Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Iemand dreigt mij aan te klagen (geen verzinsel).

<<

Marientjuh83

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 219

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:11

Bericht 13 Okt 2014 06:18

Re: Iemand dreigt mij aan te klagen (geen verzinsel).

Volgens mij stel je vragen waar je zelf vooraf al een antwoord op hebt bedacht. Je mening geven is prima, je mening aan iemand willen leggen is dat niet.
Accepteer wat is. Laat los wat is geweest. En heb vertrouwen in wat komt.
<<

caribbeanlover

Bericht 13 Okt 2014 07:45

Re: Iemand dreigt mij aan te klagen (geen verzinsel).

Het ging niet om mijn mening aan haar opleggen.

Het is kinderachtig van haar, want ze had mij al een tijdje geleden geblokkeerd. Nu ineens heel toevallig kreeg ik dus die dreiging van haar nadat ik berichten had gestuurd met die nederlandse meid en zij naar mij. Ook kinderachtig van haar, iets wat tussen ons was dat zij dat door heeft gespeeld aan die roemeense vrouw. Ze had zich er niet mee moeten bemoeien, want dat berichtje komt mede dankzij haar gestook.

Ik kan haar beter aanklagen omdat zij nu loopt te dreigen ik heb haar nooit bedreigd, maar dat ga ik niet doen.
Laatst gewijzigd door caribbeanlover op 13 Okt 2014 07:47, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 13 Okt 2014 07:46

Re: Iemand dreigt mij aan te klagen (geen verzinsel).

Echt CBL ik zeg dit niet om gemeen te doen, maar misschien is het idee om eens professionele hulp te zoeken zodat je leert in te zien dat de wijze waarop jij reageert niet normaal is en dat dit de reden is waarom mensen zo op jou reageren.
<<

Anoniem260

Bericht 13 Okt 2014 09:02

Re: Iemand dreigt mij aan te klagen (geen verzinsel).

Zolang je antwoorden geeft die CBL naar de zin zijn, is het geen probleem! :thumbup:
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 15:08

Bericht 13 Okt 2014 09:32

Re: Iemand dreigt mij aan te klagen (geen verzinsel).

Het is niet netjes van die 2e vrouw dat ze het doorvertelt heeft en het dreigen is ook onzin.
Maar probeer het ook los te laten dat je overal persé een antwoord op wilt. Mensen zijn niet verplicht om overal op te antwoorden. Laat het los en ga gewoon verder met je leven. Waarom wil je persé een antwoord altijd? En niet 'omdat dat netjes is', dat is geen reden. Waarom kan je het niet gewoon los laten en heb je een antwoord nodig? Kan je pas dingen loslaten als je een antwoord krijgt waarom het precies zo gaat?
<<

caribbeanlover

Bericht 13 Okt 2014 10:03

Re: Iemand dreigt mij aan te klagen (geen verzinsel).

Hope schreef:Het is niet netjes van die 2e vrouw dat ze het doorvertelt heeft en het dreigen is ook onzin.
Maar probeer het ook los te laten dat je overal persé een antwoord op wilt. Mensen zijn niet verplicht om overal op te antwoorden. Laat het los en ga gewoon verder met je leven. Waarom wil je persé een antwoord altijd? En niet 'omdat dat netjes is', dat is geen reden. Waarom kan je het niet gewoon los laten en heb je een antwoord nodig? Kan je pas dingen loslaten als je een antwoord krijgt waarom het precies zo gaat?


Nee hoor ik kan dingen prima loslaten als ik geen antwoord heb gehad, maar het wel krijgen vind ik gewoon horen. Ik probeer het los te laten en denk gewoon dat ze bluft. Ik bedoel hoe denkt ze dat te willen doen? Ze heeft geen poot om op te staan.
<<

Zero

Bericht 13 Okt 2014 11:45

Re: Iemand dreigt mij aan te klagen (geen verzinsel).

Zoals ik het verhaal nu lees, zou ik je ook behoorlijk zat zijn. Als ik iemand blok, moet de boodschap duidelijk zijn, als diegene me dan nóg lastig gaat vallen dan zou ik er ook helemaal klaar mee zijn.

Er zit een grens tussen nieuwsgierigheid en bemoeizuchtig en ik denk dat jij voor die dames te regelmatig die grens over bent gegaan. Je komt op mij over - puur door dit stukje - als iemand die een soort controle probeert uit te voeren op mensen die je niet kent, waar je niets mee te maken hebt en die in feiten niet echt wat verkeerd doen.
Ik zou er ook niet van gediend zijn, ongeacht of je bedoelingen goed zijn of niet. Laat mensen lekker met rust als ze je blokken, ze doen het niet voor niks.
<<

caribbeanlover

Bericht 13 Okt 2014 12:04

Re: Iemand dreigt mij aan te klagen (geen verzinsel).

Zero schreef:Zoals ik het verhaal nu lees, zou ik je ook behoorlijk zat zijn. Als ik iemand blok, moet de boodschap duidelijk zijn, als diegene me dan nóg lastig gaat vallen dan zou ik er ook helemaal klaar mee zijn.

Er zit een grens tussen nieuwsgierigheid en bemoeizuchtig en ik denk dat jij voor die dames te regelmatig die grens over bent gegaan. Je komt op mij over - puur door dit stukje - als iemand die een soort controle probeert uit te voeren op mensen die je niet kent, waar je niets mee te maken hebt en die in feiten niet echt wat verkeerd doen.
Ik zou er ook niet van gediend zijn, ongeacht of je bedoelingen goed zijn of niet. Laat mensen lekker met rust als ze je blokken, ze doen het niet voor niks.


Dat heb ik nu al meerdere uitgelegd ze had mij al geblokkeerd en heeft mij puur om dat bericht te sturen gedeblokkeerd. Dat heeft ze gedaan omdat ik met die nederlandse had ''gesproken'' dat kan niet anders aangezien het vlak daarna is gebeurd. Nou het zal mij mij reet roesten, ze bekijkt het maar! Tsss ze denkt zeker dat ze mij hiermee heeft, echt niet! Wat wil ze ermee bereiken? Zij zit in een ander land, met anderen regels en denkt mij even te vertellen wat zij wil dmv aanklagen. Ze kan echt oprotten! Bovendien had ik het tegen die nederlandse, niet tegen haar dus dat zij dat heeft door lopen lullen is flauw en laf. Dus die roemeense moet zich erbuiten houden! Amen!
<<

Anoniem88

Bericht 13 Okt 2014 12:08

Re: Iemand dreigt mij aan te klagen (geen verzinsel).

Maar CBL, heb jij dan nooit zoiets van, goh, laat ik eens naar mijn eigen houding hierin kijken, misschien ben ik wel fout geweest? Ik bedoel, je wijst áltijd maar zo mooi met het vingertje naar een ander, maar hoe ait dat met jezelf dan?
<<

caribbeanlover

Bericht 13 Okt 2014 12:14

Re: Iemand dreigt mij aan te klagen (geen verzinsel).

Ik zal heus wel eens wat fout doen dat ontken ik ook niet, maar dreigen doe ik niet en helemaal niet met zoiets wat zij doet. Zij denkt dat ze sterk staat, nou echt niet!
<<

Anoniem88

Bericht 13 Okt 2014 12:16

Re: Iemand dreigt mij aan te klagen (geen verzinsel).

caribbeanlover schreef:Ik zal heus wel eens wat fout doen dat ontken ik ook niet, maar dreigen doe ik niet en helemaal niet met zoiets wat zij doet. Zij denkt dat ze sterk staat, nou echt niet!

Oke, maar laat dat dreigen en of ze in haar recht staat dan eens even los. Vergeet alles even wat je hierboven na de komma typte en hou het even bij datgene wat je ervoor typte. Zie je in waaróm je haar op haar zenuwen werkt en waaróm ze dat gezegd heeft? Wat had je anders aan kunnen pakken, en hoe?
<<

caribbeanlover

Bericht 13 Okt 2014 12:20

Re: Iemand dreigt mij aan te klagen (geen verzinsel).

Ik probeer er nu wel op te gaan letten,maar dat zal lastig worden omdat ik al jaren zo ben. Zij denkt dat ze mij wat kan maken, maar ik ben niet bang hoor.
<<

Anoniem88

Bericht 13 Okt 2014 12:26

Re: Iemand dreigt mij aan te klagen (geen verzinsel).

caribbeanlover schreef:Ik probeer er nu wel op te gaan letten,maar dat zal lastig worden omdat ik al jaren zo ben. Zij denkt dat ze mij wat kan maken, maar ik ben niet bang hoor.

Nu doe je het weer, met je laatste zin, het is bij jou altijd 'Jamaar de ander doet dit, dat, zus, zo'. Komop CBL, wat ik probeer te zeggen is dat je een volwassen vrouw bent, halverwege de 30 die prima in staat moet zijn om zichzelf een spiegel voor ogen te houden. Ik heb altijd het idee dat je dat een kléín beetje probeert te doen, maar jij je vooral nog focust op wat een ánder fout doet. Je laatste twee reacties zijn daar een heel mooi voorbeeld van.

Mensen dreigen niet zomaar met aanklagen, daar moet wat aan vooraf gegaan zijn. En ongeacht of die aanklacht nou terecht is, ja of nee, of ze nou sterk staat, ja of nee, je zou moeten schrikken van het feit dát ze met een aanklacht dreigt, en wat moeten doen aan de reden waaróm zodat zegt. En die reden ligt niet bij haar, maar bij jou.
<<

caribbeanlover

Bericht 13 Okt 2014 12:30

Re: Iemand dreigt mij aan te klagen (geen verzinsel).

Ik schrok in eerste instantie ook, maar later besefte ik dat ze bluft en mij niks kan maken. Zoals ik al zei ga ik proberen om anders te doen oke.
<<

Anoniem108

Bericht 13 Okt 2014 12:34

Re: Iemand dreigt mij aan te klagen (geen verzinsel).

Wat een raar verhaal, want ik haal er niet uit waarmee ze je dreigt aan te klagen. Als jij toch nu al weet dat het bluf is, zou ik er verder ook geen probleem van maken. Het gaat namelijk nergens over.

Het is trouwens geen recht om antwoorden te krijgen van iemand die jou niet kent. Als ik iemand niet belangrijk genoeg vind, maar wel vind dat diegene zeurt, reageer ik ook niet. Kan m'n tijd wel beter besteden op zo'n moment.

En als laatste: 'omdat je nu eenmaal zo bent'. Misschien tijd om te erkennen dat deze houding je tot dusver nog nooit echt verder heeft geholpen. De rode draad van de confrontaties die jij hebt met totaal onbekenden, is voor een blinde zelfs overduidelijk zichtbaar. Zelfreflectie = sleutelwoord.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 13 Okt 2014 12:38

Re: Iemand dreigt mij aan te klagen (geen verzinsel).

Volgens mijn psychologe is zelfreflectie gewoon niet iets wat iedereen bezit. Veel mensen moeten het zichzelf aanleren om kritisch naar zichzelf te kunnen kijken. Ik vind het altijd een beetje droevig als mensen het niet kunnen, vaak ontstaan er dan toch bepaalde patronen in iemands leven...
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem187

Bericht 13 Okt 2014 12:43

Re: Iemand dreigt mij aan te klagen (geen verzinsel).

Je dramt en je zeurt. Die mevrouw heeft gewoon uit frustratie gezegd dat ze een rechtszaak tegen je aanspant, dan ben je tenminste even stil.
<<

Anoniem108

Bericht 13 Okt 2014 12:52

Re: Iemand dreigt mij aan te klagen (geen verzinsel).

Poppy schreef:Volgens mijn psychologe is zelfreflectie gewoon niet iets wat iedereen bezit. Veel mensen moeten het zichzelf aanleren om kritisch naar zichzelf te kunnen kijken. Ik vind het altijd een beetje droevig als mensen het niet kunnen, vaak ontstaan er dan toch bepaalde patronen in iemands leven...


Het is idd aan te leren en het is precies wat je zegt: patronen. Communicatie is interactie en het lijkt mij vrijwel onmogelijk dat het altijd aan 'de ander' ligt. Uiteindelijk zit je alleen jezelf maar in de weg als je je eigen handelen niet kritisch onder de loep kan nemen, zoals nu ook weer blijkt bij CBL.
<<

caribbeanlover

Bericht 13 Okt 2014 12:55

Re: Iemand dreigt mij aan te klagen (geen verzinsel).

Izar schreef:Wat een raar verhaal, want ik haal er niet uit waarmee ze je dreigt aan te klagen. Als jij toch nu al weet dat het bluf is, zou ik er verder ook geen probleem van maken. Het gaat namelijk nergens over.

Het is trouwens geen recht om antwoorden te krijgen van iemand die jou niet kent. Als ik iemand niet belangrijk genoeg vind, maar wel vind dat diegene zeurt, reageer ik ook niet. Kan m'n tijd wel beter besteden op zo'n moment.

En als laatste: 'omdat je nu eenmaal zo bent'. Misschien tijd om te erkennen dat deze houding je tot dusver nog nooit echt verder heeft geholpen. De rode draad van de confrontaties die jij hebt met totaal onbekenden, is voor een blinde zelfs overduidelijk zichtbaar. Zelfreflectie = sleutelwoord.



De reden gaf ze niet omdat zelf dondersgoed weet dat die er niet is en zij dus geen poot heeft om op te staan. Het is geen recht idd dat zei ik ook niet, maar wel zo beleefd toch?!
<<

caribbeanlover

Bericht 13 Okt 2014 12:56

Re: Iemand dreigt mij aan te klagen (geen verzinsel).

Serendipity schreef:Je dramt en je zeurt. Die mevrouw heeft gewoon uit frustratie gezegd dat ze een rechtszaak tegen je aanspant, dan ben je tenminste even stil.


Even ja idd en daarna dacht ik ze kan me niks maken! Ik blijf het wel raar vinden dat ze mij gedeblokkeerd heeft alleen om haar frustratie in de vorm van dreigen naar mij toe te sturen.
<<

Anoniem108

Bericht 13 Okt 2014 13:09

Re: Iemand dreigt mij aan te klagen (geen verzinsel).

Natuurlijk is het wel zo beleefd te noemen om op een ander te reageren als diegene je wat vraagt. Het is echter een andere set van normen en waarden deze dame erop nahoudt dan jij die zelf hanteert. Maakt haar dus niet beter of slechter, maar domweg anders. :)
<<

Anoniem88

Bericht 13 Okt 2014 13:11

Re: Iemand dreigt mij aan te klagen (geen verzinsel).

caribbeanlover schreef:
Izar schreef:Wat een raar verhaal, want ik haal er niet uit waarmee ze je dreigt aan te klagen. Als jij toch nu al weet dat het bluf is, zou ik er verder ook geen probleem van maken. Het gaat namelijk nergens over.

Het is trouwens geen recht om antwoorden te krijgen van iemand die jou niet kent. Als ik iemand niet belangrijk genoeg vind, maar wel vind dat diegene zeurt, reageer ik ook niet. Kan m'n tijd wel beter besteden op zo'n moment.

En als laatste: 'omdat je nu eenmaal zo bent'. Misschien tijd om te erkennen dat deze houding je tot dusver nog nooit echt verder heeft geholpen. De rode draad van de confrontaties die jij hebt met totaal onbekenden, is voor een blinde zelfs overduidelijk zichtbaar. Zelfreflectie = sleutelwoord.



De reden gaf ze niet omdat zelf dondersgoed weet dat die er niet is en zij dus geen poot heeft om op te staan. Het is geen recht idd dat zei ik ook niet, maar wel zo beleefd toch?!

Het is ook beleefd als je weet wanneer je moet stoppen met vragen stellen, omdat je anders als een drammende peuter over kunt komen.
<<

Anoniem108

Bericht 13 Okt 2014 13:35

Re: Iemand dreigt mij aan te klagen (geen verzinsel).

Weet je CBL, een vraag stellen aan iemand is vaak niet op een zichzelf staand iets. Vaak is het een aanzet om op de reactie weer een vraag te stellen en sommige mensen hebben daar geen behoefte aan en kiezen er daarom voor om meteen al niet te reageren. Jij kiest hierin anders en zou wel een vraag beantwoorden, maar jij bent ook degenen die bovengemiddeld vaak in de clinch raakt met anderen en dat bedoel ik met zelfreflectie: kijk ook naar je eigen aandeel in een gesprek; het is een wisselwerking. :)
<<

caribbeanlover

Bericht 13 Okt 2014 14:09

Re: Iemand dreigt mij aan te klagen (geen verzinsel).

Ze had mij allang eerder kunnen blokkeren, maar koos daar niet voor en reageerde al dan niet om mijn vragen heen. Dan denk ik ''wat wil je nou, als je mij irritant vind blokkeer me dan''.

Ik heb het wel eens met mails die ik van mijn schoonzus krijg en als ik dan niet snel genoeg reageer/antwoord in haar ogen, dan gaat ze mijn man bellen/appen oid. Dan krijg ik weer de vraag van hem of ik haar mail wel gehad heb en dan zeg ik gewoon ik reageer wel en alleen wanneer ik dat wil.

Terwijl hij zelf ooit heeft gezegd dat ik verwacht dat men mij zsm terug mailt wat ook weer niet waar is.
<<

Zero

Bericht 13 Okt 2014 16:24

Re: Iemand dreigt mij aan te klagen (geen verzinsel).

caribbeanlover schreef:
Zero schreef:Zoals ik het verhaal nu lees, zou ik je ook behoorlijk zat zijn. Als ik iemand blok, moet de boodschap duidelijk zijn, als diegene me dan nóg lastig gaat vallen dan zou ik er ook helemaal klaar mee zijn.

Er zit een grens tussen nieuwsgierigheid en bemoeizuchtig en ik denk dat jij voor die dames te regelmatig die grens over bent gegaan. Je komt op mij over - puur door dit stukje - als iemand die een soort controle probeert uit te voeren op mensen die je niet kent, waar je niets mee te maken hebt en die in feiten niet echt wat verkeerd doen.
Ik zou er ook niet van gediend zijn, ongeacht of je bedoelingen goed zijn of niet. Laat mensen lekker met rust als ze je blokken, ze doen het niet voor niks.


Dat heb ik nu al meerdere uitgelegd ze had mij al geblokkeerd en heeft mij puur om dat bericht te sturen gedeblokkeerd. Dat heeft ze gedaan omdat ik met die nederlandse had ''gesproken'' dat kan niet anders aangezien het vlak daarna is gebeurd. Nou het zal mij mij reet roesten, ze bekijkt het maar! Tsss ze denkt zeker dat ze mij hiermee heeft, echt niet! Wat wil ze ermee bereiken? Zij zit in een ander land, met anderen regels en denkt mij even te vertellen wat zij wil dmv aanklagen. Ze kan echt oprotten! Bovendien had ik het tegen die nederlandse, niet tegen haar dus dat zij dat heeft door lopen lullen is flauw en laf. Dus die roemeense moet zich erbuiten houden! Amen!



Misschien moet je bij jezelf even afvragen of social media voor jou wel een goede manier is om je mening te delen, want óf je wordt gewoon verkeerd begrepen, óf je kunt niet goed inschatten wanneer je te ver gaat bij anderen, heb ik het idee.
En dat is dan even over het algemeen gezegd dan, want ik ga niet in op wie wie als eerste blokt of met wie je hebt gesproken over wie wat deed.

Maar gewoon als opbouwende kritiek, kijk even goed naar je social media gedrag en bepaal voor jezelf waar je beter wel of niet op kunt reageren. Ik zie vaker mensen met extreme meningen anderen tegen het harnas jagen terwijl het misschien goed bedoelt is. Kies er dan voor om het gewoon niet te doen. Dan heb je zelf ook geen last van mensen die je willen aanklagen.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers