Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Rubriek W&S #14 - Werken in het Buitenland

<<

Anoniem122

Bericht 18 Okt 2014 15:57

Re: Rubriek W&S #14 - Werken in het Buitenland

Zeg maar Maipenrai :P
Wat gaaf dat je financieel ook de mogelijkheid hebt om te reizen in je vakantie! Ik kan je heel goed begrijpen dat je niet aan een huis vast wil zitten!

Ik wil inderdaad in Thailand gaan werken, bij mijn vorige stage bedrijf. Als alles mee zit en ik afstudeer in januari, dan wil ik zo snel mogelijk er na vertrekken. Maar dat hangt helemaal af van het bedrijf, hoe snel alles geregeld is etc. Ze willen me graag terug hebben, ik hoor vna meerdere collega's dat de leidinggevende al paar keer gevraagd heeft of ik zodra ik afgestudeerd ben gelijk mijn sollicitatie en CV moet sturen om het papier werk in orde te kunnen maken. Als ze me bij wijze van mailen "kan je deze week nog op het vliegtuig stappen" dan doe ik dat :P Heb hier weinig om me hier te houden..
Ik wil misschien na een aantal jaar wel in een ander land gaan werken, bij een vestiging van hetzelfde bedrijf, ze zitten over de hele wereld en het is niet ongebruikelijk om te rouleren. Maar voor nu ligt mijn hart echt in Thailand. Ik heb me die 4,5 maand meer thuis gevoelt daar als ik me hier ooit thuis gevoelt heb.

Wat je zegt over het verschil, dat is wel interessant! Iedereen zit in hetzelfde schuitje bij jullie natuurlijk, daar had ik nog niet over nagedacht. Is het dan niet ook enorm wennen om weer op het vaste land te zijn en aan te passen?
<<

Anoniem119

Bericht 18 Okt 2014 21:12

Re: Rubriek W&S #14 - Werken in het Buitenland

Wat super de puper leuk om te lezen. Het klinkt zo heerlijk. Zwaar, dat Zeker maar zo leuk en gaaf! Ik benijd je wel een beetje. Bedankt voor je leuke stukje. En ik blijf genieten van je foto's op Facebook.
<<

Anoniem285

Bericht 20 Okt 2014 18:29

Re: Rubriek W&S #14 - Werken in het Buitenland

Maipenrai? Cool :-) Wat betekent dat? En heb je trouwens veel Thais geleerd daar? Super dat je terug gaat naar Thailand, en wat gaat je vriend daar doen? Fijn dat het bedrijf je wilt helpen bij het papierwerk, dat is vaak een hoop gedoe natuurlijk. Leuk man, veel succes alvast! Denk je dat je uiteindelijk wel terug wilt naar Nederland, of kun je dat nu nog niet inschatten?
Mijn afgelopen vakanties zijn echt onvergetelijk geweest en ik probeer iedere keer met een nieuw plan op de proppen te komen, ondanks dat ik gaar ben en eigenlijk wil relaxen, haha.
Als ik op vakantie ben, ben ik voornamelijk gewoon blij om aan land te zijn. Ik weet niet hoe het gaat zijn wanneer ik stop met hier werken, want ik weet dat ik veel dingen ga missen. Maar ik denk dat de tijd het vanzelf zal leren, wanneer en waar ik terecht ga komen. Doordat ik ook voordat ik op zee ging werken al 5x naar een ander land ben verhuisd, is mijn leven sowieso wat 'gefragmenteerd' wat dat betreft, dus wennen zal het altijd zijn. Maar goed, ik heb er maar vertrouwen in dat alles goed komt.

Marin, haha, leuke reactie :-) Dankjewel. Ik ben nu al benieuwd naar de foto's van jouw bruiloft!!!!!!!!!
<<

Anoniem122

Bericht 20 Okt 2014 18:41

Re: Rubriek W&S #14 - Werken in het Buitenland

Het is een bekende uitspraak in Thailand, er is geen letterlijke betekenis, maar het is in de trant van "No worries" , "Nevermind" "it's okay" etc.
Ik heb niet heel veel Thais geleerd, het is enorm lastig, ik kon mijn eten en ice tea bestellen in het Thais, hoi en bedankt uiteraard, kon tellen in het Thais ( Best simpel, als je tot 10 kan tellen kan je eigenlijk ook tot 100 tellen. Zij zeggen als ze bijvoorbeeld 35 bedoelen, letterlijk drie tien vijf. Er zitten een paar kleine uitzonderingen bij. Maar zo handig als je iig kan tellen want want in de bus en bij eetstalletjes etc sprak er niemand Engels).
Papierwerk is idd lastig, het bedrijf moet de werkvergunning regelen en dat is niet zo makkelijk in Thailand. Gelukkig hebben ze wel ervaring met buitenlanders in dienst nemen.
En ik heb sinds 2 maanden geen vriend meer, dus ik kan lekker gaan en staan waar ik wil. Hij zou anders mee gaan hoor, maar nu is het nog makkelijker omdat het financieel nu een stuk makkelijker wordt.

Ik heb nu nog geen idee of ik ooit terug wil naar NL.. Ik ben geen familie mens, dus tja heb weinig om hier naar terug te komen. Maarja zeg nooit nooit natuurlijk :)

Wel tof hoor dat je nu de mogelijkheid hebt voor zulke geweldige vakanties! En ben stiekem wel beetje jaloers als lees dat je al in 5 andere landen gewoond hebt! Tof hoor! Maar denk inderdaad wel dat je uiteindelijk wel weer kan wennen, als je je niet goed kan aanpassen dan had je ook niet in 5 verschillende landen gewoond en gewerkt!
<<

Anoniem285

Bericht 20 Okt 2014 19:05

Re: Rubriek W&S #14 - Werken in het Buitenland

Oh, cool :-) Ja, dat soort dingen is alles wat je nodig hebt om de basic dingen te kunnen regelen. En als je er voor langere tijd naartoe gaat krijg je natuurlijk ook veel meer tijd om zo'n lastige taal te leren. Al geloof ik dat de meeste buitenlanders in Thailand geen Thais spreken. Waar zit het bedrijf verder nog, in welke landen?
Vervelend dat je relatie voorbij is, maar qua vrijheid en financieel is het inderdaad bij mij ook makkelijker op deze manier.... Dus dat snap ik helemaal. Hoop dat je er niet te veel verdriet van hebt (gehad). En ik hoop dat je optimaal gaat genieten van je vrijheid :-)
Ja, de vakanties zijn echt iets waar ik altijd naar uit kan kijken. En ik ben heel blij dat ik de mogelijkheid heb gehad om in andere landen te werken, ook al was het nooit voor hele lange periodes, het was genoeg om me er thuis te voelen en de taal (gedeeltelijk) te leren.
<<

Anoniem122

Bericht 20 Okt 2014 19:16

Re: Rubriek W&S #14 - Werken in het Buitenland

Ja ik had nog wel wat woorden geleerd van gereedschappen, maar dat vergat ik nogal snel :P
Maar ik ben zeker van plan om meer Thais te leren als ik daar eenmaal werk. Maar omdat het een tonen taal is, is het enorm moeilijk, een woord kan 5 verschillende betekenissen hebben afhankelijk van de toon en ik hoor soms het verschil niet.
Het bedrijf zit echt over de hele wereld, hoofdkantoor in Duitsland, maar ze zitten in totaal 41 landen, in ieder continent. Dus genoeg keus :P

Helaas nu wel nog veel verdriet, vooral door zijn gedrag. Maarja moet er doorheen en accepteren dat ik niks meer voor hem beteken, en 11 jaar dus niks voorstelden.
<<

Anoniem285

Bericht 20 Okt 2014 20:14

Re: Rubriek W&S #14 - Werken in het Buitenland

Haha, goh, dat je die gereedschappen niet onthoudt :p
Heel moeilijk zeg, zeker met die tonen, dus het lijkt me dat alles wat je op kunt pikken al geweldig is!
En 41 landen, wow, dat biedt inderdaad genoeg keus. Helemaal ideaal als je intern bij verschillende filialen kunt solliciteren, dat is ook niet overal mogelijk.
Wat erg voor je, iemand zijn gedrag kan gewoon alles kapot maken. Dat je uit elkaar gaat is 1 ding, maar dat je tijd samen en de herinneringen daaraan 'besmet' raken door de manier waarop iemand je als oud vuil kan behandelen, dat is gewoon heel pijnlijk. Ik weet verder niet wat er speelt, maar ik kan me niet voorstellen dat je niks voor hem betekent en dat de 11 jaar niks voorstelden. Het voelt misschien zo, maar ik hoop dat je het achter je kunt laten, sterkte.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 26 Okt 2014 00:06

Re: Rubriek W&S #14 - Werken in het Buitenland

Wat ontzettend leuk om te lezen wat je precies doet!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem285

Bericht 27 Okt 2014 21:12

Re: Rubriek W&S #14 - Werken in het Buitenland

En wat leuk om te lezen dat jij zwanger bent! Gefeliciteerd!! :D
<<

Leslie Borgers

Noob

Berichten: 5

Geregistreerd: 20 Jan 2015 15:18

Bericht 20 Jan 2015 15:23

Re: Rubriek W&S #14 - Werken in het Buitenland

Hoi Polly,

Mijn naam is Leslie Borgers en ik ben werkzaam als redactrice bij de publieke omroep, waar we bezig zijn met het maken van een nieuw programma. In dit programma portretteren we succesvolle Nederlanders in het buitenland, die onze kijkers inspireren hun dromen na te jagen. Jouw verhaal spreekt enorm tot de verbeelding, en ik zou dan ook graag kijken naar de mogelijkheden met je te filmen. Ik hoop van je te horen, je kunt me bereiken op: leslie.borgers@bnnvara.nl, en dan vertel ik je graag meer! Hopelijk tot snel! Groetjes, Leslie
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17373

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 20 Jan 2015 16:06

Re: Rubriek W&S #14 - Werken in het Buitenland

Leeuukk Leslie! Denk dat veel mensen dat leuk vinden om te zien! Maaruh, ik denk niet dat Polly dit nog ziet :) Het is best een oud topic!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Leslie Borgers

Noob

Berichten: 5

Geregistreerd: 20 Jan 2015 15:18

Bericht 20 Jan 2015 16:18

Re: Rubriek W&S #14 - Werken in het Buitenland

Hoi Zora,

Dank je wel voor je snelle reactie!
Ja, ik zag dat het een oud topic was, maar wel een heel interessant verhaal, dus ik hoop stiekem dat Polly nog steeds op een cruiseschip werkt :) Weet jij hoe ik in contact met haar kan komen? Via email of facebook misschien? Heb het forum een beetje doorgezocht, maar kan niet echt iets vinden.. Of kun je elkaar ook PM sturen? Thanks!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17373

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 20 Jan 2015 16:22

Re: Rubriek W&S #14 - Werken in het Buitenland

Je kunt haar dacht ik een PM sturen nadat je nog 1 bericht hebt geschreven, maar ik wil haar ook wel even een berichtje sturen hoor, wie weet dat ze bereikbaar is!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Leslie Borgers

Noob

Berichten: 5

Geregistreerd: 20 Jan 2015 15:18

Bericht 20 Jan 2015 16:27

Re: Rubriek W&S #14 - Werken in het Buitenland

Dat zou helemaal super zijn Zora, als je haar een PM zou willen sturen heel graag! Dan probeer ik dat ook. Ze is al best een tijdje niet meer actief, maar wie weet kunnen we haar zo dan toch bereiken.. Thanks!
<<

Burgemeester Johanna

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 384

Geregistreerd: 01 Feb 2014 09:40

Bericht 20 Jan 2015 16:32

Re: Rubriek W&S #14 - Werken in het Buitenland

Eventueel kunnen wij haar ook nov bereiken per email. Die hebben wij namelijk na aanleiding van deze rubriek. Dan kunnen we eventueel jouw mailadres doorgeven of vragen of we haar adres aan jou mogen geven?

Als je in de reisrubriek kijkt is er nog een forumster die geschreven heeft over ik meen een Noorse stad die daar woont en werkt.
<<

Leslie Borgers

Noob

Berichten: 5

Geregistreerd: 20 Jan 2015 15:18

Bericht 20 Jan 2015 16:43

Re: Rubriek W&S #14 - Werken in het Buitenland

Hoi Burgemeester Johanna, als jullie Polly een email zouden kunnen sturen zou dat helemaal top zijn. Jullie mogen dan zeker mijn emailadres doorgeven, en hopelijk kunnen we dan in contact komen met elkaar. En bedankt voor de tip, ik ga in de reisrubriek kijken :)
<<

Anoniem119

Bericht 20 Jan 2015 16:52

Re: Rubriek W&S #14 - Werken in het Buitenland

Haha wat cool! Waar het forum al niet goed voor is.
<<

Anoniem181

Bericht 20 Jan 2015 17:02

Re: Rubriek W&S #14 - Werken in het Buitenland

Marin schreef:Haha wat cool! Waar het forum al niet goed voor is.


Dacht ik ook inderdaad. Wat onwijs leuk zeg!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17373

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 21 Jan 2015 14:07

Re: Rubriek W&S #14 - Werken in het Buitenland

Leslie Borgers schreef:Hoi Burgemeester Johanna, als jullie Polly een email zouden kunnen sturen zou dat helemaal top zijn. Jullie mogen dan zeker mijn emailadres doorgeven, en hopelijk kunnen we dan in contact komen met elkaar. En bedankt voor de tip, ik ga in de reisrubriek kijken :)


Heb haar iig gisteren op FB een berichtje gestuurd dus wie weet :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Berichten: 5453

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:30

Bericht 21 Jan 2015 14:27

Re: Rubriek W&S #14 - Werken in het Buitenland

Als het goed is heeft ze al een e-mail gestuurd. Want Burgemeester Johanna had een e-mail terug van Polly Dot.
<<

Leslie Borgers

Noob

Berichten: 5

Geregistreerd: 20 Jan 2015 15:18

Bericht 21 Jan 2015 15:05

Re: Rubriek W&S #14 - Werken in het Buitenland

Hoi, dank jullie wel allemaal! Het is gelukt, we hebben inmiddels contact met elkaar :)
Ik hoop dat er iets uitkomt, iedereen bedankt voor het meewerken!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17373

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 21 Jan 2015 15:28

Re: Rubriek W&S #14 - Werken in het Buitenland

Mooi zo. Leuk!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 27 Jan 2015 23:32

Re: Rubriek W&S #14 - Werken in het Buitenland

Grappig dit!
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers