Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Geslacht niet weten

<<

Anoniem85

Bericht 11 Okt 2014 15:16

Geslacht niet weten

Zo nu we langzaamaan gaan nadenken over een tweede kindje in 2015, ben ik heel benieuwd naar het volgende;

Is het moeilijk om het geslacht niet te willen weten? Of voor mensen die het wel wisten maar dat voor henzelf hielden, was dat moeilijk?

Bij zoon wilden wij, nou ja, voornamelijk ik, het wel graag weten. Bij de 20 weken echo was het pas zichtbaar, daarvoor een echo gehad maar toen lag hij niet goed om het te kunnen zien. Geen pret echo laten doen om het eerder te weten. Maar elke keer als we daarna een echo hadden, keer of drie, werd gevraagd; weten jullie het geslacht al?

Het lijkt mij zo lastig om steeds de nieuwsgierigheid te bedwingen, maar het lijkt mij ook zo mooi om het pas bij de geboorte te horen.
En hoe hebben jullie dat destijds gedaan met kleertjes aanschaffen, veel unisex gekocht of pas na de geboorte veel gekocht?
<<

Anoniem166

Bericht 11 Okt 2014 15:30

Re: Geslacht niet weten

Wij weten het geslacht niet en daar heb ik geen moeite mee. Ik hoef mijn nieuwsgierigheid ook niet te bedwingen, omdat ik 100% zeker ben van mijn keuze om het niet te willen weten. Het lijkt me mooi om ook eens mee te maken hoe het is om na de bevalling zelf erachter te komen of je een zoon of dochter hebt gekregen.

Met kleding vind ik het wel lastig. Unisexkleding vind ik meestal niet erg mooi, dus ik denk dat ik daar hooguit twee setjes van koop. Mocht het kindje een dochter blijken te zijn, dan heb ik ook nog kleding van mijn dochter. En als het een zoon is, bestel ik na de bevalling gelijk wat kleding online. En als het om wat voor reden niet lukt om na de bevalling kleding te kopen, dan krijgt hij een roze broek aan.

Bij onze dochter hebben we de grote spullen neutraal gehouden, maar ik doe er niet moeilijk over om een zoon op een roze boxkleed te leggen. Ik vond het boxkleed leuk voor in ons huis, niet omdat we een meisje kregen. Een eventuele zoon ligt dus straks op een roze kleed.
<<

Patsy

Bericht 11 Okt 2014 15:33

Re: Geslacht niet weten

Wij wilden het toen ik zwanger was van M niet weten en nu bij deze zwangerschap willen we het ook niet weten. Ik ben een heel nieuwsgierig type maar heb hier weinig moeite mee gehad. Waarschijnlijk doordat wij weinig echo's gehad hebben, want dat is natuurlijk de enige manier om er achter te komen. Met de 20 weken echo hebben we gelijk gezegd dat we het niet wilden weten, dus er is niet naar het geslacht gekeken. Bij iedere echo hebben we van tevoren gezegd dat we het niet wilden weten.

Ik vond het erg lastig om leuke uniseks kleding te vinden. Op een gegeven moment lag er alleen maar grijze kleding in de kast. Later heb ik nog een rood setje gevonden, wat was ik blij! Een paar dagen na de geboorte heeft mijn man wat kleertjes voor M bijgekocht.

Als ik wat verder in deze zwangerschap ben ga ik weer wat uniseks kleertjes bijkopen, de rest komt dan na de bevalling wel.
<<

Anoniem162

Bericht 11 Okt 2014 16:31

Re: Geslacht niet weten

Wij wisten het geslacht niet. Vond het niet lastig om niet te weten. Soms wilden we het weten omdat we het moeilijk vonden een naam te kiezen en dan moesten we het natuurlijk 2x voor elk geslacht 1.
Kleding kopen is toch niet zo moeilijk. Er is genoeg kleding te vinden die voor beide geslachten leuk is.
In de kraamweek is mijn moeder nog kleding bij gaan kopen, zoontje spuugde zoveel (grote hoeveelheden) dat we niet genoeg hadden in maat 50. Toen heeft ze ook wat extra lakentjes meegenomen in het blauw omdat we voor wiegje ook niet genoeg hadden.
<<

Anoniem 82

Bericht 11 Okt 2014 16:32

Re: Geslacht niet weten

Ik zou dat denk ik niet kunnen. Daarvoor ben ik veel te nieuwsgierig :P Plus dat ik vind dat er veel minder keuze is in unisex newborn kleding, dan wanneer je het geslacht weet. En bij beide kinderen heb ik bijvoorbeeld de kamertjes echt op geslacht ingericht. Niet zo zeer qua meubels, maar wel qua behang en aankleding. Aankleding kan later ook bijvoorbeeld, maar behang lijkt me zo lastig. En neutraal behang vond ik dan toch weer niet leuk genoeg. Dus ik zou het zelf niet kunnen, en te nieuwsgierig naar wie/wat er in mijn buik zat en praktisch gezien vond ik het ook leuker en makkelijker.
<<

Patsy

Bericht 11 Okt 2014 16:37

Re: Geslacht niet weten

Ik wist al ver voordat ik in verwachting was van M al dat ik een oud-Hollands kamertje wilde, dus dat scheelde al een hoop. Nu vind ik het een stuk lastiger om te bedenken wat ik nu voor kleuren in de babykamer wil. Ook daarin is niet zoveel uniseks te vinden.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 11 Okt 2014 16:44

Re: Geslacht niet weten

Ik had er geen moeite mee, omdat ik er voor honderd procent achter stond om het niet te willen weten. Vond het ook erg bijzonder om het na de bevalling te horen.

Ik heb voor beide geslachten een eerste setje gekocht, dus ze konden meteen een pakje aan. Verder ook veel unisex.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 11 Okt 2014 16:49

Re: Geslacht niet weten

Maddie schreef:Ik had er geen moeite mee, omdat ik er voor honderd procent achter stond om het niet te willen weten. Vond het ook erg bijzonder om het na de bevalling te horen.



Dit. Had er ook totaal geen moeite mee en vond het bijzonder om het op dat moment pas te weten.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 11 Okt 2014 17:00

Re: Geslacht niet weten

Wij weten het geslacht nu wel, maar dat was eigenlijk alleen omdat mijn zoon alleen maar een broertje wilde in eerste instantie en wij hem daar niet te lang op wilden laten hopen om daarna terleurgesteld te zijn als het een meisje zou zijn. We krijgen een meisje en daar was hij echt heel verdrietig over. Inmiddels is hij gewend aan het idee dat hij een zusje krijgt en vind hij dat ook leuk, maar dat heeft wel wat tijd nodig gehad. Ik ben blij dat we dat al achter de rug hebben en we zo'n periode hopelijk niet na de bevalling krijgen. Mijn neefje was destijds heel boos dat hij een broertje had gekregen en heeft meerdere keren gezegd dat ze hem maar in de prullebak moesten gooien.
Mijn man was ook wel nieuwsgierig en uiteraard ik ook wel, maar mij en uiteindelijk mijn man leek het ook heel mooi om het pas met de bevalling te weten. Daar zou ik wel op hebben kunnen wachten zonder in de verleiding te komen.

Het voordeel vind ik wel dat we nu echt een meisjeskinderwagen hebben kunnen kopen :cheering: ik houd van roze.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem97

Bericht 11 Okt 2014 17:06

Re: Geslacht niet weten

Wij wisten t beide keren niet en bij deze ook niet.
Moeilijk vond ik t niet, natuurlijk wel nieuwsgierig maar het is zo'n mooi moment als je bij de geboorte pas ziet wat t is.
Qua kleren had ik een paar unisex pakjes gekocht en de rest na de geboorte, en kreeg in de kraamweek ook veel.
Nu bij de derde hebben we al jongens en meidenkleding dus als t geboren is kan ik dan gewoon de kleertjes pakken.
<<

Anoniem160

Bericht 11 Okt 2014 17:16

Re: Geslacht niet weten

Bij de eerste wisten we het niet. Ik dacht dat we het bij een volgende zwangerschap wel wilden weten, maar we vonden het toch allebei wel zo bijzonder het niet te weten dat we het bij een volgende weer niet willen weten. We hadden van mijn schoonouders al uniseks pakjes gekregen, die bewaren zij voor ons tot een volgende goede zwangerschap. In ons dorp zit een leuk zaakje waar ze best veel uniseks kleertjes verkopen dus daar kan ik wel los als het zover is.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 11 Okt 2014 19:09

Re: Geslacht niet weten

Bij de oudste twee wisten we het niet. Ik had een aantal neurale setjes gekocht en toen ze eenmaal geboren waren werden we meteen bedolven onder jongens- en meisjes kleertjes. Kamer hadden we lime groen met witte meubels. Ik vond het niet moeilijk om het geslacht niet te weten. Wel had ik 2x een heel sterk voorgevoel dat ook 2x klopte.

Bij de derde wisten we het geslacht wel. Toen was ik wel een beetje klaar met neutrale kleertjes/kamertjes etc. Ik vond het wel erg leuk om een echte jongens babykamer te maken eb heb bijna alle neutrale kleertjes weggegeven en er jongenskleertjes voor in de plaats gehaald.

Ik vond beiden leuk. Mocht ik per ongeluk ooit nog zwanger worden (staat zeker niet in de planning maar goed, zeg nooit nooit) dan wil ik het geslacht wel weer weten denk ik.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 11 Okt 2014 19:31

Re: Geslacht niet weten

Wij wisten het niet. Toen ik ontsluiting het en nog even op mijn zij moest liggen begon ik ineens erg nieuwschierig te worden naar het geslacht. Ik heb er helemaal geen moeite mee gehad.
2014 2016
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 11 Okt 2014 19:34

Re: Geslacht niet weten

Ik zou in dat geval denk ik twee eerste pakjes kopen en nog een stuk of 2 unisex pakjes en daar dan twee mutsjes bij kopen, een jongens en een meisjes versie. Wat over blijft zou ik dan een keer cadeau doen aan een zwangere vriendin. En dan zou ik gewoon al van te voren lekker online gaan zoeken naar schattige kleertjes, zodat die na de bevalling snel besteld zijn.

Wij weten het geslacht wel, maar we hebben een geel met grijze kamer, op een schilderij en wat speelgoed wat we gekregen hebben na, helemaal unisex. Daar had ik voor een dochter ook voor gekozen, maar ik heb dan ook niet zo heel veel met roze en baby blauw. Ook hebben we een unisex kleur kinderwagen, ook met het oog op een eventuele tweede.

Ik vind het zelf super leuk om te weten, dat ik al weet wat zijn naam is, kleertjes kan kopen en weg kan "zwijmelen" bij de gedachte aan onze zoon. Ook hebben we een lakentje met de tekst: " slaap lekker, ......(naam)), een mutsje met zijn naam en een armband voor mijzelf met zijn naam. Ik vind het leuk om dit deel te weten, want er is nog zo veel waar ik nieuwsgierig naar ben, zijn karakter en hoe hij er uit ziet bijvoorbeeld!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem74

Bericht 11 Okt 2014 19:35

Re: Geslacht niet weten

Bij de oudste wisten we het, en daar had ik al snel spijt van.
Daarom bij de jongste niet geweten tot geboorte. Ik vond het bijzonder, en bij een evt derde willen we het ook niet weten...of het moet een meerling zijn :)
<<

Anoniem166

Bericht 11 Okt 2014 19:37

Re: Geslacht niet weten

Dat wat minoessepoes hierboven schrijft, is ook onze bedoeling. Ik koop een 'eerste pakje' voor een jongen en een meisje, nog 1 of 2 neutrale pakjes en voor het geval het een jongetje is, zoek ik op internet al wel vast wat leuke kleertjes, zodat ik na de bevalling niet nog lang hoef te zoeken.

Overigens kregen wij vrijwel geen kleertjes voor onze dochter, dus daar reken ik niet op.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 11 Okt 2014 20:10

Re: Geslacht niet weten

Wij wisten het niet. En dat vond ik wel zo leuk.
Kreeg wel vaak verbaasde reacties dat we het niet wilde weten.
Vond het ook echt een verassing toen ze geboren was en we toen zagen dat het een meisje was!
Ik had neutrale kleertjes, al vond ik dat daar soms wel weinig keus in was.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 11 Okt 2014 20:31

Re: Geslacht niet weten

Voor ons was het ook een verassing of M. een jongen of meisje zou zijn. Bij een tweede doen we het waarschijnlijk weer net zo. Kleertjes vond ik wel lastig, want heel veel is er niet te krijgen in unisex kleuren. Maar uiteindelijk hadden we wel een stuk of 5 leuke setjes en hebben we bijgehaald toen M. er eenmaal was. Bij echo's hebben we gewoon elke keer van te voren gezegd dat we het niet wilden weten.
<<

Anoniem85

Bericht 11 Okt 2014 20:44

Re: Geslacht niet weten

Nou, tot 2 keer toe reactie geschreven maar er gaat steeds iets mis.

Ignore, van dat spijt herken ik wel. Vrij snel na de twintig weken echo had ik zoiets van weg verassing. Vond ik wel jammer. Niet dat het geslacht het enige verassende is, maar spijt had ik ook wel een beetje. Wagen en maxi cosi hadden we al besteld voordat we het geslacht wisten, ook met het oog op een volgend kindje.
Zijn kamertje is nu wit-zilver- grijs, dit wordt bij een tweede ook de babykamer. De reden dat ik het toen wel wilde weten was dat als het een meisje was geweest, ik specifiek behang had gewild. Echter had ik helemaal geen voorkeur.

Chaos, is wel slim inderdaad om hem zo goed voor te bereiden. Het zou erg vervelend zijn geweest als dat verdriet kwam na de geboorte van het kindje. Nu weet hij waar hij aan toe is. Mijn zoontje is, mocht het in 2015 lukken, denk ik nog iets te jong om een voorkeur te hebben, denk ik.

Het is inderdaad ook een idee om voor beide geslachten een pakje te kopen, hebben jullie dan het andere pakje bewaard of weer verkocht/weggegeven?

Het lijkt mij ook super bijzonder om het pas te weten na de bevalling, of dat man het als eerst ziet en zegt wat het is.

In mijn omgeving hoor ik voornamelijk dat stellen het wel willen weten, best een aantal hier die er toch voor kiezen het niet te willen weten.

Ik hoop dat ik dan, mocht het zover zijn, ook mijn nieuwsgierigheid kan bedwingen. Want dat gaat voor mij denk ik wel lastig worden
<<

Bimbam

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 15 Sep 2013 12:10

Bericht 11 Okt 2014 21:06

Re: Geslacht niet weten

Ik heb altijd gezegd dat ik het geslacht niet wilde weten tijdens de zwangerschap. Bij de eerste wisten wij het echter wel, dat was heel bewust omdat ik het mijn moeder wilde kunnen vertellen (ze is overleden toen ik 27 weken zwanger was, heb het haar gelukkig nog wel kunnen vertellen). Bij deze zwangerschap wil ik het niet weten, al moet ik eerlijk zeggen dat ik nu al nieuwsgierig ben :smile:
19-12-2012
04-07-2015
<<

Anoniem127

Bericht 11 Okt 2014 21:47

Re: Geslacht niet weten

Ik kon mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen bij de zwangerschappen van mijn dochters, maar het lijkt me ook een heel mooi idee om het niet te weten. In het onwaarschijnlijke geval dat ik ooit nog een kindje zou krijgen, zou ik ook een poging doen om het een verrassing te laten zijn bij de geboorte.
<<

Anoniem74

Bericht 11 Okt 2014 21:50

Re: Geslacht niet weten

Hee bimbam gefeliciteerd! Weer een winter 2012/2013 mama zwanger!
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 11 Okt 2014 22:13

Re: Geslacht niet weten

Bij de eerste wisten wij het maar we hebben het niemand verteld. De reacties daarop zijn niet erg leuk.

Bij de tweede wisten we het weer en hebben we het wel gewoon verteld.

De verrassing bij de bevalling lijkt me bijzonder maar niet bij een keizersnee.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem85

Bericht 11 Okt 2014 22:19

Re: Geslacht niet weten

Ooh HD, das niet fijn. Wat voor een reacties kregen jullie dan?
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 11 Okt 2014 23:14

Re: Geslacht niet weten

Bij F wisten we het niet. Mijn vriend wilde het eigenlijk wel weten, maar ik echt niet, ik heb die discussie gewonnen :smile:
We hadden op zijn kamer één muur in een neutrale kleur blauw geverfd, waar ik zilveren sterren op had gemaakt. De wagen die wij wilden, was er alleen nog maar in het blauw, maar wederom vonden wij het geen typische jongenskleur, dus hadden we die toch besteld. Qua kleertjes vond ik het wel lastiger. Neutrale kleertjes zijn toch snel grijs of beige. Ik had wel voor beide geslachten een mutsje gepimpt met de naam (F's naam in babyblauw, meisjesnaam in fuchsia). Toen hij er eenmaal was, kregen we van mijn ouders en zus wel al snel jongenskleertjes en ook van andere visite.
F is uiteindelijk via keizersnede geboren. Toen de gynaecoloog hem boven het doek hield, en zei "het is een jongen", was dat zo'n mooi en bijzonder moment :love: Eíndelijk wisten we wat we hadden. We hadden er zoooo lang op gewacht (hij is met 41+6 geboren) en nu was het dan eindelijk duidelijk dat we een zoon hadden.

Dit keer was het gemengd. Mijn vriend wilde het sowieso wel weten, maar ik twijfelde nog. Uiteindelijk overstag gegaan, aangezien ik de "discussie" bij F had gewonnen :wink: We houden het wel geheim voor iedereen, dus nu er langzaamaan gekleurde accessoires in huis komen, blijft de deur van de babykamer dicht. De babykamer an sich is zeer neutraal, we hebben 1 muur grijs geverfd, de rest is wit. Op de grijze muur heb ik een witte boom geverfd. Het is dus echt puur de aankleding, zoals hoeslakens, mandjes, enz., waaraan het geslacht duidelijk te zien is, want dat wilde ik dan wel in die specifieke kleur. Kost ook wat, want die mandjes bijvoorbeeld, kon ik alleen bij Babypark in de juiste kleur vinden (€45 voor 4 mandjes.. :omg: ) Vandaag ook weer zo'n €40 lichter bij Prenatal, voor 3 hoeslakens en een wasmand.. Maar ach, de grote dingen zoals wagen, box, speelkleden, enz., hebben we nog allemaal.
Ik moet eerlijk zeggen dat het nu wel makkelijker is. De naam staat al zeker een week of 10 vast, geboortekaartje is al uitgekozen, kleertjes kopen is nu eigenlijk wel veel leuker.

Er is voor beide kanten wat te zeggen. Ik vond het bij de 1e heel leuk en bijzonder om het niet te weten, maar nu ook wel weer erg leuk om een geheimpje te hebben voor de rest van onze omgeving, en gericht te kunnen inrichten. Ik moet er ook eerlijk bijzeggen, dat ik dit keer een voorkeur had. Door het geslacht al te weten vóór de geboorte, kon ik me voorbereiden op ofwel een "teleurstelling" of juíst op mijn voorkeur. Let wel: teleurstelling heb ik tussen haakjes gezet, want ik ben hoe dan ook blij met een 2e in huis, of het nou het geslacht van mijn voorkeur heeft, of niet.
07.12.2011
11.12.2014
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers