Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Financiële bijdrage grootouders

<<

Anoniem74

Bericht 08 Okt 2014 13:33

Financiële bijdrage grootouders

Onze kinderen krijgen nooit geld van onze beide ouders, en ze sparen ook niet voor hen.
Enige dat ze krijgen van beide beide oma's en opa's, is een cadeau voor de verjaardag a 50 euro. Mijn ouders geven het soms contant, dan weten ze geen cadeau voor hen uit te zoeken.

Alleen de 'oude oma's geven soms 2 euro voor de spaarpot :) kinderen kijken mij dan aan van "euh...wat moet ik ermee" :palm:

Mijn ouders nemen ons 1x in het jaar mee naar een dierentuin of pretpark. Ze staan ook altijd voor ons klaar met oppassen en alles. Dat is echt wel heel fijn! Soms komt mijn moeder ook nog met kleding voor hen aangezet.

Ben benieuwd hoe dit bij jullie is. Ik heb er nooit bij stil gestaan, en vind het ook niet nodig dat zij bijdragen. Op een verjaardag laatst kwam dit aan bod, en daar werd toch wel genoemd dat oma's en opa's vaak geld toestoppen.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 08 Okt 2014 13:38

Re: Financiële bijdrage grootouders

Mijn ouders sparen jaarlijks een flink bedrag voor mijn zoontje, in principe staat dit vast op een spaarrekening tot hij gaat studeren geloof ik, of tot zijn 18e.

Ik vind het eigenlijk niet iets wat persé normaal is, mijn ouders kunnen het geld goed missen en willen het graag doen. Prima, maar als ze het geld niet hadden gehad dan had ik dat ook helemaal prima gevonden. Hij krijgt verder nooit los geld en dat zal ook nooit gaan gebeuren denk ik. Mijn ouders zijn niet zo van het geld toestoppen, ik kreeg nooit zo maar wat, los van het zakgeld dat ik kreeg. Mijn opa's en oma's hebben dat ook nooit gedaan. Ook dingen als rapportengeld heb ik nooit gehad en ik denk dus dat dat bij L. ook niet gaat gebeuren.
<<

Anoniem304

Bericht 08 Okt 2014 13:40

Re: Financiële bijdrage grootouders

Mijn moeder spaart niet voor haar kleinkinderen en ze stopt ze (of de ouders) ook geen geld toe. Iedere schoolvakantie mogen de kids een tijdschrift uitzoeken en in de zomervakantie iets 'groters'.
Ze koopt wel eens kleding voor ze, maar dat geeft ze dan bijv. met Sinterklaas of de verjaardag, eigenlijk nooit zomaar tussendoor.
Mijn moeder kan grote bedragen ook niet missen en toen m`n vader er nog was hadden ze het ook niet breed. Wij doen ook geen grote bedragen met verjaardagen, max. €20 voor elkaar.

Mijn eigen oma heeft wel voor haar kleinkinderen gespaard. Op ons 18de kwam zo`n spaarrekening dan vrij. Ik heb er mijn rijbewijs van betaald.
<<

Anoniem180

Bericht 08 Okt 2014 13:43

Re: Financiële bijdrage grootouders

Hetzelfde als bij jou. Wij krijgen verder ook geen kleding o.i.d. en dat hoeft ook niet. Ik hoor idd ook regelmatig van anderen dat zij dingen krijgen van (schoon)ouders. Voor mij is dat niet echt belangrijk, ze staan altijd voor ons en de kinderen klaar en dat waarderen we heel erg.
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 08 Okt 2014 13:44

Re: Financiële bijdrage grootouders

Mijn ouders en schoonmoeder sparen niet voor onze kinderen, en we krijgen ook geen geld om ze te onderhouden.

Wel krijgen ze met hun verjaardag, sint en kerst cadeaus. En ook tussendoor krijgen ze regelmatig kleding van ze.
Ook staan ze allebei altijd klaar om op te passen.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Anoniem125

Bericht 08 Okt 2014 13:52

Re: Financiële bijdrage grootouders

Mijn schoonouders hebben nogal wat geld 'over' en ook de oma van mijn man die nog leeft heeft veel geld waarvan ze niet weet wat ze ermee moet, die is haar erfenis al (belastingvrij) aan het wegsluizen naar haar kinderen en (achter) kleinkinderen. Wij krijgen dus op de verjaardagen wel een hoog bedrag, daar doen we dan vaak een grote uitgave voor, die ook echt iets bijdraagt. Zo hebben we bijvoorbeeld eens een piano gekocht voor in de woonkamer, of een bankstel, of een lekker stabiele grote etenstafel, dat soort grote dingen.

Mijn ouders zijn daar wat anders in, die hebben ook gewoon een normaal inkomen waar ze zelf prima van rondkomen, maar ze hebben geen geld teveel, ofzo. Ik krijg van hen veel kleine cadeautjes, bijvoorbeeld zoals nu ik zwanger ben, dan vindt mijn moeder het gewoon leuk om me constant kleertjes en dingen toe te stoppen. Volgens mij hangt ze nu ook constant in de Prenetal rond, omdat ze het zo snoezig vindt allemaal, haha!

Op onze verjaardagen krijgen we ook gewoon een cadeau. Maar verder niet van die enorme bedragen.
<<

Anoniem75

Bericht 08 Okt 2014 13:53

Re: Financiële bijdrage grootouders

Mijn ouders doen eigenlijk veel te veel voor ons en kinderen. Ze passen ook 1x in week op en soms gaan ze iets leuks doen of krijgen ze zomaar wat kleding of speelgoed. Ze sparen niet standaard voor de kinderen maar als ze jarig zijn en met kerst krijgen ze wat geld wat op de spaarrekening gaat. Dat zal 75 euro per jaar per kind zijn zoiets. Met Sinterklaas besteden ze per kind 50 euro (eigenlijk veel te veel maar goed) Met kerst en onze verjaardag krijgen wij ook geld. Ik ben trouwens ook enig kind dus ik denk dat dat ook wel scheelt.

Mijn schoonmoeder past ook 1x per week op. Heel soms (zo'n 2-3 keer per jaar zoiets) neemt ze iets mee van kleding of een spelletje. Ze spaart standaard iedere maand een leuk bedrag voor de kinderenen met verjaardagen en Sinterklaas krijgen ze ook veel. Met kerst krijgen wij ook een lekker bedrag op onze rekening gestort. Van mijn schoonvader krijgen wij dan ook (schoonouders zijn gescheiden). Aan Sinterklaas en cadeautjes tussendoor doet hij niet maar ze krijgen wel met de verjaardag ieder een mooi bedrag. Dat wordt dan op mijn rekenig gestort en ik moet dan zorgen voor een cadeau. En wat ik over heb gaat op de spaarrekening.

Al met al mogen wij absoluut niet klagen over onze ouders. We zijn er ook erg dankbaar voor.
Laatst gewijzigd door Anoniem75 op 08 Okt 2014 13:57, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 08 Okt 2014 13:55

Re: Financiële bijdrage grootouders

Ik kan me niet voorstellen dat mijn ouders geld zullen geven of sparen. Dat doen ze voor mij en mijn broer ook niet. Ze stoppen ons ook nooit boodschappen of tussen door cadeautjes toe, ook doen wij met verjaardagen en feestdagen nooit grote cadeau's eigenlijk.
Mijn schoonouders geven eerder geld maar dan bij bijzondere gelegenheden, dus bijvoorbeeld toen mijn man in het buitenland stage ging lopen, toen we een huis gingen kopen en toen we getrouwd zijn bijvoorbeeld, wel houdt mijn schoonvader dat allemaal bij en is het feitelijk een soort van voorschot op de erfenis, zodat het broertje en zusje van mijn man hetzelfde krijgen. Wellicht doen ze ook wel wat als hun kleinkinderen gaan studeren of 18 worden bijvoorbeeld, maar dat is nog zoooooooooooooo ver weg haha.

Wel hebben we al best wat kleertjes gekregen van de oma's en ik kan me voorstellen ze dat ook de komende jaren niet kunnen laten. Mijn vader komt nu elke week ons huis poetsen om ons te helpen (woont op 2 uur reizen enkele reis) en gaan mijn ouders straks 1 dag in de maand oppassen. Ook verheugen mijn ouders zich al om uitstapjes met de kleine te gaan maken en dat betalen ze dan ook, hun kennende, ook nemen mijn schoonouders bijvoorbeeld het hele gezin elk jaar mee een weekendje weg en dan betalen ze alles ( van vliegtickets tot huisje tot uit eten). Op die manieren worden we dus van beide kanten wel echt enorm verwend en zal het de kleine straks vast ook in niks ontbreken!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Patsy

Bericht 08 Okt 2014 14:05

Re: Financiële bijdrage grootouders

Mijn vader en schoonouders sparen niet voor M, mijn vader stopt nog wel eens wat kleingeld in zijn spaarpot. Als ik met mijn vader in de stad ben en iets voor M koop betaald hij dat soms wel. Mijn vader helpt ons wel veel met oppassen of dingen voor ons doen. Zo heeft hij de commode voor M helemaal opgeknapt, hier wil hij dan niks voor hebben. Ik denk dat hij voor sinterklaas en M's verjaardag wel uitpakt.

Mijn schoonouders hebben het niet zo breed en moeten goed nadenken bij iedere uitgave die ze doen. Wel staan ze altijd voor ons klaar om te helpen mocht dat nodig zijn, dat vind ik veel meer waard.
<<

Anoniem66

Bericht 08 Okt 2014 14:20

Re: Financiële bijdrage grootouders

Geen bijdrage. Wel oppas.

Ik vind ook niet dat zij hoeven bij te dragen voor mijn kinderen.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 08 Okt 2014 15:01

Re: Financiële bijdrage grootouders

Nee, wij krijgen geen geld van mijn ouders/schoonouders.
Mijn schoonmoeder koopt wel onwijs veel speelgoed en kleding voor de jongens. Klinkt een beetje ondankbaar misschien, maar soms vind ik dat niet zo prettig. Luuk verwacht nu ook altijd wat van haar te krijgen.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem219

Bericht 08 Okt 2014 15:02

Re: Financiële bijdrage grootouders

Bij ons staan ze altijd klaar om op te passen.

met verjaardagen krijgt ze van mijn moeder een kado van ongeveer 50 euro, van mijn schoonouders 150 en van mijn opa en oma 500. Die laatste twee zijn meestal 2 kleine kadootjes, en de rest zien ze als een soort van kleedgeld, of bv voor als we dingen voor haar nodig hebben zoals dit jaar een nieuwe kamer. ze krijgen geen kado ter waarde van dat bedrag.

verder spaart mijn oma ook haar kleingeld op, en eens in de 2-3 maanden krijgt D dan een spaarpotje met ong 50 euro mee. dit gaat in haar eigen spaarpot en later op haar spaar rekening.

Mijn schoonmoeder komt zo nu en dan nog wel eens met een setje kleding aan zetten, maar dan vraagt ze wel altijd wat we nodig hebben.

en dan vieren we met schoonouders sinterklaas, en met mijn moeder kerst. maar ook hier zitten dan deels gewoon nuttige kado's in zoals een pyama of een paar sneeuw laarzen ofzo....

kortom, we worden goed verwent, maar dat doen ze alleen maar omdat ze het leuk vinden en kunnen missen, niet omdat wij het nodig hebben.
<<

Mama29

Kwebbel

Berichten: 367

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:36

Bericht 08 Okt 2014 15:08

Re: Financiële bijdrage grootouders

Nee, onze ouders sparen niet voor onze kinderen, en ook kopen ze geen kleding, speelgoed of andere kadootjes zomaar tussendoor voor ze.. (vind ik ook niet nodig hoor!)
Met hun verjaardagen en met sinterklaas krijgen ze een kado van hun opa's en oma's en tussendoor af en toe van schoonvader eens een euro voor in hun spaarpot.

Onze ouders passen af en toe wel eens een keer op, ze staan altijd voor ons klaar als er wat is, en ook logeren de kinderen wel eens bij hun, en dan nemen ze ze mee naar bv de dierentuin of een speeltuin oid en betalen dat dan..
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 08 Okt 2014 15:16

Re: Financiële bijdrage grootouders

Ze storten af en toe iets op de rekening van de meisjes, passen veel op, ze mogen veel mee op uitstapjes, zij hebben onze vakantie betaald, ze kopen veel cadeautjes en kleertjes.

We mogen onze pollekes kussen.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem114

Bericht 08 Okt 2014 15:24

Re: Financiële bijdrage grootouders

Wat zijn, in godsnaam, je pollekes?
<<

Anoniem193

Bericht 08 Okt 2014 15:25

Re: Financiële bijdrage grootouders

Grootouders?
<<

Anoniem219

Bericht 08 Okt 2014 15:27

Re: Financiële bijdrage grootouders

of net zo iets als 'in je handjes knijpen?'
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 08 Okt 2014 15:29

Re: Financiële bijdrage grootouders

Euh; ja, we zijn blij dat we ze hebben ofzo, denk ik. Ik weet niet wat de vertaling is. We mogen onze handen kussen.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem114

Bericht 08 Okt 2014 15:30

Re: Financiële bijdrage grootouders

Ooh dus idd iets als in de handjes knijpen.

Cool, ik ga Pollekes vaker gebruiken :D Klap 's in je pollekes, blijblijblij...
<<

Anoniem219

Bericht 08 Okt 2014 15:32

Re: Financiële bijdrage grootouders

oeh oeh, ik had gelijk!! :smile: hahaha
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 08 Okt 2014 15:43

Re: Financiële bijdrage grootouders

Mijn ouders niet structueel en sparen doen ze niet voor hun kleinkinderen, voor zo ver ik weet, hoeft ook niet want dat hebben we zelf voldoende. Wel koopt mijn moeder regelmatig kleding en mogen ze vaak iets uitkiezen in de winkel (van mij mag dat nu alleen nog maar bij winkels zoals action en kleine dingen in de sale bij kruidvat nu ze ouder worden, ik wil niet dat ze TE verwend worden). 1-2 x pj gaan we met zn allen een dagje naar de dierentuin oid en dan betalen mijn ouders.
Alle kleinkinderen krijgen vakantiegeld als ze een weekend weg of echt op vakantie gaan, ze betalen bij elk kleinkind de helft mee met alle fietsen die ze krijgen en voor dagjes uit en dat doort dingen krijgen ze altijd een euro of 5 om wat lekkers voor te kopen. Zelf krijg ik jaarlijks een gift en als ze nog zolang mogen leven krijgen de kleinkinderen dat ook vanaf dat ze de middelbare school verlaten.

Mijn schoonmoeder koopt vaak 1 x per jaar een zak vol shirtjes en blousjes, heb nu al lang niet meer met haar gewinkeld omdat de kinderen daar momenteel niet zo gezellig mee zijn, maar wanneer ik dat wel doe betaald zij ook vaak wat. Mijn schoonvader geeft ze op zijn tijd een euro of 50 om wat leuks te kopen. Zij sparen volgens mij ook niet voor ze, maar wanneer ze iets nodig hebben en we zouden het niet kunnen betalen zouden hun dat doen.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem92

Bericht 08 Okt 2014 15:57

Re: Financiële bijdrage grootouders

Mijn moeder past soms 4 dagen in de week op de kinderen van mijn zus, dit doet ze inmiddels al 11/12 jaar. Als ik oppas nodig heb, dan hoef ik maar een gil te geven en laat ze alles uit haar handen vallen. Ook geeft ze L. vaak wat geld, of ze komt met een cadeautje aanzetten (meestal kleding, uit de winkel van mijn zus - support ze toch mooi beide kinderen). Mijn ouders hebben het goed, en mijn moeder voelt zich volgens mij een beetje schuldig. Met Sinterklaas krijgt iedereen 50 euro, waarvan we dan cadeautjes kopen zelf om in de zak te doen.

Mijn schoonouders geven ons ieder jaar geld als we op vakantie gaan, meestal is dit iets tussen de 100-300 euro.
Met de kerst krijgen we ook allemaal 50 euro in een envelopje en de kinderen 20 euro. Tussendoor krijgt L. wel eens een kleinigheidje, zoals een nieuwe puzzel of een boekje ofzo.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 08 Okt 2014 16:15

Re: Financiële bijdrage grootouders

R krijgt niks. Wel passen mijn schoonouders gratis op.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem205

Bericht 08 Okt 2014 16:26

Re: Financiële bijdrage grootouders

Onze beide ouders zullen niet oppassen oid, iig niet structureel. Mijn schoonouders zullen vermoedelijk af en toe wat geld toestoppen, mijn ouders (vooral mijn moeder) verwent onze kleine nu al. Die gaat echt niks te kort komen.
<<

Anoniem97

Bericht 08 Okt 2014 16:28

Re: Financiële bijdrage grootouders

Hier krijgen ze ook niks.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers