Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Jamaica

<<

Anoniem107

Bericht 01 Mei 2015 12:56

Re: Jamaica

Er leiden meer wegen naar Rome, Jip. Als die ene pakketreis butt-vliegtijden heeft voor een vakantie van 8 dagen en er is geen optie voor het wijzigen daarvan, dan zoek ik gewoon een ander.
<<

caribbeanlover

Bericht 01 Mei 2015 20:10

Re: Jamaica

Ik zou dat ook niet doen voor een week, maar ik vind een week sowieso te kort .Heb altijd het idee dat ik mijn koffer net heb uitgepakt en onderhand alweer kan inpakken om te vertrekken. We zijn ooit een keer 1 week geweest, mij te kort. Voor de cariben vind ik 9 dagen te kort waar er dus 2 vanaf gaan.
<<

caribbeanlover

Bericht 02 Mei 2015 01:43

Re: Jamaica

Chava schreef:Over de tussenstop op de heenreis kan ik je niks vertellen; het toestel was overboekt en wij zijn een dag later via Londen gevlogen.
Terug was het inderdaad rechtstreeks en duurde vlucht zo'n 9 uur.

De excursies die wij gedaan hebben zijn de tweedaagse tour (o.a Bob Marley museum, Dunn's River Falls en botanische tuin) en de Black River en YS Falls.
Op eigen gelegenheid zijn wij nog naar een hummingbird garden gegaan, maar die zit in Negril.

Vond het eigenlijk allemaal leuk!


Ik ga dit topic eens rustig door lezen. Ik hoor wel eens dat hotels overboekt zijn en dat snap ik nooit, maar vluchten is misschien nog rotter.

Heb je toen een vergoeding gehad? Je bent een dag ter vertrokken of ben je dan ook een dag later dan je terug zou gaan vertrokken?
<<

Anoniem152

Bericht 02 Mei 2015 07:47

Re: Jamaica

Nee, we zijn gewoon op de oorspronkelijke vertrekdatum weer teruggegaan: we hadden dus gewoon een dag minder.
Op een reis van 16 dagen niet zo'n ramp, maar een ander stel dat ook overboekt was, ging maar 9 dagen.

Vergoeding was € 600,- p.p. en verder kregen we lunchbonnen en een hotelovernachting. We hadden al snel vrede met het feit dat we niet met het vliegtuig mee konden.
Achteraf vonden we al het helemaal niet erg dat we overboekt waren, want we spraken later mensen die wel op de die vlucht zaten. Er was niet genoeg eten aan boord, entertainmentsysteem deed het niet en de klimaatregeling in het vliegtuig was van slag.
<<

caribbeanlover

Bericht 02 Mei 2015 12:19

Re: Jamaica

Die vergoeding is opzich prima, maar ik zou er van balen juist omdat het niet naast de deur is dat ik een dag mis. Mocht het bij ons nu gebeuren, dan baal ik flink omdat we anders al 2 volle dagen kwijt zijn door die rottijden.

Wij hadden te horen gekregen dat er maar rond 21.00 daar geland en opgestegen mocht worden toen we vorig jaar een tussenstop daar hadden. Als we nu Jamaica boeken, dan komen we daar 22.00 aan erg vreemd dus.
<<

caribbeanlover

Bericht 02 Mei 2015 17:20

Re: Jamaica

Dunn's river falls, The blue hole en Rick's cafe lijken me leuk om te bezoeken.

Via de reisorganisatie excursies boeken is altijd duurder en ik lees vaak dat je het bijv. op het strand bij zo'n kraampje oid kan boeken wat veel geld scheelt.

Wie heeft er voor mij goede tips waar dat kan bij Riu Ochos Rios?
Is roomservice inclusief?
<<

caribbeanlover

Bericht 11 Mei 2015 22:53

Re: Jamaica

Meiden die dit jaar gaan?
<<

Anoniem253

Bericht 21 Mei 2015 20:57

Re: Jamaica

Al geboekt? ;)
<<

caribbeanlover

Bericht 22 Mei 2015 10:33

Re: Jamaica

Nee, het is zelf weer duurder geworden.......................klote. Vroeg laatst aan mijn man wat we dit jaar gaan doen en we moet even op de kleintjes letten dus een dure vakantie zit er dit jaar waarschijnlijk niet in. Hij had het over Belgie........................goh leuk ahum. Zie ik niet zitten blijf dan liever thuis.
Zit nu te kijken om toch naar India te gaan, ik wil dat ooit en hij wil dat ook.
Heb al diverse mooie hotels, met zwembad, aan het strand en met velen eetgelegen heden vlakbij het hotel gezien.
Nadeel is dat de goedkoopte vluchten vrij lang zijn. We hebben nog even en willen nog niks boeken stel dat de Riu in de sale komt dan baal ik wel.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 23 Jul 2015 15:16

Re: Jamaica

Ik up dit topic even, maar zal niet te veel vragen :wink:
Wat zijn de beste maanden om naar Mexico te reizen? Moet je nog rekening houden met grote kans op regen of zo? En weet toevallig ook iemand of dit ook voor Jamaica geldt?
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

caribbeanlover

Bericht 23 Jul 2015 15:26

Re: Jamaica

http://www.klimaatinfo.nl/klimaat/carib ... landen.htm

http://cruisendoejezo.nl/cruise-tijdens ... niet-doen/ Hier staat iets over het orkaanseizoen.

Ik wil je niet bang maken hoor. Wij zijn 11 jaar achter elkaar afgewisseld naar de DR en Mexico geweest. Afgezien van soms een korte bui hebben wij nooit last ondervonden. Tuurlijk is het een risico om tijdens die periode te gaan en je moet het zelf weten. Voor Jamaica geldt hetzelfde.

Ik hoor het wel als je vragen hebt.

Wanneer wil je gaan en wat wil je doen?
<<

Anoniem181

Bericht 23 Jul 2015 18:23

Re: Jamaica

-
Laatst gewijzigd door Anoniem181 op 07 Feb 2016 22:57, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

caribbeanlover

Bericht 23 Jul 2015 19:12

Re: Jamaica

Dat klopt idd.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 23 Jul 2015 21:59

Re: Jamaica

Nou we hadden eigenlijk informatie opgevraagd bij het reisbureau m.b.t. een Middellandse zee-cruise, maar n.a.v. de opmerkingen over Riu Ochos Riu daar naar gekeken en ook meteen even naar Riu's op Mexico. Ziet er allemaal mooi uit en op Aruba zag ik een Riu voor volwassenen. Dus we moeten eens bedenken wanneer we gaan en waarheen. We zijn niet tijdgebonden.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

caribbeanlover

Bericht 23 Jul 2015 22:01

Re: Jamaica

Als je naar de DR of Mexico wilt, dan kan ik je helpen mbt hotels ook 2 adult only die wel iets goedkoper zijn dan op Aruba. Ik hoor het wel als je meer wilt weten.
<<

Anoniem253

Bericht 24 Jul 2015 10:30

Re: Jamaica

Ik zou in februari/maart gaan, hier koud en slecht weer en daar heerlijke temperaturen met veel zon!
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 24 Jul 2015 11:28

Re: Jamaica

Dat zou ook nog kunnen. Hier lekker de carnaval ontvluchten in februari en in september een stedentripje maken of zo.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

caribbeanlover

Bericht 03 Aug 2015 10:27

Re: Jamaica

Heb je al geboekt of wacht je daar liever nog even mee?
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 05 Aug 2015 20:05

Re: Jamaica

Nou wij zijn er nog niet helemaal uit of we nu voor een stedentrip, zonvakantie (Jamaica, Aruba, etc.) gaan of toch een cruise.

Denk dat onze voorkeur een stedentrip in september is en in februari naar Jamaica of zo. We zijn nergens aan gebonden, dus we denken er nog over na :wink:
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

caribbeanlover

Bericht 05 Aug 2015 20:54

Re: Jamaica

http://www.royalcaribbean.com/findacrui ... hipCode=AN

Ik kwam deze laatst tegen..............huge! Weet niet of het voor nederlanders te boeken is, maar daar kan je altijd achterkomen denk ik.
Ik ben niet van de cruises, maar met deze zal ik best willen gaan, je kan er skydiven met zo'n ding 360 gr over de boot kijken..............heel gaaf allemaal.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 05 Aug 2015 21:02

Re: Jamaica

Ik hoef niet te weten of het voor Nederlanders te boeken is, want naar zoiets zijn wij niet op zoek. Voor info over een cruise gaan we naar het reisbureau, want daar is zoveel mogelijk en de andere vakanties zoeken we thuis zelf uit.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

caribbeanlover

Bericht 05 Aug 2015 22:28

Re: Jamaica

Aha oke dan is het goed. Reisbureaus zijn zo 2014 ;). Als jij dat zo wilt regelen gewoon lekker doen hoor.
Internet is wat mijn betreft DE uitkomst en vaak ben je nog goedkoper uit ook en geen gewacht wat je vaak bij een reisbureau heb. Snap eigenlijk niet waarom ze nog bestaan als alles zoveel makkelijker en sneller kan via internet.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 09 Aug 2015 15:45

Re: Jamaica

Oh ja reisbureau's zijn inderdaad zoooooooo 2014! Maar ach, wij hebben gisteren een mooie cruise geboekt via het reisbureau en er is niets fout gegaan met het boeken en betalen. Hoeven we ook niet tig vragen op het forum te stellen :smile: Maar ja, ook als we zelf boeken via internet gaat ook altijd alles goed, dus ja, we hebben een reisbureau bijna niet nodig.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

caribbeanlover

Bericht 10 Aug 2015 08:53

Re: Jamaica

KOL schreef:Oh ja reisbureau's zijn inderdaad zoooooooo 2014! Maar ach, wij hebben gisteren een mooie cruise geboekt via het reisbureau en er is niets fout gegaan met het boeken en betalen. Hoeven we ook niet tig vragen op het forum te stellen :smile: Maar ja, ook als we zelf boeken via internet gaat ook altijd alles goed, dus ja, we hebben een reisbureau bijna niet nodig.


Dat was een grapje dat reisbureaus zo 2014 zijn, want dat had je kunnen zien aan de smileys.
Vind het zeer flauw dat je begint over fouten mbt boeken en betalen en vragen stellen. Is dat nou nodig ondanks je smiley? Kan er niet om lachen hoor.
Ik heb je hulp aangeboden en dat krijg ik zo'n rare reactie.
Je bent zo vol van jezelf dat alles goed gaat, maar een fout maken is menselijk en het had ook jou kunnen overkomen.
Je zegt dat als je het via internet doet je een reisbureau bijna niet nodig hebt, maar dat is toch logisch.
<<

Anoniem119

Bericht 10 Aug 2015 17:27

Re: Jamaica

caribbeanlover schreef:Aha oke dan is het goed. Reisbureaus zijn zo 2014 ;). Als jij dat zo wilt regelen gewoon lekker doen hoor.
Internet is wat mijn betreft DE uitkomst en vaak ben je nog goedkoper uit ook en geen gewacht wat je vaak bij een reisbureau heb. Snap eigenlijk niet waarom ze nog bestaan als alles zoveel makkelijker en sneller kan via internet.


Online reisbureaus zijn ook gewoon reisbureaus he. Jij hebt ook via een 'reisbureau' geboekt.
VorigeVolgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers