Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Lesson studys

<<

Fiene

Bericht 08 Okt 2014 19:55

Lesson studys

Lesson studys? Welke juffen kennen het en werken hiermee?

Het schijnt een nieuwe 'hype' te worden, overgevlogen uit Japan.

Heel kort gezegd; in een groepje werk je samen een les uit. Een lid uit de groep geeft de les, de anderen komen in de klas kijken. Hierna ga je samen de les evalueren en eventueel aanpassen. Dan geeft een ander dezelfde (aangepaste) les in zijn klas.

Ik vind het een beetje een Pabo gehalte hebben maar het schijnt toch wel goed te werken.

Dus eigenlijk ben ik benieuwd of hier juffen zijn die hier al mee werken?
<<

Anoniem273

Bericht 13 Okt 2014 10:20

Re: Lesson studys

Is het niet 'lesson studies' of 'lesson study'? Ik ken het niet en het lijkt me eerlijk gezegd ook niet wat.
<<

Anoniem74

Bericht 13 Okt 2014 10:41

Re: Lesson studys

De k dat je idd lesson studie, of lesson studies bedoelt.

Het lijkt het mij niet echt iets. Doel is om de instructies te doen verbeteren. Denk dat het dan belangrijker is om te kijken naar de groepssamenstelling, en of hetgeen de leraar cq lerares over probeert te brengen aan komt bij de groep. De manier van uitleggen is erg persoonlijk. Ik weet dat mijn vader echt een ramp is in dingen uitleggen, mijn vriend ook.
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:18

Bericht 13 Okt 2014 19:46

Re: Lesson studys

Wij doen iets soortgelijks, alleen is het geen doen om alle collega´s bij elkaar te laten kijken. Dat is gewoon niet te organiseren met iedereen die voor de klas moet en de parttimers hebben geen zin om steeds op hun vrije dag op te moeten komen draven. Wij laten collega´s met elkaar een les voorbereiden, in ons geval een begrijpend lezen les omdat daar ons speerpunt ligt dit schooljaar. Een van de collega´s geeft de les en ik (IB) of een van de voorbereidende collega's kom kijken en geef feedback, dit wordt dan weer meegenomen in de volgende voorbereiding.

Het is een tijdrovende klus, heel arbeidsintensief maar het levert wel een kwaliteitsverbetering op. Mede ook doordat het gevoel van "werken op je eigen eiland" doorbroken moet worden.
<<

Fiene

Bericht 13 Okt 2014 19:52

Re: Lesson studys

Pleun; het is idd zoals je zegt. Je vormt met een aantal collega's een groepje en moet samen een les voorbereiden. Daarna evalueren en moet een ander de '' verbeterde'' les geven. Het schijnt idd een kwaliteitsverbetering op de leveren dus ben benieuwd.

Ik zie idd dat ik het verkeerd getypt hebt, die 's' hoort er niet bij.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers