Bericht 09 Okt 2014 19:42

Re: The hormone cure (Dr. Sara Gottfried)

Nougat schreef:Ik heb mijn patroon al sinds ik ongesteld wordt, behalve toen ik aan de pil zat, toen was ik keurig 3 dagen ongesteld, zodra ik stopte met de pil... maar of dat nou zo fijn was? Toen had ik echt veel hormonen door mijn lichaam jagen namelijk (diane 35)

Sorry, ik denk echt dat het onzin is. Geen enkel vrouwenlichaam is hetzelfde en een cyclus van ongesteld worden, eitje dat springt, etcetera en wanneer en hoelang dit duurt, dat is zo verschillend. Daar kom je wel achter als je zwanger wordt/wil worden. We zijn mensen, geen machines waarvan de menstruatie na stipt 72 uur abrupt stopt.


Ik wil nog wel even zeggen dat ik niet denk de wijsheid in pacht te hebben. Ik volg nu een studie waarmee ik het belangrijk vind om er meer over te weten en de tip over het boek kreeg ik van een verloskundige met een eigen praktijk. Niet iemand die maar wat 'roept' natuurlijk, maar iemand die ook interesse heeft in de hormoonhuishouding. Ik ga het niet direct als onzin afschrijven als ik het nog niet gelezen heb in ieder geval.