Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Band met je ouders, hoe is die?

<<

Anoniem75

Bericht 14 Okt 2014 18:30

Band met je ouders, hoe is die?

Hoe is jullie band met jullie ouders?

Ik ben zelf enig kind en onze band is heel sterk. Mijn ouders zijn echt alles voor me. Mijn moeder is mijn beste vriendin en mijn vader is gewoon een lieve goedzak. Beide zijn ze echt hele leuke grootouders voor mijn kinderen. Mijn ouders betekenen alles voor mij en staan altijd voor ons klaar. We zien ze (ook doordat ze 1x per week oppassen en zondags blijven we altijd daar eten) zo'n 2-3 keer in de week. Ik zou echt niet zonder ze kunnen maar ooit komt dus wel dat moment en daar ben ik echt heel angstig voor en ik weet niet of ik daar ooit overheen zal komen.

Er zijn ook meiden die een ouder hebben verloren. Hoe gaat het nu met jullie? Denken jullie nog vaak met regelmaat aan hem of haar? Huil je nog vaak om het verlies?
<<

Anoniem280

Bericht 14 Okt 2014 18:46

Re: Band met je ouders, hoe is die?

Ik heb een goede band met mijn vader. Zie hem wekelijks en spreek, is dit nu via telefoon of whatsapp, hem dagelijks.
Mijn vader is mijn alles. Komt ook omdat mijn ouders gescheiden zijn en ik altijd bij mijn vader heb gewoond.
Mijn zus woont in het zuiden van het land en die ziet hij niet veel, maar spreekt hij ook weinig.
Nu ik zwanger ben probeer ik mijn vader er zoveel mogelijk bij te betrekken, ook omdat hij dit van mijn zus op afstand mee maakte. Gelukkig ziet hij deze kleinkinderen straks vaker dan de anderen.

Band met schoonouders is ook super goed. Mijn schoonmoeder is een top mens en deel veel met haar, dit omdat ik met vragen niet bij mijn eigen moeder kom.
Ben nu zo'n 8/9 jaar met mijn moeder gebroken en vind het prima zo.
Nog wel aan gedacht om een geboortekaartje straks te sturen, maar weet niet wat ik daar mee wil bereiken, dus dat ga ik niet doen.
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:26

Bericht 14 Okt 2014 19:06

Re: Band met je ouders, hoe is die?

Ik ben een ouder verloren. Mijn band was voor die tijd niet slecht maar kon ook beter! Ik was een echte puber, zette me af tegen mijn ouders en vond het lastig om om te gaan met de situatie, thuis was het gespannen. Toen ik ging samenwonen kon ik wat afstand nemen maar ik bleef moeite houden met de situatie en wist niet goed wat ik kon doen, of beter gezegd ik wilde graag helpen maar de hulp die nodig was lag bij lange na niet in mijn vermogen. Dat zorgde voor wrijving, vooral ontstaan uit verdriet en onmacht. En toen stierf mijn moeder... Onze band is denk ik nooit zo geweest zoals zij graag gewild had en ook ik had het wel anders gewild :( Daar was de situatie echter niet naar en het heeft ook geen zin om te denken 'Had ik maar dit...', ik ben er van overtuigd dat wij beide hebben gedaan wat in onze mogelijkheden lag.

De band met mijn vader is hierdoor wel veel sterker geworden, evenals die met mijn broertje. Ik vind het wel lastig dat ik geen vrouwelijk, direct familielid heb om mijn verhaal bij te doen. Een zus heb ik niet en mijn moeder dus ook niet meer. Buiten het feit dat ik haar als persoon mis, mis ik dat soms ook erg. Als ik ergens mee zit en dat met mijn vader of broertje bespreek dan krijg ik praktische antwoorden en moet ik "er niet in blijven hangen"; neeeehee, ik blijf niet hangen maar wil gewoon mijn verhaal kwijt, een luisterend oor, arm om me heen en iemand die een kopje thee zet en zegt dat het inderdaad klote is! Volgens mij snappen mannen dat niet zo goed, zij in ieder geval niet :wink:

Ik moet eerlijk zeggen dat ik altijd wel een beetje kriegelig wordt van opmerkingen als 'ik weet niet hoe ik dan verder moet'' enzo :redface: Ten eerste hoort de dood bij het leven en weten we maar een ding zeker in het leven en dat is dat we doodgaan. Ten tweede heb je weinig keus, je zult wel door moeten! Het leven gaat hoe dan ook door, hoe vreemd dat op dat moment ook lijkt. Het is niet makkelijk maar het is gewoon zo. Zelfs als je besluit met je hoofd onder de dekens te blijven liggen het eerste halfjaar dan zul je er nog uit moeten om naar de wc te gaan en boodschappen te doen...
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:26

Bericht 14 Okt 2014 19:09

Re: Band met je ouders, hoe is die?

Oh en ja, ik denk nog ieder dag aan mijn moeder maar 9 van de 10 keer wel positief! Het is meer als 5 jaar geleden. Verdriet heb ik er natuurlijk ook nog over maar het wordt een ander soort verdriet vind ik, kan niet zo goed omschrijven ook. Sterf- en verjaardag blijven lastig maar het grote verdriet overvalt me meestal op hele andere, onbenullige momenten.
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

ellibre

Kletskop

Berichten: 566

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:23

Bericht 14 Okt 2014 19:13

Re: Band met je ouders, hoe is die?

Ik heb nauwelijks een band met m'n ouders. M'n moeder is al zo'n 15 jaar psychiatrisch patiënt en probeert ons van de ene ellende in de andere mee te slepen. Iets leuks doen is met haar niet mogelijk, dat loopt altijd op de meest verschrikkelijke manieren uit de hand. En m'n vader had liever geen kinderen gehad. Als ik zelf geen contact zou ik hem zo jaren niet spreken, alles moet vanuit mij komen. Ik heb daarom geen verwachtingen van hem. Hij speelt geen rol in mijn leven.

Hier zit overigens een jarenlange geschiedenis achter waarin ik eerst heb geprobeerd mijn beide ouders te helpen, daarna me jarenlang eenzaam en gekwetst heb gevoeld, en nu al een jaar of 6 geen band en geen emotie meer voel. Het zijn voor mij twee mensen die toevallig familie zijn maar verder geen enkele rol in mijn leven spelen.
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 14 Okt 2014 20:00

Re: Band met je ouders, hoe is die?

Ik heb altijd een goede band gehad met mijn ouders. Een hele fijne jeugd gehad. Mijn moeder is nu alweer bijna 13 jaar geleden overleden. En sindsdien is de band met mijn vader (en broer) alleen maar hechter geworden. Ik zie mijn vader zeker 2x in de week. Ook de band tussen mijn vriend en hem is heel goed. Woon op 5 minuten fietsen afstand van 'm en daar ben ik heel blij om!
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:23

Bericht 14 Okt 2014 20:07

Re: Band met je ouders, hoe is die?

De band tussen mij en mijn ouders is echt enorm goed. Vroeger hadden we altijd al een goede band; ik was een mama's kindje, maar was ook altijd aan het dollen met mijn papa. Toen ik ziek werd is er een hoop spanning ontstaan, maar we kwamen er altijd weer uit en daardoor is onze band zo sterk geworden dat het zelfs een beetje eng is. En dan eng in de zin van 'wat moet ik zonder ze?'. Ik red me wel; ik kan goed voor mezelf zorgen en doe dat ook al jaren, maar ik kan zo goed met ze! Wat natuurlijk alleen maar heel erg fijn is, ik koester het :ja:
<<

Anoniem186

Bericht 14 Okt 2014 20:21

Re: Band met je ouders, hoe is die?

Wat praat je lief over je ouders, Razz, mooi om te lezen. Vertel je ze dat ook wel eens in het echt? Zo nee, misschien een tip om eens te doen. Ik denk dat menig ouder het heel fijn zou vinden om dat te horen.

De band met mijn ouders was altijd super goed. Ik kon altijd alles met ze bespreken. Nachtenlang heb ik met m'n vader zitten praten, over alles wat me bezig hielt. Ik kon met m'n vader echt diepe gesprekken hebben, dat was zo fijn.
Inmiddels kan dat al zo'n 4 jaar niet meer. Hij is psychotisch geworden en dat is nooit meer over gegaan. Hij vergeet nog net niet m'n verjaardag, maar voor de rest interesseert mijn leven hem helemaal niet meer. Zijn empathie is volledig verdwenen.
Het contact met m'n moeder is nog wel heel goed. Ik kan niet echt heel diepe gesprekken met haar voeren, niet zoals toen met m'n vader. Mijn moeder is daar het type niet naar. Maar ik kan wel alles tegen haar zeggen. Ik hoef me nooit ergens voor te schamen en ik kan altijd zeggen wat ik denk, heel fijn is dat.
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 14 Okt 2014 20:22

Re: Band met je ouders, hoe is die?

Heel goed. Ik kom er regelmatig, we staan voor elkaar klaar, ik ga met hen wel eens bijv op zondag samen doen, of ze vragen mij mee naar de stad als ze wat nodig hebben etc.
Nee we hebben een hele goede band.
<<

Jip

Bericht 14 Okt 2014 20:30

Re: Band met je ouders, hoe is die?

Er is met mij teveel gebeurt om mijn moeder nog te kunnen vertrouwen. Mijn moeder dwingt mij bijna om contact te hebben en dat vind ik erg vervelend.
Met mijn vader kan ik soms wel en soms niet goed overweg. Als hij teveel gedronken heeft, dan wordt hij erg vervelend. Dan spreek ik hem zo een paar weken of maanden niet.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 14 Okt 2014 20:32

Re: Band met je ouders, hoe is die?

Ik heb mijn vader verloren en mijn vader was echt mijn alles. We konden lezen en schrijven met elkaar, waren in alles maatjes, al zo lang als ik me kon herinneren. Nu 3,5 jaar na zijn overlijden gaat het wel beter met me, al heeft de manier waarop hij is overleden me enorm getraumatiseerd en daar ben ik nog voor in therapie. Ook vanwege het schuldgevoel ed.
Toen mijn vader overleed bleef ik achter met mijn moeder en zusje. Mijn moeder is niet echt een moeder maar meer een zus of vriendin, omgaan met haar is soms een enorme strijd en ik moet haar soms dingen leren die ik vanzelfsprekend vind. Mijn zusje is tegenwoordig echt mijn beste vriendin, maar ik moet soms ook een soort moeder voor haar zijn. En naar mate ze ouder geworden is, zij ook een beetje voor mij.

Kortom: ik vind het allemaal helemaal niet makkelijk.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem125

Bericht 14 Okt 2014 20:36

Re: Band met je ouders, hoe is die?

Ik heb een heel sterke band met zowel mijn moeder als mijn vader. Onze band is alleen maar sterker geworden nu ik zelf volwassen ben en ook al jaren periodes voor mijn moeder zorg. Ik zie mijn ouders nu meer als gewone mensen, met hun eigen leven, goede en minder sterke punten. Neem hen ook niks meer kwalijk, onze band is gelijkwaardig geworden.
<<

Anoniem75

Bericht 14 Okt 2014 20:37

Re: Band met je ouders, hoe is die?

Jans schreef:Wat praat je lief over je ouders, Razz, mooi om te lezen. Vertel je ze dat ook wel eens in het echt? Zo nee, misschien een tip om eens te doen. Ik denk dat menig ouder het heel fijn zou vinden om dat te horen.

De band met mijn ouders was altijd super goed. Ik kon altijd alles met ze bespreken. Nachtenlang heb ik met m'n vader zitten praten, over alles wat me bezig hielt. Ik kon met m'n vader echt diepe gesprekken hebben, dat was zo fijn.
Inmiddels kan dat al zo'n 4 jaar niet meer. Hij is psychotisch geworden en dat is nooit meer over gegaan. Hij vergeet nog net niet m'n verjaardag, maar voor de rest interesseert mijn leven hem helemaal niet meer. Zijn empathie is volledig verdwenen.
Het contact met m'n moeder is nog wel heel goed. Ik kan niet echt heel diepe gesprekken met haar voeren, niet zoals toen met m'n vader. Mijn moeder is daar het type niet naar. Maar ik kan wel alles tegen haar zeggen. Ik hoef me nooit ergens voor te schamen en ik kan altijd zeggen wat ik denk, heel fijn is dat.


Dankjewel. Eigenlijk vertel ik ze het niet in woorden maar ik laat het wel merken. Maar misschien moet ik ze dat wel eens een keer zeggen ja. :)

Wat heftig van je vader Jans. Dat lijkt me echt heel pijnlijk om mee te maken zo.
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 14 Okt 2014 20:37

Re: Band met je ouders, hoe is die?

O ik wil er ook nier over nadenken dat ze er over een tijdje niet meer gaan zijn..nee vreselijk!
<<

Anoniem86

Bericht 14 Okt 2014 20:39

Re: Band met je ouders, hoe is die?

Hele hechte band, met m'n moeder nog een beetje meer, maar dat komt omdat wij elkaar gewoon meer zien en spreken. Ik hou enorm van m'n ouders, ben altijd een beetje bang ze kwijt te raken. Vind t soms ook wel moeilijk dat we ruim 100 km bij elkaar vandaan wonen..
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 14 Okt 2014 20:39

Re: Band met je ouders, hoe is die?

De band met mijn ouders is heel goed. Ik kan altijd bij ze terecht, ze staan altijd voor mij klaar. Ik kan niet zeggen dat de band zo bijzonder is dat mijn moeders mijn beste vriendin is bijvoorbeeld, maar dat hoeft ook niet.
Ik moet er echt niet aan denken dat ze er op een gegeven moment niet meer zullen zijn. Van die gedachte kan ik echt in paniek raken.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem181

Bericht 14 Okt 2014 20:49

Re: Band met je ouders, hoe is die?

-
Laatst gewijzigd door Anoniem181 op 09 Feb 2016 16:47, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 14 Okt 2014 21:45

Re: Band met je ouders, hoe is die?

Heel goed, gelukkig! Ik vind ze heel lief maar ook eerlijk als dit nodig is. Ik kan ze altijd bellen voor een gezellig praatje of advies. Ze wonen gelukkig ook dicht bij dus ik ga er regelmatig even langs. Ze zijn ook altijd bereid mij te helpen of mij met de meiden te helpen.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem110

Bericht 14 Okt 2014 21:51

Re: Band met je ouders, hoe is die?

Slecht. Met mijn moeder heb ik 8 jaar geen contact gehad. Dit is later van mij uit hersteld maar we zullen nooit een moeder dochter band hebben. Ik was immers niet gewenst voor haar en het verschil tussen mij en mijn zus is te zichtbaar.

Mijn vader ben ik verloren. Hij is omgebouwd tot vrouw en zo enorm in een ander persoon veranderd, dat ik mijn echte vader helemaal kwijt ben. Hij leeft nog wel maar ik ben totaal vervreemd van hem/haar. Naar gevoel wat me zeker heel verdrietig maakt.
<<

Anoniem315

Bericht 14 Okt 2014 22:04

Re: Band met je ouders, hoe is die?

De band met mijn ouders is heel goed. We zien elkaar niet dagelijks, ook niet wekelijks, maar ik bel wel minstens een keer per week met mijn moeder :smile: En ik ben gewoon gek op ze en kijk er enorm tegen op ze ooit te moeten verliezen.
<<

Anoniem152

Bericht 14 Okt 2014 22:25

Re: Band met je ouders, hoe is die?

De band met mijn ouders is heel goed, altijd al geweest. We zien elkaar niet iedere week, maar bellen wel een paar keer per week met elkaar. De band is alleen maar nog hechter geworden sinds mijn moeder ongeneeslijk ziek is en ik word misselijk bij de gedachte dat ik haar straks veel te vroeg al moet gaan missen :snik:
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 14 Okt 2014 22:59

Re: Band met je ouders, hoe is die?

Ik heb een goede band met mn ouders, maar zou wel beter kunnen. Ik zie ze vrij veel, helpen me waar nodig, staan altijd voor me klaar (vooral nu te merken). Maar toch kan ik ook vaak botsen met mn moeder.
En t echte praten over gevoel etc is er ook niet. ik hou van jou zeggen we niet, en van die 'sentimentele' cadeautjes met tekst wordt ook miet gedaan. hoop dat ik dat wel kan doen met mn dochter tzt
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2364

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:13

Bericht 14 Okt 2014 23:12

Re: Band met je ouders, hoe is die?

Sinds ik uit huis ben, nu ruim 4 jaar, is de band beter geworden. Als in, we bellen regelmatig en met mijn vader WhatsApp ik bijna dagelijks. Met hem was de band sowieso al beter door zelfde karakter en interesses, met mijn moeder bots ik (nog steeds) best regelmatig. Maar het is niet zo dat ik alles met ze deel of zo, daarvoor is er toch te veel gebeurd. Wel oppervlakkig en zo, maar niet heel diepgaand. Dat is eerder andersom, dat mijn moeder haar hart bij mij uitstort...

Het is ook gauw te lang om bij ze te zijn. 1 nachtje is prima, maar een heel weekend al teveel eigenlijk. Dan komen er irritaties, mede doordat je je weer aan 'regels' moet houden.
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

Anoniem173

Bericht 15 Okt 2014 00:01

Re: Band met je ouders, hoe is die?

Met mijn vader behalve een bloedband geen band. Al 15 jaar geen contact.

Met mijn moeder een relatief goede band, veel beter dan toen ik nog thuiswoonde. We lijken qua karakter heel erg op elkaar waardoor we ook niet te lang op elkaars lip kunnen zitten maar het ook heel goed met elkaar kunnen vinden.
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 15 Okt 2014 05:54

Re: Band met je ouders, hoe is die?

Slecht. Met mijn vader had ik een hele goede band. Maar helaas is hij overleden. Mijn moeder heeft een psychische stoornis en heeft daardoor totaal geen interesse in anderen. Ze heeft totaal geen interesse in ons. En ze is alleen maar blij met de mensen om haar heen die haar helpen. Als je een keer niet kunt als ze iets vraagt scheld ze je de hoed vol. Haar "vrienden" zijn nu de mensen van de thuiszorg omdat ze verder niemand heeft.
10-08-2017 ♥
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers