook: €540
Netto salaris dat is gestort: €540

Klopt dan het bruto bedrag op mijn loonstrook niet gewoon al nergens? En waarom is het verschil tussen bruto/netto toch nog zo groot ondanks dat ik m'n loonheffingskorting hier aan heb staan? (Ik meen dat dat verschil op m'n vorige werk altijd veel kleiner was, of denk ik dat maar?)

Snapt iemand het? :palm:
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 19 Okt 2014 18:52

Re: Salaris/belastingvraag

Oh bij mijn loonstrook van september zit er dus ineens wél verschil tussen bruto en netto. Terwijl dat de rest van het jaar dus nooit zo is geweest (ik heb wel meer gewerkt dan normaal) nu staat er:

Bruto: 1098
Loonheffing: -126
Netto: 972

Hoe kan dat dan ineens?

Ik zie nu ook dat mijn basisuurloon op de portal een euro hoger is dan het basisuurloon op mijn loonstrook. WTF
<<

Anoniem205

Bericht 19 Okt 2014 19:04

Re: Salaris/belastingvraag

Toet, ik zou even contact opnemen met de salarisadministratie hierover, of met P&O. Zij kunnen, als het goed is, exact zien waar 't 'm in zit!

Op basis van bedragen vind ik het heel erg moeilijk om het te begrijpen, als een medewerker mij belde met salarisvragen, konden wij in het systeem de loonstrook erbij zoeken en met de medewerker meekijken. Dat is nu wat moeilijker :)

Wel onwijs vervelend dat het niet lijkt te kloppen!
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 19 Okt 2014 19:10

Re: Salaris/belastingvraag

Het verschil per maand kan zitten in de berekening die ze maken voor je loonheffing. Via het uitzendbureau werd bij mij gekeken wat mijn weeksalaris op jaarbasis zou betekenen voor de belastingschaal waarin ik terecht zou komen. In een week met veel uren, werd er daarom percentueel meer ingehouden dan in een week waarin ik een dag werkte.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 19 Okt 2014 19:46

Re: Salaris/belastingvraag

Ik snap er ook niks van. Ik ben sinds kort aangesloten bij een pensioending en krijg ineens veel meer salaris. Dat klopt toch niet?
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 19 Okt 2014 22:17

Re: Salaris/belastingvraag

Sogood, betaalde je daarvoor aan een andere pensioenmaatschappij?
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 19 Okt 2014 22:23

Re: Salaris/belastingvraag

Siep schreef:Sogood, betaalde je daarvoor aan een andere pensioenmaatschappij?

Ehm. Volgens mij niet.... :palm:
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1385

Geregistreerd: 11 Sep 2013 13:24

Bericht 19 Okt 2014 22:55

Re: Salaris/belastingvraag

Het verschil bruto-netto zit hem vast gewoon in de hoogte van je salaris: als je ineens meer salaris hebt, kom je ineens in de loonheffing, val je buiten de vrijstelling per maand. En ik schat persoonlijk in dat in je CAO of op de regeling van je werkgever een werkgeversdeel van het pensioen is bijgeteld.
<<

Vlaai

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 20 Okt 2014 06:46

Re: Salaris/belastingvraag

Als je je bruto salaris deel door je uurloon weet je hoeveel uur je betaald heb gekregen.
Daarnaast heb je een grens bij de Belastingdienst, als je onder dat bedrag zit per maand of per 4 weken, betaal je geen loonbelasting.
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 03 Nov 2014 23:59

Re: Salaris/belastingvraag

Ah ik was dit topic even vergeten, bedankt voor de antwoorden!

Dat er zoveel belasting in is gehouden begrijp ik nu inderdaad want ik zit dus boven de grens van loonheffingskorting. Echter zijn er nog een aantal bedragen die m.i. niet kloppen of ik gewoon niet weet te verklaren. Ik krijg van mijn werkgever geen duidelijkheid maar heb er zelf te weinig verstand van echt met een goed argument te komen. Heel irritant. Dus als er nog iemand is die er wel verstand van heeft en het niet te veel moeite kost zou ik het graag in een PM specificeren want ik ben echt heel benieuwd waar 'mijn' geld blijft zegmaar.
<<

Anoniem104

Bericht 04 Nov 2014 13:32

Re: Salaris/belastingvraag

.
Laatst gewijzigd door Anoniem104 op 09 Dec 2014 10:50, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 04 Nov 2014 15:57

Re: Salaris/belastingvraag

Super lief! Ik ga je een PM sturen.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 16 Nov 2014 10:38

Re: Salaris/belastingvraag

SoGood schreef:
Siep schreef:Sogood, betaalde je daarvoor aan een andere pensioenmaatschappij?

Ehm. Volgens mij niet.... :palm:



Dan weet ik het ook niet, het kan zijn dat je daarvoor meer betaalde qua pensioen.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers