Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zonder kinderen op vakantie. Ervaringen?

<<

Anoniem125

Bericht 21 Okt 2014 12:53

Re: Zonder kinderen op vakantie. Ervaringen?

Ik reageerde o.a. op Twellie en de openingspost.
<<

Anoniem193

Bericht 21 Okt 2014 13:10

Re: Zonder kinderen op vakantie. Ervaringen?

Studiebol schreef:Het gaat echt gebeuren, ik heb zojuist mijn ticket geboekt. Vind het nu het geboekt is wel extra spannend.. maar het duurt nog lang voor ik ga dus ik kan aan het idee wennen :-)


Super tof!
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5097

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 21 Okt 2014 16:27

Re: Zonder kinderen op vakantie. Ervaringen?

Alibi schreef:
Studiebol schreef:Het gaat echt gebeuren, ik heb zojuist mijn ticket geboekt. Vind het nu het geboekt is wel extra spannend.. maar het duurt nog lang voor ik ga dus ik kan aan het idee wennen :-)


Super tof!


Ja, vind ik ook wel eigenlijk!

Jans, ik ga naar c.anada.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem 146

Bericht 22 Okt 2014 08:30

Re: Zonder kinderen op vakantie. Ervaringen?

Leuk Studiebol!! Veel plezier met de voorbereidingen alvast!
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 22 Okt 2014 08:45

Re: Zonder kinderen op vakantie. Ervaringen?

Spannend hoor, maar erg leuk!

Ik vind het overigens dat het een vrij natuurlijke reactie is om het even ontzettend spannend te vinden. Wat is er nou zo verkeerd aan het idee dat je, als je langere tijd weg bent, onmisbaar bent voor je kinderen? Oké, je maakt het er niet makkelijker op voor jezelf, maar als dit je niet weerhoudt dan is er toch geen enkel probleem. Naar mijn mening alleen een goed teken dat de band tussen moeder en kind hartstikke goed is.
<<

Anoniem74

Bericht 22 Okt 2014 09:18

Re: Zonder kinderen op vakantie. Ervaringen?

Super leuk studie! Hoelang ga je? En heb je al ideeën hoe je het gaat invullen?
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5097

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 22 Okt 2014 12:55

Re: Zonder kinderen op vakantie. Ervaringen?

Parisienne, ik denk dat jij het goed verwoord. En ik denk ook echt dat het hier uitmaakt dat mijn vriend gewoon weinig thuis is. Iedereen kan dan wel zeggen dat ze het vast heel leuk met hem hebben, wat ze oprecht ook wel hebben, maar ze zijn dat echt totaal niet gewend. Maar mijn vriend natuurlijk ook niet...dus ik denk dat dat best invloed heeft op ze.

Ig-nore, ik heb daar vrienden wonen, plus hun hele familie. Ik slaap dus gezellig bij hun in huis. Geen idee wat ik ga doen, ik ben er al vaak geweest dus ik hoef niet perse de omgeving te verkennen. Ik wil hun gewoon graag zien in hun omgeving, zoals we eerder ook deden. We zullen dus vooral ook leuke dingen gaan doen, shoppen, dagjes uit, misschien kan ik ze nog helpen met het huis verder op te knappen. Ach de dagen zullen wel voorbij vliegen!
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem74

Bericht 22 Okt 2014 12:58

Re: Zonder kinderen op vakantie. Ervaringen?

Ah, dat is wel fijn dat je daar familie hebt. Leuk vooruitzicht hoor!
<<

Anoniem125

Bericht 22 Okt 2014 13:03

Re: Zonder kinderen op vakantie. Ervaringen?

Ik denk dat het juist voor je vriend heel goed is, juist omdat hij het totaal niet gewend is. Nu heeft hij de kans om het zelf lekker uit te zoeken. De enige manier om je eigen weg erin te vinden is het toch gewoon te doen.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5097

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 22 Okt 2014 13:03

Re: Zonder kinderen op vakantie. Ervaringen?

Nougat ik zeg ook nergens dat het niet goed is voor mijn vriend maar ik vind wel dat dat de situatie hier anders is dan bij andere gezinnen.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem125

Bericht 22 Okt 2014 13:05

Re: Zonder kinderen op vakantie. Ervaringen?

Ja, en daarop zeg ik dat het Juist daarom goed is, zowel voor je vriend als voor je kinderen.
<<

Anoniem127

Bericht 22 Okt 2014 21:35

Re: Zonder kinderen op vakantie. Ervaringen?

Super dat je gaat, heel erg veel plezier :cheers:
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 22 Okt 2014 21:43

Re: Zonder kinderen op vakantie. Ervaringen?

Ik weet wel dat mijn dochter er echt moeite mee heeft als ik meerdere dagen weg ben. Dat is geen reden om dan maar helemaal niet meer weg te gaan, ik ga wel weekendjes en ik zou in de toekomst ook wel eens vier of vijf dagen weg willen, maar ik zou zelf geen weken gaan. Het is niet altijd maar iets wat moeders zich alleen maar in hun hoofd halen.

Studiebol, veel plezier op reis!
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Fiene

Bericht 22 Okt 2014 21:51

Re: Zonder kinderen op vakantie. Ervaringen?

Ik vind het stoer van je! Ik zie overigens niet echt in wat er ' goed'' aan zou zijn voor je kinderen. ( wat Nougat zegt dus) Misschien dat ze iets meer naar papa zouden gaan trekken maar ik voorzie hier vooral heel veel drama's, zooi en een overspannen man als ik zoiets ooit zou doen. Ik heb er gelukkig ook geen behoefte aan dus ik mis in mijn ogen niets.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5097

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 23 Okt 2014 10:39

Re: Zonder kinderen op vakantie. Ervaringen?

Susan ik denk dat de oudste van de 2 het ook echt niet leuk gaat vinden, maar dat denk ik op basis van hoe ze nu reageert als ik weg ga. Misschien valt het wel mee als ik eenmaal weg ben..
En Fiene... ik verwacht hier ook veel zooi en chaos en geen organisatie... haha maar goed ik ben er niet en heb er dan geen last van.. hoop dat de dames het aan kunnen ;-) Overspannen zal mijn vriend er niet van raken, hij is niet zo snel gestresst.... maar het zal wel heeeeel anders gaan dan anders.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem125

Bericht 23 Okt 2014 13:53

Re: Zonder kinderen op vakantie. Ervaringen?

Jeetje, overspannen als je vrouw er even niet is? Wat overdreven! Wij zijn hier gelukkig allebei prima in staat de boel hier draaiende te houden. Een kind dat echt absoluut niet zonder mama kan, moet juist leren dat het ook veilig is als mama niet in de buurt is en dat het op papa kan vertrouwen. Het lijkt me heel angstig voor een kind om het idee te hebben dat als mama weg is, alles ophoudt, dan lijkt me sprake van een onveilige hechting. Ik denk dat het juist wanneer een kind erg op mama hangt een les kan zijn om in te zien, dat ook zonder mama het leven doorgaat.

En ja, mannen kunnen ook best een huishouden draaien, eten koken en voor kinderen zorgen, zonder er een complete chaos van te maken. Misschien een eye opener voor sommigen hier, maar echt: het kan! (en opnieuw ben ik zoooo blij met mijn man, haha)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 23 Okt 2014 14:08

Re: Zonder kinderen op vakantie. Ervaringen?

Wel ja, gooi er nog even een term als onveilige hechting tegenaan, het is toch gratis.

Ik geloof niet dat mijn dochter het idee heeft dat alles ophoudt met draaien als ik weg ben, maar ze mist me wel, vooral 's avonds als ze naar bed gaat. Mijn man vindt het ook prima als ik een aantal dagen weg zou gaan, hij zou zeker niet overspannen worden. Ik zou zelf niet langer dan een dag of vier weg willen. Prima dat moeders zonder kind langer op vakantie gaan, moeten ze ook zeker doen, maar ik vind het wel irritant dat er bijna wordt gedaan alsof er iets mis met je is als je het niet doet.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem125

Bericht 23 Okt 2014 14:16

Re: Zonder kinderen op vakantie. Ervaringen?

Haha, nee hoor het is verder prima als je het niet doet. Alleen ik zou me niet laten weerhouden door het feit dat je dochter je mist. Ik denk dat het alleen maar gezond is om af en toe iemand te missen. Als kinderen dat af en toe meemaken zien ze ook in dat het ok is en dat het dan extra leuk is om elkaar weer te zien.

En onveilige hechting, ja. Als een kind erg hangt op de moeder (of/en vader) en absoluut geen moment zonder haar kan, dan wijst dit inderdaad op een onveilige hechting.
<<

Anoniem127

Bericht 23 Okt 2014 17:18

Re: Zonder kinderen op vakantie. Ervaringen?

Dat is een van de vele dingen waar het op zou kunnen wijzen, ja.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5097

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 23 Okt 2014 22:48

Re: Zonder kinderen op vakantie. Ervaringen?

Pfff nougat zoals gewoonlijk overdrijf je ook wel weer een beetje met je onveilige hechting..

Gelukkig snappen de rest van de forummers wel wat susan of fiene of ik bedoel...
:heart: :heart: 2011
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5097

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 23 Feb 2015 18:01

Re: Zonder kinderen op vakantie. Ervaringen?

Momenteel ben ik al bijna een week weg en het is heerlijk! Ik geniet ervan om hier te zijn mijn vrienden te zien en gewoon echt even niet de verantwoordelijkheid te hebben. Heerlijk!

Ik heb contact met mijn vriend hij doet heel veel leuke dingen met de meiden ik heb de meiden ook gesproken als ze me zien missen ze me wel en vragen ze wanneer ik terug kom maar weet zeker dat als we op gehangen hebben het snel weer goed is.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem121

Bericht 23 Feb 2015 18:25

Re: Zonder kinderen op vakantie. Ervaringen?

Geniet er van Studiebol!

Mijn vriend is ook vaak voor een aantal weken naar het buitenland en ik sta er thuis ook zo goed als alleen voor met de kinderen maar ik merk wel dat ze daardoor extra genieten van de momenten met elkaar. Natuurlijk missen ze papa (of mama in dit geval) maar ze weten ook dat diegene altijd weer terugkomt.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 23 Feb 2015 20:01

Re: Zonder kinderen op vakantie. Ervaringen?

Fijn studiebol. Geniet er nog maar lekker van!
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers