Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Moedervlek laten verwijderen....ontstoken? (Pas op foto)

<<

Anoniem74

Bericht 11 Okt 2014 09:03

Moedervlek laten verwijderen....ontstoken? (Pas op foto)

Vorige week donderdag heb ik een moedervlek bij mijn nek weg laten halen. Maandag verwijderen ze de hechtingen. Ik heb het vd week (afgelopen donderdag) even laten luchten, maar nadien toch weer een pleister op gedaan ivm evt stofjes die erbij zouden kunnen komen.

Ik haal zojuist de pleister eraf omdat het wat jeukt...maar het ziet er niet heel fijn uit. Dat rode komt door de pleister, maar dat gele lijken wel korstjes. Zal dit kunnen wachten tot maandag?
Wat kan ik er het beste mee doen? Laten luchten en iets opsmeren?



Afbeelding
<<

Anoniem88

Bericht 11 Okt 2014 09:20

Re: Moedervlek laten verwijderen....ontstoken? (Pas op foto)

Er zit nog een moedervlek naast, klopt dat? Even voor m'n beeldvorming, want de foto is niet heel duidelijk :)

Doet het ook pijn of jeukt het alleen? Een ontsteking doet pijn, als het jeukt dan heb ik altijd geleerd dat het gewoon aan het genezen is.
<<

Anoniem74

Bericht 11 Okt 2014 09:24

Re: Moedervlek laten verwijderen....ontstoken? (Pas op foto)

Ja, het is een geliefd gebied voor moedervlekken daar :) krijg de foto niet duidelijker helaas.

Het is nog warm en rood, en jeukt, het liefst leg ik er een koud iets op. Pijn doet het alleen als ik bijvoorbeeld helemaal naar links kijk, maar dat ligt volgens mij meer aan feit dat het de plek op zo'n moment uittrekt....meer een beweegbare plek als je begrijpt wat ik bedoel.

Eerder jeukte het minder, is sinds gister eigenlijk
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5683

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 11 Okt 2014 09:27

Re: Moedervlek laten verwijderen....ontstoken? (Pas op foto)

Pleister met betadine erop. Dat zorgt er bij mij voor dat ontstekingen snel wegtrekken.
En idd, toch proberen te laten luchten
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

applestar

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:57

Woonplaats: Ergens in het Westland

Bericht 11 Okt 2014 09:28

Re: Moedervlek laten verwijderen....ontstoken? (Pas op foto)

Ik zou er zeker niets opsmeren!

het is een beetje lastig te beoordelen of het nou echt ontstoken is of dat het korstjes zijn van wat wondvocht. Je zou het eventueel een beetje kunnen schoonmaken met afgekoeld gekookt water en een (steriel) gaasje.

Je zou er eventueel nog wel een pleister ter bescherming op kunnen plakken, al zal ik dan wel een wat grotere doen zodat de plakranden niet over het rode gedeelte van je huid vallen.

En bij koorst, je niet lekker voelen en twijfel zou ik gewoon de hap even bellen! Liever een keer te veel dan te weinig!
Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 11 Okt 2014 10:07

Re: Moedervlek laten verwijderen....ontstoken? (Pas op foto)

Ik vind het er niet zorgelijk uitzien. Ik zou er eventueel een pleister overheen plakken om te voorkomen dat het wondje ergens achter blijft haken ofzo en voor de rest niks meer aan doen. Dat gele is waarschijnlijk wat oogedroogd wondvocht en je geeft zelf aan dat de roodheid van de pleister komt. Jeuk is een teken van genezing. Wanneer het echt dik en pijnlijk wordt, het gaat pussen of je koorts krijgt, dan moet je aan de bel trekken.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 11 Okt 2014 10:08

Re: Moedervlek laten verwijderen....ontstoken? (Pas op foto)

Ik zie ni dat ik precies hetzelfde zeg als Applestar, haha. Had de andere reacties niet allemaal gelezen. :smile:
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem74

Bericht 11 Okt 2014 10:37

Re: Moedervlek laten verwijderen....ontstoken? (Pas op foto)

Dankjulliewel!

Nu de pleister er af is, jeukt het minder, en is het minder rood. Het is nog wel wat opgezwollen en korstjes dus.
Ik laat het dit weekend lekker luchten. Straks nog even schoonmaken met gekookt water.

Reden dat ik twijfelde, is dat ik eigenlijk afgelopen donderdag of vrijdag de hechtingen moest laten verwijderen. Omdat ik niet weer vrij wilde nemen, aankomende maandag afgesproken. Dit was ok, zolang het niet zou ontsteken. Vandaar.
En dit was de eerste keer wegsnijden, normaal werden ze bij mij altijd weggeschaafd.
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 11 Okt 2014 22:47

Re: Moedervlek laten verwijderen....ontstoken? (Pas op foto)

Ben je niet allergisch voor de pleister? Dat levert ook vervelende reacties als jeuk en niet lekker zijn op. Als het beter voelt als de pleister eraf is zou er wellicht een reactie op de pleister kunnen zijn.
<<

Anoniem260

Bericht 12 Okt 2014 15:38

Re: Moedervlek laten verwijderen....ontstoken? (Pas op foto)

Pleun schreef:Ben je niet allergisch voor de pleister? Dat levert ook vervelende reacties als jeuk en niet lekker zijn op. Als het beter voelt als de pleister eraf is zou er wellicht een reactie op de pleister kunnen zijn.


my thoughts!

Normaal gesproken heb ik geen pleister(lijm)allergie, maar heb een keer een pleister op de binnenkant van m'n arm gehad (die dunne huid aan de binnenkant bij je elleboog zegmaar) en daar kreeg ik wel een nare allergische reactie van. Misschien is huid in de nek ook wat kwetsbaarder?
<<

Anoniem148

Bericht 12 Okt 2014 21:03

Re: Moedervlek laten verwijderen....ontstoken? (Pas op foto)

Ik dacht ook aan een pleister allergie. Heb daar ook last van en idd dan rood en jeuk. In de open lucht drogen en anders met papieren pleisters?
<<

Anoniem74

Bericht 13 Okt 2014 11:30

Re: Moedervlek laten verwijderen....ontstoken? (Pas op foto)

1 hechting is eruit, de andere nog niet.De hechtingen irriteren zichtbaar, maar de tweede eruit halen zorgt er waarschijnlijk voor, dat de wond weer open gaat...dat voel ik ook bij bepaalde bewegingen, doet ineens veel pijn.
Het is toch ook aan het ontsteken, pus heeft de ha er uitgedrukt. Donderdag weer even langs.
<<

Anoniem74

Bericht 13 Dec 2014 09:14

Re: Moedervlek laten verwijderen....ontstoken? (Pas op foto)

Even up. Het is nu 2 mnd geleden, en het is nog best gevoelig. Waar gesneden is, is wel dicht, maar op de snede echt verdikt en rood. Best lelijk en heel gevoelig.
Blijft dit zo? Of zou dit nu wel een keer weg moeten trekken?
Zal zo bij daglicht even een foto plaatsen.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 13 Dec 2014 09:18

Re: Moedervlek laten verwijderen....ontstoken? (Pas op foto)

Ik zou teruggaan. Het klinkt niet goed. Ik heb zelf weleens moedervlekken weg laten halen en nooit last van gehad na herstel.
L2014 & H2017
<<

Anoniem74

Bericht 13 Dec 2014 09:26

Re: Moedervlek laten verwijderen....ontstoken? (Pas op foto)

Zo ziet het er nu uit


Afbeelding
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 13 Dec 2014 13:11

Re: Moedervlek laten verwijderen....ontstoken? (Pas op foto)

Littekens kan wel een tijd duren voor die een beetje normaal zijn. Die van mijn operatie waren na een jaar normaal en normaal van kleur. Ik vind dit er niet gek uit zien.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Anoniem122

Bericht 13 Dec 2014 13:16

Re: Moedervlek laten verwijderen....ontstoken? (Pas op foto)

Dit is gewoon een litteken, de roodheid zal wel weg trekken, maar ik heb zelf ook 2 hele lelijke littekens over gehouden van het weg laten snijden van 2 moedervlekken. Die zijn ook dik gebleven. De ene zit op mijn borst en is groter dan de moedervlek zelf was. Je ziet zelfs littekens op de plek waar het hechtdraadje er doorheen zat (Heb dus 3 stipjes, dik streepje en weer 3 stipjes).
De ander kan ik zelf niet goed zien, die zit onderop mijn rug/overgang naar bil. Maar die voelt ook nog dik.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 13 Dec 2014 13:41

Re: Moedervlek laten verwijderen....ontstoken? (Pas op foto)

Bij mij zie je na 2 jaar ook nog waar de hechtingen hebben gezeten!
D. 💙14-01-2019💙
<<

Anoniem122

Bericht 13 Dec 2014 14:44

Re: Moedervlek laten verwijderen....ontstoken? (Pas op foto)

Bij mij is het 12 jaar geleden :thumbdown: Hij is wel helemaal wit geworden gelukkig. Maar hij zit precies op een plek die je altijd net wel/net niet ziet met een shirtje die iets lager is uitgesneden.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers