Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Broodbeleg

<<

Anoniem234

Bericht 12 Okt 2014 22:00

Re: Broodbeleg

Hier eet ze meestal smeerkaas, smeerworst, af en toe pindakaas. Ik maak ook wel eens een tosti. Maar ze eet ook vaak een beschuit met beleg.

Ik heb verder niks in huis van hagelslag en ander zoet spul omdat we dat zelf ook niet eten.
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 12 Okt 2014 22:54

Re: Broodbeleg

Wij hebben geen regels. Hij kiest meestal kaas, pindakaas of vleeswaren. Heel af en toe wil hij chocopasta. in het weekend krijgt hij ook nog wel eens ei, gekookt of gebakken of een tosti.
Afbeelding
<<

Anoniem286

Bericht 12 Okt 2014 23:09

Re: Broodbeleg

Oh ja tosti, dat lust ze hier ook erg graag
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 12 Okt 2014 23:26

Re: Broodbeleg

Ik heb geen vaste regels. Yrsa krijgt meestal smeerkaas van La Vache Qui Rit en soms Nutella of ze krijgt heel af en toe een krentenbol mee, Ezra Nutella, pindakaas, gekookte worst of niks, want hij vindt gewoon brood zonder iets heerlijk. Op het kinderdagcentrum probeert hij allerlei soorten beleg.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 13 Okt 2014 01:26

Re: Broodbeleg

Ik kwam er niet zomaar op, R at bij oma en die had hem een half broodje kaas gegeven en voor de andere helft mocht hij kiezen. Toen bedacht ik me dat ik vroeger dat bij vriendinnen ook wel zag, eerst verplicht hartig en dan zoet. Vind ik zelf een beetje gek, verplicht (in mijn ogen ongezonde) boterhamworst bijvoorbeeld en dan pas (gezonde) appelstroop.
Nu mag oma haar eigen regels aanhouden hoor, thuis mag hij kiezen tussen twee dingen en soms is dat minder gezond en soms wel gezond. Het moet ook niet zo worden dat hij eigenlijk vol zit maar zo graag pindakaas wil dat hij nog een twee boterham neemt daarvoor.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem123

Bericht 13 Okt 2014 08:13

Re: Broodbeleg

Siem eet elke ochtend en middag brood en mag zelf kiezen wat hij er op wil. Hij kiest wel altijd chocoladepasta dus 1 keer per dag mag hij kiezen uit 2 soorten beleg wat ik hem voorhoud.
Wat hij eet: appelstroop, zelfgemaakte jam, pindakaas, chocopasta. Op beschuit eet hij wel eens hagelslag.
Smeerworst en smeerkaas krijgt hij nog steeds niet.
Worst eet hij niet op brood want hij eet dan de worst op en laat het brood liggen. Hij krijgt daarom iedere dag naast zijn brood een plakje worst.

Verder hebben wij geen regels. Ik ben al blij dat hij 1 broodje op eet, laat staan eerst hartig dan zoet. Dan doen ze wel bij ons op het werk en vind het ergens best stom maar goed. Daarom doe ik het ook niet thuis
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 13 Okt 2014 08:19

Re: Broodbeleg

Ruben mag zelf kiezen. Geen regels verder. Ik heb niet veel met eerst hartig en daarna pas zoet, dat doe ik zelf ook niet. Ik zorg wel voor balans over de hele dag.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 13 Okt 2014 09:11

Re: Broodbeleg

Ik laat hem zelf kiezen. We hebben kaas, worst, pindakaas, jam en appelstroop en hij wisselt ze af.
#teammaple🍁
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 13 Okt 2014 10:41

Re: Broodbeleg

Steep schreef:Ruben mag zelf kiezen. Geen regels verder. Ik heb niet veel met eerst hartig en daarna pas zoet, dat doe ik zelf ook niet. Ik zorg wel voor balans over de hele dag.



Dit.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem92

Bericht 13 Okt 2014 10:50

Re: Broodbeleg

Hier geen regels. Ze mag zelf kiezen, soms is het worst, vaak pasta.
Ze is hartstikke gezond met een goede weerstand en ik ben veel te blij als ze haar brood opeet.
<<

Anoniem 82

Bericht 13 Okt 2014 11:02

Re: Broodbeleg

Hier niet echt strikte regels. We hebben ook van alles in huis, van hagelslag tot appelstroop en van kaas tot meerdere soorten worst. Ze kiest wel vaker dingen als hagelslag of speculoos, maar eet ook wel brood met kaas of smeerworst. Zolang er een beetje balans is (wat ik ook wel wat probeer te sturen) ga ik geen hele strikte regels hanteren. Sowieso is A geen hele goede eter, dus ik ben sowieso al blij als ze weer wat op heeft.

En ik ben zelf helaas een slecht voorbeeld, ik ontbijt altijd met zoet. Ik gruwel bij de gedachte aan een boterham met iets hartigs op de vroege morgen, brrrrr. En zoet kan ook gezond zijn, maar bij mij is het meestal hagelslag :laughcry: Dus ik heb me wel voorgenomen om met zulke dingen zelf wat meer te minderen.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 13 Okt 2014 12:31

Re: Broodbeleg

Hier ook geen regels. Ik heb een aantal dingen waaruit hij kan kiezen, maar daar zit bijvoorbeeld sowieso nog geen chocopasta of hagelslag/vlokken bij.

Hij eet heel graag confituur, smeerkaas en appelstroop.
2012 & 2016
<<

Anoniem255

Bericht 13 Okt 2014 12:51

Re: Broodbeleg

Geen regels hier.
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 13 Okt 2014 13:23

Re: Broodbeleg

Hier ook geen regels. Hij mag altijd zelf kiezen. Ene keer is dat kaas, andere keer speculoos. De keuze is reuze, maar om eerlijk te zijn voornamelijk zoet. We hebben sowieso altijd kaas, speculoos, chocopasta, stroop en pindakaas in huis. Jam niet zo vaak, want dat eten we zelf ook niet veel, net zoals vlees. Mijn vriend neemt soms leverworst mee, dat vind ik zelf heel vies, waardoor ik er ook niet snel aan denk om dat mee te nemen. Ik hou sowieso niet zo van vlees. Áls ik al vlees meeneem, dan is het cervelaat, salami of ham, maar die eerste 2 mag ik nu niet door de zwangerschap, helaas.
07.12.2011
11.12.2014
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 13 Okt 2014 19:58

Re: Broodbeleg

Hier hebben we ook geen regels. De oudste kiest 9 van de 10 keer wel zoet beleg. Dat wissel ik dan af met bijvoorbeeld 's ochtends wat zoet en 's middags wat hartigs.

Met de jongste wisselen we alles af. Zij eet alles.
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Anoniem75

Bericht 13 Okt 2014 20:05

Re: Broodbeleg

Vanalles. Favoriet zijn hier : chocoladepasta, appelstroop, kaas, boterhamworst, snijworst en kruidenkaas.

Wij hebben niet echt regels wbt zoet of hartig. S. eet heel goed zijn fruit, groente en avondeten maar brood iets minder. Daarom mag hij van mij kiezen. Niet 3 boterhammen met chocoladepasta maar 3 boterhammen met verschillend beleg. De ene keer is dat 3x hartig en de andere keer 3x zoet.
<<

Anoniem73

Bericht 13 Okt 2014 20:06

Re: Broodbeleg

Nee geen regels.
<<

Fiene

Bericht 13 Okt 2014 20:33

Re: Broodbeleg

Hier ook geen regels.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers