Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welke Europese stad is echt een aanrader?

<<

Anoniem181

Bericht 11 Okt 2014 20:20

Welke Europese stad is echt een aanrader?

Mijn man en ik willen er samen een weekendje tussenuit, het liefst naar een Europese stad bereikbaar met de trein/auto. Welke stad is nou een echte aanrader? En waarom?
<<

Anoniem187

Bericht 11 Okt 2014 20:38

Re: Welke Europese stad is echt een aanrader?

Vliegen is geen optie begrijp ik?
Hoe lang zou je max willen rijden/treinen?
<<

Anoniem181

Bericht 11 Okt 2014 20:44

Re: Welke Europese stad is echt een aanrader?

Vliegen maakt het al snel duurder voor zover ik gezien heb. Mocht je een dijk van een aanbieding weten met retourvlucht houd ik me aanbevolen :D

Hoelang de reis duurt maakt me niet zoveel uit eigenlijk, hoewel ik het niet zie zitten om de hele dag te moeten reizen.
<<

Anoniem122

Bericht 11 Okt 2014 20:50

Re: Welke Europese stad is echt een aanrader?

Trein is vaak een stuk duurder dan vliegen. En als je niet te ver wilt rijden kom je niet zo veel verder dan België of Duitsland. Maar dan heb je toch je benzine kosten nog, terwijl als je misschien iets meer uitgeeft aan een ticket naar bijvoorbeeld Polen, dan haal je die kosten er waarschijnlijk wel uit, omdat de hotelprijzen vaak wat lager liggen, en ook het leven daar verder.

Ik zou hier eens kijken, staan vaak leuke aanbiedingen tussen!
http://ticketspy.nl/
<<

Laced

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 956

Geregistreerd: 27 Mei 2014 12:18

Bericht 11 Okt 2014 21:04

Re: Welke Europese stad is echt een aanrader?

Berlijn is echt geweldig! Ik ga met mijn vader medio december. We kwamen een goede aanbieding tegen via weflycheap, 4 nachten in een hotel in stadsdeel Mitte inclusief retourvlucht voor 130 euro per persoon.

Ik zou eens rondkijken op sites als weflycheap en ticketspy. Daar vind je goede aanbiedingen. Ook hotels in Brugge en Antwerpen komen voorbij!
Liefde voor het leven; 27-08-2011 & 22-10-2015
<<

Anoniem181

Bericht 11 Okt 2014 22:05

Re: Welke Europese stad is echt een aanrader?

Klinkt goed, bedankt voor jullie tips. Ik ga eens rondkijken!
<<

Anoniem187

Bericht 11 Okt 2014 22:28

Re: Welke Europese stad is echt een aanrader?

En wanneer zou je willen gaan?
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 12 Okt 2014 00:31

Re: Welke Europese stad is echt een aanrader?

als je niet meteen wilt maar over ca. 3 maanden dan kun je wel vrij goedkope treintickets boeken op : https://www.nsinternational.nl/nl/overzicht-aanbiedingen?term=carrousel. Naar bepaalde Duitse steden heb je dan voor 38 euro een retour als je maar erg op tijd boekt. Op zich zijn er ook wel goedkope vliegticket aanbiedingen maar dat wordt voor mij dan weer duurder omdat er dan ook een treinkaartje bij komt voor naar het vliegveld en retour.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem114

Bericht 12 Okt 2014 07:59

Re: Welke Europese stad is echt een aanrader?

Je kan ook via Ryanair boeken! Als je goede dag prikt (even speuren) heb je voor 70 euro p/p retourtje Madrid!
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 12 Okt 2014 08:14

Re: Welke Europese stad is echt een aanrader?

Wat wil je er max aan uitgeven?
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 12 Okt 2014 10:01

Re: Welke Europese stad is echt een aanrader?

Ik ben er zelf nooit geweest maar het schijnt dat Stockholm een enorme aanrader is.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem181

Bericht 12 Okt 2014 10:11

Re: Welke Europese stad is echt een aanrader?

Wanneer maakt niet echt uit, kan in december maar februari is ook prima! Ik wil het liefst max 400-500 euro uitgeven, dat is dan natuurlijk wel exclusief de uitgaven die we in de betreffende stad nog gaan doen.
<<

Anoniem122

Bericht 12 Okt 2014 10:19

Re: Welke Europese stad is echt een aanrader?

Voor 400 euro kan je echt wel tickets vinden en een hotel hoor. Het scheelt ook zoveel tijd om te vliegen, je kan dan gelijk ook een stukje verder weg. Want het heeft weinig nut om 8 uur in de trein te gaan zitten voor een weekendje weg.
Echt websites als Ticketspy in te gaten houden (Of like ze op FB, dan krijg je iedere aanbieding op je tijdlijn te zien).
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 12 Okt 2014 12:52

Re: Welke Europese stad is echt een aanrader?

Ik zou voor een Oost-Europese stad gaan zoals Boedapest. Daar is het eten goedkoop (en lekker!). Wij zijn in april geweest en hebben opnieuw een aantal dagen gepland en de reis (met Ryaniar) is echt goedkoop.
Over waarom ik Boedapest een aanrader vind verwijs ik je naar mijn reisrubriek: reisrubriek-11-boedapest-t11198.html

Er zijn natuurlijk nog zoveel meer opties: Krakau, Warschau, Gdansk, Vilnius, Riga, Dubrovnik, Praag, Tallinn, Bratislava, Brno (maar die zou ik dan combineren met Bratislava, want zijn beide kleine steden en liggen dichtbij elkaar, Wenen ligt er ook dichtbij) etc.
Genève lijkt me ook prachtig trouwens maar denk dat die stad ook weer wat duurder is, net als Scandinavië.
Wil je het liever met de auto of de trein doen vind ik Brugge ook echt een aanrader maar ik vind de stad qua uitgaven wel weer wat duurder, als ik het bijvoorbeeld vergelijk met Boedapest.

Hoelang willen jullie gaan?
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Anoniem181

Bericht 14 Okt 2014 17:00

Re: Welke Europese stad is echt een aanrader?

Lauren, ik denk dat het een weekend wordt, van vrijdag t/m maandag. Wat ik jammer vind aan vliegen is dat je gebonden bent aan vliegtijden, je moet dan maar net geluk hebben dat je vrijdagochtend op tijd vliegt en maandag juist een beetje later op de dag/'s avonds. Maar goed, als we een paar uur in de trein moeten zitten zijn we ook een halve dag kwijt. Luxeprobleem :smile:

Bedankt voor de tip voor Boedapest trouwens. Leuk stuk ook! Ik zal eens kijken wat mijn man ervan vindt. Hij wil graag naar Keulen of Berlijn, daar heeft hij laatst leuke verhalen over gehoord van een collega. Ik speur even verder op de sites die jullie me hebben aangeraden.
<<

Burgemeester Bo

Bericht 14 Okt 2014 18:03

Re: Welke Europese stad is echt een aanrader?

Misschien heb je ook nog iets aan dit topic: stedentrip-maar-waarheen-t12036.html
<<

Anoniem181

Bericht 14 Okt 2014 21:04

Re: Welke Europese stad is echt een aanrader?

Burgemeester Bo schreef:Misschien heb je ook nog iets aan dit topic: stedentrip-maar-waarheen-t12036.html


Oh, bedankt! Die had ik nog niet gezien. Daar staan zeker goede tips bij!
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 16 Okt 2014 11:46

Re: Welke Europese stad is echt een aanrader?

Voor als je nog in 2014 naar Berlijn gaat, ik heb nog een Lonely Planet pocketguide en een OV kaart / korting op attracties kaart voor 48 uur voor 2 personen in de aanbieding!
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 17 Okt 2014 14:28

Re: Welke Europese stad is echt een aanrader?

Alex schreef:Lauren, ik denk dat het een weekend wordt, van vrijdag t/m maandag. Wat ik jammer vind aan vliegen is dat je gebonden bent aan vliegtijden, je moet dan maar net geluk hebben dat je vrijdagochtend op tijd vliegt en maandag juist een beetje later op de dag/'s avonds. Maar goed, als we een paar uur in de trein moeten zitten zijn we ook een halve dag kwijt. Luxeprobleem :smile:

Bedankt voor de tip voor Boedapest trouwens. Leuk stuk ook! Ik zal eens kijken wat mijn man ervan vindt. Hij wil graag naar Keulen of Berlijn, daar heeft hij laatst leuke verhalen over gehoord van een collega. Ik speur even verder op de sites die jullie me hebben aangeraden.


Een weekend is goed te doen! Fijn!

Met vliegen ben je inderdaad wel gebonden aan de vliegtijden, als je geluk hebt en je kan op vrijdagochtend al op tijd vliegen en op maandag later op de dag of 's avonds verlies je niet veel van je dagen. Je kan eventueel kijken of dat mogelijk is? Ik weet ook niet wanneer jullie willen gaan, maar ik zou sowieso op tijd boeken. Wij hebben nu 3 keer geboekt bij Ryanair (en ook hotels maar gewoon bij Ibis) en komen veel goedkoper uit als we op tijd boeken.

Met de trein ben je wel minder gebonden aan de tijden, vaak gaan er meerdere treinen per dag maar als je een halve dag in de trein moet zitten moet je daar ook rekening mee houden natuurlijk.

Dank je wel!
Zijn jullie er al een beetje over uit waar jullie heen willen? Keulen en Berlijn zijn ook erg leuk denk ik. Berlijn staat ook op mijn lijstje, Keulen heb ik me nooit heel erg in verdiept.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Anoniem75

Bericht 17 Okt 2014 19:22

Re: Welke Europese stad is echt een aanrader?

Ik vind Antwerpen heel leuk. Veel lekkere eettentjes en ik vind het een sfeervolle stad. Er is ook een dierentuin midden in de stad. Erg leuk en heb het daar erg naar m'n zin gehad!
<<

Anoniem205

Bericht 19 Okt 2014 11:33

Re: Welke Europese stad is echt een aanrader?

Ik vind Warschau een aanrader (KLM vliegt 3x per dag, LOT -poolse maatschappij- ook). Daar kan ik je ook super veel tips over geven :) Krakau schijnt ook geweldig te zijn, maar dan moet je OF overstappen op Warschau, of vliegen met Whizz Air vanaf Eindhoven dacht ik. En dan ben je weer gebonden aan vervelende vliegtijden en vliegdagen.

Madrid is een leuke optie, evenals Berlijn, Parijs, Gent, of Antwerpen. Parijs hebben wij destijds met de trein gedaan. Donderdagavond weg en vrijdag, zaterdag en zondag daar. Zondag laatste Thalys terug. Was echt prima. Berlijn zou ik met de trein of de auto net wat te ver vinden, maar is ook te doen. De ICE rijdt ook frequent volgens mij. Vliegen op Berlijn schijnt weer niet zo'n succes te zijn. Madrid is goed te doen, daar vliegt zoveel op!
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 20 Okt 2014 09:57

Re: Welke Europese stad is echt een aanrader?

Waarom zou vliegen op Berlijn niet zo'n succes zijn? Die volg ik even niet :-)
<<

Anoniem147

Bericht 29 Okt 2014 12:16

Re: Welke Europese stad is echt een aanrader?

Ik zou vliegtickets zoeken via http://www.skyscanner.nl
Die scant bijna alles het goedkoopste en je kunt grote en kleinere luchthavens kiezen (Amsterdam tot Groningen en ook Duitsland/Belgie etc.)

Verder kun je ook appartementjes huren via Airbnb.com of Wimdu.nl
Hebben wij nu een paar keer gedaan (o.a. Barcelona, Parijs, Rome en Florence) en nooit teleurgesteld geweest.
Je moet zelf wel even je data invullen en dat je een appartement wilt (en geen kamer!) Want dan kom je bij andere mensen in huis. Een appartement is vaak via een particulier die gewoon 2 huizen heeft en die ene dan verhuurd. Er zitten echt pareltjes tussen.

Je hebt ze van goedkoop tot mega duur. Maar voor een normale prijs per nacht (denk aan 60 t/m 75 euro) heb je zoiets:

Afbeelding
<<

Anoniem205

Bericht 29 Okt 2014 13:23

Re: Welke Europese stad is echt een aanrader?

Bailando schreef:Waarom zou vliegen op Berlijn niet zo'n succes zijn? Die volg ik even niet :-)


Wat ik heb begrepen is dat het vliegveld van Berlijn vrij ver buiten het centrum ligt en dat het vrij kostbaar is om van het vliegveld in de stad te komen. Dat dat bijna niet opweegt tegen met eigen vervoer gaan. Maar ik kan ook in de war zijn met Parijs ;-)
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 29 Okt 2014 13:56

Re: Welke Europese stad is echt een aanrader?

Ik vond het helemaal niet duur. Je hebt twee vliegvelden natuurlijk (Tegel en Schönefeld) en vanaf Tegel was het een stukje met de bus en dan metro naar ons hotel en het kostte in totaal 2,60 euro :-). Dus misschien dat het dan Parijs is inderdaad!
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers