Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


's nachts honger of zuigbehoefte

<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 17 Sep 2013 11:55

's nachts honger of zuigbehoefte

Ik geef borstvoeding, en als Niels 's nachts wakker wordt voed ik hem ook standaard.
Nu had ik het er met mijn schoonbroer over hoe zij dat gedaan hadden en hij gaf aan dat hij bij 's nachts wakker worden in eerste instantie probeerde de speen terug in zijn mond te stoppen, en als hij dan een hele tijd bleef huilen, dan kreeg hij pas eten. Ze wilden hem niet opnieuw aan voeding laten wennen 's nachts omdat ze bang waren dat het dan een gewoonte werd.

Ik vind de nachtvoedingen niet super, maar ik ga er vanuit dat Niels met reden 's nachts wakker wordt (ook al heeft hij een tijdje wel doorgeslapen). Hij krijgt ook normaal gesproken geen speen bij het inslapen, dus om hem dan wel een speen te geven voelt voor mij vreemd aan. Maar zijn er hier meer moeders die dat wel doen en werkt dat goed of wordt het kindje dan nog steeds elke nacht wakker.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Balloon

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 416

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:46

Bericht 17 Sep 2013 11:59

Re: 's nachts honger of zuigbehoefte

Ik zit met hetzelfde. E. komt sinds 3 weken ook weer voor een nachtvoeding. Het lijkt wel of het aan de leeftijd ligt, zo aan de ticker van je zoontje te zien :)
Wij geven haar ook maar voeding zodat ze daarna weer slaapt. Een speentje wilde ze alleen met krampjes maar aangezien die al lang over zijn, bieden we hem ook niet meer aan. Ik vraag me dus ook af in hoeverre het honger is. Als ze een fles krijgt 's nachts, gaat die wel leeg. Maar ja... is het honger of zuigbehoefte? Ik wil de speen niet aanbieden eigenlijk.
<<

Anoniem28

Bericht 17 Sep 2013 12:02

Re: 's nachts honger of zuigbehoefte

Volgens mij zie je dat heel veel, zo rond de vier maanden. Hebben wij ook met beide kinderen gehad. Eerst (zo goed als) doorslapen en rond de vier maanden weer een paar keer komen om te willen drinken. Wij hebben altijd gewoon nachtvoedingen gegeven, zo sliepen wij ook het snelst weer.
<<

Balloon

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 416

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:46

Bericht 17 Sep 2013 12:06

Re: 's nachts honger of zuigbehoefte

Je raakt zo snel gewend aan de luxe van doorslapen dat dit weer even een domper is :laughcry: Ik geef ook gewoon voeding hoor. Ze zal vanzelf wel weer doorslapen.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 17 Sep 2013 12:08

Re: 's nachts honger of zuigbehoefte

Ik vind borstvoeding geven zelf ideaal hoor. We vallen allebei dan weer ongeveer in slaap. Met een speentje blijf je lopen (als ik mijn schoonbroer moet geloven in elk geval). Vooral manlief baalt van de nachtvoedingen, hij moet om 6 uur zijn bed uit om te gaan werken.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Balloon

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 416

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:46

Bericht 17 Sep 2013 12:33

Re: 's nachts honger of zuigbehoefte

Dat met die speen heb ik bij mijn twee zoons overigens wel gedaan. Maar die hadden al een speen vanaf de geboorte. Ik denk dat het nu even doorbijten is om het zonder speen te doen maar straks in elk geval geen gedoe om haar er vanaf te krijgen!
<<

Anoniem28

Bericht 17 Sep 2013 12:46

Re: 's nachts honger of zuigbehoefte

Wij hadden een co-sleeper naast bed staan. Als ze wakker werd legde ik haar aan en sliep binnen een paar seconden weer verder. Ik heb maar weinig momenten gehad dat ik echt slaap tekort had door de nachtvoedingen.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 17 Sep 2013 12:56

Re: 's nachts honger of zuigbehoefte

Julie slaapt tot 5u (meestal) en wordt dan wakker voor een voeding. Daarna blijft ze de rest van de nacht/ochtend bij ons liggen omdat ze vooral veel wilt zuigen. We liggen dan beide op onze zij en ze legt zichzelf aan als ze zin heeft. Ik slaap ondertussen lekker verder. Ze wilt ook geen speen (of fles).
AfbeeldingAfbeelding
<<

Kitty

Noob

Berichten: 41

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:59

Bericht 17 Sep 2013 12:59

Re: 's nachts honger of zuigbehoefte

Dat is dan ook de reden dat er zoveel mensen gaan bijvoeden zo rond de 4 maanden.
Ze zeggen vaak dat weer wakker worden s'nachts toch ook een teken daarvan is. Dat ze er dan aan toe zijn.
Die van mij is ook bijna 4 maanden en nu heeft zij sowieso niet doorgeslapen, maar met bepaalde dingen merk je gewoon dat ze toe is aan bijvoeding.
<<

Shadow

Noob

Berichten: 12

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:10

Bericht 17 Sep 2013 13:27

Re: 's nachts honger of zuigbehoefte

Met 3 maanden is het heel normaal dat een baby snachts nog wil eten. Is ook nog beter om je borstvoeding op peil te houden.

Ik zou gewoon voeden, doorslapen komt wel vanzelf.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 17 Sep 2013 14:27

Re: 's nachts honger of zuigbehoefte

Hier valt S. zonder speen in slaap (overdag wel met speen, apart he haha) en slaapt hij meestal netjes tot door tot zeker 6u. Soms wordt hij dan wakker en dan doen we 1x z'n speen in en slaapt ie door tot 7u. Vaak slaapt hij gewoon door tot 7u of zelfs later (wanneer ik er niet uit kan komen :P maar max. 7.30u hoor haha)
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:01

Bericht 17 Sep 2013 14:38

Re: 's nachts honger of zuigbehoefte

Rejoy schreef:Wij hadden een co-sleeper naast bed staan. Als ze wakker werd legde ik haar aan en sliep binnen een paar seconden weer verder. Ik heb maar weinig momenten gehad dat ik echt slaap tekort had door de nachtvoedingen.


bij ons hetzelfde en ik heb ook echt geen idee hoe vaak hij komt snachts.
Mother of 3 adorable children
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 17 Sep 2013 14:48

Re: 's nachts honger of zuigbehoefte

Maar liggen jullie allemaal zo stil dan 's nachts? Ik ben echt een draaikont en ons bed ligt in de morgen vaak ook helemaal overhoop (inc kussens die op de grond liggen) dus ik durf het echt niet aan om met D. samen in bed te slapen. Ik ben veel te bang dat ik hem uit bed duw of op hem ga liggen ofzo.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 17 Sep 2013 15:01

Re: 's nachts honger of zuigbehoefte

Ik heb nu nog af en toe een nachtvoeding. Ach ja.. zal vast wel een keer over gaan hoop ik! En het is een combinatie van honger en mama-honger denk ik in mijn geval.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 17 Sep 2013 15:02

Re: 's nachts honger of zuigbehoefte

Milady, bij Lotte durfde ik het ook echt niet aan. En als mijn man gedronken heeft durf ik Niels ook niet tussen ons in te leggen. Maar ik lig als ik aan het voeden ben met mijn arm boven mijn hoofd en kan in die houding niet op hem draaien.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Balloon

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 416

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:46

Bericht 17 Sep 2013 15:19

Re: 's nachts honger of zuigbehoefte

Mama's die ook fv geven: geven jullie 's nachts ook een fles?
We gaan binnenkort ook beginnen met fruit maar ik verwacht niet dat ze daarom weer opeens door gaat slapen.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 17 Sep 2013 15:28

Re: 's nachts honger of zuigbehoefte

Milady schreef:Maar liggen jullie allemaal zo stil dan 's nachts? Ik ben echt een draaikont en ons bed ligt in de morgen vaak ook helemaal overhoop (inc kussens die op de grond liggen) dus ik durf het echt niet aan om met D. samen in bed te slapen. Ik ben veel te bang dat ik hem uit bed duw of op hem ga liggen ofzo.


Inderdaad, dat vraag ik me ook af!!
Ik lees hier bijna alleen maar van kindjes die bij jullie in bed slapen, maar naast dat ik het niet durf, wil ik het niet eens :silent: , ben ik dan zo'n ontaarde moeder? :laughcry:
<<

Kitty

Noob

Berichten: 41

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:59

Bericht 17 Sep 2013 15:36

Re: 's nachts honger of zuigbehoefte

Ik geef ook nog borstvoeding en ik heb op sommige nachten ook geen idee hoe vaak ze komt.
Ik leg dan ook aan en slaap verder. En ja ik lig dan ook erg stil. Meestal word ik wakker als hoe ik ook in slaap ben gevallen haha.
Mijn man is ook geen draaikont.
Of je het aandurft of niet zal je zelf moeten bepalen dan ja. Als je het niet durft zou ik het niet doen. Het moet voor jezelf wel veilig voelen.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 17 Sep 2013 16:44

Re: 's nachts honger of zuigbehoefte

Hele nachten in bed wilden we ook niet omdat we dan een beetje bang waren dat je daar nooit vanaf komt. Ik leg Niels als ik wakker wordt meestal ook terug in zijn eigen bed (als het nog nacht is in elk geval), 's ochtends mag hij lekker blijven liggen. Hoewel nu een cosleeper me ook wel wat lijkt.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 17 Sep 2013 18:26

Re: 's nachts honger of zuigbehoefte

Ik zou zeker een voeding geven met deze leeftijd, al is t alleen maar om je productie op peil te houden. Ik denk dat je t jezelf anders onnodig lastig maakt.

J. slaapt hier in de cosleeper en soms direct naast me in bed. Liggend voeden vind ik erg fij maar ik vind t laten boeren dan zo'n gedoe, heb dan echt geen zin om omhoog te komen. Hoe doen jullie dat?
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

Anoniem275

Bericht 17 Sep 2013 18:44

Re: 's nachts honger of zuigbehoefte

dacht ik er na 2 weken wikken en wegen zeker van te zijn dat ik binnenkort de bv ga afbouwen,
lees ik dit en begin ik weer te twijfelen...

teddyaapje: ik verschoon L 's nachts en als we naar zijn kamertje lopen boert hij meestal. na de 2e ronde leg ik hem slapend weg en boert hij niet meer.
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 17 Sep 2013 18:57

Re: 's nachts honger of zuigbehoefte

Waarom wil je afbouwen bubble? En wat brengt je nu aant twijfelen?

Ik verschoon J. snachts niet als hij niet gepoept heeft. En als dat wel zo is doe ik dat bij ons op bed dus kom echt mn bed niet uit :)
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

Anoniem275

Bericht 17 Sep 2013 19:57

Re: 's nachts honger of zuigbehoefte

ik ga weer twijfelen omdat L geen speen heeft en we als ik dit zo lees zonder bv rampennachten gaan krijgen ;)

tja, redenen waarom ik wil stoppen.. grotendeels gevoel, ik vind het mooi geweest, had überhaupt niet verwacht dat ik bv zou gaan geven omdat het bij de oudste niet lukte. ik mis af en toe vrijheid, tijd voor mezelf omdat hij afhankelijk is van mij voor voeding. beide heeft zo zijn voor- en nadelen en ik wil nu voor de voordelen van fv gaan..
<<

Anoniem186

Bericht 17 Sep 2013 20:01

Re: 's nachts honger of zuigbehoefte

Mijn zoon wordt nog steeds om de 2 uur wakker voor een voeding. Al bijna 6 maanden...
Hij krijgt ook geen speen, maar hij duimt wel. Alleen z'n duim is kennelijk niet genoeg dan.

Ik vind het ook niet lekker als hij pal tegen me aan slaapt. Hij slaapt in de co-sleeper, ideaal vind ik dat. De avond begint hij in z'n eigen bed op z'n kamer.

Meestal laat hij een boer als ik hem naast me neer leg. Hij slaapt altijd op z'n buik, dus anders laat hij z'n boer gewoon dan.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Minx