Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vochtvreters

<<

Anoniem147

Bericht 12 Okt 2014 10:26

Vochtvreters

De temperatuur zakt onder de 20 graden en onze hele ramen zitten weer onder de condens. Vorig jaar heb ik echt zitten poetsen want we hadden gewoon zwarte schimmels in alle hoeken zitten en rond de randen van de kozijnen. Ik wil dat dit jaar echt zo ver mogelijk inperken want ik krijg er zoveel nies aanvallen van. Daarnaast ziet het er ook vies uit.

We hebben ook lekkage in de badkamer gehad waardoor er een hele muur vol schimmel verwijderd is. (Echt vreselijke vochtproblemen terwijl we dubbelglas hebben). We gaan nu dus al elke nacht een klepraampje open laten staan maar ik ben ook benieuwd naar ervaringen met vochtvreters. Werkt zoiets goed en moet ik een elektrische hebben of zijn van die zakken met spul in bakjes ook goed? Of is het gewoon allemaal onzin en kan ik beter van die grootmoeders tips gebruiken?
<<

Anoniem84

Bericht 12 Okt 2014 10:59

Re: Vochtvreters

Ik heb het er gisteren toevallig nog over gehad met mijn man en die gaf aan dat je echt moet zorgen dat je trek van lucht hebt, dus ramen tegen elkaar open zetten of een elektrische afzuiging plaatsen in de badkamer. Als je gaat voor een vochtvreter, zou ik een elektrische doen, waarop je ook kunt zien hoe hoog de luchtvochtigheid in je huis is.
<<

Anoniem260

Bericht 12 Okt 2014 12:00

Re: Vochtvreters

Wij hebben het ook, bij het raam voor: dat is het enige raam in huis wat niet dubbel glas heeft... We proberen altijd een raam op een kiertje te zetten, waardoor het wel een stuk minder is. En een beetje droogstoken ('s ochtends heel even de verwarming aan om het vocht wat weg te krijgen, daarna zetten we de thermostaat weer naar beneden)
<<

Anoniem173

Bericht 12 Okt 2014 12:02

Re: Vochtvreters

Flink stoken met de ramen open als het vriest buiten. Dan krijg je de vocht er wel uit.
<<

Anoniem260

Bericht 12 Okt 2014 12:16

Re: Vochtvreters

Atelier Madame schreef:Flink stoken met de ramen open als het vriest buiten. Dan krijg je de vocht er wel uit.


Maar om dat nou iedere ochtend te doen... :confused:
<<

Anoniem173

Bericht 13 Okt 2014 18:38

Re: Vochtvreters

Jerry schreef:
Atelier Madame schreef:Flink stoken met de ramen open als het vriest buiten. Dan krijg je de vocht er wel uit.


Maar om dat nou iedere ochtend te doen... :confused:


Neeee gewoon 1x aan het begin van de winter!
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 13 Okt 2014 18:45

Re: Vochtvreters

Wij gebruiken van die zakjes die in bakjes liggen en vochtvreten in de kelder. Dat werkt echt super, komt echt heel veel water vanaf.
Wij hebben ooit een electrische vochtvreter geleend gehad. Dat ding vrat stroom ipv water en het maakte flink herrie.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 13 Okt 2014 19:14

Re: Vochtvreters

Ik heb ook van die bakjes en bij mij werkt het echt enorm. Oud huis weliswaar dubbele beglazing maar heel veel vocht in de muren de woningbouwvereniging moet eigenlijk de buitenmuren laten behandelen want daar zit het probleem maar dat is heel duur dus dat doen ze uiteraard niet. Voorheen als ik ook maar iets op de grond liet liggen in de slaapkamer werd dat gewoonweg vochtig en nu met die bakjes is dat echt enorm verminderd. Bij mij is het niet helemaal weg maar de verbetering is enorm. Ik heb dus van die bakjes staan waar die zakjes in moeten met korreltjes. En daar komt bij mij echt wel veel water in.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 13 Okt 2014 19:28

Re: Vochtvreters

Mijn oude huisje was erg vochtig en daar werkten die vochtvreters echt supergoed. Had er ook eentje in mn kast staan want mn schoenen (uggs) beschimmelden gewoon.

Tip: Haal ze bij de Action! (goedkoop!+navulling)
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 13 Okt 2014 19:30

Re: Vochtvreters

Ja inderdaad die van de action heb ik nu ook. Ik had eerst die van de blokker weet het merk niet maar ik heb nu die van de action stuk goedkoper en de werking is hetzelfde!

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers