Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


7 maanden en nog steeds niet doorslapen

<<

Anoniem124

Bericht 12 Okt 2014 15:57

Re: 7 maanden en nog steeds niet doorslapen

Bij ons hielp water in de fles en verder niets. Was even paar nachten doorbijten maar toen was het klaar met honger snachts.
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 12 Okt 2014 16:54

Re: 7 maanden en nog steeds niet doorslapen

Ik zou eens proberen om rijstebloem in de laatste fles te doen. Dan is hij meer gevuld. Met mij jongste dochter hebben we echt tot 10 maanden slapeloze nachten gehad. Ik mocht er gem. 9 x uit per nacht. Tot 7 maanden kreeg ze s nachts nog een fles. Die hebben we langzaam afgebouwd. Maar alsnog bleef ze huilen. Ik zou je er proberen bij neerleggen hoe moeilijk het ook is. Heel veel stertke want het is echt niet makkelijk.... :( ik weet er echt alles van......
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Anoniem180

Bericht 12 Okt 2014 17:00

Re: 7 maanden en nog steeds niet doorslapen

Mijn tip is Kindival van VSM.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 12 Okt 2014 17:00

Re: 7 maanden en nog steeds niet doorslapen

Ik kan zelf niet meepraten over niet doorslapen, maar wel denk ik ook dat er beetje gewenning is. Ik zou hem wel even troosten etc, evt water, maar geen voeding meer in de nacht.
Kleine flesjes om af te bouwen helpen niet altijd. E kon bijv heel goed zonder laatste fles, maar als ik een x de fles wel gaf dan was een kleinere fles niet goed genoeg, als ik dan 120cc gaf begon ze daarna meteen te huilen, en was het pas goed als ze 180 op had. Maar als ik niks gaf was t ook gewoon goed
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem127

Bericht 12 Okt 2014 17:52

Re: 7 maanden en nog steeds niet doorslapen

Wat kun je dan moe zijn he? Bij de oudste hadden we de luxe dat ze met zes weken doorsliep, middelste anderhalf jaar nachtvoeding en de jongste was er rond een half jaar vanaf of ietsje ouder, weet het niet precies meer.

Misschien is het een idee om ze op haar eigen kamer te gaan leggen? De jongste twee gingen beiden beter slapen vanaf het moment dat ze apart lagen, waarschijnlijk door meer stilte om zich heen.

De eerste en derde stopten vanzelf met de nachtvoedingen. Bij de tweede hebben we het moet trainen, anders had ze nu nog een nachtvoeding denk ik. Ik ging er steeds gelijk heen als ze ging huilen, troostte haar dan en ging weer weg. Dus niet met vijf of tien minuten wachten, daar zou ik ook niet tegen kunnen.

Volgens mij sliep ze na een nacht of drie door, maar gelijk vanaf de eerste nacht al beter dan voorheen.

Succes, het is echt slopend om structureel te weinig te slapen.
<<

Anoniem75

Bericht 12 Okt 2014 19:52

Re: 7 maanden en nog steeds niet doorslapen

Bedankt voor de reacties allemaal. Ik probeer me er ook echt bij neer te leggen maar echt van die vermoeidheid wordt ik zo'n ander mens. M'n lichaam heeft gewoon echt behoefte aan rust en ik begin steeds meer klachten te krijgen zoals vaak hoofdpijn, last van m'n rug enz.

Ik ga van de week vragen of S. over 3 weken een keer bij zijn opa en oma mag slapen. Ik heb dan vakantie dus ik ga de strijd dan gewoon aan in de nacht met T. Hij gaat dan naar zijn eigen kamer en van 22.30 tot 6.00-7.00 probeer ik geen nachtvoeding meer te geven. Vanaf vandaag ga ik minder in de fles doen. Eerst een week 150+5, dan een week 120+4 en dan een week 90+3. Ik hoop dat dit de oplossing is.
<<

Anoniem66

Bericht 12 Okt 2014 20:12

Re: 7 maanden en nog steeds niet doorslapen

Dundas schreef:
Sanne schreef:Een kindje van 7 maanden kan toch wel honger hebben 's nachts? Hij zit midden in zijn ontwikkeling, groeit veel het eerste jaar, leert rollen, kruipen, zitten, staan in dat eerste jaar. Dat kost een hele hoop energie. Ik vind het echt doodnormaal dat een kindje dan ook 's nachts wil eten (flesje). Als hij echt geen honger heeft, dan zal hij die fles toch ook niet leegdrinken lijkt me.

Als ik elke nacht twee keer op gezette tijden eruit ga voor rwee boterhammen met kaas, dan went mijn innerlijke klok daar vanzelf aan en dan zal ik er ook gewoon voor wakker worden. Ik snap wat je probeert te zeggen, maar als een kindje om half 11 nog een fles krijgt dan denk ik eerder dat het gewenning is, dan daadwerkelijk honger. Zeker als het twee keer oer nacht is..


Dit. Klinkt heel erg als gewenning.

Ik zou het maar eens proberen met wat water, daarna niks meer. En dan gewoon eens 5 min laten huilen, troosten terugleggen en weer. Echt hoor, de meeste kinderen zijn daar na een paar nachten wel doorheen.
<<

Anoniem66

Bericht 12 Okt 2014 20:16

Re: 7 maanden en nog steeds niet doorslapen

Van een keertje huilen gaat een baby niet dood hoor. Zeker niet als je regelmatig even terug gaat voor een aai over zijn bol.

Zelf leren om in slaap te vallen is ook een leerproces hè ;)
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 12 Okt 2014 21:18

Re: 7 maanden en nog steeds niet doorslapen

Louise heeft ook tot 18m een nachtfles gehad. Van de ene op de andere nacht is het gestopt. We gaven de fles gewoon in bed ook. Rond die leeftijd (7-8-9m) werd ze ook echt héél vaak wakker omdat ze haar tut oid kwijt was.
Ik heb me daar ook gewoon bij neergelegd. Als je teveel verwachtingen gaat hebben, ga je daarop focussen en steeds teleurgesteld worden en gefrustreerd geraken. Het helpt als je gewoon loslaat en stopt met frustraties te hebben, dat doet écht al zoveel.

Nu lijkt het alsof we je niet begrijpen, maar ik denk dat veel mama's dat wel doen, maar dat als ze nu op die periode terug kijken, weten wat ze toen goed/minder goed hadden aangepakt. Waar je normen en waarden ook liggen bij opvoeding, ik denk dat loslaten al een eerste stap is.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem66

Bericht 12 Okt 2014 21:24

Re: 7 maanden en nog steeds niet doorslapen

Loslaten gaat nogal moeilijk als je hoofd overdag tolt van de moeheid. Zeiden ze bij mij ook bij mijn middelste. Nou, als je maar zo weinig slaapt op een nacht voel je alleen maar wanhoop hoor.

Het is met 8,5 maanden dat ik uit frustratie en moeheid hem een paar nachten liet huilen (met tussendoor een paar keer heengaan) dat hij ineens door ging slapen.

Zo weinig energie hebben overdag en dan zeggen dat je moet loslaten. Nogal onmogelijk he?
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 12 Okt 2014 21:31

Re: 7 maanden en nog steeds niet doorslapen

Ja, dat snap ik wel, maar als je blijft frustreren en frustreren en frustreren geeft dat óók geen oplossing. Ik zie mezelf ook nog in die tijd bij Louise. Om de vijf botten het bed uit voor een tut, een knuffel of een fles en overdag moeten gaan werken en ambetante klanten vriendelijk te woord proberen te staan. Buh.

Maar als je iets nieuws probeert na zoveel nachten zonder slaap, heb je vaak al 'hoge' verwachtingen. Als er dan niet aan die verwachtingen wordt voldaan, kan je nog eens zoveel dieper val dan je eerst al zat. Begrijp je wat ik wil zeggen?

Eerst loslaten, accepteren en geen/weinig verwachtingen hebben en van daaruit verder gaan. Bv: extra spenen in bed leggen, speenkoord gebruiken, flesje in bed geven, mee in bed nemen, laten huilen, fles indikken, ... Dan is elke kleine stap mooi meegenomen en ga veel gelukkiger zijn met de kleine stappen en ga je die ook sneller zien.

Denk ik.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem140

Bericht 13 Okt 2014 07:51

Re: 7 maanden en nog steeds niet doorslapen

Eens met Slakje.
Mijn zoon sliep met 3,5 "door", ipv 5-6 keer per nacht eruit hoefde ik toen nog maar 1-2 keer per nacht eruit. Dus die vermoeidheid herken ik echt wel, op een gegeven moment had ik al geen zin meer om in slaap te vallen omdat ik wist dat ik er een half uur later toch weer uit moest.
Laten huilen heb ik geprobeerd, helaas had ik buren die ook graag wilden slapen. Erbij nerleggen is de beste optie, en overdag je rust proberen te pakken.
Daarbij zijn jullie met zijn twee, dan kunnen jullie de nachten toch afwisselen?
<<

Anoniem123

Bericht 13 Okt 2014 08:04

Re: 7 maanden en nog steeds niet doorslapen

Phff wat frustrerend vooral als je zo moe bent. Ik ben al zo moe na 5 weken, laat staan 7 maand :(

Ik heb geen tips wat betreft doorslapen. Maar misschien wel voor de moeheid. Hoe laat gaat T slapen? Na de fles van 19:00 uur ? Dan zou je daarna ook meteen naar bed kunnen gaan. Meld hij zich dan zelf om 22:00:22:30 uur? Zo nee dan zou ik hem dan juist even laten slapen en de laatste fles wat later geven. Dan heb je toch weer een ruk slaap gehad en ga je niet doodmoe de nacht in. (wel duf naja dat heb ik dan haha)

En ik zou S toch laten overblijven op school. Misschien vind hij het erg leuk en vinden de ouders het erger dan de kinderen zelf.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 13 Okt 2014 08:12

Re: 7 maanden en nog steeds niet doorslapen

Ik vind het helemaal geen gewenning, het kind is 7 maanden oud en leeft nog op natuurlijke instincten.

Mirthe krijgt, als ze 's nachts wakker wordt (meestal als ze tanden krijgt) gewoon een fles. Net zoals Ruben Nog wat te drinken krijgt als hij wakker wordt.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 13 Okt 2014 09:11

Re: 7 maanden en nog steeds niet doorslapen

Ik ben het eens met Slakje. Mijn dochter heeft tot 3 jaar vréselijk geslapen. Nu wordt ze nog geregeled wakker, maar zijn we minder lang bezig. Ik heb het jarenlang gedaan met gemiddeld 4 uur slaap per nacht, niet eend aaneengesloten. Heel veel dingen hebben hieronder geleden, waaronder mijn studie. Ik was niet de gezelligste, maar gek genoeg ging ik eraan wennen. Ik pakte overdag slaap, als N. sliep, sliep ik ook. Ik zette een film op en deed naast N. op de bank mijn ogen dicht.

Ik heb me er lang aan gestoord, vroeg me af waarom ze maar niet doorsliep, lag het aan ons? We hebben àlles geprobeerd. Vanaf het moment dat ik het ging accepteren hoe het was, werd ik rustiger. Ik had heus niet ineens meer energie, maar ik voelde wat meer rust in mijn lichaam, in plaats van dat opgefokte. Telkens maar denken "Ohh, slaap nou! Slaap nou eens lekker wat uur achter elkaar". Dit helpt toch niks. Ik ben voor mijzelf op zoek gegaan naar manieren om ermee om te gaan, heb de focus niet gelegd op het doorslapen van mijn baby en het afleren van het ongewenst gedrag (in dit geval: slecht slapen). Ik ben inmiddels van mening dat je dit van baby's onder een jaar zeker niet kan verwachten.

Dit werd mij allemaal 3 jaar geleden ook verteld, hier op het forum. Eerst wilde ik het allemaal niet horen, maar echt.. acceptatie was voor mij het sleutelwoord!

In ieder geval succes. Het is gewoon erg vervelend.
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 14 Okt 2014 19:39

Re: 7 maanden en nog steeds niet doorslapen

Even misschien ter geruststelling. Het is echt niet zo abnormaal hoor, een kind van 7 maanden die niet doorslaapt... Je weet, M is net zo oud, en ook hier (ok, sinds een paar weken pas weer, daarvoor sliep ze door) gewoon nachtvoedingen. Ik geef dan wel borstvoeding, maar goed... Idee is hetzelfde. En het is nog zo'n hummel! En het is ook een manier om de dag te reguleren (dit merk ik heel sterk bij M), even bij mama te zijn, etc.
En ja, het breekt op. Probeer je slaap op andere momenten in te halen.
Afbeelding

Afbeelding
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron