Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Inleiden na keizersnede?

<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 15 Okt 2014 11:15

Inleiden na keizersnede?

Bij mij in het ziekenhuis doen ze liever niet aan inleiden na een keizersnede en plannen ze bij voorkeur een keizersnede met 41 weken als de bevalling nog niet zelf op gang is gekomen. Mocht onze dame toch weer 2 weken voor op groei gaan liggen wordt dat met maximaal 40 weken.
Zelf wil ik liever geen keizersnede als het niet noodzakelijk is. Uiteindelijk mag ik wel zelf (beperkt) kiezen maar willen zij niet verantwoordelijk worden gehouden voor de eventuele gevolgen van een inleiding.

Wie is er wel ingeleid na een keizersnede en op welke manier? Hoe heb je dit ervaren?
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem331

Bericht 15 Okt 2014 11:20

Re: Inleiden na keizersnede?

Bij mij was het toen duidelijk dat inleiden geen optie was. Dan liever een keizersnede inderdaad. Uiteindelijk spontaan bevallen hij 40+6
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 15 Okt 2014 11:23

Re: Inleiden na keizersnede?

Mijn zus is met 42 weken ingeleid. Haar eerste kindje is na 42 weken en een mislukte inleiding geboren met een keizersnee. Bij de tweede had ze 's morgens op de dag dat ze 42+1 weken was wel spontaan iets wat op weeën leek, maar het zette niet door. Toen heeft ze een heel klein beetje wee-opwekkers gehad en ze is uiteindelijk op de natuurlijke manier bevallen van de tweede.

♥♥
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 15 Okt 2014 12:46

Re: Inleiden na keizersnede?

Bij mij zei de gynaecoloog dat ze alleen een ballon catheter plaatste en vliezen breken.
Weeopwekkers alleen om bij te stimuleren.
Dus geen gel om ontsluiting te krijgen en geen hoge dosis opwekkers. Dit verhoogd scheuren van je litteken.

Ik heb bij allebei een keizersnee gehad en zeker bij de tweede was ik snel weer op de been.
M:21072011
J :08012014
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 15 Okt 2014 12:55

Re: Inleiden na keizersnede?

Ik krijg bij een tweede ws een geplande keizersnede omdat bij de eerste de ontsluiting niet doorzette en ik heeeeeel lang weeën heb gehad (normale en opgewekte). De gyn zei dat bij een tweede de ontsluiting ws ook niet gaat doorzetten waardoor een geplande ks de beste optie is.
04-2014
10-2015
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 15 Okt 2014 13:09

Re: Inleiden na keizersnede?

Popcorn, waarom was inleiden bij jou sowieso geen optie?
Elliot, in welk ziekenhuus is jouw zus bevallen? Bij jullie is er geen toch? Of woont je zus niet in A?
Milou, volgens mij doen ze in ons ziekenhuis sowieso liever een ks dan een normale bevalling, ze wilden mij in eerste instantie tussen week 39 en 40 sowieso inplannen voor een ks terwijl ik de vorige keer dwarsliggers had en er geen reden is waarom ik nu niet gewoon zou kunnen bevallen. Of ben jij niet in het S. ziekenhuis bevallen?
Happydobby, hier is alleen een ballon bij al wat ontsluiting een optie zo ver ik nu heb begrepen en niet het breken van de vliezen zolang er geen weeen zijn.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 15 Okt 2014 20:23

Re: Inleiden na keizersnede?

Chaos schreef:Wie is er wel ingeleid na een keizersnede en op welke manier? Hoe heb je dit ervaren?


Volgens mij dus bijna niemand want veel ziekenhuizen doen dat niet.
M:21072011
J :08012014
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 15 Okt 2014 20:30

Re: Inleiden na keizersnede?

Hey chaos,

Ken je mij? Haha. Ben idd in het sziekenhuis bevallen in h. Hoe weet je dat? en wie ben jij dan :p?
De gyn zei dat mn bekken ws te smal is en ik nooit normaal zal kunnen bevallen en dat opgewekte weeën niet mogen na een eerdere ks. Ze doen daar graag ks denk ik.
Wil juist de volgende keer natuurlijk bevallen, ook ivm de borstvoeding die pas na 5 dagen op gang was.
04-2014
10-2015
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 15 Okt 2014 20:32

Re: Inleiden na keizersnede?

Volgens mij is het ook eerder een uitzondering vanwege het gevaar van druk op het litteken? Ik heb al wel gehoord dat het bij sommigen is gebeurd, maar dan zat er ook een paar jaar tussen de zwangerschappen enzo.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 15 Okt 2014 20:34

Re: Inleiden na keizersnede?

Hier deden ze het ook pertinent niet. Het enige dat ze wilden doen was strippen of eventueel bij voldoende ontsluiting de vliezen breken. Verder niets. Terwijl ik ruim 4 jaar na de 1e keizersnede zat en ik in de tussentijd ook een normale bevalling heb gehad waarbij het litteken het prima hield. Ik heb uiteindelijk met 41+3 een geplande keizersnede gehad.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 15 Okt 2014 20:37

Re: Inleiden na keizersnede?

Waarom kreeg je bij de 3de toch een ks knillis? Werkte het strippen niet?
04-2014
10-2015
<<

Anoniem331

Bericht 15 Okt 2014 20:49

Re: Inleiden na keizersnede?

Dat was vanuit het ziekenhuis beslist. Was te vaak fout gegaan, deden ze niet meer. Ik ben alleen zo ver niet gekomen.
<<

Anoniem127

Bericht 15 Okt 2014 21:02

Re: Inleiden na keizersnede?

Dit was het voorstel van het ziekenhuis waar ik bij de derde zou gaan bevallen. Ik had dus al een keizersnede gehad en het eerste voorstel van de gyneacologe was om mij met 36 ( :wtf: ) a 37 weken in te leiden als de baby nog niet zo groot zou zijn dat die niet meer zou passen. Heb het pertinent geweigerd, er is gewoon een aantoonbaar / bewezen risico van inleiden na een keizersnede. Zou dat echt niet doen in verband met risico op baarmoederruptuur.
<<

Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 586

Geregistreerd: 12 Jun 2014 23:43

Bericht 15 Okt 2014 21:38

Re: Inleiden na keizersnede?

Mijn eerste is met een spoedkeizersnede geboren omdat mijn bekken iets gekanteld staan. De tweede is met 38 weken met een geplande keizersnede geboren. Het liefste zou ik ook eens natuurlijk bevallen, dat lijkt me echt een heel andere ervaring. Volgens de gynaecoloog zou dit wel kunnen mits het kindje niet groter is dan 6 pond anders sowieso altijd een keizersnede. Ik weet dat ze dit per ziekenhuis anders behandelen.
Succes. It is being able to go te bed each night with your soul at peace.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 16 Okt 2014 12:37

Re: Inleiden na keizersnede?

Chaos schreef:Elliot, in welk ziekenhuus is jouw zus bevallen? Bij jullie is er geen toch? Of woont je zus niet in A?

Mijn zus woont ook in A en ze is bij de eerste in Amstelveen bevallen en bij de tweede in het AMC. Ze hebben daar alles goed in de gaten gehouden en omdat ze zelf helemaal geen last had van het litteken en omdat het ook heel soepel was ofzo wilden ze het toch wel proberen om haar in te leiden.
Ze heeft hele goede ervaringen met het AMC, veel beter dan met het ziekenhuis in Amstelveen.

♥♥
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 16 Okt 2014 17:51

Re: Inleiden na keizersnede?

Milou schreef:Waarom kreeg je bij de 3de toch een ks knillis? Werkte het strippen niet?


N. heeft heel lang overdwars gelegen, daarvoor heb ik 2x een draaipoging gehad (met 36 weken en met 40+ 4). Omdat hij dus heel lang niet met zijn hoofd naar beneden heeft gelegen had hij weinig druk uitgeoefend waardoor hij heel erg los lag. Ze hebben geprobeerd te strippen maar konden er niet bij en duwden hem met zijn hoofd weer helemaal omhoog. Bij ons in het ziekenhuis was het beleid ook met 41 weken een geplande keizersnede. Ik mocht tot 42 weken doorlopen maar ze adviseerden 41 weken. Dus toen is met 41 weken besloten om de keizersnede in te plannen

Op de ochtend van de keizersnede hebben ze nogmaals geprobeerd te strippen of de vliezen te breken maar dit lukte niet, hij lag heel los, draaide alweer wat weg van de uitgang en ik had nauwelijks ontsluiting. Toen op het allerlaatste moment besloten om de keizersnede door te laten gaan, eigenlijk omdat de gyn aangaf dat hij het niet zag gebeuren dat hij voor de 42 weken uit zichzelf zou komen en de kans heel groot was dat hij weer overdwars zou draaien en dat het zou eindigen in een spoed keizersnede.

Heeel jammer want ik heb tot 41 weken echt ernaar gestreefd om normaal te bevallen, maar toen het eenmaal zover was was ik alleen maar blij dat er een einde kwam aan alle onzekerheid.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers