Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Rustgevend middel, homeopatisch?

<<

Anoniem122

Bericht 15 Okt 2014 23:22

Rustgevend middel, homeopatisch?

Welk homeopathisch rustgevend middel werkt er nou echt goed?
Zoek iets tegen constante onrust/ lichte paniekaanvallen en om 's nachts beter te kunnen slapen maar er is zoveel keus bij de drogist! :12:
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 15 Okt 2014 23:51

Re: Rustgevend middel, homeopatisch?

Valeriaan!
Juli 2015
Maart 2017
<<

Anoniem122

Bericht 15 Okt 2014 23:57

Re: Rustgevend middel, homeopatisch?

Daar zat ik inderdaad ook naar te kijken. Heb je dan de druppels of de tabletten?
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 16 Okt 2014 00:37

Re: Rustgevend middel, homeopatisch?

Tabletten. En dan gewoon huismerk extra forte ofzo.
Je hebt ook van valdispert, maar dat is hoogstens merk/duurder.
Wat mij trouwens in t verleden ook goed heeft geholpen is bach rescue spray. Dat is een mondspray die heel snel werkt. Misschien fijn bij lichte acute paniek.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 16 Okt 2014 08:30

Re: Rustgevend middel, homeopatisch?

Ik heb bach-bloesem rescue druppels in huis. Of het werkt weet ik niet, maar als ik echt iets heel spannends moet/ga doen, gebruik ik ze wel eens.
Maar het kan ook zijn dat het placebo effect mij meer helpt dan de druppels zelf.

OW, sorry ik zie dat je iets zoekt voor constante onrust, daar is dit middel niet tegen bedoelt. (Eerst goed lezen blijkt erg moeilijk te zijn :P )
<<

Anoniem122

Bericht 16 Okt 2014 10:16

Re: Rustgevend middel, homeopatisch?

Bedankt voor de tip! Waar kan je de bach-bloesem kopen? Op sommige momenten ervaar ik meer onrust en stress, dus dan zou ik het misschien wel kunnen gebruiken.
Ik ga eerst zometeen even de valeriaan halen en kijken hoe dat werkt.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 16 Okt 2014 10:31

Re: Rustgevend middel, homeopatisch?

In elk geval bij de Tuinen en ik heb het bij onze dorps DA-drogist gehaald.
Je hebt het in spray en druppels.
<<

Jip

Bericht 16 Okt 2014 14:14

Re: Rustgevend middel, homeopatisch?

Is het niet beter om de oorzaak van de paniek/onrust aan te pakken?
<<

Anoniem122

Bericht 16 Okt 2014 14:29

Re: Rustgevend middel, homeopatisch?

Uiteraard, maar dat is niet zo makkelijk en in de tussentijd zou het wel fijn zijn om wat rustiger te zijn. Het is iets waar ik gewoon doorheen moet en waarvan ik hoop dat het met een paar weken wel beter gaat.
<<

Jip

Bericht 16 Okt 2014 14:31

Re: Rustgevend middel, homeopatisch?

Misschien even met je huisarts overleggen. Maar ik denk dat bijv de Etos ook veel rustgevende middelen heeft. Rhodiola schijnt ook wel rustgevend te werken. Sterkte!
<<

Anoniem122

Bericht 16 Okt 2014 14:35

Re: Rustgevend middel, homeopatisch?

Ik heb al gesprekken met de HA, wordt maandag weer gebeld om te kijken of ik verdere hulp wil, en wilde van de week eigenlijk eerst vragen voor oxazepam, maar durfde niet. En misschien is het ook beter om eerst iets natuurlijks te proberen. Oxazepam is ook weer behoorlijk prijzig omdat het niet vergoed wordt.

Heb net Valeriaan gehaald, ze hadden paar verschillende soorten van het eigen merk, heb de goedkoopste maar mee genomen.
Afbeelding

Hopelijk werkt het..
<<

Anoniem81

Bericht 16 Okt 2014 14:38

Re: Rustgevend middel, homeopatisch?

ไม่เป็นไร schreef:Ik heb al gesprekken met de HA, wordt maandag weer gebeld om te kijken of ik verdere hulp wil, en wilde van de week eigenlijk eerst vragen voor oxazepam, maar durfde niet. En misschien is het ook beter om eerst iets natuurlijks te proberen. Oxazepam is ook weer behoorlijk prijzig omdat het niet vergoed wordt.

Hopelijk werkt het..

Oxazepam wordt bij mij gewoon vergoed, maar misschien is dat alleen bij chronisch gebruik?
<<

Anoniem122

Bericht 16 Okt 2014 14:51

Re: Rustgevend middel, homeopatisch?

Dit kon ik er gister over vinden:

De geneesmiddelen benzodiazepinen (bijvoorbeeld oxazepam, temazepam, diazepam) worden per 1 januari 2009 niet meer vergoed. Deze geneesmiddelen worden niet meer vergoed omdat ze naast hun werking ook ernstige bijwerkingen veroorzaken. Voor de volgende aandoeningen blijft vergoeding wel bestaan:

- angststoornis, als behandeling met minimaal twee geneesmiddelen tegen depressie (antidepressiva) niet het gewenste resultaat heeft opgeleverd;
- epilepsie, waarbij benzodiazepinen aanvallen helpen te voorkomen of te behandelen;
- meervoudige psychiatrische problematiek, met hoge doses benzodiazepinen als noodzakelijk onderdeel van de behandeling;
- spasmen, die uit een neurologische aandoening voortkomen, als u niet ambulant bent en alle andere middelen niet werken bij u.


Wel is het zo dat ze opzich niet zo duur zijn, maar dat de eerste keer je sowieso voor het recept betaald, voor het uitgeven van het pilletje en de uitleg van de apotheek etc. Zag prijzen voorbij komen van 12 euro voor 1 pil dan ofzo.
Als je er gelijk 60 mee krijgt ofzo is het bijna net zo duur als voor een paar pillen.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 16 Okt 2014 15:00

Re: Rustgevend middel, homeopatisch?

Bij mij wordt oxazepam ook vergoed, maar ik heb wel een depressie en antidepressiva.

Ik vind het trouwens echt kutspul, ik word er heel suf van en kan absoluut niet meer normaal functioneren. En ik slaap gewoon 14 uur op zo'n pil. Dus nee, niks voor mij, ik hoef het niet meer.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem81

Bericht 16 Okt 2014 15:10

Re: Rustgevend middel, homeopatisch?

Ik kan zonder juist niet normaal functioneren, al heb ik al afgebouwd van 50 naar 20/30mg overdag. Slapen heb ik andere medicaties voor. Dan ben ik zo angstig en gespannen, balanceer ik continue op randje van paniekaanvallen, dat sloopt echt.
<<

Anoniem185

Bericht 16 Okt 2014 17:13

Re: Rustgevend middel, homeopatisch?

Bachbloesem heb ik ook geprobeerd ivm vliegangst en veel moeten vliegen in kleine hobbelige vliegtuigjes. Werkte voor mij de ene keer beter dan de andere keer. Als ik echt alsnog een paniekaanval krijg dan helpt het ook niet meer, maar ik heb wel het idee dat het helpt om die aanvallen als het ware uit te stellen en enigszins af te zwakken.
<<

Anoniem122

Bericht 16 Okt 2014 17:17

Re: Rustgevend middel, homeopatisch?

Zag de bachbloesem vandaag bij de Etos (hadden echt heel veel varianten) maar echt super duur, begon bij 8 of 9 euro ofzo.
<<

Anoniem185

Bericht 16 Okt 2014 17:17

Re: Rustgevend middel, homeopatisch?

Bachbloesem is inderdaad niet extreem goedkoop. Ik heb een spray voor onder mijn tong, bij iemand die een homeopathische praktijk aan huis heeft gekocht.
<<

Anoniem122

Bericht 16 Okt 2014 17:22

Re: Rustgevend middel, homeopatisch?

Ja misschien dat het ergens nog goedkoper te krijgen is. Hou het sowieso wel in de gaten, bedankt voor de tip!
<<

Marientjuh83

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 219

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:11

Bericht 16 Okt 2014 18:16

Re: Rustgevend middel, homeopatisch?

@Stofzuiger.... Heel herkenbaar! ik dacht dat ik de enige was met zulke klachten
Accepteer wat is. Laat los wat is geweest. En heb vertrouwen in wat komt.
<<

Anoniem81

Bericht 16 Okt 2014 19:42

Re: Rustgevend middel, homeopatisch?

Marientjuh83 schreef:@Stofzuiger.... Heel herkenbaar! ik dacht dat ik de enige was met zulke klachten

Heb je wel goede hulp?
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5350

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 16 Okt 2014 19:50

Re: Rustgevend middel, homeopatisch?

Avena!
10.04.17
<<

Marientjuh83

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 219

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:11

Bericht 17 Okt 2014 16:00

Re: Rustgevend middel, homeopatisch?

Stofzuiger schreef:
Marientjuh83 schreef:@Stofzuiger.... Heel herkenbaar! ik dacht dat ik de enige was met zulke klachten

Heb je wel goede hulp?


Allerlei behandelaars en medicatie maar nog steeds veel angst en paniek
Accepteer wat is. Laat los wat is geweest. En heb vertrouwen in wat komt.
<<

Anoniem122

Bericht 20 Okt 2014 12:40

Re: Rustgevend middel, homeopatisch?

Heb inmiddels temazepam voorgeschreven gekregen, wel maar 1 malig, omdat ik amper nog slaap. Straks ophalen, ben benieuwd.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers